Originally posted by system1
View Post
e36 jäähdytinneste ei pysy sisällä
Collapse
X
-
Muistappa sitten se että sitä jäähdytinnestettä häviää tiettyyn pisteeseen asti, ylimääräiset se siis pukkaa pois. Oletko nyt ilmaamisen ja osienvaihdon jälkeen ajanut niin paljon lisäämättä että voit todeta että nesteensyönti pysähtyy johonkin pisteeseen asti, tai että nestettä kuluu siihen pisteeseen että kone ei enää lämmintä pukkaa edes kierroksilla?
-
nojoo no eihän se nyt muuten haittaakaan, muttaku sitä jäähdytysnestettä häviää/vähenee myöskin.
Leave a comment:
-
Totta tuokin, kuten aiemminkin taisin mainita että letkutkin voivat venyä, jolloin kuumalla koneella se pinta laskee..
Mutta systeemin kannattais painaa pää tyynyyn ja jos on oikeasti jotain ongelmaa ruveta ihmettelemään.
Leave a comment:
-
ihme pohdintaa.. mitenköhän ne letkut mahtaa käyttäytyä kun lykätään painetta sisään
Leave a comment:
-
Originally posted by system1 View Postkoska se ei ole normaalia että se nousee sieltä kun korkin avaa. Neste ei mitenkään mene kasaan paineistetussa tilassa, kaasu/ilma menee. Lämpimällä koneella nestepinnan tulisi olla korkeammalla kuin kylmällä koneella ihan korkki kiinni. Minulla vaan jos avaa lämpimällä nestepinta nousee ylös ja vaikka kone kylmenee neste on edelleen ylhäällä
Joku pieni ilmakupla jossain nurkassa voi tuon tehdä, kun avaat korkin, paine laskee ja pinta nousee, koska kupla pääsee laajenemaan.
Tuota tapahtuu todella monissa autoissa, kun avaat korkin, pinta nousee. Myös kiehumisen mahdollisuus on suuri, koska paineenalaisena neste ei keihu, mutta kun korkin avaat, se kiehuu. Voi siis myös tuostakin johtua.
Haittaako se jotain että neste nousee ylös korkin auetessa, kuten monissa muissa autoissa?
Leave a comment:
-
koska se ei ole normaalia että se nousee sieltä kun korkin avaa. Neste ei mitenkään mene kasaan paineistetussa tilassa, kaasu/ilma menee. Lämpimällä koneella nestepinnan tulisi olla korkeammalla kuin kylmällä koneella ihan korkki kiinni. Minulla vaan jos avaa lämpimällä nestepinta nousee ylös ja vaikka kone kylmenee neste on edelleen ylhäällä
Leave a comment:
-
On se joo jännää...
Lämmin neste on laajempaa kuin kylmä neste, siksi se pinta on kylmänä alempana.
Miksi sitä korkkia pitää availla kuumalla koneella? Saa jotain kiksejä siitä että voi hyvässä lykyssä itsensä polttaa?
Leave a comment:
-
fixukselta hain uuden vesipumpun. nyt ei saa kuvaa, mutta nappaan huomenna kuvan!
Jännästi menee muuten, kun jos ajon jälkeen lämpimällä koneella avaa paisarinkorkin niin sieltä pääsee paineet ulos ja nesteet nousee ylös siellä paisarissa. Mutta jos antaa koneen mennä kylmäksi, nesteet on edelleen alhaalla ja vasta sitten avaa korkin niin kuuluu pieni sihahdus ja nesteet pysyy vaa sielä alhaalla mihin ne on ajon jälkeen jäänytkin, mitesse noin voi mennä ? jossiellä ilmaa/kaasua tai jotain mikä tuon laajenemisen aiheuttaa niin miten ne itsekseen häviää sieltä ?
Leave a comment:
-
Velipojan e39:sissä oli samaa onkelmaa aina vain puhalsi nesteet ulos koitappa tämmöstä, että nestekorkki kiinni ja ilmausruuvvista lirutat sitä nestettä sinne järjestelmään ainakin tällä tekniikalla saatiin homma toimimaan ja alko puhaltamaan lämmintä tyhjäkäynnilläOriginally posted by system1 View Postjoo kierroksilla tulee normaalisti mutta tyhjäkäynnillä ei. jos on paikallaa ja hetiku painaa vähä kaasuu alkaa tulee lämmintä
Leave a comment:
-
joo kierroksilla tulee normaalisti mutta tyhjäkäynnillä ei. jos on paikallaa ja hetiku painaa vähä kaasuu alkaa tulee lämmintä
Leave a comment:
-
Lämmintä tulee kierroksilla hyvin, muttei tyhjäjäynnillä?
Tuskin on ilmasta kyse.
Leave a comment:
-
vesipumpun vaihto ei vaikuttanut mitenkään, koitan vielä tossa varmaa torstaina ilmata limupullolla kunnolla pitkään.
Leave a comment:
Leave a comment: