Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M50b25 ei vanos tyhjäkäynti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    #31
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Onko kenelläkään tietoa, mikä tuon mittarista tyhjäkäynnillä läpi virtaavan ilman määrän pitäis olla? Omassa testeri näytti aikanaan n.300l/min, joka tuntui aika suurelta korjaajan mielestä..:think Kokeilin kyllä toista ilmamäärämittaria ja auton toiminnassa/tehoissa ei ainakaan huomannu mitään eroa, että liekkö tuo 300l/min sitten realistinen.
    tätä itsekin mietin että mikä on sitten oikea arvo milläkin kierroksilla. Se ei periaatteessa vielä riitä että arvo nousee kierrosten mukana, voihan se silti antaa liian pieniä arvoja vaikka arvo nousisi tasaisesti kierrosten mukana.

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #32
      Kiinnostais tietää onko tuolla ilmamäärämittarin uusimisella samanlaisia vaikutuksia kuin _Dexin M5:ssä, jossa olleilla mittareilla oli ajettu kuitenkin ~150000km vähemmän kuin esim. omassa autossa olevalla..
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1985
        • Tampere

        #33
        Originally posted by O-Peksi View Post
        Kiinnostais tietää onko tuolla ilmamäärämittarin uusimisella samanlaisia vaikutuksia kuin _Dexin M5:ssä, jossa olleilla mittareilla oli ajettu kuitenkin ~150000km vähemmän kuin esim. omassa autossa olevalla..
        Joo olisi kiva testailla kaikennäköistä, jos olisi ylimäärästä rahaa

        Comment

        • BMVILLE
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 41
          • kokkola

          #34
          kovaa ajoa välillä maantiellä ni tuntuu oireet lievenevän ja, tosin vaihdoin myös 95:toseen bensaan sen valvecleanerin jälkeen (turhaa tankata 98:ia ku ei oo nakutustunnista).

          Comment

          • armageddon
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 443
            • Kokkola

            #35
            Originally posted by BMVILLE View Post
            kovaa ajoa välillä maantiellä ni tuntuu oireet lievenevän ja, tosin vaihdoin myös 95:toseen bensaan sen valvecleanerin jälkeen (turhaa tankata 98:ia ku ei oo nakutustunnista).
            joo täytyy tähän väliin sanoo et ajakaa kuukaus 95 sit 98 ja sit vaikka Vpoverilla. nii mitä tilin saldo näyttää:think ite tesmasin vuoden tulos tilipussiin täysin sama... se vaan et isompi oktaani palaa puhtaampi eikö se noin mee... viisaudet korjatkaa
            ei ne tehot vaan se kuski...

            Comment

            • BMVILLE
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 41
              • kokkola

              #36
              no jooo, eiköhän tuo isompi oktaaninen kestä vaan korkeammat puristukset kuin 95 ja nakutuksen tunnistimella varustetussa myllyssä ecu pystyy optimoida sytytysennakon esim.-99:lle jolloin saattaa pientä hyötyä olla jos on ollakseen karkeasti sanoen, niin ja jotain lisäainen eroja on eri laaduissa:think

              eikö se näin mee

              Comment

              • BMVILLE
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 41
                • kokkola

                #37
                REMONTINKORJAUSTA, mahdollinen vika löytyi

                Muistakaahan aina sitten jälki-kiristää tulpat parinsadan kilometrin päästä
                niin ei tarvi ihmetellä kun pätkii ja hyytyy ja lambdavikoja jatkuvasti nimim. -yksi irti ja loput noin 0.5nm tiukkuudessa

                ja nyt uudessa äänenvaimentimessa kans 3mm reikä ja litratolkulla tulee vettä

                Comment

                • BMVILLE
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 41
                  • kokkola

                  #38
                  Vika löytyi

                  Noniin selvisihän se vika kun kunnolla etsi eli ILMAMÄÄRÄMITTARI paskana,
                  jännite ei muutu kuin 0.2v tyhjäkäynistä-täyskaasuasentoon.
                  tyhjäkäynnillä vetää seoksen paksulle ja yli 4000rpm vastaavasti laihalle, jännite jäi jumittaan noin 2,7 kokoajan.

                  ja ei jätä vikakoodia kun ei ole täysin paskana


                  Ostetaan ehjä mittari KIIRE!!! 040-4120764

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎