Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 putkisto/takapönttöasiaa + M52 ohjelmointia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6759
    • PK-seutu

    #46
    Off-topic jatkuu pahoittelen:

    Soitin voimaa.com:lle ja kyselin 328i:n ohjelmasta. Sivuillaan mainostavat 499e:llä valmista softaa. Se on saksasta tullut valmis softa joka kaikkiin ohjelmoidaan. Räätälöityä autokohtaista ja penkissä säädettyä kysyttäessä sanoivat, että "kai se mahdollista voisi olla", mutta tarkempaa tietoa en saanut. Lupasivat ottaa asiakseen selvittää custom-ohjelman mahdollisuuden. Omaa penkkiä ei ko. puljulla ole ja se hankaloittaa hommaa.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • Radar
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 120
      • Schrick-Region

      #47
      Originally posted by pyroz View Post
      Ja eikö Kelleners ota melkein nelinumeroisen summan jos Simensin säätävät? Vai tilasitko niiltä jonkun "vähän sinneppäin" tehdyn valmiin ohjelman vakioautolle?
      600e ne pyytää vakio-ohjelmasta ja sinne suunnille se meni mullakin vaikka olikin ns. custom-ohjelma elikkä vissiin neuvottelukysymys tuo hinta. Nokkien ja imusarjan mukaan tehtiin ohjelma.

      Comment

      • mika68
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1966
        • ......

        #48
        Originally posted by Radar View Post
        600e ne pyytää vakio-ohjelmasta ja sinne suunnille se meni mullakin vaikka olikin ns. custom-ohjelma elikkä vissiin neuvottelukysymys tuo hinta. Nokkien ja imusarjan mukaan tehtiin ohjelma.
        Oletko dynottanut auton? Millaisia lukemia löytyy:think

        Comment

        • Radar
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 120
          • Schrick-Region

          #49
          Originally posted by mika68 View Post
          Oletko dynottanut auton? Millaisia lukemia löytyy:think
          tsori OT:lla jatketaan:

          Joo, dynotin lähinnä sen takia että näkee meneekö laihalle ja skulaako uus ohjelma. Seokset oli kohdillaan, ehkä jopa hieman rikkaalla huippukierroksilla. 140kw takapyörätehoa @6450rpm.

          Omasta mielestä aika miedot lukemat mutta kyllä se vetää ihan eri malliin ku ennen. Toisaalta lievä [mysteerinen] imuvuoto häiritsee käyntiä että ehkä uusi mittaus keväämmällä ku saa vian korjattua.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #50
            Originally posted by pyroz View Post
            Off-topic jatkuu pahoittelen:

            Soitin voimaa.com:lle ja kyselin 328i:n ohjelmasta. Sivuillaan mainostavat 499e:llä valmista softaa. Se on saksasta tullut valmis softa joka kaikkiin ohjelmoidaan. Räätälöityä autokohtaista ja penkissä säädettyä kysyttäessä sanoivat, että "kai se mahdollista voisi olla", mutta tarkempaa tietoa en saanut. Lupasivat ottaa asiakseen selvittää custom-ohjelman mahdollisuuden. Omaa penkkiä ei ko. puljulla ole ja se hankaloittaa hommaa.
            Autot on sen verran yksilöitä, että kun hinnat rupeaa olemaan tuota luokkaa ja yksilöllistä ohjelmaa ei saa tehtyä, rupeaa olemaan jo siinä ja siinä kannattaako vaihtaa koko purkki johonkin mikä mahdollistaa säädöt mahdollisten tulevienkin muutosten tapauksessa. Pelkkien seosten korjaaminen onnistuu kyllä todella helposti (ja itseasiassa siemens osaa tämän hienosti jo ilman mitään softamuutoksiakin), mutta niillä ei pääse puusta pitkälle. M50 imusarja huonontaa täytöstä pienillä kierroksilla jolloin sinne pitäisi saada lisää ennakkoa, ja se ei sitten enää olekkaan ns. piece of cake. Vielä jos autoon on muutettu jotain muutakin, on ilman penkkiä tai kokemusta käytännössä mahdoton sanoa mihin suuntaan pitäisi muutella.

            Talven mittaan valmistuu yksi MSnS-II purkki joka tulee vakioliittimillä kiinni ja tekisi mieli kokeilla millaista eroa syntyy sen ja siemensin välille kun ainoa modi on M50 imusarja.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6759
              • PK-seutu

              #51
              Originally posted by Cell View Post
              Autot on sen verran yksilöitä, että kun hinnat rupeaa olemaan tuota luokkaa ja yksilöllistä ohjelmaa ei saa tehtyä, rupeaa olemaan jo siinä ja siinä kannattaako vaihtaa koko purkki johonkin mikä mahdollistaa säädöt mahdollisten tulevienkin muutosten tapauksessa. Pelkkien seosten korjaaminen onnistuu kyllä todella helposti (ja itseasiassa siemens osaa tämän hienosti jo ilman mitään softamuutoksiakin), mutta niillä ei pääse puusta pitkälle. M50 imusarja huonontaa täytöstä pienillä kierroksilla jolloin sinne pitäisi saada lisää ennakkoa, ja se ei sitten enää olekkaan ns. piece of cake. Vielä jos autoon on muutettu jotain muutakin, on ilman penkkiä tai kokemusta käytännössä mahdoton sanoa mihin suuntaan pitäisi muutella.

              Talven mittaan valmistuu yksi MSnS-II purkki joka tulee vakioliittimillä kiinni ja tekisi mieli kokeilla millaista eroa syntyy sen ja siemensin välille kun ainoa modi on M50 imusarja.
              Juu kyllä näin on. Ja turbottaakin voi tai laittaa V8:n. Kumpikaan noista ei ole kuitenkaan tulossa, eikä myöskään koko mottorinohjauslaitteen vaihto. Case closed. Saat jatkaa säädettävien ruiskujen mainostusta muissa topikeissa missä poijjaat tekee isompaa rojektia

              Sitähän tässä just haetaan, että varta vasten omaan autoon tehtäis Siemensille uus ohjelma (Tai sitä ainakin itse haen) ja kyllä sellaisen tehtyä saa. Suomessa vaan ammattilaiset levittää käsiään Siemensin kanssa. Muualla kyllä homma on hanskassa.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • Sene
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 925
                • Enschede, The Netherlands

                #52
                Itse oon tuota kanssa tutkaillu oman koslan, KWP2000 ja WinOLS:n kanssa. Muutamia karttoja on cd:llä mistä luultavasti löysin itse kartat oman auton dumpista. Ei vaan ole täys dumppi niin pitäis jostain laittaa offsettiä tietty summa että sais suoraan vertailtua mutta empä osaa sitä tehdä. Ja sitten on se ongelma että niistä arvoista ei ole mitään käryä. Enkä tiedä mikä olis sytkä kartta varmasti jne. Jonkunnäkösen muutoksen tein toiseen karttaan (kumpi lie sitten, vanoksen takiahan niitä on kait kaksi) erään valmiin paketin ja oman käden mukaan eikä auto ainkaan hajonnut ole. Ei ole mitään testaus mahdollisuutta juuri ni en tiedä onko mitään vaikutusta missään ja pitäis ottaa uusi dumppi autosta niin näkee onko samat kartat vielä sisällä. Että semmosta. Conforti varmaan osais kertoa suoraan missä kohtaa dumppia kartat olis mut en uso että sitä kiinnostaa jakaa tietoa siten suoraan. Kysellä voi lisää ja voin kokeilla screenshottia jne laittaa jos jotain kiinnostaa. Ei töiden takia hirveesti oo nyt aikaa räpeltää ja vitun kylmäkin tuolla on joten en lupaa ihmeitä

                edit: Niin omassa autossa siis alta löytyvät modit ja nokat olis tuolla myös odottamassa jos joskus nekin sais sisään. Schrickin miedoilla katuspekseillä ne kepit.
                F11 LCI 535xi


                Ex.

                E36 320i sedan
                E36 LCI 328i coupe
                E61 LCI 530xi

                Comment

                • hamann
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 485
                  • Oulu

                  #53
                  ite joskus soittelin karalalle ja se ainaki puhelimesa kehu osaavansa ohjelmoida siemensin poksin ja säätää penkisä... en tiijä sitte....

                  Comment

                  • Ändi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1292
                    • Pori

                    #54
                    joo osaa se. MUTTA...

                    pokseissa on eroja. meikäläisen ekskiesiin jossa oli muistaaksenki versio 41.1 poksi niin ei onnistu. mutta 41.0 onnistuis? vissiin.
                    täs meikäläisen vekottimessa ei ollut lastua jota olis voinu vaihtaa. eli portinkautta olis mentävä jos kykenis. sit taas 41sessä olis kai siru/lastu.

                    sit olis vielä niitä pigybag systeemei. Sporttiautosta niitä.

                    Kuulopuheidenmukaan siemens osais säätää ruiskutusta vielä 10% ilmanlisäyksen myötäkin.

                    ittellä penkistä 219hp. vääntö oli "vaan" 275 huipussa. mut kokolailla kokomatkan ylempänä kuin vakiolla. (vakiokäppyrä ei omasta)

                    Automaatti laatikkoiseen tuo oli kyl ihan ehdottoman hyvä modaus. käyttöominaisuudet muuttu ihan älyttömästi ja kickdownistakin alko oleen jotain iloa.

                    Kyseinen kiesi ei oo enää mulla. Lahden sälli voi laittaa mielipiteitään jos haluaa
                    sigpic
                    E46 2d 330 -02
                    EX.
                    E36 2d 328 -97
                    e92 335d -07
                    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                    Bmw 325 iA 2D -93
                    Bmw 325 4d -92

                    Comment

                    • Pande
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1324
                      • Helsinki

                      #55
                      Originally posted by Kimita00 View Post
                      Noniin. Nyt on läppä selällään ja molemmat röörit auki. Täytyy kyl sanoa et tuossa vakiopöntössä on just hyvä saundi. Testatkaapa vastaavan laisen putken omistajat että onko teillä se läppä jumissa!! Ite testailin moneen otteeseen alipaineletkut irti ja kiinni ja venttiilin sähköjohtoa käytin pois mut läppä oli aina kiinni. Kaveri kun kävi polkeen kaasua nii läppä oli kiinni vaikka yli 2500 kierrosta koneessa. Aukastiin läppä sit puisella kepillä ja se oli tosi jäykkä. Niin jäykkä että se alipainemekanismi ei sitä ois saanu koskaan liikutettua! Varmaan paskottunu ja ottanu ruostetta sen verran et heittäny toimimasata. Nyt on läppä auki ja venttiililtä johto irti. Tuntuu et täyskaasukiihdytyksessä on voimaa vähä erilailla. Eihän tuo ihmekään ku se läppä ollu aina kiinni. Mut äänet on kyl kans nyt just kohillaan, ei tosiaankaan liian isot teinipörinät! Ja sitähän tässä oltiin hakemassa!
                      Minäkin näppäsin piuhan irti ja nyt on läppä kokoajan auki. 5min homma.
                      Äänissä tosi pieni ero, eniten tulee eroa isommalla vaihteella vedättäessä.
                      Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                      330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                      sigpic

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6937
                        • N/A

                        #56
                        Originally posted by Ändi View Post
                        joo osaa se. MUTTA...

                        pokseissa on eroja. meikäläisen ekskiesiin jossa oli muistaaksenki versio 41.1 poksi niin ei onnistu. mutta 41.0 onnistuis? vissiin.
                        täs meikäläisen vekottimessa ei ollut lastua jota olis voinu vaihtaa. eli portinkautta olis mentävä jos kykenis. sit taas 41sessä olis kai siru/lastu.

                        sit olis vielä niitä pigybag systeemei. Sporttiautosta niitä.

                        Kuulopuheidenmukaan siemens osais säätää ruiskutusta vielä 10% ilmanlisäyksen myötäkin.

                        ittellä penkistä 219hp. vääntö oli "vaan" 275 huipussa. mut kokolailla kokomatkan ylempänä kuin vakiolla. (vakiokäppyrä ei omasta)

                        Automaatti laatikkoiseen tuo oli kyl ihan ehdottoman hyvä modaus. käyttöominaisuudet muuttu ihan älyttömästi ja kickdownistakin alko oleen jotain iloa.

                        Kyseinen kiesi ei oo enää mulla. Lahden sälli voi laittaa mielipiteitään jos haluaa
                        Hm, minulla lähti vakiosta 211hv/310nm.
                        Aika paljon matalampi vääntö, voin kaivaa käyrän näytille vielä kun se minusta näytti aika hyvältä.
                        Last edited by Antti O; 04-01-2008, 11:28.

                        Comment

                        • Ändi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1292
                          • Pori

                          #57
                          näinpä. penkissä kovia eroja.

                          voi tietty olla että vakiotehot oli 191hp 245nm ... sitä en tiedä. mut eivät ainakaan laskenut. sen voin ihan luvata, ja laitan vaikka vasemman testikaalini pantiksi tästä asiasta.

                          Antti O ... onks muilla ollut vastaavia tehoja vakiona ku sulla?
                          sigpic
                          E46 2d 330 -02
                          EX.
                          E36 2d 328 -97
                          e92 335d -07
                          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                          Bmw 325 iA 2D -93
                          Bmw 325 4d -92

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #58
                            Originally posted by Ändi View Post
                            näinpä. penkissä kovia eroja.

                            voi tietty olla että vakiotehot oli 191hp 245nm ... sitä en tiedä. mut eivät ainakaan laskenut. sen voin ihan luvata, ja laitan vaikka vasemman testikaalini pantiksi tästä asiasta.

                            Antti O ... onks muilla ollut vastaavia tehoja vakiona ku sulla?
                            taitaapi noista olla foorumin juttujen mukaan n.205-210hv penkitetty vakiona...
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • datzka
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 778
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              taitaapi noista olla foorumin juttujen mukaan n.205-210hv penkitetty vakiona...
                              Se taas aivan riippuu täysin penkistä. Muutenkin nämä eri penkeissä / eri aikaan mitatut tulokset eivät ole kyllä kovinkaan vertailukelpoisia.

                              Itse ajatin nytten 2kk sitten omaani vakiona rullilla 192hp irtosi, m50 imusarja + isonnettu kaasuläppä ja uudelleen niin tulos oli 206hp. Jos veisin auton johonkin sporttiauton dynoon esim. niin väittäisin että tulos olisi ollut jo vakiona yli 200hp.

                              Riippuu täysin penkistä, mutta tuo missä itse käytin niin oli pyörestä 20hp vähemmän tehoja autoissa joita oli karalalla käytetty. Mutta itsellä oli tärkeintä päästä ajamaan ennen ja jälkeen modin samassa penkissä , jotta näkee oliko tuosta modista hyötyä. Olihan siitä.

                              Vielä tosiaan itsekkin voisin tuon ruiskun käydä ohjelmoiduttamassa ja sytkää hieman säätää niin sieltä varmaan vielä vähän rapiat 10hv irtoaisi, ainakin käyristä päätellen.
                              Last edited by datzka; 05-01-2008, 07:12.
                              ///M3 97-

                              Comment

                              • mika68
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2004
                                • 1966
                                • ......

                                #60
                                Originally posted by datzka View Post
                                Se taas aivan riippuu täysin penkistä. Muutenkin nämä eri penkeissä / eri aikaan mitatut tulokset eivät ole kyllä kovinkaan vertailukelpoisia.

                                Itse ajatin nytten 2kk sitten omaani vakiona rullilla 192hp irtosi, m50 imusarja + isonnettu kaasuläppä ja uudelleen niin tulos oli 206hp. Jos veisin auton johonkin sporttiauton dynoon esim. niin väittäisin että tulos olisi ollut jo vakiona yli 200hp.

                                Riippuu täysin penkistä, mutta tuo missä itse käytin niin oli pyörestä 20hp vähemmän tehoja autoissa joita oli karalalla käytetty. Mutta itsellä oli tärkeintä päästä ajamaan ennen ja jälkeen modin samassa penkissä , jotta näkee oliko tuosta modista hyötyä. Olihan siitä.

                                Vielä tosiaan itsekkin voisin tuon ruiskun käydä ohjelmoiduttamassa ja sytkää hieman säätää niin sieltä varmaan vielä vähän rapiat 10hv irtoaisi, ainakin käyristä päätellen.
                                Missäs käytit auton penkissä? Mikälaisia vääntöarvoja näytti penkki vakiona/modattuna?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎