Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
.....
Collapse
X
-
Tämä voi kuulostaa pelottelulta mutta kannattaa tsekata.
Tiian coupe alkoi syksyllä pitää samanmoista kolinaa ja vikaa etsittiin ja paikkoja tutkittiin ja heiluteltiin, tuloksetta. Vika löytyi vasta kun oikean puolen pitkittäistukivarsi repesi korista irti. = Ei kivaa.
Linkin kuvassa osa nro. 17.
Tuo osahan on kolmella pultilla kiinni korissa ja muistaakseni etummainen pultti oli katkennut, jonka vuoksi pääsi heilumaan pituussuunnassa ja kolahti varsinkin aina monttuun ajettaessa. No, välystä en löytänyt heiluttelemalla, koska osahan on periaatteessa vielä tiukasti kiinni kahdella pultilla, mutta pääsee ns. keinumaan auton pitkittäisliikkeestä johtuen, koska tuo katkennut pultti on kauempana kahdesta muusta ja osa on periaatteessa enää toisesta päästä kiinni. Aikansa keinuttuaan repi kaksi muuta pulttia koriin hitsattuine kierreholkkeineen ns. juurineen korista irti, jonka jälkeen ei ollut muuta apua kuin takaisin hitsaaminen.
Itse tulin siihen tulokseen että jos juurikin tuo kauimmainen pultti katkeaa, repeää melko varmasti ennen pitkää loputkin irti, juuri tosta keinumisesta johtuen. Eli, olisi voitu suunnitella paremminkin.
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View Post-Puslisssa/kallistuksenvakaajahässäkässä ei väljää? (auto leimattu 3 viikoa sitten)
Ettei nyt kuiteki ois se pitkittäisen tukivarren etupusla riekaleina. Tiedän tapauksen jossa viisas katsastusmies vaihatti iskarit kolinen takia joka johtui juuri ko puslasta.
Comment
-
-
Originally posted by Kouris View PostEttei nyt kuiteki ois se pitkittäisen tukivarren etupusla riekaleina. Tiedän tapauksen jossa viisas katsastusmies vaihatti iskarit kolinen takia joka johtui juuri ko puslasta.
Myös mahdollista, ja myös huomattavasti toivottavampaa kuin tuo edellä postaamani repeämisvaihtoehto.
Comment
-
-
Originally posted by Kouris View PostEttei nyt kuiteki ois se pitkittäisen tukivarren etupusla riekaleina. Tiedän tapauksen jossa viisas katsastusmies vaihatti iskarit kolinen takia joka johtui juuri ko puslasta.Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
e39 M5
Comment
-
-
Originally posted by Mörökölli View PostTästä on kysymys tuossa mun tapauksessa:
Näyttää pahan ruosteiselta kuvassa, mutta ei ollut todellisuudessa kuin pintaruosteessa. Kuvassa näkyy kaksi revennyttä kierre-inserttiä palassa kiinni ja pohjassa yksi revennyt reikä.
Mä kyllä katsoin myös ton kiinnityksen, mutta varmaan ryömittävä 4:nenkerran auton alle ihmettelemään. Tarkastan noi pultit ja ihmettelen sitä puslaa nro 4
Sen teen kyllä vasta vapunjälkeen
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View PostSen teen kyllä vasta vapunjälkeen
Comment
-
-
Täältäkin ääni puskien vaihdolle. Viime kesänä myöskin outoa ääntä piti moottoritienopeuksissa ja etenkin epätasaisella alustalla. Tosin homma oli selvä kun kömpi auton alle ja siellä näytti kuvien mukaiselta. Eli vasen selkeästi hajonnut ja osittain pullahtanut ulos jolloin metalli pääsi hakkaamaan metallia vasten. Oikea puoli oli vielä ehjä. Molemmat puslat tosin vaihdettiin. Aiemmat olivat 250tkm ajetut kumiset alkuperäispuslat...BMW E30 320i 4d -86, BMW E30 316i 2d Bavaria -89, BMW E36 316i Compact -94, BMW E36 318i Sedan -90, MB W201 190 1.8 Sedan -91, BMW E36 325i Coupe -92, BMW E36 325i Coupe -94, BMW E36 325tds Touring -97, BMW E36 328i Coupe -95, MB W202 C180 1.8 Sedan -94, BMW E36 325tds Sedan -94, BMW E36 316i Compact -94 + Yamaha YZF 600R -98
-------------------------------
BMW E46 316i Sedan -02 + Yamaha XT 350 -98
Comment
-
-
Neljäs kerta toden sanoo
Kolina kävi jo korville sietämättömäksi ja oli pakko ryömiä auton alle. Kuvissa näette tuloksen. Taitaa olla sama vika kuin nimimerkillä "Zgiba":think
Kuvat: vasenpuoli(ehjä) ja oikeapuoli(paskana?).
Kuinkahan Vmäinen juttu tulee olemaan tommoisen puslan vaihto
Onko kokemuksiaLast edited by mika68; 01-09-2007, 17:52.
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View PostNeljäs kerta toden sanoo
Kolina kävi jo korville sietämättömäksi ja oli pakko ryömiä auton alle. Kuvissa näette tuloksen. Taitaa olla sama vika kuin nimimerkillä "Zgiba":think
Kuvat: vasenpuoli(ehjä) ja oikeapuoli(paskana?).
Kuinkahan Vmäinen juttu tulee olemaan tommoisen puslan vaihto
Onko kokemuksiaE39 530d Touring
Comment
-
-
Originally posted by Hessu75 View Post
Selkeät ohjeet
Taidan siirtää asennuksen vapun jälkeiseen viikonloppuun, nyt vapun viettoon
Hintoja puslalle: KL/37e ja Motonet/34,40e
Nämä siis kpl hintoja...
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View PostNeljäs kerta toden sanoo
Kolina kävi jo korville sietämättömäksi ja oli pakko ryömiä auton alle. Kuvissa näette tuloksen. Taitaa olla sama vika kuin nimimerkillä "Zgiba":think
Kuvat: vasenpuoli(ehjä) ja oikeapuoli(paskana?).
Kuinkahan Vmäinen juttu tulee olemaan tommoisen puslan vaihto
Onko kokemuksia
Helppo homma. EHDOTTOMASTI kannattaa hommata uudet ne pultit (..mutterit tieteki myös) jotka menevät puslan läpi. Kun tukivarsi on auton alla niin sitä on tosi vittumoinen avata ja jos ei lähe niin rälläkkä... sillon on hyvä olla ne uudet pultit. Kannattaa tilata ihan bmw kaupasta niin saa varmasti oikeanlaiset, niissä on tihiä kierre. Lisäksi kun tuota kyseessä olevaa pulttia kiristää paikalleen laitettaessa niin kannattaa kattoa että se pelti kehys tulee luonnolliseen asentoon ettei pusla jää "kierteelle", ei varmasti ainakaan jatka sen käyttö ikää. Pyörien suuntaus kun homma tehty. Ei muuta..
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View PostKiitti vinkistä
Selkeät ohjeet
Taidan siirtää asennuksen vapun jälkeiseen viikonloppuun, nyt vapun viettoon
Hintoja puslalle: KL/37e ja Motonet/34,40e
Nämä siis kpl hintoja...
Comment
-
Comment