Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i "pätkii" ja "törisee"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metanolman83
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 249
    • itä suomi

    #46
    Originally posted by ||Nixu|| View Post
    Joo.. En silloin tajunnut että se vaikuttaa..Tänään kerkesin pikaisesti puhdistaa paineilma pistoolilla mutten kunnolla niin aluks auto toimi paremmin kuin koskaan mut sit taas alko pätkii. Vkloppuna yritän puhdistaa ihan kunnolla! Mistä sitä paskaa sinne tulee? Ja miten se paska siellä voi vaikuttaa? :think Ei sitä ees paljon ole mut vähän kumminkin.
    niin siis öljyä jos siellä on niin venttiilikopan tiiviste on tullut tiensä päähän. asiasta löytyy searchilla lisää

    Comment

    • Pecca
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 41
      • Lahti

      #47
      Kokeilkaa uutta puolaa jokaiseen sylinteriin. Ei maksa tarvikkeena paljon (50-60€/kpl). Itselläni samanlaista vikaa kahteen eri otteeseen, saattaa jonkun aikaa toimia normaalisti, mutta sitten röpöttää eli joku pytty jää pelistä pois. Molemmilla kerroilla viallisen puolan vaihto korjasi ongelman.

      Toisella kerralla muuten se tarvikepuola oli mennyt paskaksi, vaikkei siinäkään päällisin puolin mitään vikaa ollut.

      Comment

      • Scyber
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 686
        • Hyvinkää

        #48
        Aika kallista kokeilla puola kerrallaan
        Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
        www.napalmi.com

        Comment

        • jami
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 749
          • Suljetulla alueella

          #49
          Originally posted by Scyber View Post
          Aika kallista kokeilla puola kerrallaan
          Eihän sitä uutta puolaa kannata paikalleen jättää vaan jos vika ei häviä niin laittaa vanhan puolan takaisin ja kokeilee seuraavaan

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6602
            • Lappeenranta

            #50
            Nifa: Kyllä ainakin miulla kanssa tekee m50b25 kone tuon suhahduksen kun sammuttaa, samoin kaverilla e36:ssa. Oudoltahan se kuulostaa mutta en huolestuisi siintä
            M550d

            Comment

            • ||Nixu||
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 260
              • Joensuu

              #51
              Tjoo.. puhdistin ne tulppien kuopat ihan kunnolla mut silti se nyt vaan pätkii.. Mikähän hitto se oikein vois sit olla.. Pitää varmaan se tiiviste kokeilla vaihtaa..:think
              Volvo S40 T4 -98

              ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

              Comment

              • K.S.
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 649
                • Espoo

                #52
                puolat tai tulpat on voinu vaurioitua jos on päässyt uimaan. On voinu vaikuttaa myös moottorinohjausboxiin.

                Comment

                • Bemu500
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 2992
                  • INvaLA

                  #53
                  Ite tappelin kans tollasen vian kans melko kauan ja puolathan ne lopen oli sit paskana. Ostin eka käytettyjä puolia 5 ja yhe uuden ja niillä aina kikkailemalla ja vaihtelemalla sai vähä käynnin paraneen, mutta käyntiääniki muuttu ku vaihto kaikki uudet puolat ja tulpat. Tulpat uusin kylläki puoltavuotta aiemminki mutta suutinten vuotamisen takia ne oli tullu tiensä päähän "hieman" pienemmillä kilsoilla mitä yleensä
                  -Official member of BTCF-Sauna team-


                  e91 325i -06

                  Comment

                  • Sene
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 925
                    • Enschede, The Netherlands

                    #54
                    Itsellä alkanut olemaan pientä pätkimistä ja "törinää" kun kone on käyny kunnolla lämpimäks esim motarilla.
                    Tänään viitti vihdoin pihalle auton kanssa mennä siks aikaa et luin vikakoodit ja kakkospytyn puolaa se siellä ilmotteli että on häikkää.
                    Myös kampiakselin pulssianturia se ilmotteli mut nollasin molemmat ja koitin putsata puolan kontaktia ja myöhemmin kuitenkin sama ongelma tuli esille.
                    Kattoo millon taas läppärin kanssa pihalle kerkee ni näkee onko toinen vai molemmat koodit tullu taas.
                    Luultavasti on juurikin kyseinen puola lopussa.
                    F11 LCI 535xi


                    Ex.

                    E36 320i sedan
                    E36 LCI 328i coupe
                    E61 LCI 530xi

                    Comment

                    • Pecca
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 41
                      • Lahti

                      #55
                      Originally posted by Scyber View Post
                      Aika kallista kokeilla puola kerrallaan
                      Juurikin tarkoitin, että jos uudella puolalla ei käynti parane, niin vanha takaisin ja seuraavan sylinterin kimppuun. E oo kallista.

                      Comment

                      • sunbeam
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 298
                        • Hämeenlinna

                        #56
                        Täälläkin on samoja oireita (325 e-36 vm91) tyhjäkäynti on epätasaista,
                        jos kiihdyttää pintakaasulla ei mitään oireita ,mutta reilummalla rykii välillä jossain 2000-3000r/min
                        ja täys kaasulla pientä nykimistä 5000-6000r/min .
                        Vaihdoin lamdan ,puolaa kokeillu ja tulppia ,vika diaknoosi ei mitään ja testerissä kun oli kiinni kaikki ok
                        Oletteko käyttäny tehopenkissä ? jos menee vaikka laihalle

                        Comment

                        • ||Nixu||
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 260
                          • Joensuu

                          #57
                          Vieläkään ei vika ole korjaantunu, enkä ole kyllä osannu asialle mitään tehdäkään. 2viikkoa olin saksassa ja sieltä oisin uudet puolat ostanu kun luulin olevan reilusti halvempia mut olikin saman hintaista kuin suomessa niin en ostanu. Matka ajossa olen huomannu kulutus viisarin vähän heittelehtivän et pätkiiköhän se sit matka ajossakin jotenkin? Kulutus rauhallisessa matka ajossa on 10L/100KM 100km/h vauhdilla, mikä tuskin on se normaali?
                          Mitähän sitä kannattais rueta tekemään?
                          Volvo S40 T4 -98

                          ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                          Comment

                          • Calypsocoupe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 2932
                            • Vihti

                            #58
                            Vanhojen puolien häiriönpoisto-osan eristeet kyrvähtää jos tulpankoloissa on vettä tms. ja autolla ajoa ajetaan (kipinä lyö läpi). Eli välttämättä se myöhään tehty kuivais ei auta tilanteeseen.
                            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                            Comment

                            • Sene
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 925
                              • Enschede, The Netherlands

                              #59
                              Empä oo vielä puolia tilannu kun ei oo vikakoodi tullu takasin.
                              Kampiakselin asentoanturin koodi kyllä tulee jatkuvasti takasin että taitaa mennä sitten se vaihtoon.
                              Ja ei voi muuta sanoa ku että voi kyrpä missä paikassa sen johto ja liitin on.
                              Pitää ottaa imusarja vekeen että saa liittimen helposti irti ja sen jälkeen pitää vielä setviä se johto muoviohjuristaan vanoksen takaa.
                              Vituttaa jo valmiiks. Paljonkohan ryöstävät vaihdattamisesta?
                              Luin myös että nykyään M52TU koneiden käyttämää anturia lyödään myös tuohon kun nuo vanhat eivät ole kestäneet halutulla tavalla.
                              Tää uus tulee adapteri johdolla joka on kaks haaranen.
                              Kellään mitään hajua mihin tuo uusi johto kytketään että sille saadaan 12v jännite?
                              Tarviiko se ryöstää jostain vai onko se johto suoraan plug and play johonkin muualle?
                              Silloin vois olla mahdollista pilkkoa se vanha johto ja keplotella pois koska tuo uus anturi on liittimellä.
                              F11 LCI 535xi


                              Ex.

                              E36 320i sedan
                              E36 LCI 328i coupe
                              E61 LCI 530xi

                              Comment

                              • ||Nixu||
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 260
                                • Joensuu

                                #60
                                Nyt ei ole enää aikoihin PAHASTI pätkiny vaikken oo mitään tehnytkään. :think
                                Volvo S40 T4 -98

                                ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎