Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 päästöistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #16
    Originally posted by Infinity Beta View Post
    Mites nuo NGK:n tulpat
    vastaa noita alkuperäisiä Boschin super tulppia mitkä
    koneessa oli kiinni?
    Kyllä niitä on alkuperäisiä NGK tulppiakin. Omassa 525i:ssä oli NGK BKR 6 EK-tulpat BMW-logoilla (samat tulpat kuin 328i). BMW osanumero 12129064619. BOSCH F 7 LDCR-tulppaa saa myös BMW-logoilla osanumerolla 12129063428.

    Comment

    • Infinity Beta
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 445
      • Alavus

      #17
      Originally posted by SledgeHammer82 View Post
      Kyllä niitä on alkuperäisiä NGK tulppiakin. Omassa 525i:ssä oli NGK BKR 6 EK-tulpat BMW-logoilla (samat tulpat kuin 328i). BMW osanumero 12129064619. BOSCH F 7 LDCR-tulppaa saa myös BMW-logoilla osanumerolla 12129063428.

      Joo mä laitoin justiin nuo BKR 6 EK tulpat mutta ne ei mitään
      alkuperäisiä ollu kun ei mitään logoja niissä ollu mutta kaippa nekin
      asiansa hyvin ajaa.

      Comment

      • Infinity Beta
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 445
        • Alavus

        #18
        Originally posted by Infinity Beta View Post
        Joo mä laitoin justiin nuo BKR 6 EK tulpat mutta ne ei mitään
        alkuperäisiä ollu kun ei mitään logoja niissä ollu mutta kaippa nekin
        asiansa hyvin ajaa.
        Kalliita vaan oli kun kalleimmasta päästä koko valikoimasta,
        tais maksaa 5,4 euroa kappale.

        Comment

        • intfreak
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 2966
          • Uusikaupunni

          #19
          Originally posted by Infinity Beta View Post
          No niin nyt tuli semmonen ylläri kun aloin tulppia vaihtaan niin huomasin että kaikki tulpat oli ihan löysällä ja aivan paskasia ja yks oli lyönyt läpikin että mikähän tämän on aiheuttanu.Vaihdoin uudet NGK:n tulpat ja heti niin ku olis pirteemmin lähteny auto liikkeelle mutta tyhjäkäynnillä välillä kuuluu semmonen yskähdys että viittaiskohan ilmavuotoon? Mites nuo NGK:n tulpat vastaa noita alkuperäisiä Boschin super tulppia mitkä koneessa oli kiinni?
          Itellä teki samaa kun vaihdoin NGK:t, pätki välillä tyhjäkäynnillä. Kauaa en jaksanu kuunnella joten vaihdoin takas boschilaisiin eikä mitään ongelmia.
          Mites, jos nyt päätät lambdan vaihtaa niin mistä aattelit päätellä kumman vaihdat vai laitatko molemmat? :think
          N62 Money Spender Club

          Comment

          • Infinity Beta
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 445
            • Alavus

            #20
            Originally posted by intfreak View Post
            Itellä teki samaa kun vaihdoin NGK:t, pätki välillä tyhjäkäynnillä. Kauaa en jaksanu kuunnella joten vaihdoin takas boschilaisiin eikä mitään ongelmia.
            Mites, jos nyt päätät lambdan vaihtaa niin mistä aattelit päätellä kumman vaihdat vai laitatko molemmat? :think

            Eiköhän ne kannata molemmat vaihtaa vai mitä tarkoitit
            tuolla kummalla?
            Joo kummasti pätkii välillä mutta eiköhän ne muuten ihan hyvin pelaa,
            muuta eroa en huomannu Boschilaisiin verrattuna kuin tuo
            pieni pätkiminen tyhjäkäynnillä.Mitenkähän kun ne kaikki tulpat
            oli löysällä ja öljyä päässy tulpinreikiin että vuotaakohan
            venttiilikopan tiiviste vai mikä kun yksi tulppa oli
            lyönyt läpikin ja ilmeisesti käynyt auto koko ajan vähän vajaalla
            ennen tulppien vaihtoa.Nyt ainakin on pirteempi tulppien vaihdon
            jälkeen mutta voisikohan nuo tulpat vaikuttaa päästöihin
            ja vajaalla käydessä HC-arvo olisi korkea?

            Comment

            • SledgeHammer82
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1651
              • Pk-seutu

              #21
              Originally posted by Infinity Beta View Post
              Mitenkähän kun ne kaikki tulpat
              oli löysällä ja öljyä päässy tulpinreikiin että vuotaakohan
              venttiilikopan tiiviste vai mikä kun yksi tulppa oli
              lyönyt läpikin ja ilmeisesti käynyt auto koko ajan vähän vajaalla
              ennen tulppien vaihtoa.
              Kannattaa vaihtaa se venttiilikopan tiiviste ennen kuin lyö niin pahasti läpi, että menee puola paskaksi. Ellei ole jo myöhäistä.

              PS. Älä tee omia rivinvaihtoja.

              Comment

              • Infinity Beta
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 445
                • Alavus

                #22
                Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                Kannattaa vaihtaa se venttiilikopan tiiviste ennen kuin lyö niin pahasti läpi, että menee puola paskaksi. Ellei ole jo myöhäistä.

                PS. Älä tee omia rivinvaihtoja.

                Joo pitääpä heti käydä ostamassa uudet tiivisteet kun tosin ne tulpat oli aivan öljyssä.Mutta onkohan ne Boschin super tulpat paremmat kuin nuo NGK:t mitkä vaihdoin? Tyhjäkäynnillä alkas vähän pätkimään mutta ei kai se vaarallista oo.

                Comment

                • Infinity Beta
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 445
                  • Alavus

                  #23
                  Kaikki tulpat oli aivan löysällä että se öljy on varmaan päässy sen takia tulpinreikiin joten saattaa nuo tiivisteet olla kuitenkin ehjät.Pitää nyt seurata pääseekö öljyä vielä tulppien vaihdon jälkeen.

                  Comment

                  • Juubi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 999

                    #24
                    Originally posted by Infinity Beta View Post
                    Kaikki tulpat oli aivan löysällä että se öljy on varmaan päässy sen takia tulpinreikiin joten saattaa nuo tiivisteet olla kuitenkin ehjät.Pitää nyt seurata pääseekö öljyä vielä tulppien vaihdon jälkeen.
                    Heeetkinen, ei se nyt kyllä ihan noin mene. Kyllä se öljy valuu ylhäältäpäin sinne tulpalle. Jos öljy tulisi palotilasta löysien tulppien takia, niin silloinhan sitä tulisi jo pakoputkesta putken täydeltä. Vai ymmärsinkö nyt jotenkin väärin tuon postauksen?!?

                    Comment

                    • Infinity Beta
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 445
                      • Alavus

                      #25
                      Originally posted by Juubi View Post
                      Heeetkinen, ei se nyt kyllä ihan noin mene. Kyllä se öljy valuu ylhäältäpäin sinne tulpalle. Jos öljy tulisi palotilasta löysien tulppien takia, niin silloinhan sitä tulisi jo pakoputkesta putken täydeltä. Vai ymmärsinkö nyt jotenkin väärin tuon postauksen?!?
                      Joo kai sä oot oikeassa mulla ei hirveesti oo kokemusta noista moottoreista niin taidan olla väärässä mutta mikähän ihme on sen aiheuttanu
                      että nuo kaikki tulpat oli aivan löysällä.

                      Comment

                      • Infinity Beta
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 445
                        • Alavus

                        #26
                        No niin leima tuli! Vaihdoin pelkästään nuo tulpat ja heti tippu
                        se HC-arvo 200:sta 80:een tyhjäkäynnillä.Ilmeisesti
                        venttiilikopan tiiviste kannattaa kuitenkin vaihtaa koska edelliset
                        tulpat olivat öljyssä jonkin verran.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Tasan varmasti vika ei kuitenkaan ollut tulpissa itsessään vaan mahdollisesti poterot täynnä olevassa öljyssä ja sitä kautta ylilyönneissä.
                          Vieläkään kaikki ei kuitenkaan ole kohdillaan jos/kun HC on 80:ntä?
                          Jos kaikki on 100% kunnossa pitää HC:n olla nolla tai lähellä sitä.

                          Comment

                          • Infinity Beta
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 445
                            • Alavus

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Tasan varmasti vika ei kuitenkaan ollut tulpissa itsessään vaan mahdollisesti poterot täynnä olevassa öljyssä ja sitä kautta ylilyönneissä.
                            Vieläkään kaikki ei kuitenkaan ole kohdillaan jos/kun HC on 80:ntä?
                            Jos kaikki on 100% kunnossa pitää HC:n olla nolla tai lähellä sitä.
                            Joo ei ne tulpissa vika oo mutta tosiaan kun ne oli ihan öljyssä
                            ja kaikki ihan löysällä.Vaihdoin vaan samalla uudet tulpat.
                            Niin en sitten tiedä kun noissa 328:ssa ja M3:ssa nuo lukemat
                            on aika ylhäällä jos putki ei ole tarpeeksi lämmin ja
                            yks vaihtoehto on venttiilikopan tiiviste vai voiko tulppien
                            päälle tulla öljyä jostain muusta syystä esim. kun nuo tulpat
                            oli löysällä ja kone käyny vajaalla kun yksi oli lyöny jo läpi.
                            Lambda tietenkin mutta en sitä ala vaihtaan niin kauan
                            kun pelaa hyvin ja alle sata tuo HC-arvo pysyy.Kierroksilla arvo
                            kyllä laski 15:sta.

                            Comment

                            • humala
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 739
                              • Kemi

                              #29
                              Vaihda vain se venakopan tiiviste ja muista koko sarja eli ne tulppien tiivisteet myös..ei maksa paljoa ja vaihtaa itse helposti..mulla oli paljo ongelmia hc:n kans entises ja täs listaa mitä jouduin tekeen..

                              lambda
                              kampiakselin stefan vaihdoin ku se vuosi ilmaa koneeseen ja öljyä pihalle
                              puhdistin tyhjäkäyntiventtiilin
                              vaidoin venakopan tiivisteet ku tulpat kastu öljyst samal taval ku sullaki

                              arvot meni kohilleen stefan ja lambdan vaihdolla..
                              E70 X5 3.0d -07
                              E39 530da touring -99
                              ex: E36 325i sedan -93

                              Comment

                              • 328power
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2006
                                • 72
                                • -

                                #30
                                Originally posted by Infinity Beta View Post
                                No niin leima tuli! Vaihdoin pelkästään nuo tulpat ja heti tippu
                                se HC-arvo 200:sta 80:een tyhjäkäynnillä.Ilmeisesti
                                venttiilikopan tiiviste kannattaa kuitenkin vaihtaa koska edelliset
                                tulpat olivat öljyssä jonkin verran.
                                Vaihdoitko Boschin tulppiin? Ite kanssa joskus pistäny NGK:n tulpat, pitänee testata jos auttais.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎