Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 sisäpuhaltimen hetkellisiä ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bember
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 479
    • Kirkkonummi

    #31
    Originally posted by Zeta View Post
    Tarkat oireet ovat siinä, että eräänä päivänä loppui ilman puhaltaminen sisätiloihin, ei toiminut ilmastoinnilla tahi ilmankaan. Puhaltimen moottori toimi kuitenkin, joten merkkiliikkeen veikkaus oli etuvastus. Ei olisi voinut edes palauttaa vaikka vika ei siinä olisi ollutkaan. Siispä riskillä ostin etuvastuksen, paikalleen vaihto ja avot, heti alkoi puhaltamaan ilmaa hyttiin. Etuvastus ohjailee moottoria ja antaa tarvittavat signaalit ilman puhaltamiseen. Manuaali-ilmastoinnin "siiltä" löytää monestakin paikasta mutta automaatti-ilmastoinnin saa vain merkkiliikkeestä. Tämä tieto on siis vajaan vuoden takaa.
    Ei puhaltanut hyttiin..mutta moottori toimi kuitenkin.. siis puhalsiko se vain tuulilasiin, niinkuin mulla tekee vai tarkoititko että moottori toimi kun pakkosyötit sitä, mutta muuten ei ollenkaan?
    Last edited by bember; 10-05-2007, 01:22.

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7525
      • Kotona

      #32
      Originally posted by bember View Post
      Ei puhaltanut hyttiin..mutta moottori toimi kuitenkin.. siis puhalsiko se vain tuulilasiin, niinkuin mulla tekee vai tarkoititko että moottori toimi kun pakkosyötit sitä, mutta muuten ei ollenkaan?
      Mun muistin mukaan moottori toimi kyllä, mutta sisäänasti ei ilmaa tullut ollenkaan. Moottorintoiminta testattiin eräässä autosähköliikkeessä, varmaankin syöttämällä suoraa virtaa siihen. Syksyllä kun tää tapahtu, niin ei ikkunoiden huurustumisen takia ehtinyt montaa päivää ihmetellä vikoja vaan piti riskillä vaihtaa osaa!
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
      Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
      -

      Comment

      • finodin
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 74
        • Tre

        #33
        Originally posted by JuhKu View Post
        Mitenkäs sulla oli tuon paneelin kanssa? jäikö siihen LCD-näyttöön ja namiska paneeliin virrat/ merkkivalot palamaan??

        Autossa on automaattinen ilmastointi.

        Mutta tuohon sinun vikaan verraten tässä tapauksessa tosiaan LCD-näyttö / paneeli hukkaa tyystin virrat.. Mistään namiskasta siis ei luonnollisesti tapahdu mitään.
        Tässä tosiaan "pimahtaa" ihan itsekseen puhallin pois päältä, virrat kun kääntää joksikin aikaa pois päältä, saattaa lähteä toimimaan.

        Mutta ellei näin tapahdu, alkaa sähköinen lisäflekti pyörimään konehuoneessa, ainakin eilen kun ajosta moottori oli kuumana..
        Mulla jäi tosiaan kaikki valot palamaan ihan normaalisti paneeliin.
        Vika oli puhallinmoottorissa ja vastuksessa jotka eivät pyörineet.

        Sinuna veisin autosähköpajalle jossa saavat varmuuden onko vika :

        A) Itse panelissa
        B) Moottorissa
        C) Pääteasteessa
        D) Jossain muussa.

        Voit jopa säästää rahaa siinä.

        E61 525d M-sport -2006
        (Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995

        Comment

        • Juspa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1225
          • Pori

          #34
          Mul on kans semmosta ongelmaa e36 automaatti-ilmastoinnin kanssa, et ei pyöri täysillä ollenkaan, vaan jollain puolella teholla max. Joskus saattaa toimia moitteettakin. Vika on siis varmaan puhaltimen vastuksessa tai siinä ilmastoinnin/puhaltimen ohjauspaneelissa.

          Vois alkuun koittaa putsata sitä paneelia josko se siitä heräis ja sitten vaihtaa sen vastuksen jollei ala toimimaan.
          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

          Ex.
          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
          E90 320d -05 Schwartz 2
          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
          E36 352i -91 Diamantschwartz

          Comment

          • eeki
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1966
            • HKI

            #35
            Originally posted by JuhKu View Post
            Mitenkäs sulla oli tuon paneelin kanssa? jäikö siihen LCD-näyttöön ja namiska paneeliin virrat/ merkkivalot palamaan??

            Rupesi tuo,tätänykyä kakkosauton virkaa hoitava, oireilemaan eilen samantyyppisesti

            Autossa on automaattinen ilmastointi.

            Mutta tuohon sinun vikaan verraten tässä tapauksessa tosiaan LCD-näyttö / paneeli hukkaa tyystin virrat.. Mistään namiskasta siis ei luonnollisesti tapahdu mitään.
            Tässä tosiaan "pimahtaa" ihan itsekseen puhallin pois päältä, virrat kun kääntää joksikin aikaa pois päältä, saattaa lähteä toimimaan.

            Mutta ellei näin tapahdu, alkaa sähköinen lisäflekti pyörimään konehuoneessa, ainakin eilen kun ajosta moottori oli kuumana..
            Taitaa olla ns. kondensaattorivika, korjaus ei ole vaikea jos osaa kolvata: http://www.macadamizer.com/bmwfix.html
            Ducati 998 -02 //

            Comment

            • Juspa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1225
              • Pori

              #36
              Originally posted by finodin View Post
              Näkyykö tässä kuvassa sitä osaa :




              Varmaankin joko 2 tai 8. Kuva on täältä:



              Tässä tredissä http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=292522 on hyvät ohjeet nro 8:n vaihtamiselle, en tiedä osan suomenkielistä nimeä.

              2 taitaa olla se etuvastus...
              Mistä sen nyt sitten tietää kumpi se noista vastuksista on, numero 2 vai 8? Tuo 2:han on se puhaltimen moottorin etuvastus, että eikö se silloin johdu siitä, jos ei puhallin pyöri täysillä ollenkaan? Mikä tuon 8:n virka on tässä systeemissä?
              Last edited by Juspa; 20-05-2007, 20:39.
              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

              Ex.
              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
              E90 320d -05 Schwartz 2
              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
              E36 352i -91 Diamantschwartz

              Comment

              • finodin
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 74
                • Tre

                #37
                Originally posted by Juspa View Post
                Mistä sen nyt sitten tietää kumpi se noista vastuksista on, numero 2 vai 8? Tuo 2:han on se puhaltimen moottorin etuvastus, että eikö se silloin johdu siitä, jos ei puhallin pyöri täysillä ollenkaan? Mikä tuon 8:n virka on tässä systeemissä?

                Tuota 2:ta ei ole ollenkaan automaatti-ilmastoinnillisessa versiossa, se on manuaaliversion vastus. Numero 8 on taas automaattisessa ilmastoinnissa.

                Nro 8 on se etuvastus tai "pääteaste" niinkuin ammattilaiset sanovat.

                E61 525d M-sport -2006
                (Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995

                Comment

                • Juspa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1225
                  • Pori

                  #38
                  Originally posted by finodin View Post
                  Tuota 2:ta ei ole ollenkaan automaatti-ilmastoinnillisessa versiossa, se on manuaaliversion vastus. Numero 8 on taas automaattisessa ilmastoinnissa.

                  Nro 8 on se etuvastus tai "pääteaste" niinkuin ammattilaiset sanovat.
                  No joo, selviihän se jo tuolta kuvastakin, osais vaan kattoo hiukan paremmin....
                  Last edited by Juspa; 22-05-2007, 10:53.
                  E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                  Ex.
                  F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                  E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                  E90 320d -05 Schwartz 2
                  E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                  E36 352i -91 Diamantschwartz

                  Comment

                  • JuhKu
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 227
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #39
                    Ilmastointi korjattu

                    Originally posted by JuhKu View Post
                    Mitenkäs sulla oli tuon paneelin kanssa? jäikö siihen LCD-näyttöön ja namiska paneeliin virrat/ merkkivalot palamaan??

                    Rupesi tuo,tätänykyä kakkosauton virkaa hoitava, oireilemaan eilen samantyyppisesti

                    Autossa on automaattinen ilmastointi.

                    Mutta tuohon sinun vikaan verraten tässä tapauksessa tosiaan LCD-näyttö / paneeli hukkaa tyystin virrat.. Mistään namiskasta siis ei luonnollisesti tapahdu mitään.
                    Tässä tosiaan "pimahtaa" ihan itsekseen puhallin pois päältä, virrat kun kääntää joksikin aikaa pois päältä, saattaa lähteä toimimaan.

                    Mutta ellei näin tapahdu, alkaa sähköinen lisäflekti pyörimään konehuoneessa, ainakin eilen kun ajosta moottori oli kuumana..
                    No niin, lainataan vähän omaa tekstiä. Eli tuossa yllä on kuvattuna osittain ohjausyksikön toiminnan häiriöt joita laitteessa ilmeni.
                    Nyt tein pientä remonttia ohjaimelle, tai oikeastaan viime viikonloppuna, eli vaihdettiin se pieni kondensaattori tuon sivun ohjeiden mukaan -->http://www.macadamizer.com/bmwfix.html
                    Nyt autolla on ajeltu viikko vaihdon jälkeen ja minkäänlaisia häiriöitä ei laitteen toiminnassa ole ilmennyt!

                    Eli suosittelen kaikille kyllä aloittamaan laitteen korjauksen tuosta pienestä n. 0,2€ maksavasta konkasta. Ei tosiaankaan ole vaikea homma !
                    Ei ole edes erikoinen osa, ainakin paikallisessa liikkeessä sitä löytyy hyllystä..Itse otin 0,47µF ja 63V kokoisen kondensaattorin..

                    T:Juha
                    - A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -

                    Comment

                    • Cud
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2007
                      • 63

                      #40
                      Originally posted by JuhKu View Post
                      Eli suosittelen kaikille kyllä aloittamaan laitteen korjauksen tuosta pienestä n. 0,2€ maksavasta konkasta. Ei tosiaankaan ole vaikea homma !
                      Pitänee kokeilla sama temppu itsekkin kun ilmastointi temppuilee. Joskus toimii ihan hyvin mutta joskus ei millään. Useinmiten ei millään... No, tuli hankittua noi kondensaattorit, kunhan vain saisi aikaseksi aloittaa toi homma. Ehkä viikonloppuna kun lomakin alkaa ja autoa ei tartte joka päivä, ainakin pitäisi saada tehtyä ennen reissua kun ei viittisi ajaa yli 1000 km ilman tuuletinta. Toivottavasti toi korjaus saa sen toimimaan mutta oireet viittaavat kyllä samaan vikaan.

                      Comment

                      • Cud
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 63

                        #41
                        Tänään tuli nyt sitten se korjaus tehtyä ja yllättävän helppoa oli, alle tunnin homma. Kävin äsken kokeilemassa ja ilmastointi toimi täydellisesti.

                        Comment

                        • leppala
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 190
                          • järvenpää

                          #42
                          Oliskohan mullakin toi etuvastus rikki, kun puhallin pyörii kokoajan samalla nopeudella vaikka kuinka säätelet napista?
                          Niin, autona on e36 -99 m3 automaatti-ilmastoinnilla.

                          Comment

                          • leppala
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 190
                            • järvenpää

                            #43
                            Nyt se lakkas sitten pyörimästä kokonaan.
                            Pari päivää puhallin pyörinyt tyyliin toimii/ei toimi.
                            Uusi "siili" tilattu, niin raportoidaan kun saadaan vaihdettua.

                            Comment

                            • make_wt
                              BTCF Member
                              • Oct 2006
                              • 1314
                              • Yka

                              #44
                              miten saa tuulettimen moottorin irti niin ettei siivet hajoa..??
                              E61 530d M-Sport LCI

                              HJ61

                              ex. E93 330, E36/8 ,E39 525tdsa ,e39 530dA, e34 525 tdsa, e36 325 tds M-Sport Touring

                              Comment

                              • Pande
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1324
                                • Helsinki

                                #45
                                Palataan taas tähän yleiseen epämääräiseen vikaan.

                                Eli autona E36 328 -95 puoli automaatti ilmastointi, eli ei diginäyttöä. Puhallin toimii sillon kun se sattuu toimimaan ja kun se ei toimi niin ei toimi mikään nopeus.

                                Epäilin aluksi etuvastusta kun näitä threadeja on lukenut niin monella on ruvennut puhallin toimii sen vaihdolla.

                                Mutta tosiaan kun katsoo piirustuksista niin nelos nopeuden pitäisi toimia vaikka etuvastus olisikin rikki. Ja sekään ei toimi, tuli kuitenkin testattua uudella etuvastuksella ja eihän se tilannetta korjannut.

                                Nyt haluaisinkin saada tietoa missä se vika voisi olla??

                                Miten ton puhallin moottorin saa helpoiten purettua käsiin, koneenhuoneen kautta jostain? Mitä tarttee purkaa edestä että sen saa irti.

                                Jos on hiilet mennyt niin onko ostettava uusi moottori, vai voiko hiilet vaihtaa?

                                Mitä muita kohteita voisi olla?

                                Releen pistoke on mitattu että sinne tulee virtaa ja se naksuu..
                                Missäs puhaltimen sulake on vai onko semmoista?

                                Tartten varsinkin purkamis ohjeista kohtuu selvät jotta voin konsultoida veljeä kun auto on hänellä.

                                Vastauksia kiitos. Tietoa varmasti on jollain.
                                Last edited by Pande; 11-09-2007, 17:21.
                                Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                                330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎