Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 putkisto/takapönttöasiaa + M52 ohjelmointia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    #16
    Kannattaa nyt kuiteskin parikertaa harkita sitä m50 imusarjaa.

    Comment

    • MikkoK
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 748
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Antti O View Post
      Kannattaa nyt kuiteskin parikertaa harkita sitä m50 imusarjaa.
      Miksi näin?! :think

      Comment

      • mika68
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1966
        • ......

        #18
        Originally posted by Kimita00 View Post
        Miksi näin?! :think
        Aiheesta monta sataa riviä juttua foorumilla.
        Lyhyesti sanottuna vääntö laskee ja vain huipputeho nousee
        Eli normaaliajossa enemmän haittaa kuin hyötyä.

        Comment

        • MikkoK
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 748
          • Oulu

          #19
          ach so...No, tulipahan taas huomattua ettei kannata heti ensimmäisten tietojen perusteella mennä osteleen "viripalikkaa"... Kiitos vaan vastauksesta!

          Comment

          • quisma
            BTCF Member
            • May 2005
            • 381
            • Toijala

            #20
            Aiheesta monta sataa riviä juttua foorumilla.
            Lyhyesti sanottuna vääntö laskee ja vain huipputeho nousee
            Eli normaaliajossa enemmän haittaa kuin hyötyä.
            ...ja kun lukee ne monta sataa riviä, niin huomaa, että ei se nyt ihan noinkaan "mustavalkoisesti" mene
            e46 325ci cabrio m-sport2

            Ex: e46 320da touring -04
            e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
            e39 528ia -96
            e34 525i -92
            e30 320i touring -88
            e36 328i coupe -97
            e36 325i -91

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1966
              • ......

              #21
              Originally posted by quisma View Post
              ...ja kun lukee ne monta sataa riviä, niin huomaa, että ei se nyt ihan noinkaan "mustavalkoisesti" mene
              Aivan, hyöty riippuu aivan ajotyylistä:
              A. amistyyliin nakki palaa jatkuvasti ja kiekkamittari hakkaa kokoajan punarajalla, silloin on kivaa kun on ne lisähepat yläkierroksilla.

              B.
              perus cruisailua käyttäen ala ja keskikierroksia, eli wapista hyötyä lähinnä vain ohitustilanteissa (tosin niitähän bemaristeilla on kokoajan)

              Mutta pysytään aiheessa, eli PUTKISTOSSA:think

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by mika68 View Post
                Aivan, hyöty riippuu aivan ajotyylistä:
                A. amistyyliin nakki palaa jatkuvasti ja kiekkamittari hakkaa kokoajan punarajalla, silloin on kivaa kun on ne lisähepat yläkierroksilla.

                B. perus cruisailua käyttäen ala ja keskikierroksia, eli wapista hyötyä lähinnä vain ohitustilanteissa (tosin niitähän bemaristeilla on kokoajan)

                Mutta pysytään aiheessa, eli PUTKISTOSSA:think
                Etpä ole tainnut omistaa 2.8-litraista tuolla imusarjalla ja päässyt vertaamaan ennen/jälkeen, tai sitten on jotain muuta ollut tekniikan suhteen metsässä. Jokainen toki uskoo mitä haluaa ja mielipiteitä on monta, mutta tämä on ainut vastaan tullut foorumi maailmassa jonka käyttäjillä on negatiivisia kokemuksia ko.swapista. Enkä tätä kirjoita mainosmielessä vaikka joskus palikoita olenkin värkännyt jos joku niin luulee, mutta mainittakoon kuitenkin että ainoastaan "Samppasika":lla kaikista parista kymmenestä ko.setin tilanneista/asentaneista ei ole vielä positiivisia kokemuksia, ja luultavasti syystä jonka jokainen voi itse projektiosiosta lukea.

                Sorry offtopikit...
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                • kooma
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1020
                  • Pikis

                  #23
                  Originally posted by Bemu500 View Post
                  Tollaset tötsät se ja sama ostaako ne biltemasta vai bemarilta nii suunnilleen samalta se näyttää IMO
                  Joo makuasia ehdottomasti mutta IMO nuo bemun päät jotka on mitoitettu just oikean kokoiseksi ja muotoiseksi ja taitos päädyssä niin että alkuperäisen röörin pää jää kokonaan sen alle piiloon, on aivan eri planeetalta kuin joku yleismalli. Tuon 328 pöntön röörit kun ei myöskään ole pyöreät ja toisessa on sen läppäsysteemin roippeita niin aika harvassa on varmaan tarvikepäitä jotka siihen istuisi nätisti, ainakaan ilman rälläkkää.

                  Ja ettei jää epäselväksi niin totta ihmeessä rosteripönttö on tyylikkäämpi ratkaisu mutta kyllä tulee aika arvokkaaksi jos pelkästään ulkonäkö on mielessä.
                  Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                  Comment

                  • MikkoK
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 748
                    • Oulu

                    #24
                    Laittakaapa vielä kommentteja tuosta M50 imusarjasta M52B28 koneessa! HUOM. vain sellaset jotka on kyseisen swapin tehny ja tietää mistä puhuu!

                    Comment

                    • K.H.M
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 159
                      • Kuopio-Iisalmi

                      #25
                      Eikös tuo pakoputken läppäsysteemin alipaineletku mene tuolta peräkontin sisäkautta ja muistaakseni siellä oli jokin sähköventtiili joka kytkee tuon alipaineen päälle tuolle alipaineventtiilille. Niin jos tuon venttiilin ohittais vain jolloin tuo läppä avautuis aina kun moottorin käynnistää:think:think Kun eikös tuo alipaine tule suoraan imusarjasta joten periaatteessa noin toi ois aika helppo ja siisti toteuttaa.
                      BMW 328Ci Alpinweiß III

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6759
                        • PK-seutu

                        #26
                        M52B28 M50 imusarjalla ei ole yhtäkuin ylävireinen viriteinipannu. Omassa ainakin tehokäyrä oli todella kivan muotoinen. Yli 220nm (m20b25 huippuvääntö) jo alle 2000rpm.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • MikkoK
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 748
                          • Oulu

                          #27
                          Tulipas vielä mieleen tuosta takapöntön läpästä, että kun se alipaineella toimii niin voiskohan sinne letkun väliin laittaa jonkunlaisen venttiili (ja sijottaisi sen vaikkapa peräkonttiin) josta vois säätää toimimaan normaalisti tai olemaan jatkuvasti auki..? Pneumatiikan asiantuntioiden mielipiteitä!? :think

                          Comment

                          • Spiddu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 3564
                            • Nla

                            #28
                            oho väärä nappi joku mode saa poistaa
                            BMW F30 330e 2017

                            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                            Comment

                            • MikkoK
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 748
                              • Oulu

                              #29
                              Noniin. Nyt on läppä selällään ja molemmat röörit auki. Täytyy kyl sanoa et tuossa vakiopöntössä on just hyvä saundi. Testatkaapa vastaavan laisen putken omistajat että onko teillä se läppä jumissa!! Ite testailin moneen otteeseen alipaineletkut irti ja kiinni ja venttiilin sähköjohtoa käytin pois mut läppä oli aina kiinni. Kaveri kun kävi polkeen kaasua nii läppä oli kiinni vaikka yli 2500 kierrosta koneessa. Aukastiin läppä sit puisella kepillä ja se oli tosi jäykkä. Niin jäykkä että se alipainemekanismi ei sitä ois saanu koskaan liikutettua! Varmaan paskottunu ja ottanu ruostetta sen verran et heittäny toimimasata. Nyt on läppä auki ja venttiililtä johto irti. Tuntuu et täyskaasukiihdytyksessä on voimaa vähä erilailla. Eihän tuo ihmekään ku se läppä ollu aina kiinni. Mut äänet on kyl kans nyt just kohillaan, ei tosiaankaan liian isot teinipörinät! Ja sitähän tässä oltiin hakemassa!
                              Attached Files

                              Comment

                              • Behemoth
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 562

                                #30
                                Onko tuo venttiili sun ite tekemä sovellus vai löytyykö tuommonen kapistus peräkontista? Ja tuosta M50-imusarjasta sanon sen verran, että ite aion ehdottomasti laittaa moisen omaan kärryyni viimeistään ensi kesänä. Saksan ebaystä saa valmiiksi modattuja imusarjoja noin 200€:lla, joten kannattaa sieltä katella esim. hakusanalla "m50 ansaugbrücke". Tätä imusarjan vaikutustahan voi parannella vaihtamalla isompaa ränniä auton alle ja teettämällä uuden softan.
                                E66 730Ld LCI

                                ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎