Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 etuvalot, huolia ja murheita. Vaihtoehtoja uusille?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by Antti O View Post
    Yritin eilen tälläistä toimenpidettä:

    Kopat takanta auki, matto etuvalon eteen tiukasti kiinni ja annoin 20min olla pitkien ja lyhyitten päällä kun auto oli siis paikallaan.. ei apuja
    Tuntuu vähän tuo E36 etuvalosuunnittelu yhtä laadukkaalta kun sisustaki
    Kokeiles ottaa parkkien kannat pois ja kovaa ajoa
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by Antti O View Post
      Kokemuksia noista piritekin etuvaloista? 180eurolla saisi parin Depo merkkisiä.
      Toisaalta taas en tahtoisi ostaa uusia etuvaloja tuohon kun varmaan vaihdan autoa vuoden sisällä joten käytetty kuskinpuolen umpio varmaan piisaisi.
      Mielessä käynyt jos tuosta purkaisi lasin irti ja putsaisi sen ja liimaisi uusiksi kasaan, kokemuksia tästä?.
      piritekistä saa pelkästään niitä etulaseja erikseen, mielestäni oli halvin ratkaisu jos halusi "uudet" valot. Ite purin vanhat kokonaan, pesin heijastinpinnat sekä linssit miedolla saippuavadellä, puhdistin tiivistepinnat ja kokosin noilla tarvike etulaseilla. Depon tekemäthän nuokin on. Ainakin valotehoa tuli roimasti lisää ja näyttäähän nuo paljon paremmilta ku vanhat kiveniskeymiä täynnä olevat. Tuosta huurtumisongelma en osaa sanoa, vielä ei ainakaan oo vetäny huurteeseen. Itse valot olivat zkw:n valmistamat. Minkä valmistajan sulla on? Vaikuttaisiko tuo asiaan?
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Valunki
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 474
        • Helsinki

        #18
        Itelläni oli aikanaan sama ongelma...
        Lasit irti ja leivinuunissa jälkilämmöllä yön yli kuivamassa
        (Koko valohäsmäkkä. Polttimot vaan pois).
        Sit tiivistys lakka lasin reunaan ja kiinni. taas yön yli kuivatus ja umpiot kiinni...
        Ei oo kahteen vuoteen kosteutta näkyny, vaik oon painepesurilla pessy.
        E90 330i -05 6v. man.
        Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07

        Exät:
        E39 520i -97 :think
        E36 320i sedan -94
        E28 520i -87 bavaria Oolt skool

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4620
          • Lahti.

          #19
          ota itsesi selkänahasta kiini ja purkaa valot. Se on viidessä minuutissa tehty....ja katso mihin sitä painepesuria suuntaa konehuoneessa.
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6929
            • N/A

            #20
            Originally posted by Valunki View Post
            Itelläni oli aikanaan sama ongelma...
            Lasit irti ja leivinuunissa jälkilämmöllä yön yli kuivamassa
            (Koko valohäsmäkkä. Polttimot vaan pois).
            Sit tiivistys lakka lasin reunaan ja kiinni. taas yön yli kuivatus ja umpiot kiinni...
            Ei oo kahteen vuoteen kosteutta näkyny, vaik oon painepesurilla pessy.
            Minkälaisella "liimalla" tuo lasi sitten kiinnitetään umpioon, käykö siihen normaali sikaflex ? Kun mun tapauksessa varmaan piisais se että purkais lasin irti ja putsais vaan sen lasin sisäpuolelta ja sitten vetäs liimat ja kasaan uusiksi.

            Eli ymmärsin tuon tekstisi sellain että umpion heittää lämpimään että liima pehmenee ja sitten lasin vääntää auki, putsaa vanhat liimat pois ja uusi liima tilalle ja taas lämpimään yöksi.. ?

            Comment

            • vilsku
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 729
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Nicov View Post
              Tästä olen lukenut jostain toisestakin topicista. Itsellänihän oli sama homma että huurtuivat kun pesi jne. Toisesta threadista sitte löyty että ottaa ajovaloista pois ne mustat härpättimet sieltä takaa, mitkä suojaavat polttimoita, niin sielä pääsee ilma vaihtumaan. Itsellä tämä auttoi. Auto seisoi reilun päivän pihassa enkä ajanut ollenkaan ja kun lähdin ajeleen niin oli huurut lähtenyt eikä ole tullut takaisinkaan.
              Mulla on ollut jo tovin kosteutta kuskin puolen lasin sisäpinnassa, melkein koko lasi sumeana. Eilen kokeilin tuota ja kosteudesta on jäljellä enää 80%, joten näyttäisi toimivan. Otin vain toisen puolen suojuksen irti kokeeksi, ja aion kyllä laittaa sen takaisinkin kunhan kosteus on muisto vain.

              Aiemmin tuonne ei ole mitään mennyt mutta Shellin pesussa pari kuukautta takaperin sitä sinne jostain pääsi. Painepesurilla en kyllä ole sohinut muutenkaan, vaan itse pestessä hoitanut hommat ihan kauravoimin.
              e61 525d (2006)
              ex: e36 328i M-Sport (1996)
              ex: e30 316i (1988)

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎