Originally posted by Infinity Beta
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 päästöistä
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kyllä niitä on alkuperäisiä NGK tulppiakin. Omassa 525i:ssä oli NGK BKR 6 EK-tulpat BMW-logoilla (samat tulpat kuin 328i). BMW osanumero 12129064619. BOSCH F 7 LDCR-tulppaa saa myös BMW-logoilla osanumerolla 12129063428.
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by SledgeHammer82 View PostKyllä niitä on alkuperäisiä NGK tulppiakin. Omassa 525i:ssä oli NGK BKR 6 EK-tulpat BMW-logoilla (samat tulpat kuin 328i). BMW osanumero 12129064619. BOSCH F 7 LDCR-tulppaa saa myös BMW-logoilla osanumerolla 12129063428.
 Joo mä laitoin justiin nuo BKR 6 EK tulpat mutta ne ei mitään
 alkuperäisiä ollu kun ei mitään logoja niissä ollu mutta kaippa nekin
 asiansa hyvin ajaa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kalliita vaan oli kun kalleimmasta päästä koko valikoimasta,Originally posted by Infinity Beta View PostJoo mä laitoin justiin nuo BKR 6 EK tulpat mutta ne ei mitään
 alkuperäisiä ollu kun ei mitään logoja niissä ollu mutta kaippa nekin
 asiansa hyvin ajaa.
 tais maksaa 5,4 euroa kappale.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itellä teki samaa kun vaihdoin NGK:t, pätki välillä tyhjäkäynnillä. Kauaa en jaksanu kuunnella joten vaihdoin takas boschilaisiin eikä mitään ongelmia.Originally posted by Infinity Beta View PostNo niin nyt tuli semmonen ylläri kun aloin tulppia vaihtaan niin huomasin että kaikki tulpat oli ihan löysällä ja aivan paskasia ja yks oli lyönyt läpikin että mikähän tämän on aiheuttanu.Vaihdoin uudet NGK:n tulpat ja heti niin ku olis pirteemmin lähteny auto liikkeelle mutta tyhjäkäynnillä välillä kuuluu semmonen yskähdys että viittaiskohan ilmavuotoon? Mites nuo NGK:n tulpat vastaa noita alkuperäisiä Boschin super tulppia mitkä koneessa oli kiinni?
 Mites, jos nyt päätät lambdan vaihtaa niin mistä aattelit päätellä kumman vaihdat vai laitatko molemmat? :thinkN62 Money Spender Club
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by intfreak View PostItellä teki samaa kun vaihdoin NGK:t, pätki välillä tyhjäkäynnillä. Kauaa en jaksanu kuunnella joten vaihdoin takas boschilaisiin eikä mitään ongelmia.
 Mites, jos nyt päätät lambdan vaihtaa niin mistä aattelit päätellä kumman vaihdat vai laitatko molemmat? :think
 Eiköhän ne kannata molemmat vaihtaa vai mitä tarkoitit
 tuolla kummalla?
 Joo kummasti pätkii välillä mutta eiköhän ne muuten ihan hyvin pelaa,
 muuta eroa en huomannu Boschilaisiin verrattuna kuin tuo
 pieni pätkiminen tyhjäkäynnillä.Mitenkähän kun ne kaikki tulpat
 oli löysällä ja öljyä päässy tulpinreikiin että vuotaakohan
 venttiilikopan tiiviste vai mikä kun yksi tulppa oli
 lyönyt läpikin ja ilmeisesti käynyt auto koko ajan vähän vajaalla
 ennen tulppien vaihtoa.Nyt ainakin on pirteempi tulppien vaihdon
 jälkeen mutta voisikohan nuo tulpat vaikuttaa päästöihin
 ja vajaalla käydessä HC-arvo olisi korkea?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kannattaa vaihtaa se venttiilikopan tiiviste ennen kuin lyö niin pahasti läpi, että menee puola paskaksi. Ellei ole jo myöhäistä.Originally posted by Infinity Beta View PostMitenkähän kun ne kaikki tulpat
 oli löysällä ja öljyä päässy tulpinreikiin että vuotaakohan
 venttiilikopan tiiviste vai mikä kun yksi tulppa oli
 lyönyt läpikin ja ilmeisesti käynyt auto koko ajan vähän vajaalla
 ennen tulppien vaihtoa.
 
 PS. Älä tee omia rivinvaihtoja.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by SledgeHammer82 View PostKannattaa vaihtaa se venttiilikopan tiiviste ennen kuin lyö niin pahasti läpi, että menee puola paskaksi. Ellei ole jo myöhäistä.
 
 PS. Älä tee omia rivinvaihtoja.
 Joo pitääpä heti käydä ostamassa uudet tiivisteet kun tosin ne tulpat oli aivan öljyssä.Mutta onkohan ne Boschin super tulpat paremmat kuin nuo NGK:t mitkä vaihdoin? Tyhjäkäynnillä alkas vähän pätkimään mutta ei kai se vaarallista oo.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kaikki tulpat oli aivan löysällä että se öljy on varmaan päässy sen takia tulpinreikiin joten saattaa nuo tiivisteet olla kuitenkin ehjät.Pitää nyt seurata pääseekö öljyä vielä tulppien vaihdon jälkeen.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Heeetkinen, ei se nyt kyllä ihan noin mene. Kyllä se öljy valuu ylhäältäpäin sinne tulpalle. Jos öljy tulisi palotilasta löysien tulppien takia, niin silloinhan sitä tulisi jo pakoputkesta putken täydeltä. Vai ymmärsinkö nyt jotenkin väärin tuon postauksen?!?Originally posted by Infinity Beta View PostKaikki tulpat oli aivan löysällä että se öljy on varmaan päässy sen takia tulpinreikiin joten saattaa nuo tiivisteet olla kuitenkin ehjät.Pitää nyt seurata pääseekö öljyä vielä tulppien vaihdon jälkeen.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo kai sä oot oikeassa mulla ei hirveesti oo kokemusta noista moottoreista niin taidan olla väärässä mutta mikähän ihme on sen aiheuttanuOriginally posted by Juubi View PostHeeetkinen, ei se nyt kyllä ihan noin mene. Kyllä se öljy valuu ylhäältäpäin sinne tulpalle. Jos öljy tulisi palotilasta löysien tulppien takia, niin silloinhan sitä tulisi jo pakoputkesta putken täydeltä. Vai ymmärsinkö nyt jotenkin väärin tuon postauksen?!?
 että nuo kaikki tulpat oli aivan löysällä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No niin leima tuli! Vaihdoin pelkästään nuo tulpat ja heti tippu
 se HC-arvo 200:sta 80:een tyhjäkäynnillä.Ilmeisesti
 venttiilikopan tiiviste kannattaa kuitenkin vaihtaa koska edelliset
 tulpat olivat öljyssä jonkin verran.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tasan varmasti vika ei kuitenkaan ollut tulpissa itsessään vaan mahdollisesti poterot täynnä olevassa öljyssä ja sitä kautta ylilyönneissä.
 Vieläkään kaikki ei kuitenkaan ole kohdillaan jos/kun HC on 80:ntä?
 Jos kaikki on 100% kunnossa pitää HC:n olla nolla tai lähellä sitä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo ei ne tulpissa vika oo mutta tosiaan kun ne oli ihan öljyssäOriginally posted by Hemi View PostTasan varmasti vika ei kuitenkaan ollut tulpissa itsessään vaan mahdollisesti poterot täynnä olevassa öljyssä ja sitä kautta ylilyönneissä.
 Vieläkään kaikki ei kuitenkaan ole kohdillaan jos/kun HC on 80:ntä?
 Jos kaikki on 100% kunnossa pitää HC:n olla nolla tai lähellä sitä.
 ja kaikki ihan löysällä.Vaihdoin vaan samalla uudet tulpat.
 Niin en sitten tiedä kun noissa 328:ssa ja M3:ssa nuo lukemat
 on aika ylhäällä jos putki ei ole tarpeeksi lämmin ja
 yks vaihtoehto on venttiilikopan tiiviste vai voiko tulppien
 päälle tulla öljyä jostain muusta syystä esim. kun nuo tulpat
 oli löysällä ja kone käyny vajaalla kun yksi oli lyöny jo läpi.
 Lambda tietenkin mutta en sitä ala vaihtaan niin kauan
 kun pelaa hyvin ja alle sata tuo HC-arvo pysyy.Kierroksilla arvo
 kyllä laski 15:sta.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vaihda vain se venakopan tiiviste ja muista koko sarja eli ne tulppien tiivisteet myös..ei maksa paljoa ja vaihtaa itse helposti..mulla oli paljo ongelmia hc:n kans entises ja täs listaa mitä jouduin tekeen..
 
 lambda
 kampiakselin stefan vaihdoin ku se vuosi ilmaa koneeseen ja öljyä pihalle
 puhdistin tyhjäkäyntiventtiilin
 vaidoin venakopan tiivisteet ku tulpat kastu öljyst samal taval ku sullaki
 
 arvot meni kohilleen stefan ja lambdan vaihdolla..E70 X5 3.0d -07
 E39 530da touring -99
 ex: E36 325i sedan -93
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vaihdoitko Boschin tulppiin? Ite kanssa joskus pistäny NGK:n tulpat, pitänee testata jos auttais.Originally posted by Infinity Beta View PostNo niin leima tuli! Vaihdoin pelkästään nuo tulpat ja heti tippu
 se HC-arvo 200:sta 80:een tyhjäkäynnillä.Ilmeisesti
 venttiilikopan tiiviste kannattaa kuitenkin vaihtaa koska edelliset
 tulpat olivat öljyssä jonkin verran.
 Comment
Comment