Originally posted by Radar
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 328 viritys
Collapse
X
-
Originally posted by bemu2000 View Postkannattaiskohan kokeilla myös vakio boxilla :think ei välttämättä toimi tuo kellenersin ohjelma noitten muutoksien kanssa...
Osaatko sanoa tuosta nokkien ajoituksesta?
Comment
-
-
Mittaapa piruuttaan vaikkapa 0-100 km/h tuloksia, jos sulla tai jollakin tutulla sattuisi olemaan gps-laitetta. Musta jotenkin tuntuu, että siellä on todellakin sitä moottoritehoa enemmän, kun mitä noi kyseiset laput kertoo.Jotain on tällä "Sepolla" nyt hämärää noissa tuloksissa.
Viestittelin ihan vaan mielenkiinnosta oman autoni penkittäneen äijän kanssa tästä aiheesta. (Kyseessä siis Motorbit Oy) Kertoi ihan rautalangasta vääntäen, että kuinka moottoriteho saadaan pyörätehosta jne. Hän antoi ihan vertauksen vuoksi erään tuoreeltaan tekemänsä dynotuloksen:
"Tein äsken uudehkon BMW 118d:n
Valmistajan ilmoittama teho 90kW, mitattu 91,2kW
Tehohäviö 28%" <- Tässä on siis kyseessä lähes uusi manuaalivaihteinen pikkubemari, jossa tuskin on häviö ainakaan suurempi kun 328:ssa.
Sullakin vastaavalla häviöllä laskettuna tulisi moottoritehosta melko kiittettävä. Mutta onko tossa sitten pyörätehokaan luotettava?e46 325ci cabrio m-sport2
Ex: e46 320da touring -04
e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
e39 528ia -96
e34 525i -92
e30 320i touring -88
e36 328i coupe -97
e36 325i -91
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostMun käsittääkseni 28% häviö on aivan järkyttävän suuri manuaalivaihteiselle autolle. Modernit automaatitkin on selkeästi parempia. Normaali lukema manuaalille olisi jossain 15% paikkeilla tai jopa vähän allekin.e46 325ci cabrio m-sport2
Ex: e46 320da touring -04
e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
e39 528ia -96
e34 525i -92
e30 320i touring -88
e36 328i coupe -97
e36 325i -91
Comment
-
-
Manuaali Porsche 928:lle on mitattu 12% ja se vetää tietysti takaa. Tietenkin normaali kardaani on vähän eri asia kun transakseli mutta tuskin yksi muutos tuplaa häviötä. Automaatille vastaavasti mitattu 20-25% ja sekin käyttää transakselia voiman siirtoon koneelta perässä olevalle vaihdelaatikolle. Ainoa järkevä selitys 12 vs 25% eroon on, että osa häviöstä on kiinteää. Eli jos kone tuottaa 100 heppaa siitä päätyy tiehen 75 ja kun kone tuottaa 400 siitä päätyy tiehen 340.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Pidetään ne porsaat nyt siellä omalla puolella! ne on varmasti oma maailmansa.
Mulla pointtina tässä oli se, että Radarin kannattaisi tutkia suorituskykyä ja mahdollisesti penkittää auto paikassa, jossa muillakin on tullut bemareistaan parempia moottoritehoja(suhteessa pyörätehoon) lapulle. "vika" voi ihan yksinkertasesti olla siinä, eikä välttämättä kannata alkaa konetta auki repimään enää.e46 325ci cabrio m-sport2
Ex: e46 320da touring -04
e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
e39 528ia -96
e34 525i -92
e30 320i touring -88
e36 328i coupe -97
e36 325i -91
Comment
-
-
Originally posted by quisma View PostPidetään ne porsaat nyt siellä omalla puolella! ne on varmasti oma maailmansa.
Mulla pointtina tässä oli se, että Radarin kannattaisi tutkia suorituskykyä ja mahdollisesti penkittää auto paikassa, jossa muillakin on tullut bemareistaan parempia moottoritehoja(suhteessa pyörätehoon) lapulle. "vika" voi ihan yksinkertasesti olla siinä, eikä välttämättä kannata alkaa konetta auki repimään enää.
Katotaan jos sais aikaiseksi mittailla noita kiihtyvyyksiä vkl:na. Laitan tänne sitten aikoja ni voi vertailla.
Seuraavan kerran penkkiin, jos laitan pakosarjan uusiksi. Samassa penkissä viime viikonloppuna mitattu 20 bemua. Lappuja löytyy tuolta Oulun alueen penkitys-topicista. Kyllä noissa näyttäis olevan aikalailla samat tehohävikit kuin mulla.
Comment
-
-
Originally posted by kolariauto View PostOsaako joku sanoa että käykö m50 imusatsi suoraan tohon m52b28 koneeseen vai pitääkö muokata jollain tavalla? Ja jos jollain on hyllyssä käypänen laittakaa ihmeessä privaan ostan pois.
Comment
-
-
Tämä tällainen kiinnostaisi omaankin keksintöön väsätä.. Mutta onkohan kellään projektikuvia/vast olemassa omastaan ketä ois vaihtanu imusatsin ja väsänny/vaihtanu kaasuläppää isommaksi? Löysin kyllä jostain jonkun mutta oli saksaksi kuvatekstit niin ei taivu
Mistä isompaa kaasuläppärunkoa, vai onko alkup. suurennus se paras? Jälleen jossain oli myynnissä, mielestäni taisi olla aikas suolaisen hintaisia..
Ja vielä, riittääkö tällaisen toteuttamiseen peukalo keskellä kämmentä vai onko paljon teetettävää taikka hankaluuksia?Hullu saa olla muttei tyhmä.
e61 530xd LCI
Comment
-
-
Originally posted by miq View PostTämä tällainen kiinnostaisi omaankin keksintöön väsätä.. Mutta onkohan kellään projektikuvia/vast olemassa omastaan ketä ois vaihtanu imusatsin ja väsänny/vaihtanu kaasuläppää isommaksi? Löysin kyllä jostain jonkun mutta oli saksaksi kuvatekstit niin ei taivu
Mistä isompaa kaasuläppärunkoa, vai onko alkup. suurennus se paras? Jälleen jossain oli myynnissä, mielestäni taisi olla aikas suolaisen hintaisia..
Ja vielä, riittääkö tällaisen toteuttamiseen peukalo keskellä kämmentä vai onko paljon teetettävää taikka hankaluuksia?
Imusarjakin vaatii aika paljon muutoksia, helpoin on jos saat joltain ostettua valmiin modaussarjan.. Asennuksessa on pari letkua vittumaisissa koloissa imusarjan alla, mutta muuten suht. simppeli. Ilmeisesti 500-sarjaan imusarjan vaihto vaatii vaan enemmän purkamista kuin 300srj:n. Tai näin olen ymmärtänyt///M3 97-
Comment
-
Comment