Kannattaa nyt kuiteskin parikertaa harkita sitä m50 imusarjaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 328 putkisto/takapönttöasiaa + M52 ohjelmointia
Collapse
X
-
Aiheesta monta sataa riviä juttua foorumilla.
Lyhyesti sanottuna vääntö laskee ja vain huipputeho nousee
Eli normaaliajossa enemmän haittaa kuin hyötyä.e46 325ci cabrio m-sport2
Ex: e46 320da touring -04
e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
e39 528ia -96
e34 525i -92
e30 320i touring -88
e36 328i coupe -97
e36 325i -91
Comment
-
-
Originally posted by quisma View Post...ja kun lukee ne monta sataa riviä, niin huomaa, että ei se nyt ihan noinkaan "mustavalkoisesti" mene
A. amistyyliin nakki palaa jatkuvasti ja kiekkamittari hakkaa kokoajan punarajalla, silloin on kivaa kun on ne lisähepat yläkierroksilla.
B. perus cruisailua käyttäen ala ja keskikierroksia, eli wapista hyötyä lähinnä vain ohitustilanteissa(tosin niitähän bemaristeilla on kokoajan
)
Mutta pysytään aiheessa, eli PUTKISTOSSA:think
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View PostAivan, hyöty riippuu aivan ajotyylistä:
A. amistyyliin nakki palaa jatkuvasti ja kiekkamittari hakkaa kokoajan punarajalla, silloin on kivaa kun on ne lisähepat yläkierroksilla.
B. perus cruisailua käyttäen ala ja keskikierroksia, eli wapista hyötyä lähinnä vain ohitustilanteissa(tosin niitähän bemaristeilla on kokoajan
)
Mutta pysytään aiheessa, eli PUTKISTOSSA:think
Sorry offtopikit...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by Bemu500 View PostTollaset tötsät se ja sama ostaako ne biltemasta vai bemarilta nii suunnilleen samalta se näyttää IMO
Ja ettei jää epäselväksi niin totta ihmeessä rosteripönttö on tyylikkäämpi ratkaisu mutta kyllä tulee aika arvokkaaksi jos pelkästään ulkonäkö on mielessä.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Eikös tuo pakoputken läppäsysteemin alipaineletku mene tuolta peräkontin sisäkautta ja muistaakseni siellä oli jokin sähköventtiili joka kytkee tuon alipaineen päälle tuolle alipaineventtiilille. Niin jos tuon venttiilin ohittais vain jolloin tuo läppä avautuis aina kun moottorin käynnistää:think:think Kun eikös tuo alipaine tule suoraan imusarjasta joten periaatteessa noin toi ois aika helppo ja siisti toteuttaa.BMW 328Ci Alpinweiß III
Comment
-
-
Tulipas vielä mieleen tuosta takapöntön läpästä, että kun se alipaineella toimii niin voiskohan sinne letkun väliin laittaa jonkunlaisen venttiili (ja sijottaisi sen vaikkapa peräkonttiin) josta vois säätää toimimaan normaalisti tai olemaan jatkuvasti auki..? Pneumatiikan asiantuntioiden mielipiteitä!? :think
Comment
-
-
Noniin. Nyt on läppä selällään ja molemmat röörit auki. Täytyy kyl sanoa et tuossa vakiopöntössä on just hyvä saundi. Testatkaapa vastaavan laisen putken omistajat että onko teillä se läppä jumissa!! Ite testailin moneen otteeseen alipaineletkut irti ja kiinni ja venttiilin sähköjohtoa käytin pois mut läppä oli aina kiinni. Kaveri kun kävi polkeen kaasua nii läppä oli kiinni vaikka yli 2500 kierrosta koneessa. Aukastiin läppä sit puisella kepillä ja se oli tosi jäykkä. Niin jäykkä että se alipainemekanismi ei sitä ois saanu koskaan liikutettua! Varmaan paskottunu ja ottanu ruostetta sen verran et heittäny toimimasata. Nyt on läppä auki ja venttiililtä johto irti. Tuntuu et täyskaasukiihdytyksessä on voimaa vähä erilailla. Eihän tuo ihmekään ku se läppä ollu aina kiinni. Mut äänet on kyl kans nyt just kohillaan, ei tosiaankaan liian isot teinipörinät! Ja sitähän tässä oltiin hakemassa!
Comment
-
-
Onko tuo venttiili sun ite tekemä sovellus vai löytyykö tuommonen kapistus peräkontista? Ja tuosta M50-imusarjasta sanon sen verran, että ite aion ehdottomasti laittaa moisen omaan kärryyni viimeistään ensi kesänä. Saksan ebaystä saa valmiiksi modattuja imusarjoja noin 200€:lla, joten kannattaa sieltä katella esim. hakusanalla "m50 ansaugbrücke". Tätä imusarjan vaikutustahan voi parannella vaihtamalla isompaa ränniä auton alle ja teettämällä uuden softan.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
Comment