Originally posted by jani1632
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36, M3 tekniikan istuttaminen vakio 325:een
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by bimmer View PostAhaa, jos M3 tekniikka siirretään johonkin muuhun e36 koriin, niin miksi sitä sitten teilläpäin kutsutaan?E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by bimmer View PostAhaa, jos M3 tekniikka siirretään johonkin muuhun e36 koriin, niin miksi sitä sitten teilläpäin kutsutaan?
Tekniikanvaihto->vaihdetaan tekniikka jo verotettuun koriin,eli kanta-autoon.esim.bmw e36 4dsedan 316i:hin vaihdetaan M3 tekniikka!
Korinvaihto->vaihdetaan verottamaton korikehikko jo verotettuun autoon,kanta-autoa yli 50%,esim.bmw e36 4dsedan 325i muuttuu cabrioletiksi,eli vaihdetaan cabriolet mallin kori!
ja vielä selvennykseksi korinvaihto autossa alustannumero meistetään(meistettiin) uusiksi,tekniikanvaihdossa vain merkitään rekisteri otteelle vaihdetut osat!Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
AKE ei lähde ainakaan omien sanojensa mukaan muuttamaan/kumoamaan, mikäli joku konttori käyttää M3:sta vertailumallina.
Mikäli ei hyväksy, vaihda konttoria tai laita tiedustelua mobile traditioniin, jotka ovat siellä päässä hyvin ystävällisiä ja kertovat asian todellisen laidan. Sitten kiikutat lapun konttorille, joka toivon mukaan sen jo hyväksyy. Helpoiten selviää konttoria vaihtamalla, täälläpäin moni hyväksyy M-mallit jo ihan näin kättelyssä.
Auton rakennukseen en ota mitään kantaa, se nyt taitaa olla edelleen jokaisen oma asia mitä autolleen tekee? Neuvot/omat mielipiteet ovat tietysti aina positiivista, mutta toivon ettei teidän mielipiteet tule muuttamaan toisen projektia.
Ei herneitä
Comment
-
-
Mitä tässä tavoittelen on juurikin se teho, jonka todennäköisesti saa tuohon 325:een tuon M3 moottorin mukana...
Samoin kun on jo tuo kori valmiina, mihin rojut voisi heittää. Joten kulkuvälineen hinnaksi voidaan siis laskea: olemassa oleva kori n. 2000e, M3 hankintahinta ulkomailta n.6000 miinus siitä myytävät osat. Ja vältyn juurikin noilta M3 veroilta (3000-6000 e)
Vai?E36 325, -92, myyty osina.
Käyttöautoksi vaihtui E36 325 -91 (Audi Coupé meni vaihdossa)
Muitakin harrastuksia:
Comment
-
-
Öö, m3 hankintahinta 6000e ja verot 3000-6000e eli halvimmillaan 9000e aito m3 kilvissä? Menikö nyt laskut sekasin vai ostitko ruttutukusta pelkän keulan.
Voi sitten olla todella kiven alla sen konttorin löytäminen joka tuon katsastaa, vaikka TheLate sanoikin että osa konttoreista hyväksyy tuon, saattaa se lähin hyväksyvä konttori olla satojen kilometrien päässä. Aika riskipeliä. Kannattaa ainakin selvittää etukäteen, ja toivoa ettei mieli muutu.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostKannattaa ainakin selvittää etukäteen
Sanotaan, että nuo "hyväksyvät" konttorit löytyvät itä-uudenmaan alueelta, pääkaupunki seudulta on myös tullut mielipiteitä kysyttyä. Enkä tiedä mikä tuosta tekee niin riskialttiin, ei tuossa mitään laitonta ole? Asiat kun selvittää etukäteen ja tekee auton siististi pitäisi leima olla aika varma, kun tekee kaikki työt vain kunnolla.
Mikäli lähdet projektia tekemään, niin onnea ja menestystä
Ps. Itse toisin kyllä orkkis ämmäläisen
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostÖö, m3 hankintahinta 6000e ja verot 3000-6000e eli halvimmillaan 9000e aito m3 kilvissä? Menikö nyt laskut sekasin vai ostitko ruttutukusta pelkän keulan.
Ja vertailuna tämä toinen: kori: 3000e + M3: 6000e - myytävät osat 3000e = tadaa: meillä on 6000e:lla lähes 300 heppainen BMW.
Tosin ei vielä kilvissä....E36 325, -92, myyty osina.
Käyttöautoksi vaihtui E36 325 -91 (Audi Coupé meni vaihdossa)
Muitakin harrastuksia:
Comment
-
-
Originally posted by jjkoski2 View PostNo lasketaan sitten näin: M3 ulkomailta, 6000e + muut kulut. Ja päälle vero, 5000-6000e. No se on sitten alkaen 12000e.
Ja vertailuna tämä toinen: kori: 3000e + M3: 6000e - myytävät osat 3000e = tadaa: meillä on 6000e:lla lähes 300 heppainen BMW.
Tosin ei vielä kilvissä....
Comment
-
-
Hetkinen poijjaat..Nyt alkaa menemään niin legendaksi juttu että huh huh.
Eli siis tuollaisen M3 tekniikan laitto vaikka 316i keulille on mahdollista, mutta vaatii poikkeusluvan akelta, jonka anominen vaatii aikaaaaaaaaa.
Tuo punainen 325i--> M3 on minun muistini mukaan Rasmuksen tekemä ja häneltä myös itsekkin aikoinani kyselin neuvoja ko. swappiin.
On siis kyllä täysin mahdollinen, mutta vaatii aikaa ja rahaa melkoisesti..Siitä kylläkin voi suhteessa selvitä halvemmalla kuin ämmän ostosta jos ei laske työlle hintaa.
Ja mitä tulee noihin 6000e ämmiin saksassa niin eikös se Tommi Läntinenkin laula - "Älä unta nää"..Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
6000€ M3 on ihan paalikamaa. En kyllä käsitä kuka jaksaa edes nykyään suunnitella mitään tekniikan vaihtoja, kyllä sen kilpiin saaminen on niin kova rulianssi että moni ei siihen ala. Kun siinä ei ole järjen hiventäkään. Niin edullisesti noita suomesta jo saa että kannattaa harkita ostoa täältä, tarjontaa on aika paljonE39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Viisaat miehet ovat puhuneet: "Jos sen on saanut kaupasta -> älä tee" Mutta "jos sellaista ei ole saanut tehtaalta -> tee jos rahkeet varmasti riittää."
- 316i M3 tekniikalla on edelleen 316i, joskin vähän tehokkaampi.
- E30 M30 tekniilla tai E30 V8:lla tai E36 V8:lla jne. jne. on jo ihan eri valossa...ainakin allekirjoittaneen silmissä. Kuulemma monen muunkin.
S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostHetkinen poijjaat..Nyt alkaa menemään niin legendaksi juttu että huh huh.
Eli siis tuollaisen M3 tekniikan laitto vaikka 316i keulille on mahdollista, mutta vaatii poikkeusluvan akelta, jonka anominen vaatii aikaaaaaaaaa.
Ainoa mikä voisi olla niin 7kg/kw. :think
Ps. Legenda alkaa olla minusta tuo "M-autoja ei voi käyttää vertailumallina" p*ska, jota löytää joka topicista. Jos haluaa sitä M3 tai M5 käyttää vertailumallina, kannattaa keskustella asiasta muualla kuin täällä, tai pyörii muuten samaa noidankehää kokoajan, uusia kavereita tulee pätemään samasta asiasta yhä uudelleen, kun AKE nyt sattumoisin vain luetteloi ne M-autot eri mallisarjoihin.
"Se ei ole este, ainoastaa hidaste"
Comment
-
Comment