Mikä kumma se on ku porukalla ottaa jokku 8x17 et 38 vanteet kiinni 225/45 rattailla? Meinaan, alkuperäiset M-alut ovat takana 8½x17 kokoiset, ja niihin saa laittaa 235/40 (vai jopa 45?) eikä varmasti ota kiinni. Tosin niissä on et41, mutta ovathan ne leveämmät.
Laittakaa takajousien väliin niitä kumeja tukemaan. Itse en ainakaan ole tavannut semmosia takajousia, jokka olis kyllin jämäkät pitämään autoa ryhdissä isommalla lastilla. Varmasti ottaa takana kaareen kaikki maholliset koot, jos on jokku löysät jouset takana.
no ei varmasti ota, vaikka ei olisi jousia ollenkaan
Mikä kumma se on ku porukalla ottaa jokku 8x17 et 38 vanteet kiinni 225/45 rattailla? Meinaan, alkuperäiset M-alut ovat takana 8½x17 kokoiset, ja niihin saa laittaa 235/40 (vai jopa 45?) eikä varmasti ota kiinni. Tosin niissä on et41, mutta ovathan ne leveämmät.
40-profiiliset taitavat olla, mitä tuolla jossain toisessa topikissa kyselin. Meneehän tuonne taakse myös B3/B8 vakiorengastus 265/35 9x17 vanteella, et 46. Kokeilin 255/40 renkaalla huvikseni alle kun oli moinen valmiina ko. vanteella ja kyllähän tuokin nippa nappa mahtuu vaikka suht lintassa on takaa nyt auto. Tuossa vielä kuvatus:
Se on sit parempi että ajelet noilla 15" niin ei kaaret hajoa.
Joo, niin ajelen talvisin. Kesällä ne 17" valssit. Ajele sinä vaan setillä missä vanteet tulee kaarien ulkopuolelle mutta renkaat ei Sanotaan, että hulluuden ja nerouden välinen raja on hämärä ja tässä tapauksessa sanoisin, että härskin rengastuksen ja törkeän rengastuksen raja on yhtä häilyvä. No, makuasioista ei voi kiistellä... Onnea valitsemallasi tiellä!
No en oo sellaista väittänyt. Jossain yhteydessä olen arvioinut, että madallus on ehkä tuossa 60/40 ja nykyään siis ei niinkään paljon. Tuolla madalluksellakin kuitenkin ei joka nosturille ajeta ilman kikkailua siks oli liian matala mun makuun. Kertaalleen on korjaamo kustantanut etuhelman maalauksen. Sikamatalan määritelmän täyttää ilmeisesti sellainen millä joutuu kaivon kannetkin kiertämään ettei helmat jää matkalle. Ei oo mun makuun sellainen, oon jo liian vanha.
Joo, niin ajelen talvisin. Kesällä ne 17" valssit. Ajele sinä vaan setillä missä vanteet tulee kaarien ulkopuolelle mutta renkaat ei Sanotaan, että hulluuden ja nerouden välinen raja on hämärä ja tässä tapauksessa sanoisin, että härskin rengastuksen ja törkeän rengastuksen raja on yhtä häilyvä. No, makuasioista ei voi kiistellä... Onnea valitsemallasi tiellä!
No en oo sellaista väittänyt. Jossain yhteydessä olen arvioinut, että madallus on ehkä tuossa 60/40 ja nykyään siis ei niinkään paljon. Tuolla madalluksellakin kuitenkin ei joka nosturille ajeta ilman kikkailua siks oli liian matala mun makuun. Kertaalleen on korjaamo kustantanut etuhelman maalauksen. Sikamatalan määritelmän täyttää ilmeisesti sellainen millä joutuu kaivon kannetkin kiertämään ettei helmat jää matkalle. Ei oo mun makuun sellainen, oon jo liian vanha.
ai sä siis tarkoitit omaa autoasi kun traktorista puhuit joka tapauksessa noilla sun antamilla mitoilla ei ota kaareen kiinni, vaikka olisi jouset ihan pohjilla, jos vaan kaikki on kunnossa.
40-profiiliset taitavat olla, mitä tuolla jossain toisessa topikissa kyselin. Meneehän tuonne taakse myös B3/B8 vakiorengastus 265/35 9x17 vanteella, et 46. Kokeilin 255/40 renkaalla huvikseni alle kun oli moinen valmiina ko. vanteella ja kyllähän tuokin nippa nappa mahtuu vaikka suht lintassa on takaa nyt auto.
Niin... miksihän se inssi on valinnu tohon 9" vanteeseen ET:ksi 46? :think
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Ootko vakavissaan, että VAIN pari senttiä kaaren ulkopuolelle ja meinasit, että mankeloimalla tulee hyvä? Laitappa kuva tänne, tuo on nimittäin nähtävä. Laita vaikka kuva missä kolme henkeä istuu takapenkillä ja lähikuva renkaan ja kaaren välisestä tilasta. Mahtuisko vielä 20mm spacerit?
KYLLÄ! ET on nimittäin 35 ja miks sinne spacereita laittamaan kun tulee jo hyvin ulos ja ei tunnu raapivan minnekkään. Asiaa kyllä auttaa että on korkeussäädettäväalusta.
mulle tulossa eteen 8,5x17 ET35 ja taakse 10x17 ET20 ja renkaat eteen 215/40 ja taakse 245/45 MAHTUUKO??
kaaret on kaikki pokattu!
nii ja alustana toimii Bilstein 50/20
On se kumma kun tänään ajettiin minunu taxilla ja 4 kyydissä takana 40 millimadallus ja 10" 2n t45/35 ku i eikä ottanu kun k..ovaSSA TÖYSSYSSÄ. Kyllä sulla on se pommi kolaroitu ja korjattu päin vittua jos 225 ottaa kiinni..
ONNEA VCALITSEMALLASI TIUELLÄ!"
Pommit:
BMW 325 cäbi HooCee optik
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
mulle tulossa eteen 8,5x17 ET35 ja taakse 10x17 ET20 ja renkaat eteen 215/40 ja taakse 245/45 MAHTUUKO??
kaaret on kaikki pokattu!
nii ja alustana toimii Bilstein 50/20
no ei takuulla mahdu jos toi takarengas on oikeesti 245/45 ettei vaan olis 245/35?
meinaatteko tosiaan että noi 10,5" vanne ja 245/35 kumi yhdistelmät pysyy vanteilla jos oikeen kunnolla taittaa mutkaan? eikös renkaan pitäisi päästä vähän joustamaankin sivusuunnassa?
itellä oli 10x18" vanteilla 245/35 kumit kun ne ostin ja oli vähän saatanan härskin näköset! nyt laitoin 265/35 kumit ja istuu just passelisti.
meinaatteko tosiaan että noi 10,5" vanne ja 245/35 kumi yhdistelmät pysyy vanteilla jos oikeen kunnolla taittaa mutkaan? eikös renkaan pitäisi päästä vähän joustamaankin sivusuunnassa?
itellä oli 10x18" vanteilla 245/35 kumit kun ne ostin ja oli vähän saatanan härskin näköset! nyt laitoin 265/35 kumit ja istuu just passelisti.
15000 km ajaneena ja varmasti välillä "täysillä mutkaan" asenteella ei ole kumit irronnut.
Pommit:
BMW 325 cäbi HooCee optik
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
Comment