Originally posted by finodin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 sisäpuhaltimen hetkellisiä ongelmia
Collapse
X
-
-
-
Näkyykö tässä kuvassa sitä osaa :
Varmaankin joko 2 tai 8. Kuva on täältä:
Tässä tredissä http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=292522 on hyvät ohjeet nro 8:n vaihtamiselle, en tiedä osan suomenkielistä nimeä.
2 taitaa olla se etuvastus...Last edited by finodin; 28-04-2007, 17:40.
E61 525d M-sport -2006
(Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995
Comment
-
-
Originally posted by finodin View PostNäkyykö tässä kuvassa sitä osaa :
Varmaankin joko 2 tai 8. Kuva on täältä:
Tässä tredissä http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=292522 on hyvät ohjeet nro 8:n vaihtamiselle, en tiedä osan suomenkielistä nimeä.
2 taitaa olla se etuvastus...
2:sta en ole ollenkaan varma, mutta taitaa olla juuri se EI automaatti-ilmastoinnin.
Comment
-
-
Originally posted by finodin View PostMikä sen suomenkielinen nimi on? Etuvastus sekin? Final stage unit on englanninkielinen nimitys...
Comment
-
-
Kiitos paljon neuvoista.
Täytyy tässä kysellä täälläkin jo mahdollisimman tarkkaan koska tuntuu siltä että tuli ostettua turhaan moottori.
Ihme juttu ettei pyöri tuo moottori vaikka jännitettä tulee.
Täytyy viedä autosähkökorjaamolle.
E61 525d M-sport -2006
(Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995
Comment
-
-
Originally posted by finodin View PostKiitos paljon neuvoista.
Täytyy tässä kysellä täälläkin jo mahdollisimman tarkkaan koska tuntuu siltä että tuli ostettua turhaan moottori.
Ihme juttu ettei pyöri tuo moottori vaikka jännitettä tulee.
Täytyy viedä autosähkökorjaamolle.
Epäilen ettei pyöri, koska "siili" on rikki eikä anna komentoja moottorille. Käytin itse "siilen" yhdessä autosähkökorjaamossa mutta eivät voineet kertoa mitään toiminnasta ilman BMW-sähkökaavioita.
Comment
-
-
Mikä sitä moottoria komentaa, jos sinne tulee vain kaksi johtoa? Vai onko toinen virta ja toinen komentojohto? Mulla kyllä löytyy kytkentäkaaviot...
Tässä yks.
Näyttäis ettei moottorille tule kuin maa ja virta, virta tulee vastuksen kautta...mutta tajuan aika vähän sähköstä, se on sinistä ja sattuu.
E61 525d M-sport -2006
(Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995
Comment
-
-
Nyt kävin näin että auto lähtee sähkökorjaamolle ja laitan mukaan uuden puhaltimen (uuden, ehkä paskana olevan tilalle joka on nyt kiinni).
Siellähän se sitten selviää lopulta, mikä tuota vaivaa.
Raportoin tänne ensi viikolla.
E61 525d M-sport -2006
(Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995
Comment
-
-
Oli tuossa 328i:ssa samat oireet ja etuvastuksen vaihto korjas vian. Tuli kanssa jännite puhaltimen moottorille mut ei pyörinyt, erillisellä jännitelähteellä kyllä pyöri. Etuvastusta ei irtonaisena pysty edes mittaamaan koska automaatti-ilmastoinnilla olevassa ei ole perinteinen vastuksilla kasattu etuvastus. Metro-autosta sai etuvastuksen 130e. Luulen että sulla on sama vika ja sen vaihto ei ole paha homma.
Comment
-
-
Originally posted by pete81 View PostOli tuossa 328i:ssa samat oireet ja etuvastuksen vaihto korjas vian. Tuli kanssa jännite puhaltimen moottorille mut ei pyörinyt, erillisellä jännitelähteellä kyllä pyöri. Etuvastusta ei irtonaisena pysty edes mittaamaan koska automaatti-ilmastoinnilla olevassa ei ole perinteinen vastuksilla kasattu etuvastus. Metro-autosta sai etuvastuksen 130e. Luulen että sulla on sama vika ja sen vaihto ei ole paha homma.
Jep, tätä on veikkailtu. Asia toivottavasti selviää ensi viikolla autosähköpajalla.
Kuuluuko muuten muilta tuolta automaatti-ilmastoinnin käyttöpaneelista tuulettimen pyörimistä ilman virtoja?
Mulla ilmeisesti tuuletin pyörii koko ajan, se mikä haistelee lämpötilaa...:think
E61 525d M-sport -2006
(Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995
Comment
-
-
Noniin.
Nyt on selvitetty asiat.
1) Paikalleen asentamani uusi tuulettimen moottori oli täysin toimiva MUTTA asentaessa hiili tai moottorin akseli oli siirtynyt ja tämä asentamani moottori ei sen takia pyörinyt
2)Etuvastus (eli pääteaste, "transistori" tms) oli kärähtynyt. Ilmeisesti sen takia kun lämmetessään ei ollut saanut jäähdyttävää ilmaa tuulettimelta.
Nyt on uusi moottori ja uusi etuvastus/pääteaste.
JA TOIMII!
Mitä opimme?
-Käytä ammattilaisten palveluita.
Ps. älkää kysykö hintaa...
E61 525d M-sport -2006
(Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995
Comment
-
-
Patteriautot
Originally posted by finodin View PostMulla on samantyyppistä ongelmaa omassa E36:ssa.
Vika on tämä:
Puhallin toimii vain ajoittain. Ilman mitään syytä tai toimenpidettä puhallin lakkaa pyörimästä ja saattaa vähän ajan päästä taas pyöriä ihan normaalisti.
Puhallin toimii (pyöriessään) jokaisella nopeudella eli siinä ei ole ongelmaa.
nyt tarviskin tietää, onko vika itse moottorissa vai etuvastuksessa?
Auto E36 vm. 1995, 323i ja autom. ilmastointi.
Virtaa kyllä tulee moottorin johtoihin, mitattu on mutta moottori ei silti pyöri.
Olisko se moottorin vaihto? Sellainen uusi tuossa jo paketissa löytyy mutta ei viittis turhaan vaihtaa kun maksaa 290€.
Mitenkäs sulla oli tuon paneelin kanssa? jäikö siihen LCD-näyttöön ja namiska paneeliin virrat/ merkkivalot palamaan??
Rupesi tuo,tätänykyä kakkosauton virkaa hoitava, oireilemaan eilen samantyyppisesti
Autossa on automaattinen ilmastointi.
Mutta tuohon sinun vikaan verraten tässä tapauksessa tosiaan LCD-näyttö / paneeli hukkaa tyystin virrat.. Mistään namiskasta siis ei luonnollisesti tapahdu mitään.
Tässä tosiaan "pimahtaa" ihan itsekseen puhallin pois päältä, virrat kun kääntää joksikin aikaa pois päältä, saattaa lähteä toimimaan.
Mutta ellei näin tapahdu, alkaa sähköinen lisäflekti pyörimään konehuoneessa, ainakin eilen kun ajosta moottori oli kuumana..- A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -
Comment
-
Comment