e36 jäähdytinneste ei pysy sisällä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • majgul
    replied
    Originally posted by system1 View Post
    nojoo no eihän se nyt muuten haittaakaan, muttaku sitä jäähdytysnestettä häviää/vähenee myöskin.
    Muistappa sitten se että sitä jäähdytinnestettä häviää tiettyyn pisteeseen asti, ylimääräiset se siis pukkaa pois. Oletko nyt ilmaamisen ja osienvaihdon jälkeen ajanut niin paljon lisäämättä että voit todeta että nesteensyönti pysähtyy johonkin pisteeseen asti, tai että nestettä kuluu siihen pisteeseen että kone ei enää lämmintä pukkaa edes kierroksilla?

    Leave a comment:


  • system1
    replied
    nojoo no eihän se nyt muuten haittaakaan, muttaku sitä jäähdytysnestettä häviää/vähenee myöskin.

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Totta tuokin, kuten aiemminkin taisin mainita että letkutkin voivat venyä, jolloin kuumalla koneella se pinta laskee..

    Mutta systeemin kannattais painaa pää tyynyyn ja jos on oikeasti jotain ongelmaa ruveta ihmettelemään.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    ihme pohdintaa.. mitenköhän ne letkut mahtaa käyttäytyä kun lykätään painetta sisään

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Originally posted by system1 View Post
    koska se ei ole normaalia että se nousee sieltä kun korkin avaa. Neste ei mitenkään mene kasaan paineistetussa tilassa, kaasu/ilma menee. Lämpimällä koneella nestepinnan tulisi olla korkeammalla kuin kylmällä koneella ihan korkki kiinni. Minulla vaan jos avaa lämpimällä nestepinta nousee ylös ja vaikka kone kylmenee neste on edelleen ylhäällä

    Joku pieni ilmakupla jossain nurkassa voi tuon tehdä, kun avaat korkin, paine laskee ja pinta nousee, koska kupla pääsee laajenemaan.

    Tuota tapahtuu todella monissa autoissa, kun avaat korkin, pinta nousee. Myös kiehumisen mahdollisuus on suuri, koska paineenalaisena neste ei keihu, mutta kun korkin avaat, se kiehuu. Voi siis myös tuostakin johtua.

    Haittaako se jotain että neste nousee ylös korkin auetessa, kuten monissa muissa autoissa?

    Leave a comment:


  • system1
    replied
    koska se ei ole normaalia että se nousee sieltä kun korkin avaa. Neste ei mitenkään mene kasaan paineistetussa tilassa, kaasu/ilma menee. Lämpimällä koneella nestepinnan tulisi olla korkeammalla kuin kylmällä koneella ihan korkki kiinni. Minulla vaan jos avaa lämpimällä nestepinta nousee ylös ja vaikka kone kylmenee neste on edelleen ylhäällä

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Mikkeri View Post
    Miksi sitä korkkia pitää availla kuumalla koneella?
    Kysyn samaa.

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    On se joo jännää...

    Lämmin neste on laajempaa kuin kylmä neste, siksi se pinta on kylmänä alempana.

    Miksi sitä korkkia pitää availla kuumalla koneella? Saa jotain kiksejä siitä että voi hyvässä lykyssä itsensä polttaa?

    Leave a comment:


  • system1
    replied
    fixukselta hain uuden vesipumpun. nyt ei saa kuvaa, mutta nappaan huomenna kuvan!

    Jännästi menee muuten, kun jos ajon jälkeen lämpimällä koneella avaa paisarinkorkin niin sieltä pääsee paineet ulos ja nesteet nousee ylös siellä paisarissa. Mutta jos antaa koneen mennä kylmäksi, nesteet on edelleen alhaalla ja vasta sitten avaa korkin niin kuuluu pieni sihahdus ja nesteet pysyy vaa sielä alhaalla mihin ne on ajon jälkeen jäänytkin, mitesse noin voi mennä ? jossiellä ilmaa/kaasua tai jotain mikä tuon laajenemisen aiheuttaa niin miten ne itsekseen häviää sieltä ?

    Leave a comment:


  • conna
    replied
    Originally posted by system1 View Post
    no en nähny ainakaa mitää ihmeellistä, siivetkin oli ihan ehjät. no mutta on nyt uus ainaki sitte.
    Laita kuva siitä pumpusta. Uusi samanlainen?

    Leave a comment:


  • _odin
    replied
    Originally posted by system1 View Post
    joo kierroksilla tulee normaalisti mutta tyhjäkäynnillä ei. jos on paikallaa ja hetiku painaa vähä kaasuu alkaa tulee lämmintä
    Velipojan e39:sissä oli samaa onkelmaa aina vain puhalsi nesteet ulos koitappa tämmöstä, että nestekorkki kiinni ja ilmausruuvvista lirutat sitä nestettä sinne järjestelmään ainakin tällä tekniikalla saatiin homma toimimaan ja alko puhaltamaan lämmintä tyhjäkäynnillä

    Leave a comment:


  • system1
    replied
    joo kierroksilla tulee normaalisti mutta tyhjäkäynnillä ei. jos on paikallaa ja hetiku painaa vähä kaasuu alkaa tulee lämmintä

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Lämmintä tulee kierroksilla hyvin, muttei tyhjäjäynnillä?
    Tuskin on ilmasta kyse.

    Leave a comment:


  • system1
    replied
    vesipumpun vaihto ei vaikuttanut mitenkään, koitan vielä tossa varmaa torstaina ilmata limupullolla kunnolla pitkään.

    Leave a comment:


  • conna
    replied
    Originally posted by system1 View Post
    no en nähny ainakaa mitää ihmeellistä, siivetkin oli ihan ehjät. no mutta on nyt uus ainaki sitte.
    Harvat peltisiivet?

    Osa ainakin niistä kierrettää vettä heikosti tyhjäkäynnillä vaikka kaikki muu oiskin kunnossa.

    Leave a comment:

Working...
X