memebuy23buy

E36 325i "pätkii" ja "törisee"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Nyt on venakopan tiiviste vaihdettu. Näyttäis ainakin toistaiseksi siltä, että enää ei öljyä sinne pääse.

    Tällä hetkellä toimii paremmin kuin koskaan. Kävin vielä pariin otteeseen kaikki läpi kunnolla, paineilmaa ja CRC:tä jne.. Ihan pientä pätkimistä välillä, mutta se johtuu varmaan siitä, että 4 puolaa on vielä orkkiksia. Kyllä 15 vuotta vanhoissa puolissa varmaan jo saattaa hiukan ikä näkyä

    Onhan sillä selkeesti hauskempi ajella, kun se toimii terävästi ja vastaa kunnolla kaasuun. Ei tartte arpoa, että lähtiskö se nyt kunnolla mutkasta vai pätkiikö..
    Lopullisesti ko. ongelmasta pääsi eroon, kun vaihdatutin vielä kerran venakopan tiivisteen (edellinen vaihto ei mennyt ko. mekaanikolta ihan nappiin) ja pistin kaikki puolat uusiksi (orkkikset). Nyt ei pätki tosiaan koskaan eikä missään tilanteessa ja veto on aina täysin tasaista.

    Jos pätkii, niin tiiviste ja puolat vaihtoon, niin jo pelaa. Eihän se ihan halpaa lystiä ollut, vajaa tonni taisi mennä Laakkoselle, mutta kannatti.

    Leave a comment:


  • villeee
    replied
    En tiedä mitä kaikkea tuo vikakoodin lukeminen mittaa mutta itsellä E30 1.6i kävi tosi hankalasti ja boksille koneen lämpöä kertova anturi oli paskana.

    Leave a comment:


  • Sene
    replied
    Jos pienen päivityksen omalta 328 osalta tähän laittais.
    Tuli vaihdettua sekä nokan että kammen anturit ja silti tulee vikakoodia kammen anturista ja kone käy jotenkin vammasesti.
    Samalla vääntö on tosi aaltoilevaa ja vaan puuttuu välillä kun kiihdyttää kunnolla.
    Taitaa olla itse ecu ottanu kosteutta tjs ja tänään tuli tsekattua asia.
    Lehtiä ja muuta paskaa siellä kotelossa oli ja ite ecun pohjassa oli myös hapettumaa et taitaa olla siinä ite vika.
    Ebaystä ostin toisen ecun mut ei tietty oma dongle ja car soft suostu synkkaamaan sitä ews kanssa niin ei starttaa.
    Vielä voi kokeilla ottamaan diileriin yhteyttä jos ne kokeilis sitä ja paljon mahtais maksaa ja onko muutenkaan oikee versio.
    Ei nyt numeroita tietty oo ylhäällä mut ei ollu täysin sama numero kuitenkaan boksissa loppuosaltaan.
    Haaveissa tosin on teurastaa toinen boksi (mielummin vanha ja hapettunut) ja tehdä siitä adapteri megalle ja ajaa sillä.
    MS2 6:lla sytkäkivellä 3+3 wasted spark originaali puolilla taitaa olla järkevin vaihtoehto.
    Ja lisähaaveena sit laajakaistalambdat originaalipaikkoihin niin onnistuu sit säätökin kunnolla.
    Saa katsoa ja aika näyttää jne jne.


    edit: tuli vaihdettua myös puolat ja tarvike maf varmuudeks jossain vaiheessa mut ei ollu mitään apua

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Puolaviat tulee kaiketi täyskaasulla kiihdyttäessä? ainekin näin volvoissa ;E.. mut itse mietityttää tuo että jos olisi imuvuotoa.. nykiminen aineki viittaisi tähän.. tosin törisee? :p vaikuttas siltä että liikaa bensaa koneelle? lambda arvot kusee? liikkeelle ehdottomasti vikakoodien luvulla varmasti oulunki suunnalla clubilaisilla laitteita... toki tulpat / puolat vaikuttaa myös erittäin suuresti (yllätys) käyntiin ja toimivuuteen mutta sillon kiihdyttäessä isoilla kierroksilla tulee ongelmia ... tai näin ainekin turbovolvossa :E (pätki kun kierrokset yli 4k täys kaasulla.. siihenasti toimi mainiosti, puolat rikki+tuplat väärät)


    JAAHA taas kävi näin taisin lukee vaan ekan sivun ja tääl on 10 sivuu no nää samat asiat varmaa käyty läpi 110kertaa ^^ onnea vikaselvityksiin!

    Leave a comment:


  • ||Nixu||
    replied
    Onhan se paikallaan mut ei toimi sen paremmin. Ehkä jopa huonommin.

    Leave a comment:


  • metanolman83
    replied
    sait varmaan nixu sen lambdan kytkettyä kun oli auto liikenteessä? toimiiko paremmin?

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Saitko kiinni oikein? Ja sori ku tuli väärä kuva, en tienny että onko zirkoni vai titaani

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Ja nyt taas pätkii kuten ennenkin, ei tarvitse olla kummoinen meedio arvatakseen mistä se johtuu...

    Täytyy vaihtaa sen venttiilikopan tiiviste.
    Nyt on venakopan tiiviste vaihdettu. Näyttäis ainakin toistaiseksi siltä, että enää ei öljyä sinne pääse.

    Tällä hetkellä toimii paremmin kuin koskaan. Kävin vielä pariin otteeseen kaikki läpi kunnolla, paineilmaa ja CRC:tä jne.. Ihan pientä pätkimistä välillä, mutta se johtuu varmaan siitä, että 4 puolaa on vielä orkkiksia. Kyllä 15 vuotta vanhoissa puolissa varmaan jo saattaa hiukan ikä näkyä

    Onhan sillä selkeesti hauskempi ajella, kun se toimii terävästi ja vastaa kunnolla kaasuun. Ei tartte arpoa, että lähtiskö se nyt kunnolla mutkasta vai pätkiikö..

    Leave a comment:


  • metanolman83
    replied
    Originally posted by ||Nixu|| View Post
    Siinä olikin kaks valkoista, yks musta ja yks harmaa johto. Lambdan liittimessa on numerot 1,2,3 ja 4 niin eikö oo sellaista neuvoa et mikä johto tulee millekkin numerolle? Sit siinä johdossa mikä menee autoon oli vihreä, ruskea, musta ja keltainen niin en tiedä miten ne värit tulee toisiinsa, muuta kun ehkä musta mustaan.
    ->92
    1Blk -Sensor
    2Yel -Sensor
    3Brn -Heater
    4Grn-Blu -Heater

    92->
    1Blk -Sensor
    2Yel -Sensor
    3Brn -Heater
    4Grn -Heater


    nuo valkoiset mitä sinulla on ovat lambdan lämmittimen johtoja ja niillä ei väliä kumman kytkee kumpaan. eli sinulla taisi olla -92 eli valkeat kytket 3-4 liittimiin ja äkkiseltään voisi veikata että se musta tulee mustaan.. ja tosiaan kannattaa suoraan ostaa se alkuperäinen bosch kun joudut pian ostamaan kuitenkin uuden.joillakin on tosin kestäneet tarvikkeetkin mutta itse pelaisin varman päälle jos sillä saa mielenrauhan..

    en kyllä takaa että tuokaan toimii kun noita lambdoja on kahta erilaista, titaani ja zirconi lambdoja jotka ei muistaakseni toimi ristiin..

    Leave a comment:


  • ||Nixu||
    replied
    Eli saako noita nyt mitenkään oikein yhdistettuä?? :think

    Leave a comment:


  • ||Nixu||
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Noi lambdat ei kyllä taida käydä ristiin, sääntö kun taitaa olla, että johtojen värejen täytyy säilyä yhteneväisenä auton johtojen kanssa. Jos johtojen väri ei vastaa alkuperäistä, on uusi lambda tod.näköisesti eri materiaalia ja ei kestä kovin kauaa käytössä, eikä ainakaan paranna ongelmia.
    Lambda mikä oli ennen paikoillaan oli myös 2valkeaa, musta ja harmaa väreiltään. Missäs lambdassa on sit vihreä,musta,keltainen ja jonkun väriset johdot?

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by ||Nixu|| View Post
    Siinä olikin kaks valkoista, yks musta ja yks harmaa johto. Lambdan liittimessa on numerot 1,2,3 ja 4 niin eikö oo sellaista neuvoa et mikä johto tulee millekkin numerolle? Sit siinä johdossa mikä menee autoon oli vihreä, ruskea, musta ja keltainen niin en tiedä miten ne värit tulee toisiinsa, muuta kun ehkä musta mustaan.
    Noi lambdat ei kyllä taida käydä ristiin, sääntö kun taitaa olla, että johtojen värejen täytyy säilyä yhteneväisenä auton johtojen kanssa. Jos johtojen väri ei vastaa alkuperäistä, on uusi lambda tod.näköisesti eri materiaalia ja ei kestä kovin kauaa käytössä, eikä ainakaan paranna ongelmia.

    Leave a comment:


  • ||Nixu||
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    keep in mind that the illustration is looking at the face of the sensor side plug. (not the engine harness side)


    Saitko?
    Siinä olikin kaks valkoista, yks musta ja yks harmaa johto. Lambdan liittimessa on numerot 1,2,3 ja 4 niin eikö oo sellaista neuvoa et mikä johto tulee millekkin numerolle? Sit siinä johdossa mikä menee autoon oli vihreä, ruskea, musta ja keltainen niin en tiedä miten ne värit tulee toisiinsa, muuta kun ehkä musta mustaan.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by ||Nixu|| View Post
    Mistä tiedän miten johdot tulee lambdan liittimeen??? Vai onko sil miten väliä? Siinä on kaks mustaa, harmaa ja valkoinen. Kun ostin uuden ja entiset johdot vahingossa irtos. Lambda maksoi 50€
    keep in mind that the illustration is looking at the face of the sensor side plug. (not the engine harness side)


    Saitko?

    Leave a comment:


  • Bemu500
    replied
    Originally posted by ||Nixu|| View Post
    Mistä tiedän miten johdot tulee lambdan liittimeen??? Vai onko sil miten väliä? Siinä on kaks mustaa, harmaa ja valkoinen. Kun ostin uuden ja entiset johdot vahingossa irtos. Lambda maksoi 50€
    Oisit ostanu suoraan vaikka motonetistä reilun satasen maksavan boschilaisen jossa on liittimet ynnä muut pelit ja vehkeet jo mukana Tahtoo nuo teeseitsejasäästä lambdat kuulemma porsia melkosen nopiasti :think

    Leave a comment:

Working...
X