E36 M3, kysymys putkistoista...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O.J
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 66
    • Helsinki

    #1

    E36 M3, kysymys putkistoista...

    Onko kellään tietoa käykö E36 M3 3.2:sen putkisto suoraan 3-litraiseen vai täytyykö tehdä jotain muutoksia? ETK antaa eri varaosanumerot ko. putkistoille, mutta esim. tehoputkistoissa on samat varaosanumerot sekä 3.2 että 3.0.
  • sailor
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 369
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by O.J View Post
    Onko kellään tietoa käykö E36 M3 3.2:sen putkisto suoraan 3-litraiseen vai täytyykö tehdä jotain muutoksia? ETK antaa eri varaosanumerot ko. putkistoille, mutta esim. tehoputkistoissa on samat varaosanumerot sekä 3.2 että 3.0.
    Miksi kysyt? Onko alkuperäinen niin huonossa kunnossa, että ajattelit korvata sen alkuperäiselllä, mutta 3.2 litraiseen tarkoitetulla?

    Jani

    Comment

    • O.J
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 66
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by sailor View Post
      Miksi kysyt? Onko alkuperäinen niin huonossa kunnossa, että ajattelit korvata sen alkuperäiselllä, mutta 3.2 litraiseen tarkoitetulla?

      Jani

      Jep, juuri näin...

      Comment

      • leppala
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 190
        • järvenpää

        #4
        3.0 lambdat on kateissa kiinni, kun taas 3.2 on pakosarjoissa.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10121
          • KVLA

          #5
          Oletko vaihtamassa koko putken vai ainoastaan cat-back osan?Tällöinhän nuo lampdatkaan ei tuota murheita.Tuo takapätkähän menee muistaakseni suoraan kiinni 1:1.

          Onko putki saanut kipeää,vai mikä on ko. operaation idea.Muutenhan rosteriputkia ei tarvi vaihdella.Tehohyötyjä on tuolla vaihdolla turhaa hakea.

          Comment

          • sailor
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 369
            • Jyväskylä

            #6
            Kannattaa modata alkuperäistä:

            Takapönttö on vähintään "ahdistava" kun tutustuu sen sisuskaluihin. Kuvassa 2 puolimodaus, jolla ohitetaan lenkki. Kun katsoo takapöntön sisuskaluja, niin ei ihme että äänet ovat M3:ssa vähän vaisut

            Jani

            Videolinkit lopputulokseen kuvan 2 modiin:





            Nämä kaikki siis jenkkifoorumin tuotosta...jokohan tänne foorumille saisi oman ämmäosion?
            Attached Files
            Last edited by sailor; 17-05-2008, 07:44.

            Comment

            • leppala
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 190
              • järvenpää

              #7
              Originally posted by sailor View Post
              Kannattaa modata alkuperäistä:

              Takapönttö on vähintään "ahdistava" kun tutustuu sen sisuskaluihin. Kuvassa 2 puolimodaus, jolla ohitetaan lenkki. Kun katsoo takapöntön sisuskaluja niin ei ihme että äänet ovat M3:ssa vähän vaisut

              Jani
              Ja painaa ku mykän synti.
              Itellä käyny mielessä toi modaus, kunhan saa vehkeet ajokuntoon ensin.

              Comment

              • jarci
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 783
                • Sawo

                #8
                alkup. painaa! ite kun vaihdoin rosteriputkiston catback eisenmann. painoero on iso!
                Nykyisin mennään X3 E83

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10121
                  • KVLA

                  #9
                  Yllättävän paljon äänet "terävöityy",kun leikkaa ensin tuon kalvanoidun äänieriste peltivaipan rosteripöntön ympäriltä pois.Sitten rosteririkuori auki (kuten sailor:in kuva3) ja 10mm:n terällä poraa reikiä "oman maun mukaan" umpinaisiin putkien kohtiin.Villat tietysti pihalle.Sitten peltikuori hitsaten takaisin niin johan laulaa eri äänilajissa.Ei kuitenkaan mitkään amisäänet vielä.Tuosta tuo tonnin peräpaino ei tietenkään paljoa kevene.Eli PAINAA vieläkin pirusti.

                  Comment

                  • O.J
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 66
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Oletko vaihtamassa koko putken vai ainoastaan cat-back osan?Tällöinhän nuo lampdatkaan ei tuota murheita.Tuo takapätkähän menee muistaakseni suoraan kiinni 1:1.

                    Onko putki saanut kipeää,vai mikä on ko. operaation idea.Muutenhan rosteriputkia ei tarvi vaihdella.Tehohyötyjä on tuolla vaihdolla turhaa hakea.
                    Olin vaihtamassa koko putkea, koska takapönttö on jo parhaimmat päivänsä nähnyt (vaikka onkin rosteria) ja kaverilla olisi ollut sopivasti uudenveroinen 3.2:sen koko putkisto katteineen. Ei sen kummempaa...

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      #11
                      Originally posted by O.J View Post
                      Olin vaihtamassa koko putkea, koska takapönttö on jo parhaimmat päivänsä nähnyt (vaikka onkin rosteria) ja kaverilla olisi ollut sopivasti uudenveroinen 3.2:sen koko putkisto katteineen. Ei sen kummempaa...
                      Sama juttu meikäläiselläkin. Takapönttö on aivan surkeassa kunnossa.. Onko se pönttökin muka rosteria?

                      Mites tuollainen Bastuckin pönttö:


                      Lienee ihan ok, ja äänetkin kuulemma kohdallaan? Onko kevyempi ja paremmin virtaava kuin orkkis?

                      Mulla on nimittäin yksi vaihtoehto ostaa uusi orkkipönttö, jos se on hinnaltaan max sama kuin Bastuckissa..
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17797
                        • Jämsä

                        #12
                        Originally posted by Tylyttäjä View Post
                        Sama juttu meikäläiselläkin. Takapönttö on aivan surkeassa kunnossa.. Onko se pönttökin muka rosteria?

                        Mites tuollainen Bastuckin pönttö:


                        Lienee ihan ok, ja äänetkin kuulemma kohdallaan? Onko kevyempi ja paremmin virtaava kuin orkkis?

                        Mulla on nimittäin yksi vaihtoehto ostaa uusi orkkipönttö, jos se on hinnaltaan max sama kuin Bastuckissa..

                        ettei se olis vaan se peltinen päällinen mikä on huonossa kunnossa?
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          #13
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          ettei se olis vaan se peltinen päällinen mikä on huonossa kunnossa?
                          No niinhän se taitaa sitten olla.. Mitäs jos sen repisi kokonaan pois? Toisaalta pikkasen houkuttelis vähän maukkaammat äänetkin..
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • sailor
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 369
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Tästä linkkiä M3:sen putkistotestiin. Taitaa olla jenkkiversio testialustana. Olisikohan M3:Sen eurooppaversiolla suuremmat tehonnousut?



                            Jani

                            Comment

                            • pablo
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 732
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Itsellä on tollanen Bastuck:in pönttö. Kattiputkella äänet ihan ok mut paikallaan oli välillä x-pipe putki ilman katteja niin pommikonehan toi oli. Matka-ajossa yli 120 km/h jälkeen kumisi jo pahasti.

                              Comment

                              Working...
                              X