Elikkäs itellä kehonsiirtovälineenä -97 e36 328i. Kattelin searchilla aiheesta, jotain löysinkin mut jäi hieman epäselväksi että mikä sen läppävirityksen merkitys viimesessä vaimentimessa on? Minkä perusteella se säätyy? Meneekö moottorinohjaus sekaisin jos takapöntön vaihtaa? Mitä pitää tietää ja ottaa huomioon takapönttöä vaihdettaessa? Olis tarkotus saada hieman miehekkäämmät murinat ku vakiopöntöstä, ei kuitenkaan mitään järettömiä teinipörinöitä eikä merkittävää tehonlaskua! Laittakaa ehdotuksia, kuvia linkkejä aiheeseen liittyen sekä tärkeimpänä kaikista, omia kokemuksia/ratkaisuja!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 328 putkisto/takapönttöasiaa + M52 ohjelmointia
Collapse
X
-
Originally posted by pyroz View PostKo. läpän ainut tarkoitus on äänen vaimennus tyhjäkäynnillä / pienillä kierroksilla. En muista tarkalleen millä kierroksilla se läppä aukeaa, mutta oli jo erittäin alhaisilla kierroksilla (alle 2000?). Takapöntön voi vaihtaa läpättömään.
Mut kiitos vastauksesta!! Näillä mennään
Comment
-
-
Originally posted by Kimita00 View PostJoku tarinoi sivustolla että ko läpän sulkeutuminen pienillä kierroksilla parantaisi alavääntöä, mut tuon vaikutus arveluttaa... Ainakin se hyöty ois melko pieni.
Mut kiitos vastauksesta!! Näillä mennään
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View PostJos vaihdat pöntön, niin muista tukkia läpälle tuleva alipaineletku:think
Comment
-
-
Originally posted by Kimita00 View PostOk. Mietinki että onko se sähkötoiminen vai alipaineella... Kylläpä on taas tehty sellanen viritys että kustannukset on kovat mutta hyöty sitäki pienempi. Tuollanen alkuperänen pönttö läppineen maksaa varmasti maltaita, mut ei taida merkittävästi ääni muuttua oli läppä sit auki tai kiinni...
Ota alipaineletku irti niin läppä jää auki. (ja tuli letku)G20 320i M-sport
Alfa GTV 1750
Comment
-
-
Originally posted by culli View PostTulee siitä pikkuisen paremmat pörinät alakierroksille jos läppä on auki.
Ota alipaineletku irti niin läppä jää auki. (ja tuli letku)
"ja tuli letku"? =tuki letku? Joo, pitääpä kokeilla josko se pörisis tarpeeksi ku molemmat putket jatkuvasti auki... Toisaalta tekis mieli vaihtaa se koko pönttö nii sais vähä fiksumman näköset ulostulotki... Jotenki en oikeen innostu pelkistä "bilteman tee-se-itse bolt-on" putkenpäistä...
Comment
-
-
Originally posted by Kimita00 View Post"ja tuli letku"? =tuki letku? Joo, pitääpä kokeilla josko se pörisis tarpeeksi ku molemmat putket jatkuvasti auki... Toisaalta tekis mieli vaihtaa se koko pönttö nii sais vähä fiksumman näköset ulostulotki... Jotenki en oikeen innostu pelkistä "bilteman tee-se-itse bolt-on" putkenpäistä...
Comment
-
-
Originally posted by intfreak View Post
Comment
-
-
Originally posted by Kimita00Toisaalta tekis mieli vaihtaa se koko pönttö nii sais vähä fiksumman näköset ulostulotki... Jotenki en oikeen innostu pelkistä "bilteman tee-se-itse bolt-on" putkenpäistä...
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostOletko nähnyt pönttöä jossa bemun omat kromipäät paikallaan? Osanumero 82 12 9 404 730:
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostOletko nähnyt pönttöä jossa bemun omat kromipäät paikallaan? Osanumero 82 12 9 404 730:
on tarjolla...
Ja sitten tietenkin se M50 imusarja kans ostoslistalle...:think
Comment
-
Comment