Jooo keskiviikkona mittauttaa ne pakokaasut ilmasiksku viel pääsee ku kaveri töissä audi centerillä
jaa pääseeki vasta viikonpäästä. Eilen illalla kun tulin pihaan (lämmin kone) katoin nesteitä näky paisarin pohjalla iha vähä, no en tehny mitää aamulla ku katoin (kylmä kone) nii ei näkyny enää ollenkaan, sitte aamulla avasin korkin pihahti vieläkin vaikka yön yli oli ja nesteet nousi sen verran että näky taas paisarin pohjalla iha vähä ku sivusta katto..
e36 jäähdytinneste ei pysy sisällä
Collapse
X
-
Käyppä jossain vielä mittauttamassa ne pakokaasut sieltä paisarista niin sitte selviää varmuudella tuo homma. Ei paljoa maksa ja saat mielenrauhan ainaki siitä että onko pahvi entinen vai ei.Originally posted by system1 View Postjoo no oon kokeillu kyllä ilmailla, ja siis joo aina ajon jälkee nesteitä hävinny johki paisarista ja kun korkin avaa ajon jälkeen kuuluu kuplintaa/kiehuntaa ja nesteet nousee taas ylös, mutta nähtävästi ei kuitenkaa joka kerta niin ylös eli väheneekin myös:o ei kuitenkaa öljyissä näy mitään :o ja kylmällä koneella kun pistää käyntii nii ei sillon näy mitään kuplintaa paisarissa, tietenki pelkään tuota kantta tai pahvia..
Leave a comment:
-
Käyppä jossain vielä mittauttamassa ne pakokaasut sieltä paisarista niin sitte selviää varmuudella tuo homma. Ei paljoa maksa ja saat mielenrauhan ainaki siitä että onko pahvi entinen vai ei.Originally posted by system1 View Postjoo no oon kokeillu kyllä ilmailla, ja siis joo aina ajon jälkee nesteitä hävinny johki paisarista ja kun korkin avaa ajon jälkeen kuuluu kuplintaa/kiehuntaa ja nesteet nousee taas ylös, mutta nähtävästi ei kuitenkaa joka kerta niin ylös eli väheneekin myös:o ei kuitenkaa öljyissä näy mitään :o ja kylmällä koneella kun pistää käyntii nii ei sillon näy mitään kuplintaa paisarissa, tietenki pelkään tuota kantta tai pahvia..
Leave a comment:
-
joo no oon kokeillu kyllä ilmailla, ja siis joo aina ajon jälkee nesteitä hävinny johki paisarista ja kun korkin avaa ajon jälkeen kuuluu kuplintaa/kiehuntaa ja nesteet nousee taas ylös, mutta nähtävästi ei kuitenkaa joka kerta niin ylös eli väheneekin myös:o ei kuitenkaa öljyissä näy mitään :o ja kylmällä koneella kun pistää käyntii nii ei sillon näy mitään kuplintaa paisarissa, tietenki pelkään tuota kantta tai pahvia..
Leave a comment:
-
Itse käsitin niin että olit tarkistanut nesteenpinnan kylmällä koneella ja todennut että ne olivat vähentyneet. Kyllähän nyt vähän pahalta tuo kyllä vaikuttaa jos sieltä kuplintaa/kiehuntaa kuuluu, mutta ilmaa siellä tosiaan on. Kokeile tosiaan sitä ilmausta uudelleen jos et ole vielä kokeillut.Originally posted by system1 View Postsiis ei nesteet seistessä kylmällä koneella mihinkään katoa vaan juuri lämpimällä, eilen kun ajelin illalla pitkään ja lopuksi tulin kotiin ja tarkistin nesteet niin paisarissa ei näkynyt ollenkaan nestettä mutta kun avasin korkin niin kuului sihinää eli paineet pääsi pois ja kuului myöskin kuplintaa/kiehuntaa jolloin nesteet oli nousseet puoleenväliin paisaria? mikä tässä nyt mättää. ei kylläkään noussut nuo nesteet niin ylös kuin eilen
Leave a comment:
-
siis ei nesteet seistessä kylmällä koneella mihinkään katoa vaan juuri lämpimällä, eilen kun ajelin illalla pitkään ja lopuksi tulin kotiin ja tarkistin nesteet niin paisarissa ei näkynyt ollenkaan nestettä mutta kun avasin korkin niin kuului sihinää eli paineet pääsi pois ja kuului myöskin kuplintaa/kiehuntaa jolloin nesteet oli nousseet puoleenväliin paisaria? mikä tässä nyt mättää. ei kylläkään noussut nuo nesteet niin ylös kuin eilen
Leave a comment:
-
Joo, näinhän se juuri menee, lähinnä tarkoitin että jos kuumalla koneella on vesi rajassa A, sitten aikaiset korkin raja nousee rajaan B niin kyllä sitten ku korkin laitat kiinni ajalet autolla ym niin pitäisi sen jossain vaiheessa mennä taas rajaan A koska kyllähän se vesi kiertää siellä paremmin ja jäähtyy kun siellä on paine järjestelmässä.Originally posted by Mikkeri View PostSä voit tota tekstiä koittaa selventää vaikka kuinka paljon, en yrittänyt päteä..
Se järjestelmä on ns. suljettu, eli kun avaat korkin, se paine pääsee ulos, jolloin se yli 100 asteinen vesi alkaa kiehumaan, paineessahan se ei kiehu, eikö vain? Fysiikan tunnilla seiskalla näitä opeteltiin jo.
Se neste on koko ajajn siellä "kierrossa", se ei tule sieltä pois tai lähde erikseen takaisin kiertoon, sisäistä jäähdytysjärjestelmän periaate niin ymmärrät.
Korkki kiinni kylmänä, auto käyntiin, jos siellä on pelkkää nestettä eikä ilmaa, sen ei pitäisi laskea. Letkut tietty hieman venyy, johtuisiko se sitten siitä se pinnan laskeminen, jos laskee.
Jos paljonkin laskee pinta lämmetessä, kannattaa vaihtaa jo letkuja, ei tule kosteita ja kuumia yllätyksiä.
Huomasin juuri että tuolla oli juuri sanottu että se oli kylmällä koneella se raja laskenut, eli nesteitä kadonnut joten siitä oma moka koska en huomannut, luulin että tarkoitti että lämpimällä koneella oli raja laskenut hieman korkin aukaisun/ajon jälkeen joten ymmärrän kyllä sitten jos tuli vähän sekavia tunteita.
Leave a comment:
-
Sä voit tota tekstiä koittaa selventää vaikka kuinka paljon, en yrittänyt päteä..Originally posted by majgul View PostSiis kun aukaiset paisarinkorkin nesteenpintahan kyllä nousee lämpimässä autossa, olet varmaan joskus aukaissut paisuntasäiliön korkin ja huomannut saman ilmiön? Kun korkin laittaa kiinni ja lähdet ajamaan järjestelmään tulee painetta ja neste lähtee takaisin kiertoon jolloin nesteenpinta säiliössä laskee. Jos nyt olisi tarpeeksi selvästi vastattu.
Pitää vissiin melko selvästi tänne asiat kirjoittaa tai tulee heti joku pätemään...
Se järjestelmä on ns. suljettu, eli kun avaat korkin, se paine pääsee ulos, jolloin se yli 100 asteinen vesi alkaa kiehumaan, paineessahan se ei kiehu, eikö vain? Fysiikan tunnilla seiskalla näitä opeteltiin jo.
Se neste on koko ajajn siellä "kierrossa", se ei tule sieltä pois tai lähde erikseen takaisin kiertoon, sisäistä jäähdytysjärjestelmän periaate niin ymmärrät.
Korkki kiinni kylmänä, auto käyntiin, jos siellä on pelkkää nestettä eikä ilmaa, sen ei pitäisi laskea. Letkut tietty hieman venyy, johtuisiko se sitten siitä se pinnan laskeminen, jos laskee.
Jos paljonkin laskee pinta lämmetessä, kannattaa vaihtaa jo letkuja, ei tule kosteita ja kuumia yllätyksiä.
Leave a comment:
-
Pystyy vaihtamaan alakautta tuon anturin ja tiivisteen.Originally posted by system1 View Postjooh, pystyykö muuten tuon anturin vaihtamaan ilman että ottaa paisuntasäiliön irti?
ja pystyykö siinä samalla vaihtamaan ton nro. 14 o renkaan ku se vissii usein vuotaa myös
http://www.realoem.com/bmw/showparts...89&hg=17&fg=05
mitäs jos vika on niissä vesiventtiileissä nii kannattaa alkaa tekemään
Leave a comment:
-
Siis kun aukaiset paisarinkorkin nesteenpintahan kyllä nousee lämpimässä autossa, olet varmaan joskus aukaissut paisuntasäiliön korkin ja huomannut saman ilmiön? Kun korkin laittaa kiinni ja lähdet ajamaan järjestelmään tulee painetta ja neste lähtee takaisin kiertoon jolloin nesteenpinta säiliössä laskee. Jos nyt olisi tarpeeksi selvästi vastattu.Originally posted by Mikkeri View PostParahin majgul... Miten perustelet että lämmetessä nesteen pinta laskee paineen noustessa?
Ihan pikkasenkin kun perustelet perusfysiikalla sitä tapahtumaa, me kaikki
opimme jotain uutta.
Pitää vissiin melko selvästi tänne asiat kirjoittaa tai tulee heti joku pätemään...Last edited by majgul; 02-08-2013, 18:02.
Leave a comment:
-
jooh, pystyykö muuten tuon anturin vaihtamaan ilman että ottaa paisuntasäiliön irti?
ja pystyykö siinä samalla vaihtamaan ton nro. 14 o renkaan ku se vissii usein vuotaa myös
http://www.realoem.com/bmw/showparts...89&hg=17&fg=05
mitäs jos vika on niissä vesiventtiileissä nii kannattaa alkaa tekemäänLast edited by system1; 02-08-2013, 13:48.
Leave a comment:
-
Ohutta voiteluainetta vain reilusti sinne O-renkaisiin ja työnnät paisarin takaisin, voitele myös kaikki kiinnitykset.
Koita vielä ilmata se laitos niinkuin se normaalisti ilmataan.
Ilmaruuvi auki, nesteet sisään, voit vähän puristella letkuja, auto käyntiin, jos nestepinta tippuu, lisää nestettä, korkki sekä ruuvi kiinni ja odottelemaan josko sisään tulisi lämmintä.
Voi sulla ne vesiventtiilitkin olla jumissa, jos ei lämmintä tule.
Leave a comment:
-
kertokaas muuten myös, että millä vitun konstilla se paisuntasäiliö pitäisi saada siihen kunnolla takaisin, ylös lähti helposti nostamalla vaan, mutta uusi takasin. Sain paukuttaa ja raivota ihan hemmetin kauan sitä sinne ja samalla se anturi meni tietenki rikki.. pitää avata se vielä ja laittaa anturi kuntoon ettei kokoajan valita että nesteet loppu. Saako sitä säiliötä helpommin siihen, rasvailin o renkaitakin mutta ei tuntunu auttavan yhtää, nytkin se jäi kun sielä pohjassa on 2 o rengasta, niin toinen meni vain puoliksi joka on ihan siinä juuressa että muutaman millin oisi voinut vielä mennä alaspäin mutta ei menny. Tiiviisti se siinä kuitenkin on ei vuotanu mistään mitään, muttaku irtiki pitäs vielä repiä..
Leave a comment:
-
Vaihdoin juuri eilen paisuntasäiliön ja korkin ei vaikutusta. Itsekin kyllä mietin tota että eihän nesteen pitäisi paineesta muuttua paljo miksikään, toisinkuin ilma tai kaasu "pienenee" paineesta. Mutta edelleenkin jatkaa tuota että ajon jälkeen nesteitä vähentynyt huomattavasti ja kun korkin avaa nesteet nousee takaisin ylös, eikä paikallaan ollessa lämmintä puhalla ollenkaan. Ja ei oo savuja tullut putkesta ja öljytikkukin ja korkki näyttää ihan normaaleilta. Täytyy katsoa tuota syyläriä vielä sittetarkemmin ettei vuoda, öljyä kylläkin vuotaa jostai öljypohjan tiivisteestä tai jostai sieltä valuu pieni läikkä aina maahan, mutta sille ei ole vielä jaksanut mitään tehdä. Syksyllä kun auton ostin nestettä hävisi kokoajan mutta liike katsoi sitä ja sanoi ettei missään näy vuotoa ja olivat hänen mielestään mitanneetkin ettei pakokaasua ole nesteissä, mutta sillon ei kyllä noin käynyt että nestepinta olisi noussut korkin avatessa, nyt on sitte alkanu sellasta tekeen kanssa.
Leave a comment:
Leave a comment: