Originally posted by Infinity Beta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 päästöistä
Collapse
X
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostKyllä niitä on alkuperäisiä NGK tulppiakin. Omassa 525i:ssä oli NGK BKR 6 EK-tulpat BMW-logoilla (samat tulpat kuin 328i). BMW osanumero 12129064619. BOSCH F 7 LDCR-tulppaa saa myös BMW-logoilla osanumerolla 12129063428.
Joo mä laitoin justiin nuo BKR 6 EK tulpat mutta ne ei mitään
alkuperäisiä ollu kun ei mitään logoja niissä ollu mutta kaippa nekin
asiansa hyvin ajaa.
Comment
-
-
Originally posted by Infinity Beta View PostJoo mä laitoin justiin nuo BKR 6 EK tulpat mutta ne ei mitään
alkuperäisiä ollu kun ei mitään logoja niissä ollu mutta kaippa nekin
asiansa hyvin ajaa.
tais maksaa 5,4 euroa kappale.
Comment
-
-
Originally posted by Infinity Beta View PostNo niin nyt tuli semmonen ylläri kun aloin tulppia vaihtaan niin huomasin että kaikki tulpat oli ihan löysällä ja aivan paskasia ja yks oli lyönyt läpikin että mikähän tämän on aiheuttanu.Vaihdoin uudet NGK:n tulpat ja heti niin ku olis pirteemmin lähteny auto liikkeelle mutta tyhjäkäynnillä välillä kuuluu semmonen yskähdys että viittaiskohan ilmavuotoon? Mites nuo NGK:n tulpat vastaa noita alkuperäisiä Boschin super tulppia mitkä koneessa oli kiinni?
Mites, jos nyt päätät lambdan vaihtaa niin mistä aattelit päätellä kumman vaihdat vai laitatko molemmat? :thinkN62 Money Spender Club
Comment
-
-
Originally posted by intfreak View PostItellä teki samaa kun vaihdoin NGK:t, pätki välillä tyhjäkäynnillä. Kauaa en jaksanu kuunnella joten vaihdoin takas boschilaisiin eikä mitään ongelmia.
Mites, jos nyt päätät lambdan vaihtaa niin mistä aattelit päätellä kumman vaihdat vai laitatko molemmat? :think
Eiköhän ne kannata molemmat vaihtaa vai mitä tarkoitit
tuolla kummalla?
Joo kummasti pätkii välillä mutta eiköhän ne muuten ihan hyvin pelaa,
muuta eroa en huomannu Boschilaisiin verrattuna kuin tuo
pieni pätkiminen tyhjäkäynnillä.Mitenkähän kun ne kaikki tulpat
oli löysällä ja öljyä päässy tulpinreikiin että vuotaakohan
venttiilikopan tiiviste vai mikä kun yksi tulppa oli
lyönyt läpikin ja ilmeisesti käynyt auto koko ajan vähän vajaalla
ennen tulppien vaihtoa.Nyt ainakin on pirteempi tulppien vaihdon
jälkeen mutta voisikohan nuo tulpat vaikuttaa päästöihin
ja vajaalla käydessä HC-arvo olisi korkea?
Comment
-
-
Originally posted by Infinity Beta View PostMitenkähän kun ne kaikki tulpat
oli löysällä ja öljyä päässy tulpinreikiin että vuotaakohan
venttiilikopan tiiviste vai mikä kun yksi tulppa oli
lyönyt läpikin ja ilmeisesti käynyt auto koko ajan vähän vajaalla
ennen tulppien vaihtoa.
PS. Älä tee omia rivinvaihtoja.
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostKannattaa vaihtaa se venttiilikopan tiiviste ennen kuin lyö niin pahasti läpi, että menee puola paskaksi. Ellei ole jo myöhäistä.
PS. Älä tee omia rivinvaihtoja.
Joo pitääpä heti käydä ostamassa uudet tiivisteet kun tosin ne tulpat oli aivan öljyssä.Mutta onkohan ne Boschin super tulpat paremmat kuin nuo NGK:t mitkä vaihdoin? Tyhjäkäynnillä alkas vähän pätkimään mutta ei kai se vaarallista oo.
Comment
-
-
Originally posted by Infinity Beta View PostKaikki tulpat oli aivan löysällä että se öljy on varmaan päässy sen takia tulpinreikiin joten saattaa nuo tiivisteet olla kuitenkin ehjät.Pitää nyt seurata pääseekö öljyä vielä tulppien vaihdon jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by Juubi View PostHeeetkinen, ei se nyt kyllä ihan noin mene. Kyllä se öljy valuu ylhäältäpäin sinne tulpalle. Jos öljy tulisi palotilasta löysien tulppien takia, niin silloinhan sitä tulisi jo pakoputkesta putken täydeltä. Vai ymmärsinkö nyt jotenkin väärin tuon postauksen?!?
että nuo kaikki tulpat oli aivan löysällä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTasan varmasti vika ei kuitenkaan ollut tulpissa itsessään vaan mahdollisesti poterot täynnä olevassa öljyssä ja sitä kautta ylilyönneissä.
Vieläkään kaikki ei kuitenkaan ole kohdillaan jos/kun HC on 80:ntä?
Jos kaikki on 100% kunnossa pitää HC:n olla nolla tai lähellä sitä.
ja kaikki ihan löysällä.Vaihdoin vaan samalla uudet tulpat.
Niin en sitten tiedä kun noissa 328:ssa ja M3:ssa nuo lukemat
on aika ylhäällä jos putki ei ole tarpeeksi lämmin ja
yks vaihtoehto on venttiilikopan tiiviste vai voiko tulppien
päälle tulla öljyä jostain muusta syystä esim. kun nuo tulpat
oli löysällä ja kone käyny vajaalla kun yksi oli lyöny jo läpi.
Lambda tietenkin mutta en sitä ala vaihtaan niin kauan
kun pelaa hyvin ja alle sata tuo HC-arvo pysyy.Kierroksilla arvo
kyllä laski 15:sta.
Comment
-
-
Vaihda vain se venakopan tiiviste ja muista koko sarja eli ne tulppien tiivisteet myös..ei maksa paljoa ja vaihtaa itse helposti..mulla oli paljo ongelmia hc:n kans entises ja täs listaa mitä jouduin tekeen..
lambda
kampiakselin stefan vaihdoin ku se vuosi ilmaa koneeseen ja öljyä pihalle
puhdistin tyhjäkäyntiventtiilin
vaidoin venakopan tiivisteet ku tulpat kastu öljyst samal taval ku sullaki
arvot meni kohilleen stefan ja lambdan vaihdolla..E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Originally posted by Infinity Beta View PostNo niin leima tuli! Vaihdoin pelkästään nuo tulpat ja heti tippu
se HC-arvo 200:sta 80:een tyhjäkäynnillä.Ilmeisesti
venttiilikopan tiiviste kannattaa kuitenkin vaihtaa koska edelliset
tulpat olivat öljyssä jonkin verran.
Comment
-
Comment