Kai nyt joku tietää kysymyksiini vastauksia. Mistä ja miten saa helpoiten sen puhaltimen pois? Muihin kysymyksiin myös odotellaan vastauksia. Rupee olemaan kylmät kelit ajella ilman puhallinta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 sisäpuhaltimen hetkellisiä ongelmia
Collapse
X
-
Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
-
-
tänään ilmeni erikoinen vika -96 325tdsa:ssa, automaatti-ilmastoinnin paneeli elää omaa elämäänsä. eli paneelin näyttö ja puhallin sammuu sattumanvaraisen ajan kuluttua käynnistyksestä (alle 5 min) käynnistyy itestään uudestaan *min päästä ja toimii hetken normaalisti ja sammuu taas, tämä toistuu 3-4 kertaa kunnes paneeli ja puhallin alkaa pysymään päällä normaalisti.. (kohtuullisen vittumainen vika kun on noin kostea keli nii lasit on umpihuurussa alle minuutissa..) katselin että muillakin ollut vastaavaa ja kysyisin että onko kukaan saanut ratkaistua ja miten?
oliko tästä apua? -> http://www.macadamizer.com/bmwfix.htmlF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
No niin tässäpä kommenttia muutamaan kohtaan...
Hiilien vaihto ei ole tekohengitystä, jos kollektori on kunnossa tai hiottavissa kuntoon, ja puhdistetaan asianmukaisesti.
Hiilet voi vaihtaa kaikkiin moottorityyppeihin missä ne ovat. Lieneekö bmw siirtynyt uusimmissa malleissaan hiilettömiin, siitä en tiedä.
Samalla vaihdettavissa usein myös laakerit. Jos puhaltimen moottori on kallis korjaus kannattaa. Laakerien vaihto joihinkin tyyppeihin hankalaa.
Perinteisen mallisen etuvastuksen tai säädettävän regulaattorin (="siili") toiminnan voi tarkastaa aivan yksinkertaisesti mittaamalla jännite puhaltimen navoista, jännitteen tulee pienentyä puhaltimen nopeutta pienennettäessä (ja olla akkujännite täydellä nopeudella).
Suurin nopeus ohittaa lähes joka autossa etuvastuksen / jännitteenalentimen. Jos ainoastaan suurin nopeus toimii vikaa on joko katkaisijassa tai etuvastuksessa, tai puhaltimen laakerointi on niin lopussa ettei se jaksa pyöriä alennetulla jännitteellä joskin tämän kuulee kyllä muutenkin.
Ns. "siili" on useimmiten myös korjattavissa.
samoin useimmat passiiviset etuvastuksetkin. lisäksi on saatavilla yleismalleja.
Comment
-
-
Originally posted by JuhKu View PostNo niin, lainataan vähän omaa tekstiä. Eli tuossa yllä on kuvattuna osittain ohjausyksikön toiminnan häiriöt joita laitteessa ilmeni.
Nyt tein pientä remonttia ohjaimelle, tai oikeastaan viime viikonloppuna, eli vaihdettiin se pieni kondensaattori tuon sivun ohjeiden mukaan -->http://www.macadamizer.com/bmwfix.html
Nyt autolla on ajeltu viikko vaihdon jälkeen ja minkäänlaisia häiriöitä ei laitteen toiminnassa ole ilmennyt!
Eli suosittelen kaikille kyllä aloittamaan laitteen korjauksen tuosta pienestä n. 0,2€ maksavasta konkasta. Ei tosiaankaan ole vaikea homma !
Ei ole edes erikoinen osa, ainakin paikallisessa liikkeessä sitä löytyy hyllystä..Itse otin 0,47µF ja 63V kokoisen kondensaattorin..
T:Juha
Pitää heti huomenna käydä ettimäs noita lisäosia ja viikonlopun aikana yrittää saada korjatuksi asian.. Ilmeisesti hyvällä menestyksellä on nää aikasemmat tapaukset hoituneet . So wish me luck!Ajossa: E91 320d - 2006
Ex. E46 320i touring -00
Ex. E36 328i cabrio -95
Ex. E36 320i sedan -97
Ex. E36 325i sedan -91
Comment
-
-
Jep! Homman sain tehtyä ja TOIMII!!
Pikkasen kyl itte epäillytti kun ei tuota "kolvaus-uraa" juurikaan ole, että ei mee muut juotokset pilalle ja muoviakin kyl suli.. Mutta ei mitään toimii nyt ainakin toistaiseksi loistavasti !Ajossa: E91 320d - 2006
Ex. E46 320i touring -00
Ex. E36 328i cabrio -95
Ex. E36 320i sedan -97
Ex. E36 325i sedan -91
Comment
-
-
Pitiköhän tuota kikkaa koittaa omaanki kärryyn. 328:n puhallin on tänään nakannu täysille puhallukset ja ei reagoi mihinkään nappiin. Hetken päästä palaa järkiinsä ja toimii normaalisti.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
-
Joo itsellä varmaan sitten tuo etuvastus kilahti tänää. Puhallin on pitänyt pari päivää jo sellasta vittumaista vikinää. Nyt enää pelkkä 4 taso toimii vaan.
Missä tuo etuvastus "siili" puoli-automaatti ilmastointi autossa nyt siis tarkalleen sijaitsee? Jossain vasemmalla kojelaudan alla? Alkusivun ulkomaalais-sivuston ohje oli hieman epäselvä.
Comment
-
-
havaintoja ja yksi ratkaistu vika:
alkuperäinen vika:
tänään ilmeni erikoinen vika -96 325tdsa:ssa automaatti-ilmastoinnin paneeli elää omaa elämäänsä. eli paneelin näyttö ja puhallin sammuu sattumanvaraisen ajan kuluttua käynnistyksestä (alle 5 min) käynnistyy itestään uudestaan *min päästä ja toimii hetken normaalisti ja sammuu taas, tämä toistuu 3-4 kertaa kunnes paneeli ja puhallin alkaa pysymään päällä normaalisti.. (myöhemmin puhallin ei lähtenyt päälle välttämättä koko kankaanpää-pori välillä).
ratkaisu:
alotin irrottamalla paneelin konsolista virrat päällä ja huomasin että kun heilutteli paneelin johtoa niin puhallin meni päälle, pois, päälle, pois jne. siinä tahdissa kun johtoa heilutteli.. kontakti vikaan viittasi.. nyppäsin johdon pois ja kas kummaa puhallin lähti päälle jollain 75-80% nopeudella. (pysähty kyllä kun otti virrat pois) seuraavaksi lähdin purkamaan paneelia enkä kyllä löytänyt kylmiä juotoksia mutta juotin uusiksi kaikki joissa oli vähäkin merkkiä kylmäjuotoksesta. seuraavaksi otin käsittelyyn auton johtosarjasta tulevan paneelin liittimen ja kiristin jokaista yksittäistä liitintä purkamalla liitinrungon johdin kerrallaan jottei johtojen järjestys sekoa (apuna oli erittäin pieni ruuvimeisseli jolla johtimet lähtee liitinrungosta helposti). ilmastointi tuli kuntoon, sitä en tiedä kumpi auttoi mutta auttoi kuitenkin
jos haluutte yksityiskohtia niin privalla vain kyselyäF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Täytyypä tässä antaa palautetta onnistuneesta huollosta.
Mopo on E36 coupe
Viat: Ilmastointilaite eli täysin omaa elämäänsä toimi kun halusi. Eli se näyttö himmeni.
Soitin korjaamolle ja korjausarvio oli 150-300€ HUH!!
Päätin sit itte ropeltaa, ja kokeilin seuraavaa:
No, purin sen laitteen http://www.macadamizer.com/bmwfix.html ohjeiden mukaan.
Peukalo on keskellä kämmentä niin en halunnut itse tinata.
Eikä ois ollut edes vehkeitäkään...
Menin TV-huoltoon ja näytin piirilevyä, ja kyselin onko vastaavaa konkkaa.
Kyllä löyty ja samalla tinasivat. Maksoi 10€ yhteensä.
Menin huoltoliikkeen parkkipaikalle käsi täristen ja kasasin laitteen...
Virrat päälle ja toimii kun junan vessa!!!
Kiitti ohjeista!No coffee breaks... No weekends... No sick days...
"What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."
Comment
-
-
Itellä kans sisäpuhaltimen hetkellisiä ongelmia.. eli lähtee pyörimää milloin huvittaa.. purin sit autoa sen verran kone huoneen puolelta et näin sen puhaltimen kotelon ja aina ku vähäsen tökkäsin räikän päällä sitä nii puhallin lähti pyörimään eli oisko veikkauksia missä vika? ja miten ihmeessä sen sinne saa mitää vaihettua ku tuntuu et on nii ahas väli ja auto e36 325i -91 puoli automaatti-ilmastoinnilla
Comment
-
-
Osaisko joku suorilta käsin neuvoa, onko tuossa minun -92 e36:ssa "lyhyt"(47mm) vai "pitkä"(n.80mm) etuvastus? Kävin motonetistä kysymässä ja heitti nuo kaksi vaihtoehtoa. En ite tiiä kumpi se on, ja sais viikonlopuks osan mukaan kun lähen tallille...
Ei oo ilmastointia, eikä muutakaan hienoa. Puhallin toimii vaan nelosella...
Comment
-
-
Voiko etuvastuksen toimivuuden testata jotenkin? Kyseessä e36 automaatti-ilmastointi.. Autossa oli paikallaan pitkä pikkinen etuvastus ja varaosa liikkeestä ehdottivat vastusta jossa piikit olivat ohuempia ja lyhempiän ni onko se nyt ihan sama vastus mutta malli vaan on muuttunut matkan varrella??
Comment
-
-
Itelläni on hyvin outo "vika", jonka ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla mahdollista.. Lämmityksestä siis kyse, alas jalkoihin puhaltaa lämmintä kyllä, tuulilasin juuresta puhaltaa lämmintä kyllä, mutta keskipuhaltimista ei tule kuin HYYTÄVÄÄ arktista ilmaa. Pakkasilla ei oo kivaa lämmitellä käsiä kojelaudan päällä ku rattiakin pitäisi käännellä..
Eikös kaikkiin edellämainittuihin ulostuloihin tule samasta mestasta föönit, elikkä miten mahdollista että keskeltä tulee vain kylmää..
Comment
-
-
Last edited by Janssoni; 11-12-2008, 23:15..
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Janssoni View Post
Se oli tuommonen toiseksi ylin jota ne sieltä liikkeestä ehdotti mutta se mikä minulla nyt on ja joka on ilmeisesti sökö niin on samanlainen mutta nuo piikit ovat pidempiä, paksumpia ja niitä on vähemmän.
Comment
-
Comment