Originally posted by Zeta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 sisäpuhaltimen hetkellisiä ongelmia
Collapse
X
-
Originally posted by bember View PostEi puhaltanut hyttiin..mutta moottori toimi kuitenkin.. siis puhalsiko se vain tuulilasiin, niinkuin mulla tekee vai tarkoititko että moottori toimi kun pakkosyötit sitä, mutta muuten ei ollenkaan?
Comment
-
-
Originally posted by JuhKu View PostMitenkäs sulla oli tuon paneelin kanssa? jäikö siihen LCD-näyttöön ja namiska paneeliin virrat/ merkkivalot palamaan??
Autossa on automaattinen ilmastointi.
Mutta tuohon sinun vikaan verraten tässä tapauksessa tosiaan LCD-näyttö / paneeli hukkaa tyystin virrat.. Mistään namiskasta siis ei luonnollisesti tapahdu mitään.
Tässä tosiaan "pimahtaa" ihan itsekseen puhallin pois päältä, virrat kun kääntää joksikin aikaa pois päältä, saattaa lähteä toimimaan.
Mutta ellei näin tapahdu, alkaa sähköinen lisäflekti pyörimään konehuoneessa, ainakin eilen kun ajosta moottori oli kuumana..
Vika oli puhallinmoottorissa ja vastuksessa jotka eivät pyörineet.
Sinuna veisin autosähköpajalle jossa saavat varmuuden onko vika :
A) Itse panelissa
B) Moottorissa
C) Pääteasteessa
D) Jossain muussa.
Voit jopa säästää rahaa siinä.
E61 525d M-sport -2006
(Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995
Comment
-
-
Mul on kans semmosta ongelmaa e36 automaatti-ilmastoinnin kanssa, et ei pyöri täysillä ollenkaan, vaan jollain puolella teholla max. Joskus saattaa toimia moitteettakin. Vika on siis varmaan puhaltimen vastuksessa tai siinä ilmastoinnin/puhaltimen ohjauspaneelissa.
Vois alkuun koittaa putsata sitä paneelia josko se siitä heräis ja sitten vaihtaa sen vastuksen jollei ala toimimaan.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Originally posted by JuhKu View PostMitenkäs sulla oli tuon paneelin kanssa? jäikö siihen LCD-näyttöön ja namiska paneeliin virrat/ merkkivalot palamaan??
Rupesi tuo,tätänykyä kakkosauton virkaa hoitava, oireilemaan eilen samantyyppisesti
Autossa on automaattinen ilmastointi.
Mutta tuohon sinun vikaan verraten tässä tapauksessa tosiaan LCD-näyttö / paneeli hukkaa tyystin virrat.. Mistään namiskasta siis ei luonnollisesti tapahdu mitään.
Tässä tosiaan "pimahtaa" ihan itsekseen puhallin pois päältä, virrat kun kääntää joksikin aikaa pois päältä, saattaa lähteä toimimaan.
Mutta ellei näin tapahdu, alkaa sähköinen lisäflekti pyörimään konehuoneessa, ainakin eilen kun ajosta moottori oli kuumana..Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Originally posted by finodin View PostNäkyykö tässä kuvassa sitä osaa :
Varmaankin joko 2 tai 8. Kuva on täältä:
Tässä tredissä http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=292522 on hyvät ohjeet nro 8:n vaihtamiselle, en tiedä osan suomenkielistä nimeä.
2 taitaa olla se etuvastus...Last edited by Juspa; 20-05-2007, 20:39.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostMistä sen nyt sitten tietää kumpi se noista vastuksista on, numero 2 vai 8? Tuo 2:han on se puhaltimen moottorin etuvastus, että eikö se silloin johdu siitä, jos ei puhallin pyöri täysillä ollenkaan? Mikä tuon 8:n virka on tässä systeemissä?
Tuota 2:ta ei ole ollenkaan automaatti-ilmastoinnillisessa versiossa, se on manuaaliversion vastus. Numero 8 on taas automaattisessa ilmastoinnissa.
Nro 8 on se etuvastus tai "pääteaste" niinkuin ammattilaiset sanovat.
E61 525d M-sport -2006
(Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995
Comment
-
-
Originally posted by finodin View PostTuota 2:ta ei ole ollenkaan automaatti-ilmastoinnillisessa versiossa, se on manuaaliversion vastus. Numero 8 on taas automaattisessa ilmastoinnissa.
Nro 8 on se etuvastus tai "pääteaste" niinkuin ammattilaiset sanovat.Last edited by Juspa; 22-05-2007, 10:53.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Ilmastointi korjattu
Originally posted by JuhKu View PostMitenkäs sulla oli tuon paneelin kanssa? jäikö siihen LCD-näyttöön ja namiska paneeliin virrat/ merkkivalot palamaan??
Rupesi tuo,tätänykyä kakkosauton virkaa hoitava, oireilemaan eilen samantyyppisesti
Autossa on automaattinen ilmastointi.
Mutta tuohon sinun vikaan verraten tässä tapauksessa tosiaan LCD-näyttö / paneeli hukkaa tyystin virrat.. Mistään namiskasta siis ei luonnollisesti tapahdu mitään.
Tässä tosiaan "pimahtaa" ihan itsekseen puhallin pois päältä, virrat kun kääntää joksikin aikaa pois päältä, saattaa lähteä toimimaan.
Mutta ellei näin tapahdu, alkaa sähköinen lisäflekti pyörimään konehuoneessa, ainakin eilen kun ajosta moottori oli kuumana..
Nyt tein pientä remonttia ohjaimelle, tai oikeastaan viime viikonloppuna, eli vaihdettiin se pieni kondensaattori tuon sivun ohjeiden mukaan -->http://www.macadamizer.com/bmwfix.html
Nyt autolla on ajeltu viikko vaihdon jälkeen ja minkäänlaisia häiriöitä ei laitteen toiminnassa ole ilmennyt!
Eli suosittelen kaikille kyllä aloittamaan laitteen korjauksen tuosta pienestä n. 0,2€ maksavasta konkasta. Ei tosiaankaan ole vaikea homma !
Ei ole edes erikoinen osa, ainakin paikallisessa liikkeessä sitä löytyy hyllystä..Itse otin 0,47µF ja 63V kokoisen kondensaattorin..
T:Juha- A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -
Comment
-
-
Originally posted by JuhKu View PostEli suosittelen kaikille kyllä aloittamaan laitteen korjauksen tuosta pienestä n. 0,2€ maksavasta konkasta. Ei tosiaankaan ole vaikea homma !
Comment
-
-
Palataan taas tähän yleiseen epämääräiseen vikaan.
Eli autona E36 328 -95 puoli automaatti ilmastointi, eli ei diginäyttöä. Puhallin toimii sillon kun se sattuu toimimaan ja kun se ei toimi niin ei toimi mikään nopeus.
Epäilin aluksi etuvastusta kun näitä threadeja on lukenut niin monella on ruvennut puhallin toimii sen vaihdolla.
Mutta tosiaan kun katsoo piirustuksista niin nelos nopeuden pitäisi toimia vaikka etuvastus olisikin rikki. Ja sekään ei toimi, tuli kuitenkin testattua uudella etuvastuksella ja eihän se tilannetta korjannut.
Nyt haluaisinkin saada tietoa missä se vika voisi olla??
Miten ton puhallin moottorin saa helpoiten purettua käsiin, koneenhuoneen kautta jostain? Mitä tarttee purkaa edestä että sen saa irti.
Jos on hiilet mennyt niin onko ostettava uusi moottori, vai voiko hiilet vaihtaa?
Mitä muita kohteita voisi olla?
Releen pistoke on mitattu että sinne tulee virtaa ja se naksuu..
Missäs puhaltimen sulake on vai onko semmoista?
Tartten varsinkin purkamis ohjeista kohtuu selvät jotta voin konsultoida veljeä kun auto on hänellä.
Vastauksia kiitos. Tietoa varmasti on jollain.Last edited by Pande; 11-09-2007, 17:21.Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
Comment