Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i "pätkii" ja "törisee"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    #61
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Vanhojen puolien häiriönpoisto-osan eristeet kyrvähtää jos tulpankoloissa on vettä tms. ja autolla ajoa ajetaan (kipinä lyö läpi). Eli välttämättä se myöhään tehty kuivais ei auta tilanteeseen.
    Kaippa niihin puoliinkin aika tekee tehtävänsä, vaikka olisivat päällisin puolin kunnossa.. Sama kuin tulpanjohtoihin.. Eli jossain kohtaa alkaa lyömään läpi.

    Itte menen ens viikolla mittauttamaan puolat. Vaikkakin ehkä olis vaan fiksumpaa vaihtaa samantien kaikki.

    Nyt jos mittaa ja löytyy yksi paska, niin milloin menee sitten seuraava..
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • Calypsocoupe
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 2932
      • Vihti

      #62
      Noi häiriönpoisto-osat saa sitten erikseen sekä BMW:ltä että tarvikeosana, eli ei tarvi ostaa puolia jos nuo on menneet kömöksi.
      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

      Comment

      • ||Nixu||
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 260
        • Joensuu

        #63
        Ai että ne kumi tötteröt tai niitten sisältö olisi jotenkin paskana?
        Volvo S40 T4 -98

        ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

        Comment

        • ||Mane
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 114
          • Mikkeli

          #64
          Mulla oli samanlaisia oireita kun sulla, syynä oli imuvuoto sekä paskana oleva lambda..
          "Mitä mulla ei oo, sitä ei tarvita"

          Comment

          • ||Nixu||
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 260
            • Joensuu

            #65
            Originally posted by ||Mane View Post
            Mulla oli samanlaisia oireita kun sulla, syynä oli imuvuoto sekä paskana oleva lambda..

            Ok, ite aattelin vaihtaa lambdan kans. Vaikuttaako paljon kulutukseen? Lähemmäs 10l/100km matkaajossa menee rauhallisesti. Onko motonetin bosch lambda hyvä? Missäs se imuvuoto oli?
            Volvo S40 T4 -98

            ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              #66
              Originally posted by Tylyttäjä View Post
              Kaippa niihin puoliinkin aika tekee tehtävänsä, vaikka olisivat päällisin puolin kunnossa.. Sama kuin tulpanjohtoihin.. Eli jossain kohtaa alkaa lyömään läpi.

              Itte menen ens viikolla mittauttamaan puolat. Vaikkakin ehkä olis vaan fiksumpaa vaihtaa samantien kaikki.

              Nyt jos mittaa ja löytyy yksi paska, niin milloin menee sitten seuraava..
              Just joo.. Kävin Alppilan Autohuollossa mittaamassa puolat. 6. pytyn puolahan siellä oireili. Tilasin sitten uuden, ja menin tänään vaihtamaan.

              Irrottaessani "paskan" puolan huomasin, että olihan siellä **ttu ainakin nyt öljyä tulpan kuopassa (viimeksi ei muka ollut, tai sitten en ainakaan huomannut).. Ajattelin ensin kokeilla kuivailla ne, että pelaako paremmin, ennen kuin vaihdan puolan. Ja pelasihan se perkele!

              Kattelen nyt kauanko pelaa hienosti, ja kun taas pätkiminen lisääntyy, niin eiköhän siellä öljyä taas ole. Kattelin samalla muutkin kuopat, ja tuo 6. pytty oli ainoa mikä oli selvästi öljyssä.

              Vuotaakos tuo nyt sitten venttiilikopan tiivisteestä? Ei varmaan mikään ihan järkyttävä duuni vaihtaa itsekään?
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • ||Mane
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 114
                • Mikkeli

                #67
                Originally posted by ||Nixu|| View Post
                Ok, ite aattelin vaihtaa lambdan kans. Vaikuttaako paljon kulutukseen? Lähemmäs 10l/100km matkaajossa menee rauhallisesti. Onko motonetin bosch lambda hyvä? Missäs se imuvuoto oli?
                Kyl mulla ainaki lambda vaikutti kulutukseen. Kulutusmittari näytti vähintään 10l/100km matka-ajossa ja kyllä sitä soppaa menikin.. Nyt rempan jälkeen kulutus näyttää 7-8l/100km. Imuvuoto oli siinä haitariputkessa, mikä lähtee ilmansuodattimen kotelon jälkeen. Se on helppo paikallistaa suihkimalla esim. jarrucleaneria ympäri konehuonetta auton ollessa käynnissä. Mahdollisen vuotokohdan huomaat kyllä motin ottaessa kierroksia, kun se hörppää sitä tököttiä.
                Ja mulla toi oireilu meni loppupelissä siihen et vedot oli totaalisesti kateissa kaikilla kierrosalueilla, tuntu ku ois ajellu jollai 1.6:lla vectralla .
                Mut kannattaa vilkasta ne vikakoodit, se kyllä näyttää jos lambda ei pelitä, ettei turhaan vaihda uutta. jos uuden joudut vaihtamaan niin Bosch on hyvä, sama mistä ostat.
                Mut se imuvuoto oli mulla se pääsyy tuohon oireiluun.
                "Mitä mulla ei oo, sitä ei tarvita"

                Comment

                • ||Nixu||
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 260
                  • Joensuu

                  #68
                  Originally posted by ||Mane View Post
                  Kyl mulla ainaki lambda vaikutti kulutukseen. Kulutusmittari näytti vähintään 10l/100km matka-ajossa ja kyllä sitä soppaa menikin.. Nyt rempan jälkeen kulutus näyttää 7-8l/100km. Imuvuoto oli siinä haitariputkessa, mikä lähtee ilmansuodattimen kotelon jälkeen. Se on helppo paikallistaa suihkimalla esim. jarrucleaneria ympäri konehuonetta auton ollessa käynnissä. Mahdollisen vuotokohdan huomaat kyllä motin ottaessa kierroksia, kun se hörppää sitä tököttiä.
                  Ja mulla toi oireilu meni loppupelissä siihen et vedot oli totaalisesti kateissa kaikilla kierrosalueilla, tuntu ku ois ajellu jollai 1.6:lla vectralla .
                  Mut kannattaa vilkasta ne vikakoodit, se kyllä näyttää jos lambda ei pelitä, ettei turhaan vaihda uutta. jos uuden joudut vaihtamaan niin Bosch on hyvä, sama mistä ostat.
                  Mut se imuvuoto oli mulla se pääsyy tuohon oireiluun.
                  Vikakoodit kävin silloin lukemassa mut ei se mitään näyttäny. Et kannattaako vaihtaa lambda vaiko ei. Tekeekö ne oikeesti sen vikakoodien lukemisen auto sammuneena?
                  Volvo S40 T4 -98

                  ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                  Comment

                  • ||Mane
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 114
                    • Mikkeli

                    #69
                    Originally posted by ||Nixu|| View Post
                    Vikakoodit kävin silloin lukemassa mut ei se mitään näyttäny. Et kannattaako vaihtaa lambda vaiko ei. Tekeekö ne oikeesti sen vikakoodien lukemisen auto sammuneena?
                    Jos ei anna koodia nii kannattaa kannattaa lähteä siitä imuvuodosta, enne ku alkaa mitää muuta tekemään.
                    "Mitä mulla ei oo, sitä ei tarvita"

                    Comment

                    • Nifa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 292
                      • Kymenlaakso™

                      #70
                      Väliraporttia: vainoharhaisuudessani vaihdoin Boschin tulpat NGK:n tilalle, noh suhteellisen halpa kokeilu oli. Ei ainakaan äkkiseltään mitään huomattavaa vaikutusta. Samalla putsattiin tulpan kolot perusteellisesti kaikesta mikä jäi venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä putsaamassa. Parin viimesen pytyn tulppaa olivat kyl aika kovasti öljyn peitossa, vaikka pohjalla ei öljyä oikeasti juuri mitään ollut. Tulpissa ei suurempia ulkoisia eroavaisuuksia, tosin huomenna niitä voisi syynätä ajankanssa tarkemmin.

                      Sitten kokeiltiin tätä hienoa ja nerokasta tapaa että piuhaa irti puolalta ja kattella ja kuunnella että miten vaikuttaa käyntiin. Noh, pelottavaa oli se että aika saman oloisesti se kävi kokoajan vaikka yksi pytty olikin poissa pelistä Tosin sen selvästi huomasi ja kuuli kun yksi ei ollut mukana, mutta ei se paljon valoisampi tilanne kaikilla pytyillä ole muutenkaan.

                      Ohan se tietenkin mahdollista että siellä on useampi kuin yksi puola sanonut sopimuksiaan irti. (Itseltä löytyy nyt hyllystä yksi iskemätön puola, ja sen vaihtamisella kahteen ensimmäiseen pyttyyn ei tuntunut ja kuulunut olevan juuri mitään vaikutusta...)

                      Originally posted by Tylyttäjä View Post
                      Just joo.. Kävin Alppilan Autohuollossa mittaamassa puolat. 6. pytyn puolahan siellä oireili. Tilasin sitten uuden, ja menin tänään vaihtamaan.
                      Minkävuotisella ajoneuvoksella Tylyttäjä liikuskelee? Että pitääkö siinä olla joku uus ja ihan ihmeellinen puola joka pystytään mittaamaan vai toimiikohan tuossa omassanikin. (91:nen)
                      "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        #71
                        Originally posted by Nifa View Post
                        Väliraporttia: vainoharhaisuudessani vaihdoin Boschin tulpat NGK:n tilalle, noh suhteellisen halpa kokeilu oli. Ei ainakaan äkkiseltään mitään huomattavaa vaikutusta. Samalla putsattiin tulpan kolot perusteellisesti kaikesta mikä jäi venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä putsaamassa. Parin viimesen pytyn tulppaa olivat kyl aika kovasti öljyn peitossa, vaikka pohjalla ei öljyä oikeasti juuri mitään ollut. Tulpissa ei suurempia ulkoisia eroavaisuuksia, tosin huomenna niitä voisi syynätä ajankanssa tarkemmin.

                        Sitten kokeiltiin tätä hienoa ja nerokasta tapaa että piuhaa irti puolalta ja kattella ja kuunnella että miten vaikuttaa käyntiin. Noh, pelottavaa oli se että aika saman oloisesti se kävi kokoajan vaikka yksi pytty olikin poissa pelistä Tosin sen selvästi huomasi ja kuuli kun yksi ei ollut mukana, mutta ei se paljon valoisampi tilanne kaikilla pytyillä ole muutenkaan.

                        Ohan se tietenkin mahdollista että siellä on useampi kuin yksi puola sanonut sopimuksiaan irti. (Itseltä löytyy nyt hyllystä yksi iskemätön puola, ja sen vaihtamisella kahteen ensimmäiseen pyttyyn ei tuntunut ja kuulunut olevan juuri mitään vaikutusta...)



                        Minkävuotisella ajoneuvoksella Tylyttäjä liikuskelee? Että pitääkö siinä olla joku uus ja ihan ihmeellinen puola joka pystytään mittaamaan vai toimiikohan tuossa omassanikin. (91:nen)
                        -93 on vuosimalli.. Kaippa ne pystyy oskilloskoopilla mittailemaan, vuosimallista riippumatta? Meikäläisellä se oli nyt antanut ihan vikakoodia sieltä 6. pytyn puolalta..
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • Nifa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 292
                          • Kymenlaakso™

                          #72
                          Että semmosta...

                          Meinasin kovasti puhdistaa tyhjäkäyntiventtiiliä... että josko se auttas pikkasen, poistelin putket ja letkut...
                          availin kaiken ja puhisin siinä mennessäni että onpas nolossa paikassa sekin härveli, vetäsin käteni pois ja molemmat kyynärpäihin asti öljyssä ja moskassa. Lienee täysin normaalia että imusarjan alapuolinen osuus ui öljyssä?

                          Noh tässä ku kerkee niin pitänee repästä imusarja irti ja kattua että mitä se on oikeen syönyt...
                          "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            #73
                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Just joo.. Kävin Alppilan Autohuollossa mittaamassa puolat. 6. pytyn puolahan siellä oireili. Tilasin sitten uuden, ja menin tänään vaihtamaan.

                            Irrottaessani "paskan" puolan huomasin, että olihan siellä **ttu ainakin nyt öljyä tulpan kuopassa (viimeksi ei muka ollut, tai sitten en ainakaan huomannut).. Ajattelin ensin kokeilla kuivailla ne, että pelaako paremmin, ennen kuin vaihdan puolan. Ja pelasihan se perkele!

                            Kattelen nyt kauanko pelaa hienosti, ja kun taas pätkiminen lisääntyy, niin eiköhän siellä öljyä taas ole. Kattelin samalla muutkin kuopat, ja tuo 6. pytty oli ainoa mikä oli selvästi öljyssä.

                            Vuotaakos tuo nyt sitten venttiilikopan tiivisteestä? Ei varmaan mikään ihan järkyttävä duuni vaihtaa itsekään?
                            Ja nyt taas pätkii kuten ennenkin, ei tarvitse olla kummoinen meedio arvatakseen mistä se johtuu...

                            Täytyy vaihtaa sen venttiilikopan tiiviste.
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • ||Nixu||
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 260
                              • Joensuu

                              #74
                              Tuossa eilen huvikseen rävelsin konehuonetta niin ilmanputsariin tulevan johdon otin pois kun oli käynnissä niin ei ollu pahemmin mitään vaikutusta. Eikö sen pitäis sammua tai jotain?
                              Volvo S40 T4 -98

                              ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                              Comment

                              • Scyber
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2006
                                • 686
                                • Hyvinkää

                                #75
                                Originally posted by ||Nixu|| View Post
                                Tuossa eilen huvikseen rävelsin konehuonetta niin ilmanputsariin tulevan johdon otin pois kun oli käynnissä niin ei ollu pahemmin mitään vaikutusta. Eikö sen pitäis sammua tai jotain?
                                Siis Ilmamassamittarin piuhanko otit irti? Eka tötterö putsarista koneeseen päin. Jos otit niin sen pitäis muuttaa käyntiä pikkasen. :think
                                Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                                www.napalmi.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎