Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 camber

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16453
    • Asikkala

    #16
    Tuo 10 ON cambersäätöpultti l. epäkesko. Säätövaraa on suunnilleen niin että kun takaa on mitta lokarinkaaresta pyörännapaan 310 mm. takacamberin saa minimissään n. 0,75 ast.

    Comment

    • Kepa
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 353
      • Nokia

      #17
      Originally posted by jr66 View Post
      Tuo 10 ON cambersäätöpultti l. epäkesko. Säätövaraa on suunnilleen niin että kun takaa on mitta lokarinkaaresta pyörännapaan 310 mm. takacamberin saa minimissään n. 0,75 ast.
      Tarkoitin että tuon pultin tilalle vaihdetaan toisenlainen säätöpultti jolla saadaan lisää pelivaraa. Eikös?

      Onko muuten mitään tietoa sellaisesta kun autossa on ollut alunperin m-sport alusta, että olisiko tässä enemmän säätövaraa kun tämähän on vakioalustaa matalampi?

      Eteen olen laittamassa sen 12mm pultin tilalle 10mm pultin. Tiedä sitten riittääkö säätövarat silloinkaan..

      :think

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by Kepa View Post
        Tarkoitin että tuon pultin tilalle vaihdetaan toisenlainen säätöpultti jolla saadaan lisää pelivaraa. Eikös?

        Onko muuten mitään tietoa sellaisesta kun autossa on ollut alunperin m-sport alusta, että olisiko tässä enemmän säätövaraa kun tämähän on vakioalustaa matalampi?

        Eteen olen laittamassa sen 12mm pultin tilalle 10mm pultin. Tiedä sitten riittääkö säätövarat silloinkaan..

        :think
        Siis...oletko lukenut tämän: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=66977

        Comment

        • Kepa
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 353
          • Nokia

          #19
          Originally posted by Hemi View Post
          Kyllä oon ja tuon ohjeen perusteella oonkin vaihtamassa tota pulttia pienempään ja vähän viilailemassa. Takapäästä siellä ei puhuttu mitää ja olen ymmärtänyt että takapäässä ei säädöt riitä.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16453
            • Asikkala

            #20
            "Onko muuten mitään tietoa sellaisesta kun autossa on ollut alunperin m-sport alusta, että olisiko tässä enemmän säätövaraa kun tämähän on vakioalustaa matalampi?"

            Samat palikat, sama säätövara. Jos tosiaan on olemassa enemmän epäkeskeinen pultti niin rajuissa madalluksissa auttaa tietysti, e39:n pultteja tais olla kahdella erikokoisella epäkeskorikalla mutta sopiiko isompi pienemmälle tark. hahloon. Ei.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by Kepa View Post
              Kyllä oon ja tuon ohjeen perusteella oonkin vaihtamassa tota pulttia pienempään ja vähän viilailemassa. Takapäästä siellä ei puhuttu mitää ja olen ymmärtänyt että takapäässä ei säädöt riitä.

              Takapäässä on kaikki tarvittavat säädöt ja ne kyllä myös riittävät n.50mm:n takapään madalluksiin.

              Comment

              • Kepa
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2008
                • 353
                • Nokia

                #22
                Originally posted by Hemi View Post
                Takapäässä on kaikki tarvittavat säädöt ja ne kyllä myös riittävät n.50mm:n takapään madalluksiin.
                No eihän tässä sitten hätää ole. Joku tässä vaan ennemmin mulle kertoi että takapäässä säädöt eivät riitä alkuunkaan. Kiitos oikaisusta!

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #23
                  Entinen auto oli E36 318is coupe ja siinä oli H&R -40/15 jousisarja. Takana vakio cambersäätö riittää loistavasti isoillakin madalluksilla. Edessä camberarvot saatiin vihreälle ku vaihdoin ne M12 pultit M10:eihin ja vedin renkaat niin pystyyn ku sain.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • Ranger Walker
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 113
                    • Suomen paikkeilla

                    #24
                    Varmistetaas vielä...

                    -E36 320i Coupe 9/92 kyseessä ja 60/40 satsi harkinnassa.

                    -Etupäässä tolppien ylimmän alakiinnitys reiän viilaus(siis vaan iskaritolpasta) ulospäin millin tai 2 ja se pienempi 10mm pultti ( varaosanumero?)

                    -Takapäässä riittää vakiosäädöt?

                    Eli ei siis tuon hankalampi proggis tulossa ,vai?

                    -Pate
                    sigpicE36 320i Coupe -92

                    Comment

                    • Ranger Walker
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 113
                      • Suomen paikkeilla

                      #25
                      Mistä olette hakeneet noita 10mm 12.9 pultteja?

                      Ruuvikaupasta vai onko laakkosella hyllyssä?

                      Mikä on pultin pituus? -ettei vanha kädessä tartte kulkea kauppoihin.:think

                      Asustelen helsingissä,jos on hyvä ruuvikaupa tiedossa niin kertokaa.
                      sigpicE36 320i Coupe -92

                      Comment

                      • tommi--fi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 1066
                        • Riihimäki

                        #26
                        Originally posted by Ranger Walker View Post
                        Mistä olette hakeneet noita 10mm 12.9 pultteja?

                        Ruuvikaupasta vai onko laakkosella hyllyssä?

                        Mikä on pultin pituus? -ettei vanha kädessä tartte kulkea kauppoihin.:think

                        Asustelen helsingissä,jos on hyvä ruuvikaupa tiedossa niin kertokaa.
                        http://ruuvi.net/ Tuolta tilasin itse. Halvemmalla saa kyllä jostain muualta. Tulee parille pultille aika paljon postikuluja.
                        Auto tai moottoripyörä Virosta?

                        Comment

                        • Gustaff
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 132

                          #27
                          Originally posted by Ranger Walker View Post
                          Mistä olette hakeneet noita 10mm 12.9 pultteja?

                          Ruuvikaupasta vai onko laakkosella hyllyssä?

                          Mikä on pultin pituus? -ettei vanha kädessä tartte kulkea kauppoihin.:think

                          Asustelen helsingissä,jos on hyvä ruuvikaupa tiedossa niin kertokaa.
                          Kiloruuvi Suutarilassa, aina löytynyt harvinaisemmatkin pultit. Ja myydään siis kaikki kilohinnoilla, eli jos vaan muutamia tarttee, niin ei maksa juuri mitään.

                          Comment

                          • Ranger Walker
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 113
                            • Suomen paikkeilla

                            #28
                            Kiloruuvista hain kuusiokannalla 10mm paksuja 42mm pitkiä 12.9 pultteja, kiitti vaan vinkistä! mukaan lähti myös normikannalla olevat 10.9 pultit, jos on syytä vaihtaa löysempiin kuin 12.9 niin kertokaa.

                            Nyt mietin vaan että onko tämä viritys aivan turvallinen... , nooh selvinnee ajan myötä sekin.

                            En tehnyt mitän viilauksia tolppiin enkä olka akseleihin ja silti renkaat on |-| tai jopa \ - / -eli lienee alustasarja (hr cupkit) suunniteltu erilailla kuin jotissakin muissa tolpissa?(se ylin alapään kiinnikepultin reikä)
                            sigpicE36 320i Coupe -92

                            Comment

                            • BMWsedan
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 50
                              • FI

                              #29
                              Ostin M10 50mm 10.9 pultit eteen mutta tuoko on siis ainoa mahdollisuus säätää camberia edestä vai onko muutakin keinoa jos ei osta uutta osaa? Eli normaalisti camberia ei voi säätää edestä?

                              Kävin myös tilaamassa BMW-huollosta taakse nuo epäkeskopultit, ei maksanut kuin 8€ kpl + vastakappeleet pari €.

                              En kyllä vielä hoksannut miten tuota camberia säädetään takaa noilla pulteilla, voisiko joku valaista ja onnistuuko homma kotioloissa? (vaihto, säätäminen)

                              Ja aurauskulmat säädin ihan vasta niin meneekö ne vituilleen jos vaihdan tuon pultin pienempään edestä vai pitääkö mennä kulmat laittamaan uudestaan?

                              70€ taisin maksaa Euromasterille ja ei tainnu säätää muuta kuin aurauskulmat kun en älynnyt cambereista kysyä..

                              epäkeskopultti e36

                              Comment

                              • Camo
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1662
                                • Lahti

                                #30
                                Itse kävin hakemassa tourinkiin uudet säätöpultit. Millä helvetillä te olette saanu noita takarenkaita kenolleen, kun säädöt on nyt tapissa ja renkaat vieläkin ihan liian pystyssä? Näillä säädöillä ei tule kyllä talvivanteet/renkaat mahtumaan pyörimään tuolla
                                Current:
                                Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                                DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                                Previous:
                                Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                                E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                                Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                                E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎