Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #31
    Originally posted by Radar View Post
    Käytin Jäälin autosäädössä, dyno todella laadukas ja säätäjä on pätevä. Itsekkin oletin että ois irronnu jotain 230hv.

    Tosin nyt kun oon vertaillu noita omia lappuja esim. Samppasian lappuun [sama penkki viime vkl:na mitattu] ni näkee heti että eri lukuja on käytetty joissain kohdissa. Esim Ptol on mulla ihan eri. En tosin tiedä mitä se meinaa. Käy huvikseen tsekkaamassa Sampan lappu sen projektiketjusta ni voit vertailla.

    Joko oma auto on laiska romu tai sitten Sepolla on käyny jokin kämmi noiden parametrien suhteen.

    Kuin tarkkaa on virinokkien ajoitus vai meneekö ne ihan samalla rutiinilla kuin vakionokat? Oon miettiny sitäkin vaihtoehtoa että ajoitukset on päin mäntyä kun tuo vääntökäyräkin on mitä sattuu. Kyllä tuolla autolla kuiten liikenteen mukana pysyy
    kannattaiskohan kokeilla myös vakio boxilla :think ei välttämättä toimi tuo kellenersin ohjelma noitten muutoksien kanssa...
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Radar
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 120
      • Schrick-Region

      #32
      Originally posted by bemu2000 View Post
      kannattaiskohan kokeilla myös vakio boxilla :think ei välttämättä toimi tuo kellenersin ohjelma noitten muutoksien kanssa...
      Ohjelman pitäisi olla tehty noille muutoksille. Ovat tehneet vastaavia ohjelmointeja aiemminkin. Saksalaisille asiakkaille luonnollisesti dynossa että onhan se vähän eri asia kun jokainen moottori on omanlaisensa.

      Osaatko sanoa tuosta nokkien ajoituksesta?

      Comment

      • quisma
        BTCF Member
        • May 2005
        • 385
        • Toijala

        #33
        Mittaapa piruuttaan vaikkapa 0-100 km/h tuloksia, jos sulla tai jollakin tutulla sattuisi olemaan gps-laitetta. Musta jotenkin tuntuu, että siellä on todellakin sitä moottoritehoa enemmän, kun mitä noi kyseiset laput kertoo.Jotain on tällä "Sepolla" nyt hämärää noissa tuloksissa.

        Viestittelin ihan vaan mielenkiinnosta oman autoni penkittäneen äijän kanssa tästä aiheesta. (Kyseessä siis Motorbit Oy) Kertoi ihan rautalangasta vääntäen, että kuinka moottoriteho saadaan pyörätehosta jne. Hän antoi ihan vertauksen vuoksi erään tuoreeltaan tekemänsä dynotuloksen:
        "Tein äsken uudehkon BMW 118d:n
        Valmistajan ilmoittama teho 90kW, mitattu 91,2kW
        Tehohäviö 28%" <- Tässä on siis kyseessä lähes uusi manuaalivaihteinen pikkubemari, jossa tuskin on häviö ainakaan suurempi kun 328:ssa.
        Sullakin vastaavalla häviöllä laskettuna tulisi moottoritehosta melko kiittettävä. Mutta onko tossa sitten pyörätehokaan luotettava?
        e46 325ci cabrio m-sport2

        Ex: e46 320da touring -04
        e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
        e39 528ia -96
        e34 525i -92
        e30 320i touring -88
        e36 328i coupe -97
        e36 325i -91

        Comment

        • 928 GTS
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1559
          • Helsinki

          #34
          Mun käsittääkseni 28% häviö on aivan järkyttävän suuri manuaalivaihteiselle autolle. Modernit automaatitkin on selkeästi parempia. Normaali lukema manuaalille olisi jossain 15% paikkeilla tai jopa vähän allekin.
          -92 928 GTS
          -98 550 Maranello

          Comment

          • lmattila
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 205
            • KLA

            #35
            ja mulla ois modattu M50 imusarja tohon toistaiseksi ylimääräisenä.
            -70 Beetle

            Comment

            • quisma
              BTCF Member
              • May 2005
              • 385
              • Toijala

              #36
              Originally posted by 928 GTS View Post
              Mun käsittääkseni 28% häviö on aivan järkyttävän suuri manuaalivaihteiselle autolle. Modernit automaatitkin on selkeästi parempia. Normaali lukema manuaalille olisi jossain 15% paikkeilla tai jopa vähän allekin.
              Eikös se etuvetosilla autoilla menekin lähemmäs tota 15%, mutta ainakin suurimmassa osassa bemareita (ja yleensäkin takavetosissa) näyttäs tulevan yli 25%. Kyllä mäkin tykkäisin, että se olis näissä bemareissa 15%, mutta kun ei niin ei. Pakko se on uskoo, mitä suurin osa penkeistäkin kertoo
              e46 325ci cabrio m-sport2

              Ex: e46 320da touring -04
              e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
              e39 528ia -96
              e34 525i -92
              e30 320i touring -88
              e36 328i coupe -97
              e36 325i -91

              Comment

              • 928 GTS
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1559
                • Helsinki

                #37
                Manuaali Porsche 928:lle on mitattu 12% ja se vetää tietysti takaa. Tietenkin normaali kardaani on vähän eri asia kun transakseli mutta tuskin yksi muutos tuplaa häviötä. Automaatille vastaavasti mitattu 20-25% ja sekin käyttää transakselia voiman siirtoon koneelta perässä olevalle vaihdelaatikolle. Ainoa järkevä selitys 12 vs 25% eroon on, että osa häviöstä on kiinteää. Eli jos kone tuottaa 100 heppaa siitä päätyy tiehen 75 ja kun kone tuottaa 400 siitä päätyy tiehen 340.
                -92 928 GTS
                -98 550 Maranello

                Comment

                • quisma
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 385
                  • Toijala

                  #38
                  Pidetään ne porsaat nyt siellä omalla puolella! ne on varmasti oma maailmansa.
                  Mulla pointtina tässä oli se, että Radarin kannattaisi tutkia suorituskykyä ja mahdollisesti penkittää auto paikassa, jossa muillakin on tullut bemareistaan parempia moottoritehoja(suhteessa pyörätehoon) lapulle. "vika" voi ihan yksinkertasesti olla siinä, eikä välttämättä kannata alkaa konetta auki repimään enää.
                  e46 325ci cabrio m-sport2

                  Ex: e46 320da touring -04
                  e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
                  e39 528ia -96
                  e34 525i -92
                  e30 320i touring -88
                  e36 328i coupe -97
                  e36 325i -91

                  Comment

                  • Radar
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 120
                    • Schrick-Region

                    #39
                    Originally posted by quisma View Post
                    Pidetään ne porsaat nyt siellä omalla puolella! ne on varmasti oma maailmansa.
                    Mulla pointtina tässä oli se, että Radarin kannattaisi tutkia suorituskykyä ja mahdollisesti penkittää auto paikassa, jossa muillakin on tullut bemareistaan parempia moottoritehoja(suhteessa pyörätehoon) lapulle. "vika" voi ihan yksinkertasesti olla siinä, eikä välttämättä kannata alkaa konetta auki repimään enää.

                    Katotaan jos sais aikaiseksi mittailla noita kiihtyvyyksiä vkl:na. Laitan tänne sitten aikoja ni voi vertailla.

                    Seuraavan kerran penkkiin, jos laitan pakosarjan uusiksi. Samassa penkissä viime viikonloppuna mitattu 20 bemua. Lappuja löytyy tuolta Oulun alueen penkitys-topicista. Kyllä noissa näyttäis olevan aikalailla samat tehohävikit kuin mulla.

                    Comment

                    • kolariauto
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 138
                      • 017

                      #40
                      Osaako joku sanoa että käykö m50 imusatsi suoraan tohon m52b28 koneeseen vai pitääkö muokata jollain tavalla? Ja jos jollain on hyllyssä käypänen laittakaa ihmeessä privaan ostan pois.
                      E39 M5

                      Comment

                      • Janza182
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4988
                        • 013

                        #41
                        Originally posted by kolariauto View Post
                        Osaako joku sanoa että käykö m50 imusatsi suoraan tohon m52b28 koneeseen vai pitääkö muokata jollain tavalla? Ja jos jollain on hyllyssä käypänen laittakaa ihmeessä privaan ostan pois.
                        Foorumilla monta kertaa todettu että joutuu vähän modaamaan. Huohotin, Bensatukin kiinnitys, Kaasuläpän väliin levy...

                        Comment

                        • miq
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 352
                          • Hyvinkää

                          #42
                          Tämä tällainen kiinnostaisi omaankin keksintöön väsätä.. Mutta onkohan kellään projektikuvia/vast olemassa omastaan ketä ois vaihtanu imusatsin ja väsänny/vaihtanu kaasuläppää isommaksi? Löysin kyllä jostain jonkun mutta oli saksaksi kuvatekstit niin ei taivu
                          Mistä isompaa kaasuläppärunkoa, vai onko alkup. suurennus se paras? Jälleen jossain oli myynnissä, mielestäni taisi olla aikas suolaisen hintaisia..
                          Ja vielä, riittääkö tällaisen toteuttamiseen peukalo keskellä kämmentä vai onko paljon teetettävää taikka hankaluuksia?
                          Hullu saa olla muttei tyhmä.

                          e61 530xd LCI

                          Comment

                          • lmattila
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 205
                            • KLA

                            #43
                            yks kuva löyty
                            -70 Beetle

                            Comment

                            • datzka
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 778
                              • Jyväskylä

                              #44
                              Originally posted by miq View Post
                              Tämä tällainen kiinnostaisi omaankin keksintöön väsätä.. Mutta onkohan kellään projektikuvia/vast olemassa omastaan ketä ois vaihtanu imusatsin ja väsänny/vaihtanu kaasuläppää isommaksi? Löysin kyllä jostain jonkun mutta oli saksaksi kuvatekstit niin ei taivu
                              Mistä isompaa kaasuläppärunkoa, vai onko alkup. suurennus se paras? Jälleen jossain oli myynnissä, mielestäni taisi olla aikas suolaisen hintaisia..
                              Ja vielä, riittääkö tällaisen toteuttamiseen peukalo keskellä kämmentä vai onko paljon teetettävää taikka hankaluuksia?
                              Ite tein ton joskus vuosi sitten tsjp. Eli vaihdoin imusarjan + sorvautin kaasuläpän ja penkitin ennen / jälkeen operaation. Varmasti löytyy jotain viriviri kaasuläppärunkojakin mutta maksaa varmasti $$. Sorvarilla sorvauttaa tuon rungon ja teetät jossain kaasuläpän joka sopii sinne.

                              Imusarjakin vaatii aika paljon muutoksia, helpoin on jos saat joltain ostettua valmiin modaussarjan.. Asennuksessa on pari letkua vittumaisissa koloissa imusarjan alla, mutta muuten suht. simppeli. Ilmeisesti 500-sarjaan imusarjan vaihto vaatii vaan enemmän purkamista kuin 300srj:n. Tai näin olen ymmärtänyt
                              ///M3 97-

                              Comment

                              • miq
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 352
                                • Hyvinkää

                                #45
                                Olet malttanut käyttää penkissä autoa ennen ja jälkeen! Minkä verran tuli muutosta käyriin? Ja mistähän tuollaisia ei niin $$ maksavia sarjoja osaisi edes alkaa kyselemään, jos ois tietoa/valistuneita arvauksia heittää..
                                Hullu saa olla muttei tyhmä.

                                e61 530xd LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎