Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Puhallin mykkä (episode473) Miten ehjänä takas?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • n0fear
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 289
    • Rollo

    #16
    Originally posted by moottori View Post
    kertokaas tyhmälle mikä tuo siili on? itellä sippas puhallin kans tuosta autosta ja jotaki tarttis tehä.
    Siili on puhaltimen etuvastus joka sijaitsee kuskin jalkatilassa keskikonsolin takana,2 torxilla kiinni ja on yleensä rikki silloin kun puhallin lakkaa toimimasta....

    Comment

    • -komprex-
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 99
      • Asikkala / Lahti

      #17
      Mulla kans E36 ja 325i -91, eikä puhallin sano yhtään mitään, missähän se puhallinmoottori edes sijaitsee, että osaa lähteä sitä etsimään, luultavasti hiilet niin kuluneet, kun pätkäs vaan ihan yht'äkkiä, vai onko jollain, jotain toista teoriaa? Ja missäs se siili tarkalleen on, ja minkänäköinen, jos sen vaikka aluksi tarkastaisi.. Kaikki sulakkeet on ainekin ihan ehjänä. Autossa ei ole mitään ilmastointia, jos se nyt vaikuttaa?
      I. BMW E30 320i
      II. Lada 2107 1700i
      III.BMW E36 325i
      IV. BMW E34 524TD
      -Deus Ex Machina-

      Comment

      • JaPa_87
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 56
        • Oulu

        #18
        Originally posted by -komprex- View Post
        Mulla kans E36 ja 325i -91, eikä puhallin sano yhtään mitään, missähän se puhallinmoottori edes sijaitsee, että osaa lähteä sitä etsimään, luultavasti hiilet niin kuluneet, kun pätkäs vaan ihan yht'äkkiä, vai onko jollain, jotain toista teoriaa? Ja missäs se siili tarkalleen on, ja minkänäköinen, jos sen vaikka aluksi tarkastaisi.. Kaikki sulakkeet on ainekin ihan ehjänä. Autossa ei ole mitään ilmastointia, jos se nyt vaikuttaa?
        Vaikuttais siltä että on joku muu vika kuin kuluneet hiilet, jos on ihan kerrasta menny pimeäksi eikä lähde enää pyörimään...

        Siilin eli etuvastuksen pitäisi olla kuskin jalkatilassa... Muovit pois edestä ja taskulamppu kaveriksi nii pitäis löytyä.
        Mutta yleensä jos se vastus on menny niin puhallin toimii silti täysillä, siis jos ei ole automaatti ilmastointia...

        Puhaltimen moottori on konehuoneen puolella, tuulilasin alla ihan keskellä


        Pikku vinkki! Laita virrat päälle tai koko auto käyntiin, puhallin 4-asentoon ja koitappa paiskoa molempia etuovia pirun kovasti kiinni... yhtä aikaa ja erikseen.
        Mutta ei niin kovasti että tulee lasit sisään Jos lähtee tällä keinolla vielä pyörimään nii alkaa oleen moottori/hiilet loppu...
        Last edited by JaPa_87; 07-10-2009, 14:47.
        _______________________________________________

        Yamaha R1

        VW Golf 1.6sr 98 (Säästöpossu)

        BMW E34 518i Calypsorot (ex)

        BMW E34 520i Malachitgrün metallic (ex)

        BMW E36 325i Diamantschwarz metallic (ex)

        Comment

        • insp
          BTCF Member
          • Sep 2002
          • 826
          • Iittala

          #19
          Originally posted by Jampsu87 View Post
          Kertokaapas mikä osa mulla on e36:sen puhaltimesta menossa/mennyt kun puhaltimen 2-nopeus alkoi ensin temppuilemaan silleen että se meni päälle noin puolen minuutin viivellä, mutta nykyään se ei mene päälle enää ollenkaan vaan puhaltaa 1-nopeuden teholla 2-nopeuden ollessa valittuna.

          1-3-4-nopeudet toimii normaalisti. Autossa on manuaali-ilmastointi.
          Mikäli puhaltimen tehovalitsin on samanlainen kuin e34:ssä nii vika on siinä. Sen kun ottaa käteen niin huomaat että jokaiselle nopeudelle on oma "nipsunsa" joka osuu yhteen kun nopeutta kääntää. Yllättäen tuo nopeus 2 oli eniten käytetty ja näin ollen ei enään "leuat" osunutkaan yhteen ja nopeus ei toiminut. Vaihdoin säätimen uudempaan ja taas toimii.
          ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

          Comment

          • Jampsu87
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1335
            • Rovaniemi

            #20
            Originally posted by insp View Post
            Mikäli puhaltimen tehovalitsin on samanlainen kuin e34:ssä nii vika on siinä. Sen kun ottaa käteen niin huomaat että jokaiselle nopeudelle on oma "nipsunsa" joka osuu yhteen kun nopeutta kääntää. Yllättäen tuo nopeus 2 oli eniten käytetty ja näin ollen ei enään "leuat" osunutkaan yhteen ja nopeus ei toiminut. Vaihdoin säätimen uudempaan ja taas toimii.
            Enpä olisi itse tajunnut lähteä tuota nuppia epäilemään
            Pitääpä tutkailla kun käyn autolla.
            E91 lci 330xd.

            Comment

            • -komprex-
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 99
              • Asikkala / Lahti

              #21
              Originally posted by JaPa_87 View Post
              Pikku vinkki! Laita virrat päälle tai koko auto käyntiin, puhallin 4-asentoon ja koitappa paiskoa molempia etuovia pirun kovasti kiinni... yhtä aikaa ja erikseen.
              Mutta ei niin kovasti että tulee lasit sisään Jos lähtee tällä keinolla vielä pyörimään nii alkaa oleen moottori/hiilet loppu...
              Nonyt on ovia paiskottu koko aamu niin maan perkeleesti, mutta mitään vaikutusta kyllä ollu asialla, muuhun ku ehkä naapurisopuun Mut eikai se voi olla sitten siilestäkään kiinni, kun se ei tosiaan toimi 4-nopeudellakaan, eikä autossa ole minkäänsortin ilmastointia, ei sillä kyllähä miä yritin sitä siiliä ettiä, mut en kyllä löytynyt mitään vastuksia, tai ehkä johtuu siitä, kun en edes tiedä minkänäköistä palikkaa oon ettimässä. Olen tietämätön, ja siitäkös täällä voorumilla ilo syntyy, kun pääsee neuvomaan kädettömiä ja päättömiä.
              I. BMW E30 320i
              II. Lada 2107 1700i
              III.BMW E36 325i
              IV. BMW E34 524TD
              -Deus Ex Machina-

              Comment

              • smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2372
                • Tammela

                #22
                Korjausopas sanoo, että etuvastuksen vaihtoon tarvitsee irroittaa hansikaslokero ja se löytyy sit sieltä jostain takaa. Mutta onko se nyt sit siellä kuskin jalkatilassa? Kauanko menee aikaa kun vaihtaa?

                Auto on BMW e36 323i sedan -97
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                Comment

                • .:RSAF:.
                  Newbiemmer
                  • Aug 2009
                  • 2
                  • Metässä

                  #23
                  Originally posted by Pande View Post
                  Veljellä oli sama homma, tai joskus toimi ja joskus ei toiminut. Jos on etuvastus mennyt niin täysillä toimii silti.

                  Vika korjaantui viimein puhaltimen moottorin vaihdolla.
                  Korjaamolle kun vei ja haki ehjänä oli hinta 300e kieppeillä
                  Ei se nytt aina toimi sillee, mulla pelasi vaan puolteholla. (Kaveri merkki huollos duunissa) vastus voi hajota monell eri tavalla, joskus toimii täysill tehoill, joskus puolill, joskus pimenee täysin. Ei se aina nii selvää oo

                  Comment

                  • smpovers
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2372
                    • Tammela

                    #24
                    Noniin. Etuvastuksen vaihdoin tänään siskon 323i -97:aan. Autossa on automaatti-ilmastointi.

                    Homma meni näin.

                    -3-ruuvia ratinalusmuovista pois.

                    -Varovasti, mutta jämäkästi heiluttaen muovi irti. Oven puolella kyljissä on kaksi klipsua mitkä kyllä irtoaa. Muista irroittaa jalkatilavalon liitin.

                    -Jalkatilaan ilmaa tuova putki irti. Se on kahdella muovipinnillä kiinni. Melkeimpä kannattaa ruuvimeisselillä vääntää jos ei muuten tunnu lähtevä. Ensin ylempi irti ja sitten alempi.

                    -Nyt takaa paljastuu etuvastus joka on kahdella torxilla kiinni.

                    -Irroita ensin liitin ja sen jälkeen ruuvit sekä ota etuvastus pois.

                    -Jos osasit purkaa niin osaat kootakkin osat takaisin..

                    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                    BMW 330d touring e46 -05
                    Ford Cortina Mk2 1600 -70
                    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                    Comment

                    • Nikke89
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 34
                      • Tampere

                      #25
                      Nyt menee hermo!

                      Osaako joku kertoa onko yksinkertaisesti vain puhaltimen moottori lopussa vai mikä on. Puhallin ei siis inahdakkaan, ei edes 4 pykälässä, missä kaiketi pitäisi toimia jos etuvastus on sökönä. Tämä haistelija(mikä siis selvittää sisätilan lämpötilaa)on kaiketi cd-soittimen takana tms ja se toimii. Eli onko eri sulakkeen takana mitään muuta kuin itse puhallin? Ja nuo sulakkeiden merkitykset on hienosti saksan kielellä ja se on ainakin meikäläisellä vähän ruosteessa. Puhallusteho on ollut jo hetken aikaa huono ja epäilin raitisilmasuodatinta, eli josko huono virtaus olisi polttanut puhallinmoottorin?

                      Auto on -91 325 e36, ja automaatti-ilmastointi löytyy.

                      Comment

                      • Valtsude
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2007
                        • 739
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by Nikke89 View Post
                        Auto on -91 325 e36, ja automaatti-ilmastointi löytyy.
                        Vika voi olla etuvastuksessakin. Jos on automaatti-ilmastointi niin silloin ei puhalla nelosellakaan vastuksen ollessa rikki.
                        E34

                        Comment

                        • Nikke89
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 34
                          • Tampere

                          #27
                          Ok, kiitos!

                          Vaikuttaako etuvastuksen mahdollinen rikki oleminen puhallustehoon vai onko siihen ainoa ratkaisu tukossa oleva raittari?

                          Comment

                          • Sami Nyman
                            Newbiemmer
                            • Feb 2010
                            • 3
                            • vantaa

                            #28
                            e36 325 -vm92 Mulla kans lämppäri meni mykäksi

                            Saisikos viisaammilta neuvoja
                            Mulla on e36 325 vm-92 jonka lämppäri on pitänyt pakkasten alettua kovaa meteliä nyt sitten lakkasi kokonaan toimimasta.
                            Välillä yrittää lähteä päälle jos ajaa montuista tai pamauttaa nyrkillä koelautaa mutta silloinkin vaan hetkellisesti.Mikä voisi olla vikana? Ei ole mun aikana lämppärissä toiminut 4 nopeus ainoastaan 1-3...

                            Comment

                            • Sami Nyman
                              Newbiemmer
                              • Feb 2010
                              • 3
                              • vantaa

                              #29
                              Originally posted by Sami Nyman View Post
                              Saisikos viisaammilta neuvoja
                              Mulla on e36 325 vm-92 jonka lämppäri on pitänyt pakkasten alettua kovaa meteliä nyt sitten lakkasi kokonaan toimimasta.
                              Välillä yrittää lähteä päälle jos ajaa montuista tai pamauttaa nyrkillä koelautaa mutta silloinkin vaan hetkellisesti.Mikä voisi olla vikana? Ei ole mun aikana lämppärissä toiminut 4 nopeus ainoastaan 1-3...
                              Ei ole tuo minun yksilö ilmastoinilla...

                              Comment

                              • JaSa
                                Newbiemmer
                                • Feb 2010
                                • 1
                                • Tornio

                                #30
                                Bmw e36 puhallin ongelma

                                Tietäiskö kukaan puhaltimen vastusten arvoja? Ja mistä vois johtua että puhallin toimii vain 4 asennossa. Ja onko joku joutunu vaihtaan ks. autoon puhallinta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎