Elikkäs itellä kehonsiirtovälineenä -97 e36 328i. Kattelin searchilla aiheesta, jotain löysinkin mut jäi hieman epäselväksi että mikä sen läppävirityksen merkitys viimesessä vaimentimessa on? Minkä perusteella se säätyy? Meneekö moottorinohjaus sekaisin jos takapöntön vaihtaa? Mitä pitää tietää ja ottaa huomioon takapönttöä vaihdettaessa? Olis tarkotus saada hieman miehekkäämmät murinat ku vakiopöntöstä, ei kuitenkaan mitään järettömiä teinipörinöitä eikä merkittävää tehonlaskua! Laittakaa ehdotuksia, kuvia linkkejä aiheeseen liittyen sekä tärkeimpänä kaikista, omia kokemuksia/ratkaisuja!
							
						
					e36 328 putkisto/takapönttöasiaa + M52 ohjelmointia
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ko. läpän ainut tarkoitus on äänen vaimennus tyhjäkäynnillä / pienillä kierroksilla. En muista tarkalleen millä kierroksilla se läppä aukeaa, mutta oli jo erittäin alhaisilla kierroksilla (alle 2000?). Takapöntön voi vaihtaa läpättömään.S65, S85, H1, N63TU, IB1
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joku tarinoi sivustolla että ko läpän sulkeutuminen pienillä kierroksilla parantaisi alavääntöä, mut tuon vaikutus arveluttaa... Ainakin se hyöty ois melko pieni.Originally posted by pyroz View PostKo. läpän ainut tarkoitus on äänen vaimennus tyhjäkäynnillä / pienillä kierroksilla. En muista tarkalleen millä kierroksilla se läppä aukeaa, mutta oli jo erittäin alhaisilla kierroksilla (alle 2000?). Takapöntön voi vaihtaa läpättömään.
 
 Mut kiitos vastauksesta!! Näillä mennään  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos vaihdat pöntön, niin muista tukkia läpälle tuleva alipaineletku:thinkOriginally posted by Kimita00 View PostJoku tarinoi sivustolla että ko läpän sulkeutuminen pienillä kierroksilla parantaisi alavääntöä, mut tuon vaikutus arveluttaa... Ainakin se hyöty ois melko pieni.
 
 Mut kiitos vastauksesta!! Näillä mennään 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ok. Mietinki että onko se sähkötoiminen vai alipaineella... Kylläpä on taas tehty sellanen viritys että kustannukset on kovat mutta hyöty sitäki pienempi. Tuollanen alkuperänen pönttö läppineen maksaa varmasti maltaita, mut ei taida merkittävästi ääni muuttua oli läppä sit auki tai kiinni...Originally posted by mika68 View PostJos vaihdat pöntön, niin muista tukkia läpälle tuleva alipaineletku:think
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tulee siitä pikkuisen paremmat pörinät alakierroksille jos läppä on auki.Originally posted by Kimita00 View PostOk. Mietinki että onko se sähkötoiminen vai alipaineella... Kylläpä on taas tehty sellanen viritys että kustannukset on kovat mutta hyöty sitäki pienempi. Tuollanen alkuperänen pönttö läppineen maksaa varmasti maltaita, mut ei taida merkittävästi ääni muuttua oli läppä sit auki tai kiinni...
 Ota alipaineletku irti niin läppä jää auki. (ja tuli letku)G20 320i M-sport
 Alfa GTV 1750
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by culli View PostTulee siitä pikkuisen paremmat pörinät alakierroksille jos läppä on auki.
 Ota alipaineletku irti niin läppä jää auki. (ja tuli letku)
 "ja tuli letku"? =tuki letku? Joo, pitääpä kokeilla josko se pörisis tarpeeksi ku molemmat putket jatkuvasti auki... Toisaalta tekis mieli vaihtaa se koko pönttö nii sais vähä fiksumman näköset ulostulotki... Jotenki en oikeen innostu pelkistä "bilteman tee-se-itse bolt-on" putkenpäistä...  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Maagisesta Ebay:sta löytyy rosterisia pönttöjä sopu hintaan.Originally posted by Kimita00 View Post"ja tuli letku"? =tuki letku? Joo, pitääpä kokeilla josko se pörisis tarpeeksi ku molemmat putket jatkuvasti auki... Toisaalta tekis mieli vaihtaa se koko pönttö nii sais vähä fiksumman näköset ulostulotki... Jotenki en oikeen innostu pelkistä "bilteman tee-se-itse bolt-on" putkenpäistä... 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kerran pari vuoteen tätä näköjään kysytään 
 N62 Money Spender Club
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tämä oli juurikin sellanen vastaus jota toivoin, selvä ja valaiseva! Kiitos!!!Originally posted by intfreak View Post  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Oletko nähnyt pönttöä jossa bemun omat kromipäät paikallaan? Osanumero 82 12 9 404 730:Originally posted by Kimita00Toisaalta tekis mieli vaihtaa se koko pönttö nii sais vähä fiksumman näköset ulostulotki... Jotenki en oikeen innostu pelkistä "bilteman tee-se-itse bolt-on" putkenpäistä... 
 
  Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tollaset tötsät se ja sama ostaako ne biltemasta vai bemarilta nii suunnilleen samalta se näyttää IMOOriginally posted by kooma View PostOletko nähnyt pönttöä jossa bemun omat kromipäät paikallaan? Osanumero 82 12 9 404 730:
 
    
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hmm...oon kyl vannonu kautta vasemman pallin...mutta mutta...voi olla et joutuu kokeileen sellasen ratkasun et eliminois sen läpän sieltä putkesta ja kävis kahteleen minkälaisia putkenpäitäOriginally posted by kooma View PostOletko nähnyt pönttöä jossa bemun omat kromipäät paikallaan? Osanumero 82 12 9 404 730:
 
   on tarjolla... on tarjolla...
 
 Ja sitten tietenkin se M50 imusarja kans ostoslistalle...:think
 Comment
 
	
Comment