Kopat takanta auki, matto etuvalon eteen tiukasti kiinni ja annoin 20min olla pitkien ja lyhyitten päällä kun auto oli siis paikallaan.. ei apuja
Tuntuu vähän tuo E36 etuvalosuunnittelu yhtä laadukkaalta kun sisustaki
Kokemuksia noista piritekin etuvaloista? 180eurolla saisi parin Depo merkkisiä.
Toisaalta taas en tahtoisi ostaa uusia etuvaloja tuohon kun varmaan vaihdan autoa vuoden sisällä joten käytetty kuskinpuolen umpio varmaan piisaisi.
Mielessä käynyt jos tuosta purkaisi lasin irti ja putsaisi sen ja liimaisi uusiksi kasaan, kokemuksia tästä?.
piritekistä saa pelkästään niitä etulaseja erikseen, mielestäni oli halvin ratkaisu jos halusi "uudet" valot. Ite purin vanhat kokonaan, pesin heijastinpinnat sekä linssit miedolla saippuavadellä, puhdistin tiivistepinnat ja kokosin noilla tarvike etulaseilla. Depon tekemäthän nuokin on. Ainakin valotehoa tuli roimasti lisää ja näyttäähän nuo paljon paremmilta ku vanhat kiveniskeymiä täynnä olevat. Tuosta huurtumisongelma en osaa sanoa, vielä ei ainakaan oo vetäny huurteeseen. Itse valot olivat zkw:n valmistamat. Minkä valmistajan sulla on? Vaikuttaisiko tuo asiaan?
Itelläni oli aikanaan sama ongelma...
Lasit irti ja leivinuunissa jälkilämmöllä yön yli kuivamassa
(Koko valohäsmäkkä. Polttimot vaan pois).
Sit tiivistys lakka lasin reunaan ja kiinni. taas yön yli kuivatus ja umpiot kiinni...
Ei oo kahteen vuoteen kosteutta näkyny, vaik oon painepesurilla pessy.
Itelläni oli aikanaan sama ongelma...
Lasit irti ja leivinuunissa jälkilämmöllä yön yli kuivamassa
(Koko valohäsmäkkä. Polttimot vaan pois).
Sit tiivistys lakka lasin reunaan ja kiinni. taas yön yli kuivatus ja umpiot kiinni...
Ei oo kahteen vuoteen kosteutta näkyny, vaik oon painepesurilla pessy.
Minkälaisella "liimalla" tuo lasi sitten kiinnitetään umpioon, käykö siihen normaali sikaflex ? Kun mun tapauksessa varmaan piisais se että purkais lasin irti ja putsais vaan sen lasin sisäpuolelta ja sitten vetäs liimat ja kasaan uusiksi.
Eli ymmärsin tuon tekstisi sellain että umpion heittää lämpimään että liima pehmenee ja sitten lasin vääntää auki, putsaa vanhat liimat pois ja uusi liima tilalle ja taas lämpimään yöksi.. ?
Tästä olen lukenut jostain toisestakin topicista. Itsellänihän oli sama homma että huurtuivat kun pesi jne. Toisesta threadista sitte löyty että ottaa ajovaloista pois ne mustat härpättimet sieltä takaa, mitkä suojaavat polttimoita, niin sielä pääsee ilma vaihtumaan. Itsellä tämä auttoi. Auto seisoi reilun päivän pihassa enkä ajanut ollenkaan ja kun lähdin ajeleen niin oli huurut lähtenyt eikä ole tullut takaisinkaan.
Mulla on ollut jo tovin kosteutta kuskin puolen lasin sisäpinnassa, melkein koko lasi sumeana. Eilen kokeilin tuota ja kosteudesta on jäljellä enää 80%, joten näyttäisi toimivan. Otin vain toisen puolen suojuksen irti kokeeksi, ja aion kyllä laittaa sen takaisinkin kunhan kosteus on muisto vain.
Aiemmin tuonne ei ole mitään mennyt mutta Shellin pesussa pari kuukautta takaperin sitä sinne jostain pääsi. Painepesurilla en kyllä ole sohinut muutenkaan, vaan itse pestessä hoitanut hommat ihan kauravoimin.
Comment