Announcement

Collapse
No announcement yet.

Renkaan leveys ja profiili e36?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by Kepa View Post
    En ole varma vanteen leveydestä, mutta luulisin sen olevan tuo 7,5".

    Mulla tuli nyt sellainenkin ongelma että rengas ottaa edestä iskariin camberia säädettäessä näillä 245 kumeilla. Ei paljoa, mutta sen verran että harraa. Ajoin pienen lenkin ja kumit kärys

    Ei oo helppoa tää madaltajan elämä, mut pääasia et auto on matala
    Mihin ihmeeseen rengas voi ottaa kiinni etu-camberien säädön seurauksena????

    Comment

    • Kepa
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 353
      • Nokia

      #17
      Originally posted by Hemi View Post
      Mihin ihmeeseen rengas voi ottaa kiinni etu-camberien säädön seurauksena????
      Juu en tajua. Vaihdatutin etutolppiin sen 10mm pultin 12mm tilalle ja sen jälkeen toinen rengas alkoi harrata jouseen. Täytyy ottaa rengas irti huomenna ja katsoa uudelleen että mikä on homman nimi.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by Kepa View Post
        Juu en tajua. Vaihdatutin etutolppiin sen 10mm pultin 12mm tilalle ja sen jälkeen toinen rengas alkoi harrata jouseen. Täytyy ottaa rengas irti huomenna ja katsoa uudelleen että mikä on homman nimi.
        Sori, katsoin epähuomiossa että kyse oli e46:sta, mutta siis kyse on ilmeisesti e36:sta? Eli e36:ssa toki silloin kun cambersäätöä tehdään navan/perssonin kiinnityksestä, voi rengas alkaa hiertämään.....mutta vain silloin kun camberia lisätään? Tämä toki on aika käsittämätöntä e36:n kohdalla????

        Comment

        • Kepa
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 353
          • Nokia

          #19
          Originally posted by Hemi View Post
          Sori, katsoin epähuomiossa että kyse oli e46:sta, mutta siis kyse on ilmeisesti e36:sta? Eli e36:ssa toki silloin kun cambersäätöä tehdään navan/perssonin kiinnityksestä, voi rengas alkaa hiertämään.....mutta vain silloin kun camberia lisätään? Tämä toki on aika käsittämätöntä e36:n kohdalla????
          Sigun E36 kyseessä. Juu en tajua kyllä. Enkä kyllä lisännyt camberia, vaan vedin renkaita niin paljon pystympään kun vain sain. Tiedä sitte olisko toi säätö eläny sen verran ja camber lisääntyny ku laskin auton tunkilta :think
          Last edited by Kepa; 10-07-2008, 18:56.

          Comment

          • j328
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 310
            • Vantaa

            #20
            Eteen järkevimmät vaihtoehdot:
            215/45
            225/45
            235/40

            Laita sama rengastus kun M3:ssa vakiona eli 235/40-17 joka kulmaan. Jos haluat välttämättä kapeammat eturenkaat niin sitten eteen 215/45-17 ja taakse 235/40-17 tai 245/40-17.

            Jos auto on TODELLA matala niin sitten eteen 215/40 ja taakse 245/35, mutta nämä ovat jo alkuperäiskokoa selkeästi matalammat.
            Last edited by j328; 09-07-2008, 22:52.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16445
              • Asikkala

              #21
              Miksi TODELLA matalaan pitäisi laittaa liian matalat renkaat ?

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #22
                Originally posted by Kepa View Post
                Sigun E36 kyseessä. Juu en tajua kyllä. Enkä kyllä lisännyt camberia, vaan vedin renkaita niin paljon pystympään kun vain sain. Tiedä sitte olisko toi säätö eläny sen verran ja camber lisääntyny ku laskin auton tunkilta :think
                kai sinne reikään pitää pultin sisäpuolelle esim. joku pultin pala laittaa, että ei pääse luistamaan takaisinpäin??
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #23
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Miksi TODELLA matalaan pitäisi laittaa liian matalat renkaat ?
                  siksi, että ne mahtuu pyörimään liian pienellä et:llä varustetuilla leveillä vanteilla joku kompromissi noissa hommissa on aina tehtävä...
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • blue325
                    BTCF Member
                    • Apr 2005
                    • 984
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Mutta nythän on niin että varsinkin tuo 225/35-17" eturenkaasi on halkaisijaltaan rengas joka kuuluisi Nissan Micraan tai Fiat Puntoon.
                    Eli sehän on lähes 50mm halkaisijaltaan pienempi kuin mitä e36:een kuuluisi?
                    Tuo 245/35-17" on sekin vilä reilun 30mm halkaisijaltaan pienempi kuin orggis 195/65-15", joten ei ole mikään ihme että ei reilullakaan madalluksella raavi kiinni mistään? Eli kyseessä on e36:een täydellisesti sopimaton kottikärrynpyöräkokoa vastaava rengaskoko.
                    Niin mut eihän tuo mikään traktori olekkaan ja noille vanteille mitään maastopyöriä ole laittamassakaan
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    M3 -94
                    318 is class 2 -94
                    320 -97
                    325 -91
                    325 -84
                    www.zatzy.com

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #25
                      Originally posted by blue325 View Post
                      Niin mut eihän tuo mikään traktori olekkaan ja noille vanteille mitään maastopyöriä ole laittamassakaan
                      silti 215/40 on parempi eteen mitä 225/35... kattelin partyillä yhtä e36:tta, missä oli toi sun mainitsema yhdistelmä, niin eturengas näytti kyllä liian matalalta.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • blue325
                        BTCF Member
                        • Apr 2005
                        • 984
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        silti 215/40 on parempi eteen mitä 225/35... kattelin partyillä yhtä e36:tta, missä oli toi sun mainitsema yhdistelmä, niin eturengas näytti kyllä liian matalalta.
                        Juu voi se olla parempi en sitä kiellä mut tuo näyttää hyvältä kun on 8.5" levee vanne
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        M3 -94
                        318 is class 2 -94
                        320 -97
                        325 -91
                        325 -84
                        www.zatzy.com

                        Comment

                        • Kepa
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2008
                          • 353
                          • Nokia

                          #27
                          Originally posted by blue325 View Post
                          Juu voi se olla parempi en sitä kiellä mut tuo näyttää hyvältä kun on 8.5" levee vanne
                          Ei sillä väliä sopiiko se tai toimiiko se, pääasia että näyttää hyvältä

                          Comment

                          • Kepa
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2008
                            • 353
                            • Nokia

                            #28
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            kai sinne reikään pitää pultin sisäpuolelle esim. joku pultin pala laittaa, että ei pääse luistamaan takaisinpäin??
                            Hemi, kun näytät olevan asiantuntija, niin kerro.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by blue325 View Post
                              Juu voi se olla parempi en sitä kiellä mut tuo näyttää hyvältä kun on 8.5" levee vanne
                              Kauneus on todellakin katsojan silmässä jos/kun e36 näyttää paremmalta Nissan Micran minirengastuksella kuin ihan 195/65-15" antamalla ulkohalkaisijalla?
                              Toki jos tällä tavoitellaan tuota klassista pienipyöräistä Lowrider optiikkaa, niin siinä tapauksessa sen ymmärrän:

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                kai sinne reikään pitää pultin sisäpuolelle esim. joku pultin pala laittaa, että ei pääse luistamaan takaisinpäin??
                                Ei tarvitse laittaa mitään taakse, vaan perssonin alakiinnike repeää ennemmin kuin kunnolla kiristetty kaulukseton pultti luistaa tuossa.
                                ko.pultti vain on kiristettävä nurkan roikkuessa vapaasti ja alin pulttipari auki samallla kun löysät kammetaan ulospäin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎