M6xB4x pitäisin itse ainoana järkevänä vaihtoehtona. M30B35, M60B30, M62B35 ei tuo yksikään lisää voimaa M52B28:iin verrattuna. Tai jos tuo niin se 2 tai 5 lisähevosta tuskin on vaivan ja ainakaan rahan väärti.
M6xB4x pitäisin itse ainoana järkevänä vaihtoehtona. M30B35, M60B30, M62B35 ei tuo yksikään lisää voimaa M52B28:iin verrattuna. Tai jos tuo niin se 2 tai 5 lisähevosta tuskin on vaivan ja ainakaan rahan väärti.
siinä vaan onkin kyse siitä, että on V8 pellin alla, tehosta viis olishan se aika härski yhtälö E36 + V8...
Onhan siinä toki pointtinsa. On se itselläkin käynyt mielessä
Jokainen siis arvostakoon V8:a miten parhaakseen näkee ja panostaa ilman suorituskyvyn kasvattamista tuhansia euroja
noita b30 ja b35 motteja saa aika sopivasti... ei nyt sentään useista tuhansista puhuta. ostaa vaikka parilla tonnilla kokonaisen auton mistä purkaa kaikki tarvittavat osat.
noita b30 ja b35 motteja saa aika sopivasti... ei nyt sentään useista tuhansista puhuta. ostaa vaikka parilla tonnilla kokonaisen auton mistä purkaa kaikki tarvittavat osat.
Zippinetolla kun tekee niin motonetistä ja biltemastakin saa kaikkea hienoa. Tollaseen projektiin kun tuppaa menemään euroja sinne ja tänne. Ei se pelkkä tekniikan hinta ole välttämättä edes puolia kustannuksista kun tehdään soiva peli, eikä vaan niin että hädin tuskin liikkuu.
Mutta se siitä off-topikista mun puolesta Topikin aloittaja vois tosiaan miettiä sitä M30:n mielekkyyttä E36:ssa. Paremmin se toimii E30 / E28 / E34 / E32 linjalla.
M6xB4x pitäisin itse ainoana järkevänä vaihtoehtona. M30B35, M60B30, M62B35 ei tuo yksikään lisää voimaa M52B28:iin verrattuna. Tai jos tuo niin se 2 tai 5 lisähevosta tuskin on vaivan ja ainakaan rahan väärti.
2793+25% = 3491,25cc niin eihän M6xB4x sinne saa edes laittaa?
tehoja ja vääntöä tässä olin hakemassakin niin totta tuokin että onko mitään järkeä lähteä tälläiseen projektiin ilman merkittävää suorituskyvyn parantumista. Oishan se tietty kiva yhdistelmä e36+v8 mut mut...
kakslitranen m50b20 möykky on nyt pellin alla niin onhan noi siihen nähden ihan eri luokkaa eikä toi m52b28:kaan kauheesti innosta, on niin perus vehje jota löytyy joka nurkalta. M60b30 tekniikan saa vielä suht sopivaan hintaankin.. mikä laatikko tohon perään, m60b30 oma?) kardaani? perä?
Zippinetolla kun tekee niin motonetistä ja biltemastakin saa kaikkea hienoa. Tollaseen projektiin kun tuppaa menemään euroja sinne ja tänne. Ei se pelkkä tekniikan hinta ole välttämättä edes puolia kustannuksista kun tehdään soiva peli, eikä vaan niin että hädin tuskin liikkuu.
Mutta se siitä off-topikista mun puolesta Topikin aloittaja vois tosiaan miettiä sitä M30:n mielekkyyttä E36:ssa. Paremmin se toimii E30 / E28 / E34 / E32 linjalla.
no kerroppa mitä kalliita osia siihen tarvii täydellisen tekniikan luovuttaja auton lisäksi? sitäpäitsi siitä purettavasta autosta kun myy muut osat, niin ei sille tekniikalle kovin paljon hintaa jää...
2793+25% = 3491,25cc niin eihän M6xB4x sinne saa edes laittaa?
M3 3.2 E36, niin johan rupee tilavuus ja tehot kasvamaan. Saksasta hommaat paperin jossa M3 E36 todetaan mallisarjaan 3/E36 ja sitte konttorille.
PS. Tiedän että taas tulee valitusta "ei M3 oo samaa mallisarjaa blaa blaa" no vittu kysykää itse! Ainoa järkevä mahdollisuus tuolle projektille, tai sitte leimaa sen B30:nä jolloin vehkeestä tulee laiton tai hakee poikkeusluvan. Oliskohan se M3 vertailumallina kaikki helpointa? :think
M3 3.2 E36, niin johan rupee tilavuus ja tehot kasvamaan. Saksasta hommaat paperin jossa M3 E36 todetaan mallisarjaan 3/E36 ja sitte konttorille.
PS. Tiedän että taas tulee valitusta "ei M3 oo samaa mallisarjaa blaa blaa" no vittu kysykää itse! Ainoa järkevä mahdollisuus tuolle projektille, tai sitte leimaa sen B30:nä jolloin vehkeestä tulee laiton tai hakee poikkeusluvan. Oliskohan se M3 vertailumallina kaikki helpointa? :think
No vittu olishan se helpoin mutta kun se ei oikein suomessa toimi, piste. Ja auto ilmeisesti on jo projektia suunnittelevalla olemassa eikä se siitä 3.2 litraiseksi M3:ksi muutu.
Kyllä M60B30 ois jo ihan kohtuu harppaus M50B20 koneesta. Minulla on jossain jemmassa Alpinan osaluettelo PDF:änä tuolle E36 V8 konversiolle ja suurimmat palikat taisi olla pakosarjat, öljypohja ja moottorinkiinnikkeet.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrotblogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablaublogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablaublogi
no kerroppa mitä kalliita osia siihen tarvii täydellisen tekniikan luovuttaja auton lisäksi? sitäpäitsi siitä purettavasta autosta kun myy muut osat, niin ei sille tekniikalle kovin paljon hintaa jää...
Listaa voi aloittaa vaikka voimansiirrolla, alustalla, pakoputkistolla, jarruilla, sähköhiluilla, Jäähdytysjärjestelmällä jne. jne..
No vittu olishan se helpoin mutta kun se ei oikein suomessa toimi, piste. Ja auto ilmeisesti on jo projektia suunnittelevalla olemassa eikä se siitä 3.2 litraiseksi M3:ksi muutu.
Pakko nyt vastata...
Miten tämä Suomi on niin erikoinen maa, ettei täällä käy valmistajan määrittelemät mallisarjat?
Otetaan nyt ote tuolta AKE:n sovellusohjeesta kun sitä tunnutaan uskovan:
"Auton mallisarja ja sukupolvi määritellään joko tyyppitietojen mukaisen jaottelun tai valmistajan taikka valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunnon perusteella."
Naapurin Esaltako sinä sitä todistusta pyydät? Kyse siis oli pyytää varmistus M3 3.2 E36 mallisarjasta suoraan valmistajalta, jonka määritelmä sitten siellä katsastuksessa tulisi hyväksyä. Aika vaikea on AKE:n tai sen muutoskatsastusta tekevän inssin alkaa MuTu:ilemaan että "ei tää nyt oikeen, no niin ku ei me aikasemmin olla näitä hyväksytty..." AKE ei ole kyseistä autoa koskaan valmistanut, joten se ei noita mallisarjoja määrittele, PISTE!
Ideana olisi siis käyttää vertailumallina edellä mainittua autoa, ei ostaa koko paskaa ja vaihtaa siihen konetta. Tälläkin hetkellä löytyy tuolta myydään- osiosta akselistot M3 3.2:teen.
No aivan sama mitä teette, mutta kannattaa ottaa asioista selvää, ennekuin olettaa heti ettei se ole mahdollista...
Listaa voi aloittaa vaikka voimansiirrolla, alustalla, pakoputkistolla, jarruilla, sähköhiluilla, Jäähdytysjärjestelmällä jne. jne..
Enkä väittele tästä enää enempää.
no minäpä jatkan mitäpä siihen tarvii jarruihin, jäähdytykseen ja voimansiirtoon muutoksia tehdä? putkisto on helppo ja halpa vääntää itse ja saahan noihin jarruihin ja tekniikkaan upotettua rahaa ihan niin paljon, kun haluaa, mutta kysehän on ihan siitä mitä autoltaan haluaa. eikös tuo muu tekniikka jarruineen riitä kuitenkin lakien puolesta ihan tuo perus 325/328 taso?
edit: tää juttu kun kiinnostaa muakin, niin olis kiva saada faktaa... ei taida suomessa kellään olla?
no minäpä jatkan mitäpä siihen tarvii jarruihin, jäähdytykseen ja voimansiirtoon muutoksia tehdä? putkisto on helppo ja halpa vääntää itse ja saahan noihin jarruihin ja tekniikkaan upotettua rahaa ihan niin paljon, kun haluaa, mutta kysehän on ihan siitä mitä autoltaan haluaa. eikös tuo muu tekniikka jarruineen riitä kuitenkin lakien puolesta ihan tuo perus 325/328 taso?
edit: tää juttu kun kiinnostaa muakin, niin olis kiva saada faktaa... ei taida suomessa kellään olla?
Lähtökohta oli tässä 320i. Ja en kyllä jättäis edes 325:n vakiojarruja jos löisin V8:n keulille. Mutta niinkuin todettu. Asiat voi tehdä monella tavalla. tehdään joko hyvin, tai sitten zippinetolla illaksi ajoon. Jokaisen itse valittavissa
Comment