...eikä ota vanne kiinni mihinkään...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
10" vanteet e36 alle
Collapse
X
-
Originally posted by AlpinaB12 View PostMun mielestä 255:kin näyttää liian kapealta 10" vanteella. Tosin riippuu varmaan renkaan mallista. Onko noille 10" vanteiden käytölle joku erityinen syy, ettei voi laittaa kapeampia?E91 320D -09
Comment
-
-
Originally posted by jussis3 View Postmahtuu 10" vanne coupeen 17tuumaisena.
mulla on 9,5*19 255 kumeilla takana e36 coupessa. tosin en ole sillä vielä ajanut ,mutta näyttäisi tilaa olevan!
tästä E36 et:stä pitäis varmaan tehdä joku sticky kun joka päivä jauhetaan samaa.
Comment
-
-
Originally posted by mctomppa View PostMelkein se 10" vanne 245/35/17 kumilla mahtuu takana pyörimään... Ei mene kuin pari senttiä kaaren ulkopuolelle ja
on aika v***n härski! Pitänee viedä ammattilaiselle niin saa mankeloida vähän kaarija, ettei ihan heti ota loksuun kiinni.325 A Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by tomaatti 325 View PostOotko vakavissaan, että VAIN pari senttiä kaaren ulkopuolelle ja meinasit, että mankeloimalla tulee hyvä? Laitappa kuva tänne, tuo on nimittäin nähtävä. Laita vaikka kuva missä kolme henkeä istuu takapenkillä ja lähikuva renkaan ja kaaren välisestä tilasta. Mahtuisko vielä 20mm spacerit?Last edited by Maza; 27-03-2007, 17:45.
Comment
-
-
Originally posted by Maza View Post10" et20 (se yleinen) ja 245/35-17 menee komeesti mankeloitujen kaarien alle (kumin pinta kaaren alla). Tietysti jos haussa on joka tilanteesssa täysin raapimaton yhdistelmä niin tuollaisen yhdistelmän voi unohtaa samantien ja laittaa sen 8x17" et35 225/45-17:lla.325 A Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by tomaatti 325 View PostNo se on näköjään tuo meikäläisen vehje sitten ihan poikkeus. Siinä kun ei ET38 225/45-17 mitenkään pyörinyt raapimatta arviolta n. 40mm madalluksella. Katotaan miten käy tänä kesänä kun perän madallus pitäisi olla 20mm. Ainakin se näyttää äkkipäätä sen pari senttiä korkeammalta. Mitkä mahtaa olla pyörän kulmat / \ jos noin ihmeellisillä spekseillä menee renkaat alle. Omassa kulmat on säädetty ja kulumisen perusteella ne myös on olleet suorassa.
Comment
-
-
Jaa, tässä olikin traktoreista kyse. No mahtuuhan noi tosiaan hyvin
Omassa kun renkaan sivusta osa oli kaaren yläpuolella (sisällä) jo ilman mitään kuormitusta. Sitten kun lastia laitettiin kyytiin niin koko renkaan sivun yläosa oli lokasuojan takana. Saahan sitä alle pyörimään vaikka 15" leveät vanteet jos alusta ei anna yhtään periksi ja koko renkaan kulutuspinta pysyy kaikissa olosuhteissa lokasuojan kaaren alapuolella eikä rengas painu yhtään lokasuojan sisään. Niin ei kai saksalainen insinööri ole suunitellut alustan toimivan...
Kuvassa ei ole alla 17" vanteet mutta tuo rengastus ei kokonaiskorkeudeltaan eroa paljon 225/45-17" korkeudesta. Halkasijassa on eroa 13mm eli renkaan kulutuspinta on 6,5mm alempana lokasuojan reunaan nähden 17" setillä. et38 8" leveänä tulee selvästi enemmän ulospäin kuin kuvan setti. Se on varma, että 10" leveä et35 vanne ei iki kuuna päivänä pyöri ilman vähän radikaalimpia toimenpiteitä kuin kaarien rullausta tässä coupessa. Jos rengastus on sellainen, että kaikki joustovara on löydyttävä renkaan yläpinnan ja lokasuojan kaaren välistä eikä rengas mahdu yhtään kaaren sisään niin se näyttää kyllä ainakin mun silmään ihan törkeältä traktorilta. Makuasioista ei voi tietysti väitellä...325 A Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by tomaatti 325 View PostJaa, tässä olikin traktoreista kyse. No mahtuuhan noi tosiaan hyvin
Omassa kun renkaan sivusta osa oli kaaren yläpuolella (sisällä) jo ilman mitään kuormitusta. Sitten kun lastia laitettiin kyytiin niin koko renkaan sivun yläosa oli lokasuojan takana. Saahan sitä alle pyörimään vaikka 15" leveät vanteet jos alusta ei anna yhtään periksi ja koko renkaan kulutuspinta pysyy kaikissa olosuhteissa lokasuojan kaaren alapuolella eikä rengas painu yhtään lokasuojan sisään. Niin ei kai saksalainen insinööri ole suunitellut alustan toimivan...
Kuvassa ei ole alla 17" vanteet mutta tuo rengastus ei kokonaiskorkeudeltaan eroa paljon 225/45-17" korkeudesta. Halkasijassa on eroa 13mm eli renkaan kulutuspinta on 6,5mm alempana lokasuojan reunaan nähden 17" setillä. et38 8" leveänä tulee selvästi enemmän ulospäin kuin kuvan setti. Se on varma, että 10" leveä et35 vanne ei iki kuuna päivänä pyöri ilman vähän radikaalimpia toimenpiteitä kuin kaarien rullausta tässä coupessa. Jos rengastus on sellainen, että kaikki joustovara on löydyttävä renkaan yläpinnan ja lokasuojan kaaren välistä eikä rengas mahdu yhtään kaaren sisään niin se näyttää kyllä ainakin mun silmään ihan törkeältä traktorilta. Makuasioista ei voi tietysti väitellä...
Comment
-
-
Mikä kumma se on ku porukalla ottaa jokku 8x17 et 38 vanteet kiinni 225/45 rattailla? Meinaan, alkuperäiset M-alut ovat takana 8½x17 kokoiset, ja niihin saa laittaa 235/40 (vai jopa 45?) eikä varmasti ota kiinni. Tosin niissä on et41, mutta ovathan ne leveämmät.
Laittakaa takajousien väliin niitä kumeja tukemaan. Itse en ainakaan ole tavannut semmosia takajousia, jokka olis kyllin jämäkät pitämään autoa ryhdissä isommalla lastilla. Varmasti ottaa takana kaareen kaikki maholliset koot, jos on jokku löysät jouset takana.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by tomaatti 325 View PostSe on varma, että 10" leveä et35 vanne ei iki kuuna päivänä pyöri ilman vähän radikaalimpia toimenpiteitä kuin kaarien rullausta tässä coupessa.Pommit:
BMW 325 cäbi HooCee optik
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
Comment
-
Comment