Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36, M3 tekniikan istuttaminen vakio 325:een

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLate
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 418

    #46
    Originally posted by Cell View Post
    Tämä on nyt vähän hedelmätöntä väittelyä. AKE määrittelee mallisarjat jonkun epämääräisen kaavan mukaan, osittain vastoin lakia. En minä siihen syyllinen ole. Olisihan se "ihan kiva" jos mentäisiin lain mukaan ja ne tosiaan määriteltäisiin samaan, mutta samalla nostaa kustannuksia.
    AKE määrittelee mallisarjat juuri niinkuin on lakiin kirjoitettu, virhe ei ole siis AKE:ssa. Virhe on tapahtunut silloin kun esimerkiksi M3 on tyyppikatsastettu ja sille annettu tyyppikoodi, joka suoraan antaa mallisarjan. 6 ensimmäistä merkkiä on oltava samoja, jolloin autot kuuluvat lain mukaan samaan mallisarjaan. M-malleissa nämä merkit menevät miten sattuu.

    Et ole siis syyllinen tähän, ellet sinä juuri ole ollut näitä autoja tyyppikatsastamassa . Kustannukset kyllä nousevat olet siinä ihan oikeassa, mutta harrastukset maksaa . Rajansa kaikella kylläkin, kun ei sitä rahaa täälläkään päässä ole


    Tiedän kyllä että olet ajanut tätä asiaa läpi vaikka kuinka, mutta muuta et ole saanut "muutettua", kuin muutaman katsastusaseman kannan asiaan. Ake on edelleen huipulla ja sinne kun otetaan puhelua niin sieltä tulee se sama vanha blablabla.
    En ole perjaatteessa muutanut edes yhtä katsastusaseman kantaa asiaan, tai kyllä ne myöntävät sitten, että voi m-autoa käyttää vertailumallina. AKE on huipulla ja pysyy, sitä ei sieltä saa pudotettua. Asian saamiseksi täysin läpi vaadittaisiin älytön määrä työtä ja rahaa. AKE ei tule ikipäivänä muutamaan jokaisen M3 tai M5 tyyppikoodia, ilman että asiaa ajaisi eteenpäin oikeusteitse. Se taas maksaa ja siihen en näe mitään järkeä ryhtyä, ellei sitten ole taalojan heittää tiskiin. Ja tähän tietysti pitäisi saada mukaan BMW Suomi, jota ei kiinnosta yhtään nämä asiat. Onni sentään, että he myöntävät WBA-alkuiset ämmäläiset "normaaleihin" mallisarjoihin.

    No on se mielestäni ihan aiheellista kuitenkin sanoa, ettei homma onnistu kaikilla asemilla jos heillä on sama kanta kuin akella (eli kysytty asia akelta). Nämä hommat kun oikeasti maksavat jotain muutakin kuin monopolyn leikkirahaa, ja väärään uskoon saattaminen helposta ja kaikkien tahojen mukaan lainvoimaisesta toteuttamisesta on ihan puhdasta muroihin kusemista. Mitäs jos AKE päättää jossain vaiheessa, kyllästyttyään jatkuvaan pommitukseen, lähettää jokaiselle konttorille ohjeen tästä asiasta. Siinä sitten itketään "muttaku finlex yhyy". Riskit pitää tiedostaa ja niiden piilottelu ei auta ketään.
    Kyllä on, mutta minusta liika toistaminen asiasta saa myös ihmiset siihen uskoon että ajatuskin käyttää m-autoja vertailumalleina on 100% mahdoton. Edelleen suosittelen kääntymään itse sinne lähimpien konttoreiden ja vielä AKE:n puoleen. Mikäli on jotain sellaista projektia tekemässä.

    Mitäs jos AKE päättää jossain vaiheessa, kyllästyttyään jatkuvaan pommitukseen, lähettää jokaiselle konttorille ohjeen tästä asiasta. Siinä sitten itketään "muttaku finlex yhyy". Riskit pitää tiedostaa ja niiden piilottelu ei auta ketään.
    Tässä kohtaa olisi hyvä näyttää sitä valmistajan lappusta, jossa todetaan vaikka kaikkien m-autojen kuuluvat näihin "normaaleihin" mallisarjoihin. Siinä ei auta enää AKE:n tai edes BMW Suomen "se on eri valmistajan tekemä, vähän sama asia kun VAG-konsernin Audi ja Skoda ". On aika paha lähteä AKE:n valmistajan lausuntoa vastaan taistelemaan? Ja E28 ja E30 rakentajille helpotuksen suo nuo WBA- alkuiset ämmäläiset, jotka siis täällä sentään oma maahantuoja luokittelee samoihin mallisarjoihin.


    Juu, toki toki. Etupään kamat "sopii", mitäs taakse?
    Vaikka M3 E30 navat, jos siis puhe on edelleen E30 autosta. Muut osat takana taitavatkin olla samoja(paitsi kallistuksenvakaaja(?)). Täytyy vielä tarkistaa ei voi muistaa 100%.

    Tosin, jätit mainitsematta että geometriat etupäässä muuttuu todella paljon, eikä pelkillä e36 tolpilla päästä vielä mihinkään. Geometrioita ei ole arvioinut kukaan asiasta oikeasti ymmärtävä, ja vaikka se jollain koneella toimii, saattaa vaikkapa jokin tietty akselimassojen muutos heittää auton yhtäkkiä täysin hengenvaaralliseksi.
    Kyseessä oli esimerkki, josta jätin kyllä nuo geometriat pois, kun ei minulla niistä ole yhtään kokemusta, vielä. Joku niitä käyttänyt(tälläkin foorumilla on aika monta) voisi valaista tästä. En usko, että E36 osat tekisivät autosta mitenkään huonon ajettavan tai vaarallisen, tuskin porukat ovat niitä jättäneet paikoilleen jos olisivat huonoksi todenneet? Säädettävät yläpäät ovat aika kovasana noille kaveriksi. Mutta edelleen minä olen väärä mies kertomaan noista, joku asiasta enemmän tietävä saa selventää. Akselimassojen muutos saa olla minusta aika radikaali, että se tekisi autosta hengenvaarallisen. Vai ovatko E30 M30 autot hengenvaarallisia, kun etuakselimassat liikkuvat juuri ja juuri sallituissa lukemissa?

    Jos jokainen täällä heittäisi vaan peukkua joka asiassa että joojoo heität noi vaan sinne ja papereiden mukaan olet turvallisesti liikkeellä, alkaisi evoluutio karsia jossain vaiheessa. Kyseenalaistaminen on tie kehitykseen, väkisin asioiden läpi runnominen ajattelematta niitä sen pidemmälle kuin että "3-sarjaa ne kaikki on!" saa vain jonkun hengiltä. Tai vararikkoon.
    Ehkä olen kirjoittanut liian vapaalla kädellä, kun saa tuollaisen kuvan En ole ketään opastanut, jokainen saa tehdä niinkuin lystää ja toivon ettei kukaan aloita tekemään autoa ja koittaa katsastaa sitä minun kirjoituksien perusteella . Konttorilla ne sitten selvittää onko auto todella katulaillinen vai ei, sitä ei kukaan täältä internetistä näe. Ja oma järki vaan kannattaa päässä pitää, tuskin kukaan niin hullu on, että ei välittäisi oman auton ajettavuudesta pätkääkään. Kyseenalaistamisessa ei ole minusta mitään vikaa, mutta siinä on että pidetään kokoajan porukka 100% uskossa, että jokin asia on täysin mahdotonta. Tekstien perusteella ei anneta edes prosentia sille, että asia voisi onnistua, joka minusta on väärin. Ja edelleen pysytään siis lain oikealla puolella, eli vältetään kusetusta.

    Katsasta sinä autosi miten haluat ja missä haluat, on kuitenkin täysin turhaa väittää että riskeistä/todennäköisistä ongelmista kertominen on väärin.
    Riskeistä ja ongelmista on minusta hyvä kertoa, kokoajan tulee uusia jutuja joita huomaa jättäneensä varjoon. En ole niin väittänytkään, ettei homma sisältäisi ongelmia tai jonkin sortin riskejä, mikäli AKE mielensä muuttaakin. Asiat ovat silti hoidettavissa, siihen tarvii vain apua tuolta Saksasta ja ehkä vähän omalta maahantuojalta, mikäli ongelmia tulee eteen. Kaikeen kannattaa kuitenkin varautua.

    Minä näistä asioista en päätä, mutta olen realisti, pessimisti ja köyhä.
    Täälläkin päässä yritetään pysyä realistisena tämän asian suhteen ja minusta aika hyvin onnistuttukin Köyhyys taitaa olla ainakin tällä hetkellä suurin meitä yhdistävä tekiä

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #47
      Ihan asiallista tekstiä

      Originally posted by TheLate View Post
      Kyseessä oli esimerkki, josta jätin kyllä nuo geometriat pois, kun ei minulla niistä ole yhtään kokemusta, vielä. Joku niitä käyttänyt(tälläkin foorumilla on aika monta) voisi valaista tästä. En usko, että E36 osat tekisivät autosta mitenkään huonon ajettavan tai vaarallisen, tuskin porukat ovat niitä jättäneet paikoilleen jos olisivat huonoksi todenneet? Säädettävät yläpäät ovat aika kovasana noille kaveriksi. Mutta edelleen minä olen väärä mies kertomaan noista, joku asiasta enemmän tietävä saa selventää. Akselimassojen muutos saa olla minusta aika radikaali, että se tekisi autosta hengenvaarallisen. Vai ovatko E30 M30 autot hengenvaarallisia, kun etuakselimassat liikkuvat juuri ja juuri sallituissa lukemissa?
      Aika vähän tutkittu vaihtoehto nuo e36 osat loppujenlopuksi, ja minkälaista ajoa täällä on niillä porukalla ollut. On käytelty erilaisia tukivarsia jne jne. Geometrian muutokset saattaa aiheuttaa jossain kohtaa suunnittelemattomia camber-muutoksia jousituksen liikkeessä, tai jotain bump steer ym. efektejä, en ole alustaspesialisti. Kyllä ne kulmat aina saa kohdalleen jousituksen normaaliasennossa...

      Ennen kaikkea, tuentojen muutokset vaikuttaa korin rasituksiin, puoli miljoonaa ajettuja e30 on saatu repeilemään jo powerflexeillä, jos nuo alustan eri mitat edessä lisäävätkin kuormitusta ja koppa "katkeaa" routakuopan jälkeen? Nämä on niitä juttuja mitä ei ole tutkittu, varsinkin rasitusasiat on ilman kunnon resursseja hiukka hankalampi juttu, muut pystyykin suht helposti ratkomaan kun tietää mitä tekee. Kuitenkin nuo osat on suunniteltu täysin eri koriin, sen takia niiden käyttö on vähän kysymysmerkki ainakin omasta mielestä.

      Ja kyllä, E30 M30 härpäkkeet ovat omasta mielestä vaarallisia, hurjasti etupainoinen kevyt kori lyhyellä akselivälillä Ei siitä hyvää ajettavaa saa ilman hipoalustaa ja korin rankkaa rälläköintiä. Mutta kukin tyylillään, onhan siinä woimaa joten suoralla varsin kiva peli.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • jani1632
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 2243
        • Etelä-pohjanmaa

        #48
        Originally posted by Cell View Post
        Ja kyllä, E30 M30 härpäkkeet ovat omasta mielestä vaarallisia, hurjasti etupainoinen kevyt kori lyhyellä akselivälillä Ei siitä hyvää ajettavaa saa ilman hipoalustaa ja korin rankkaa rälläköintiä. Mutta kukin tyylillään, onhan siinä woimaa joten suoralla varsin kiva peli.
        Varsin asiallinen kommentti.. tästä varmasti repeää sellainen riemu että pitää ottaa hyvä asento tuolista joka ilta ja seurata tätä farssia mielenkiinnolla...24/7
        Tallin täytteet:
        E70 3.0d -09
        E34 540ia -94
        E39 520d -00
        E39 528i M-sport -00
        E60 520i -04
        E30 -86
        E61 520da -09

        Comment

        • TheLate
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 418

          #49
          Originally posted by Cell View Post
          Aika vähän tutkittu vaihtoehto nuo e36 osat loppujenlopuksi, ja minkälaista ajoa täällä on niillä porukalla ollut. On käytelty erilaisia tukivarsia jne jne. Geometrian muutokset saattaa aiheuttaa jossain kohtaa suunnittelemattomia camber-muutoksia jousituksen liikkeessä, tai jotain bump steer ym. efektejä, en ole alustaspesialisti. Kyllä ne kulmat aina saa kohdalleen jousituksen normaaliasennossa...
          Ainakin rata-ajossa näyttää toimivan hyvin. Camberin ja Sakun autossa nuo taitaapi olla ja luulen heidän arvostavansa tässä asiassa parasta. No okei autot ovat vähän eri kaliberia kuin mihin niitä ollaan nyt tunkemassa, mutta aika lähelle osuu kuitenkin Onhan noita kyllä katukäytössäkin, nyt joku E36 etupään omistava(joka on siis E30 autossa) voisi kertoa omia kokemuksia auton käyttäytymisestä ihan yleisesti, varmasti halukkaita löytyy tuota iltasatua kuulemaan.

          Ennen kaikkea, tuentojen muutokset vaikuttaa korin rasituksiin, puoli miljoonaa ajettuja e30 on saatu repeilemään jo powerflexeillä, jos nuo alustan eri mitat edessä lisäävätkin kuormitusta ja koppa "katkeaa" routakuopan jälkeen? Nämä on niitä juttuja mitä ei ole tutkittu, varsinkin rasitusasiat on ilman kunnon resursseja hiukka hankalampi juttu, muut pystyykin suht helposti ratkomaan kun tietää mitä tekee. Kuitenkin nuo osat on suunniteltu täysin eri koriin, sen takia niiden käyttö on vähän kysymysmerkki ainakin omasta mielestä.
          Tottakai etuakselipalkkiin on tehtävä vahvistuksia aika rankalla kädellä, taakse ja myös koriin. Vaikka sitten kaaret sisälle lopuksi, tunnelmaa luomaan

          Ja kyllä, E30 M30 härpäkkeet ovat omasta mielestä vaarallisia, hurjasti etupainoinen kevyt kori lyhyellä akselivälillä Ei siitä hyvää ajettavaa saa ilman hipoalustaa ja korin rankkaa rälläköintiä. Mutta kukin tyylillään, onhan siinä woimaa joten suoralla varsin kiva peli.
          No comments Vaikeaa sanoa kun en ikinä ole tuollaista E30:stä ajanut, mutta eiköhän sekin tule joskus koettua Pieni epäilys kuitenkin tuosta, että auto vaarallinen olisi... Tuskin ALPINA tai Hartge olisivat sitä laittaneet jos olisivat ihan huonoksi yhdistelmäksi todenneet.

          Comment

          • M325i
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 1529
            • Etelä-pohjanmaa

            #50
            Originally posted by TheLate View Post
            Ainakin rata-ajossa näyttää toimivan hyvin. Camberin ja Sakun autossa nuo taitaapi olla ja luulen heidän arvostavansa tässä asiassa parasta. No okei autot ovat vähän eri kaliberia kuin mihin niitä ollaan nyt tunkemassa, mutta aika lähelle osuu kuitenkin Onhan noita kyllä katukäytössäkin, nyt joku E36 etupään omistava(joka on siis E30 autossa) voisi kertoa omia kokemuksia auton käyttäytymisestä ihan yleisesti, varmasti halukkaita löytyy tuota iltasatua kuulemaan.



            Tottakai etuakselipalkkiin on tehtävä vahvistuksia aika rankalla kädellä, taakse ja myös koriin. Vaikka sitten kaaret sisälle lopuksi, tunnelmaa luomaan



            No comments Vaikeaa sanoa kun en ikinä ole tuollaista E30:stä ajanut, mutta eiköhän sekin tule joskus koettua Pieni epäilys kuitenkin tuosta, että auto vaarallinen olisi... Tuskin ALPINA tai Hartge olisivat sitä laittaneet jos olisivat ihan huonoksi yhdistelmäksi todenneet.


            Nimenomaan Miksi ALPINA olisi tehnyt B6 3.5 Mallin E30:sestä jos M30 olisi niin "vaarallinen"...Tosin ALPINA on asia erikseen muutamasta osasta jarrut yms. mutta silti. Keulapainoinen se kuitenkin on,siitä ei päästä yli eikä ympäri.
            E30 ja E46 ///M

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #51
              Originally posted by TheLate View Post
              No comments Vaikeaa sanoa kun en ikinä ole tuollaista E30:stä ajanut, mutta eiköhän sekin tule joskus koettua Pieni epäilys kuitenkin tuosta, että auto vaarallinen olisi... Tuskin ALPINA tai Hartge olisivat sitä laittaneet jos olisivat ihan huonoksi yhdistelmäksi todenneet.
              Kaikkea tehdään jos sille markkinoita on . Nuo autot ovat kuitenkin jonkin verran kaukana perus 325:stä ja se "vaarallisuus" ei nyt missään nimessä tarkoita sitä että se pomppaisi itsestään puskaan, vaan se korostaa e30 ennestään rauhatonta ajettavuutta vakiopalikoilla ja vääntää painojakauman ihan päin persettä. Kuten sanoin, asian saa kuntoon hipo-osilla ja rälläkällä.

              vwtyp1: Halvin tapa saada lisää voimaa on ottaa isompi sarjatuotantokone ja istuttaa se pellin alle. Samat asiat tähän kuin tuossa ylempänä totesin.

              M30 antaa halpaa voimaa, mutta ei sillä rataennätyksiä tehdä muuten vakiokuntoiseen autoon istutettuna. Muuttaa auton käytöstä myös todella paljon huonompaan suuntaan. Tästä väite että se on vaarallinen. Alpinassa tuo kone oli vielä muistaakseni melko edessä. Siitä sitten vertaamaan rata-aikoja vaikka 320is.

              Saatanpa itsekin istuttaa tuon oman m30 mosan aikanaan e30 koppaan, että en niitä paskoina virityksinä pidä, mutta kun kerran kysyttiin...
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #52
                Suuret pahoittelut tämän viestin sisällöstä ja siitä ettei se käsittele ketjun alkuperäsitä aihetta.
                Viestin tarkoitus ei ollut missään tapauksessa "ylistää" omistamaani automallia.
                Tarkoitus oli ottaa kantaa OT aiheeseen ketjussa, eli painojakaumaan e30 korissa M30 moottorilla.
                Vahingossa otin vertailumalliksi Alpina B6s mallin joka pohjautuu M3:seen ja vertasin sitä tavalliseen M3:seen. Tämä kaikki oli anteeksiantamatonta.

                Mielestäni kaikki teknikkan vaihdot ovat hieno asia harrastuksen kannalta ja toivonkin niitä lisää liikenteeseen.






                Originally posted by vwtyp1 View Post
                Nimenomaan Miksi ALPINA olisi tehnyt B6 3.5 Mallin E30:sestä jos M30 olisi niin "vaarallinen"...Tosin ALPINA on asia erikseen muutamasta osasta jarrut yms. mutta silti. Keulapainoinen se kuitenkin on,siitä ei päästä yli eikä ympäri.
                B6S on vanhoissa testeissä ollut mutkaisella radalla mormi M3:sta hitaampi, eli kyllä se keulapaino ilmeisesti jossain tuntuu.

                Eiköhän sen B6 3,5 mallin ja se miksi siellä on se M30 kone, syy ole se ettei oikein muutakaan konetta sillon ollut vaihtoehtona??
                Last edited by jannmann; 17-12-2007, 14:21.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • jani
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 5151
                  • Kuopio

                  #53
                  mitenkä E30 liitttyy E36 tekniikanvaihtoon ???

                  tämäkin topic on samaa p**kaa kuten 99% muukin tämän foorumin sisällöstä.
                  F33 435d Mineral-grau metallic
                  K40 K1200s sondermodell

                  Comment

                  • ofb
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 130
                    • Keskeisessä Suomessa

                    #54
                    Originally posted by jani View Post
                    mitenkä E30 liitttyy E36 tekniikanvaihtoon ???

                    tämäkin topic on samaa p**kaa kuten 99% muukin tämän foorumin sisällöstä.
                    Joo niin on,kaikki vaan "M3 foorumeille",ei täällä btcf:llä oo muita kuin viisastelijoita jotka tietää kaikesta kaiken.
                    E39 528iA Touring -97

                    Comment

                    • 10+
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2084
                      • Nivala

                      #55
                      Aina nuo saat***n E30 miehet tuo lusikkansa joka soppaan. Joka ikinen E36 /E46 M3 treadi pitää päästä sotkemaan ja ylistämään sitä ainoaa oikeaa M3
                      E39 M5 -00

                      Ex E60 530Da M-Sport -04
                      Ex E39 M5 -00
                      Ex E39 M5 -00 Individual
                      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                      Ex E36 3.0 M3 -93
                      Ex E36 2.5 Cabrio -94
                      Ex E36 3.2 M3 -97
                      Ex E36 2.5 Coupe -93

                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1529
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #56
                        ......
                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • M325i
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 1529
                          • Etelä-pohjanmaa

                          #57
                          ...mutta ei se väärin ole
                          E30 ja E46 ///M

                          Comment

                          • jani1632
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 2243
                            • Etelä-pohjanmaa

                            #58
                            Originally posted by 10+ View Post
                            Aina nuo saat***n E30 miehet tuo lusikkansa joka soppaan. Joka ikinen E36 /E46 M3 treadi pitää päästä sotkemaan ja ylistämään sitä ainoaa oikeaa M3
                            Pakko yhtyä tähän....
                            ...ja kaupan päälle vielä nämä "et voi tehdä niin,laki sitä laki tätä,se on paska ajaa,ei kannata,ei siitä myydessä mitään saa"....
                            Keskustelun aloittaja haki varmasti jotain muuta kun tätä s**tanan iän ikuista kinastelua....
                            Ihan oikeasti, näihin "aiheen sivusta" juttuihin vois oikeasti modet puuttua jotta säilyisi edes jonkinlainen taso...
                            Last edited by jani1632; 17-12-2007, 12:43.
                            Tallin täytteet:
                            E70 3.0d -09
                            E34 540ia -94
                            E39 520d -00
                            E39 528i M-sport -00
                            E60 520i -04
                            E30 -86
                            E61 520da -09

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5151
                              • Kuopio

                              #59
                              Originally posted by jani1632 View Post
                              Pakko yhtyä tähän....
                              ...ja kaupan päälle vielä nämä "et voi tehdä niin,laki sitä laki tätä,se on paska ajaa,ei kannata,ei siitä myydessä mitään saa"....
                              Keskustelun aloittaja haki varmasti jotain muuta kun tätä s**tanan iän ikuista kinastelua....
                              Ihan oikeasti, näihin "aiheen sivusta" juttuihin vois oikeasti modet puuttua jotta säilyisi edes jonkinlainen taso...
                              Näinpä!
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              • mukko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 5965
                                • Uleåborg

                                #60
                                Originally posted by jani1632 View Post
                                Pakko yhtyä tähän....
                                ...ja kaupan päälle vielä nämä "et voi tehdä niin,laki sitä laki tätä,se on paska ajaa,ei kannata,ei siitä myydessä mitään saa"....
                                Keskustelun aloittaja haki varmasti jotain muuta kun tätä s**tanan iän ikuista kinastelua....
                                Ihan oikeasti, näihin "aiheen sivusta" juttuihin vois oikeasti modet puuttua jotta säilyisi edes jonkinlainen taso...
                                Jani1 ala seinäjoki ja Jani2 fröm kyäpiö.
                                Jos asiat (siis ihan asiapohjalla autokeskustelut, ilman tätä urvelo-bs:ää & foorumia jossa porukka ei tunnu tietävän edes mitenkä polttimovaihdetaan niiiiin...) oikeasti kiinnostaa, ilman totaalista BS:ää niin allekirjoittaneen tavoittaa YV:llä
                                Minkä asian tiimoilta, no sanotaanko että 100% asiaa eikä tätä tiän ikuista saatanan vääntämistä juupaseipäs-lakisanoo-mutta-kun-mutu-siellä-toinen-täällä.
                                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎