Sopiiko toi 3.2:sen ketjunkiristin 11 31 1 405 081 suoraan vanhemman mallin tilalle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 M3:n huolto
Collapse
X
-
82mm merkkejä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=242666
ny: E36 318Ti Compact
ex: E36 316i Compact, E39 523iA -97, E36 325i -94 Cabrio, E36 325i -91 Sedan, E36 318iS Class II -94, E36 328i -96 Sedan, E46 330dA -00 Touring, E34 520i -89, E36 M3 -95 coupe, E30 318iS -90 2d, 1/3 E36 316i -95 sedan, E32 730iA -89, E30 318i -90 touring, E36 318iS -93 coupe, E30 316iA -89 sedan
-
-
Kuinka äkkiä teillä nousee lämmöt S50B32:sessa? Tässä nyt kun olen kylmänä (lämpötila n. +3 C) auton käynnistellyt ja lähtenyt hissuksiin taajamassa ajelemaan, niin noin 5 kilsan jälkeen on jo lämmöt puolessa välissä. Ja pysyy kyllä siinä, ei ala nousemaan. Mutta ihmeen äkkiä omasta mielestä nousee nuo lämmöt, ei aikasemmissa autoissa noin äkkiä ole noussut :think
Comment
-
-
Originally posted by *makke* View PostM3 -95, s50b30, maantieajossa jäähdytinnesteen lämpötila mittarinmukaan n50 astetta. Nousevat hieman kovemmassa ajossa. Termostaatti vaihtoon. Mistäs löytyy halvimmalla, schmiedmannilla n70e. Tuntuu kalliilta
Comment
-
-
Originally posted by Ämmyskä View PostKuinka äkkiä teillä nousee lämmöt S50B32:sessa?All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostOtin itsekin juuri e46 M3:seni talviseisonnasta ajoon ja samaa vikaa havaittavissa. Viime syksynä ennen talliin laittamista lämpömittari aina keskellä, klo 12:ssa. Nyt maantieajossa jää jonkun verran vajaaksi tuosta, lämmintä kyllä puhaltaa sisälle.
Termari ottanu itteensä talven aikana vai voiko olla joku muu vialla?
Kannattaako käydä jo uutta tilailee, vai voiko olla että tuo lähtee toimimaan kunhan saa taas vähän enemmän kilometrejä alle? :thinkAll good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostKiinnostaisi kovasti tietää miten se "tuntuu" että takapönttö ahdistaa?
Kuvat: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=135919Last edited by sailor; 18-04-2010, 14:42.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostItselläni tuli talviseisonnassa M3:n juuri sama vika. Siitä huolimatta, että käytin noin kuukauden välein aina moottorin lämpimäksi. Mutta en aio vaihtaa termostaattia heti, vaan ajan nykyisen kanssa pari viikkoa ja katson alkaako toimia kunnolla. Jos ei ala toimia, vaihdan vasta sitten. Viime kesänä ja syksynä lämpömittari oli minullakin aina keskellä klo 12:ssa ja jäähdytysnesteet lämpeni muutenkin todella nopeasti oikeaan lämpötilaan.
Täytyy varmaan käydä pikkuhiljaa tilailemaan uutta termaria marmorilta.
Minkähänlainen homma tuo on vaihtaa? Itse en ole vaihtamassa, mutta jos saisi vähän osviittaa minkä verran pitää purkaa/vaatii aikaa. Eli siis kuinka suurta laskua saa odottaa tuollaisesta operaatiosta? Kattelin että aika ahdasta näkyis olevan.. Yllätys yllätys
Comment
-
-
Mulla täällä ihan sama homma. Kummastuttaa vain kun pysyy viisari aika tiukasti siinä ensimmäisen palleron ja mittariston keskiosan välissä aika tarkalleen ja lämmintä tulee kabiiniin pysähtyessä jne. Juuri oli insp. 2 ja huollossa ei sanottu mitään, mittasivat jäähdytysnesteen pakkaskestävyydeksi -50c...
Pari tuntia kuulemma tuo termarin vaihto kun joutuu purkamaan niin paljon edestä?!
Comment
-
-
Ihan samassa kohtaa kuin mullakin ja lämmintä myös tulee. Jos keskustassa joutuu ruuhkassa ajelemaan, niin nousee monesti siihen normaaliin klo 12 asentoon ja pysyy siinä. Jenkkifoorumilla sanoivat että olis normaalia toimintaa.. No, kyllä se mulla ainakin viime syksyyn asti pysyi aina klo 12:ssa ihan sama mikä olosuhde oli.
Kuinka monen kymmenen tuhannen välein tuo insp 2 pitää muuten tehdä?
Comment
-
-
Samat oireet omassa autossa. Kauan kestää lämmetä, joten termari lähti vaihtoon.
Päätin samalla vaihtaa myös vesipumpun ja purin rojut irti. Termostaatti oli jämähtänyt auki. Eniten aikaa meni vanhan vesipumpun tiivisteen poistamiseen moottorin pinnasta, kun halusin sen kokonaan pois. Konetta piti myös pyörittää jotta alimpiin vesipumpun pultteihin pääsi käsiksi räikän kanssa ja vanhalle pumpulle piti näyttää hieman kumivasaraa jotta se irtosi.
Vanha pumppu oli metallisiipinen, joku sen on joskus vaihtanut koska valmistusleima oli tuoreempi kuin auto, alla kuva vanhasta pumpusta. Kyselin KL-varaosista uuden pumpun hintaa, Tampereella on kuulemma varastossa 165 euron hintaan. Päätin kuitenkin tilata alkuperäisen Saksan marmoritiskiltä, termostaatti + vesipumppu muistaakseni yhteensä alle 300 euroa siellä. Nyt odottelen osia, jotta saan auton kasattua ja ajoon.
Comment
-
-
Originally posted by Bemaristi View PostSamat oireet omassa autossa. Kauan kestää lämmetä, joten termari lähti vaihtoon.
Päätin samalla vaihtaa myös vesipumpun ja purin rojut irti. Termostaatti oli jämähtänyt auki. Eniten aikaa meni vanhan vesipumpun tiivisteen poistamiseen moottorin pinnasta, kun halusin sen kokonaan pois. Konetta piti myös pyörittää jotta alimpiin vesipumpun pultteihin pääsi käsiksi räikän kanssa ja vanhalle pumpulle piti näyttää hieman kumivasaraa jotta se irtosi.
Vanha pumppu oli metallisiipinen, joku sen on joskus vaihtanut koska valmistusleima oli tuoreempi kuin auto, alla kuva vanhasta pumpusta. Kyselin KL-varaosista uuden pumpun hintaa, Tampereella on kuulemma varastossa 165 euron hintaan. Päätin kuitenkin tilata alkuperäisen Saksan marmoritiskiltä, termostaatti + vesipumppu muistaakseni yhteensä alle 300 euroa siellä. Nyt odottelen osia, jotta saan auton kasattua ja ajoon.
Oisit tilannu kamat x2.
Mikäs tarkalleen tuon "Saksan marmoritiskin" interveppisaitti on?
Ja monikos asteinen toi sun vanha termostaatti on?
Kerro sitten kuinka tavara tuli ja miten homma toimi.
-a
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostIhan samassa kohtaa kuin mullakin ja lämmintä myös tulee. Jos keskustassa joutuu ruuhkassa ajelemaan, niin nousee monesti siihen normaaliin klo 12 asentoon ja pysyy siinä. Jenkkifoorumilla sanoivat että olis normaalia toimintaa.. No, kyllä se mulla ainakin viime syksyyn asti pysyi aina klo 12:ssa ihan sama mikä olosuhde oli.
Kuinka monen kymmenen tuhannen välein tuo insp 2 pitää muuten tehdä?
Tuohan menee niin että 2 x öljyt / insp 1 / 2 x öljyt / insp 2 / 2 x öljyt /...
Comment
-
-
Originally posted by tuumas View PostTuohan menee niin että 2 x öljyt / insp 1 / 2 x öljyt / insp 2 / 2 x öljyt /...
- Oilservice
- Inspection 1
- Oilservice
- Inspection 2
- Oilservice
- Inspection 1
- Oilservice
- Inspection 2
Eli joka toinen on iso huolto (inspection) ja joka toinen öljyhuolto. Ja joka toinen iso huolto on inspection 1 (suppeampi) ja joka toinen inspection 2 (laajempi). :think
Ja välissä tietysti jäähdytysnesteiden ja jarrunesteiden vaihdot yms.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Comment