Tuskin vika siinä sitten.
Syystä X neste vain ei kierrä tyhjäkäynnillä kennolla.
Venttiilit hieman jumissa tms.
e36 jäähdytinneste ei pysy sisällä
Collapse
X
-
no en nähny ainakaa mitää ihmeellistä, siivetkin oli ihan ehjät. no mutta on nyt uus ainaki sitte.
Leave a comment:
-
nonniin, no tänään hain fixukselta uuden vesipumpun ja vaihoin tossa päivällä, katsotaan vaikuttaako asiaan mitenkään. En käyttäny limupullotekniikkaa tällä kertaa ilmauksessa kun ei ollu siinä mitää pulloa edes, voisin mennä tässä joku pv sitä vielä oikee ajan kanssa pumppaileen jos ei nytkään toimi.
Ja vittu se flekti oli kovaa kiinni, meinasin jo jättää hommat siihen ja pamautin vielä vikan kerran 32 jakoavainta vasaralla ja yhtäkkiä lähti, monta kertaa ku vaa paukutti nii vähitellen se avautu : )
Leave a comment:
-
Itsellä juuri vast ikään oli vastaava ongelma. Tosin itsellä teki niin paljon painetta että, kun auton sammutti, niin syyläriltä halkesi letku... Lämmöt oli normaalit, mutta tyhjäkäynnillä ei myöskään tullut lämmintä kapiiniin. Vesipumppu, flekti ym. tarkistettiin, mutta ongelma ratkesi ku jaksoin vähä vajaa tunnin ilmailla systeemiä. Jo alkoi sen jälkeen olla kapiinis lämmintä hyvä ku edes kädellä tohtii puhaltimen edestä koittaa
Leave a comment:
-
Osta vaan suosiolla seki kotelo. En väitä että ois pakollinen, mutta aika haurasta se muovi kun se siinä sadan asteen kieppeillä vuosikymmenen muhii. O rengas tulee termarin mukana muistaakseni ja tiiviste kopan mukana. Koppa on joku luokkaa 30-40e marmorilla.Originally posted by system1 View Postjoo no jossitä nyt vaihtas ton vesipumpun ja termostaatin samalla, mites pitäskö siihe ostaa uus termarin kotelo ja sen tiivistekki sitte vai vaa termari ja siihe uus o rengas.
kattoo sitte taas toimiiko
Leave a comment:
-
Itse lähinnä kuvittelin tämän tilanteen siis kun kone on käynnissä. Sammuksissa se varmasti kyllä noin voikin tehdä.Originally posted by Mikkeri View PostSe moottorin lämpö voi olla yli 100 astetta paikoitellen heti sammutuksen jälkeen, ne kohdat alkavat kiehuttamaan vettä herkästi.
Tuon oman auton kun sammutan, annan muutaman minuutin jäähtyä, voi korkin avata varovasti eikä nestettä tule ulos.
Varmaan tulisi pihalle jos heti sammutuksen jälkeen korkin avaisi.
Leave a comment:
-
joo no jossitä nyt vaihtas ton vesipumpun ja termostaatin samalla, mites pitäskö siihe ostaa uus termarin kotelo ja sen tiivistekki sitte vai vaa termari ja siihe uus o rengas.
kattoo sitte taas toimiiko
Leave a comment:
-
Jos ajossa tulee lämmintä, tyhjäkäynnillä ei tule. Ei sillon enään oikein se ilmalukko siellä kiusaa.
Eli tarkoittaisi sitä että olisi välillä paikalla, välillä ei...
Leave a comment:
-
Periaatteessa saman painonen se metalliratas on lähes muovisenkin kans. Muotoilusta en osaa sanoa enkä tehoista, mutta kestävyys on parempi. Ja jäähdyttää sekä kierrättää varmana sen mitä normi olosuhteet vaatii. Vaikka harvemmin se kyllä pettää sekään pakelliitti
Leave a comment:
-
Täyttövaiheessa ruuvi auki ja nestettä kaadetaan HITAASTI. Sitten kun on saatu nestettä niin täyteen kun saa, niin pullolla lypsäminen. Lypsämisen jälkeen annetaan jähtyä, katsotaan nesteen taso cold kohtaan ja korkki kiinni.Originally posted by system1 View PostPazi88 joo voinhan mä vielä yrittää tota pullopatenttiakin uudestaan, sen jälkee sitte vissii vaa uus vesipumppu jos ei toimi vieläkää ? Kannattiko siihen ostaa metallisiipinen vai ei ja onko helppo homma tehä ite.
Ja vielä, että tossa pullopatentti ilmauksessako ei avata ollenkaan ilmausruuvia missään vaiheessa?
Itse en metallisiipistä laittaisi. Tuntuvat kierrättävän huonommin nestettä kuin orkkis ja laakeri antaa helpommin periksi. Semmonen komposiittisiipinen tarvike on ainakin minusta paras. Kevyt, kestävä ja muotoilu vastaa orkkis "bakeliitti" siipistä.
EDIT siihen että tyhjäkäynnillä ei tuu kuumaa on kyllä vielä C vaihtoehto, eli rikkinäinen vesiventtiili. Sen kyllä ei pitäs muita ongelmia aiheuttaa. Eikä muuten oo ihan ilmanen se venttiili...Last edited by Pazi88; 09-08-2013, 10:55.
Leave a comment:
-
On helppo ja osta vaan se metallisiipinen, ei maksa juuri enempää. Ja vaiha samalla termari ku purat flektit ja remmit edestä pois.Originally posted by system1 View PostPazi88 joo voinhan mä vielä yrittää tota pullopatenttiakin uudestaan, sen jälkee sitte vissii vaa uus vesipumppu jos ei toimi vieläkää ? Kannattiko siihen ostaa metallisiipinen vai ei ja onko helppo homma tehä ite.
Ja vielä, että tossa pullopatentti ilmauksessako ei avata ollenkaan ilmausruuvia missään vaiheessa?
Leave a comment:
-
Nyt ku kerran pilkkua alettiin nusasoon niin, jäähdytin nesteen/glogolin määräki vaikuttaa tuohon kiehumispisteeseen ja lämpöjen nousuun. Pelkkä vesihän ois huomattavasti tehokkaampi jäähdyttämään jos ei se jäätyis! Ja lisäaineena voi käyttää ruosteenestoainetta niin ei tarvis ees ruosteesta huolehtia. Nimeä en nyt tuolle litkulle muista mutta joku rd se tais olla...Originally posted by Pazi88 View PostNiin vedenhän kiehumispiste nousee paineen kasvaessa. Senhän takia siellä jäähdytinjärjestelmässä on painetta, ettei se kiehuis niin helposti. Paine kun löysätään, niin kiehumaanhan se rupee jos kone on tarpeeksi lämmin.

Mutta! Jos sulla ei tyhjäkäynnillä tule lämmintä, niin sulla A on siellä ilmalukko. B sulla ei toimi vesipumppu. Jos siellä on ilmalukko, niin paineen noustessa tämä ilmatasku painuu kasaan sillä koneen uumenissa. Sitten kun aukaset korkin, niin tämä ilmatasku taas laajenee ja työntää nesteet ulos paisarista. B tapauksessa se rupeaa vaan kiehumaan, kun ei kone jäähdy kunnolla.
Ainoa tapa millä sen ilman saa pois on se pullopatentilla lypsäminen.
Leave a comment:
-
Pazi88 joo voinhan mä vielä yrittää tota pullopatenttiakin uudestaan, sen jälkee sitte vissii vaa uus vesipumppu jos ei toimi vieläkää ? Kannattiko siihen ostaa metallisiipinen vai ei ja onko helppo homma tehä ite.
Ja vielä, että tossa pullopatentti ilmauksessako ei avata ollenkaan ilmausruuvia missään vaiheessa?
Leave a comment:
Leave a comment: