Onko kellään tietoa käykö E36 M3 3.2:sen putkisto suoraan 3-litraiseen vai täytyykö tehdä jotain muutoksia? ETK antaa eri varaosanumerot ko. putkistoille, mutta esim. tehoputkistoissa on samat varaosanumerot sekä 3.2 että 3.0.
E36 M3, kysymys putkistoista...
Collapse
X
-
Originally posted by O.J View PostOnko kellään tietoa käykö E36 M3 3.2:sen putkisto suoraan 3-litraiseen vai täytyykö tehdä jotain muutoksia? ETK antaa eri varaosanumerot ko. putkistoille, mutta esim. tehoputkistoissa on samat varaosanumerot sekä 3.2 että 3.0.
Jani
-
Oletko vaihtamassa koko putken vai ainoastaan cat-back osan?Tällöinhän nuo lampdatkaan ei tuota murheita.Tuo takapätkähän menee muistaakseni suoraan kiinni 1:1.
Onko putki saanut kipeää,vai mikä on ko. operaation idea.Muutenhan rosteriputkia ei tarvi vaihdella.Tehohyötyjä on tuolla vaihdolla turhaa hakea.
Comment
-
Kannattaa modata alkuperäistä:
Takapönttö on vähintään "ahdistava" kun tutustuu sen sisuskaluihin. Kuvassa 2 puolimodaus, jolla ohitetaan lenkki. Kun katsoo takapöntön sisuskaluja, niin ei ihme että äänet ovat M3:ssa vähän vaisut
Jani
Videolinkit lopputulokseen kuvan 2 modiin:
Nämä kaikki siis jenkkifoorumin tuotosta...jokohan tänne foorumille saisi oman ämmäosion?Last edited by sailor; 17-05-2008, 07:44.
Comment
-
Originally posted by sailor View PostKannattaa modata alkuperäistä:
Takapönttö on vähintään "ahdistava" kun tutustuu sen sisuskaluihin. Kuvassa 2 puolimodaus, jolla ohitetaan lenkki. Kun katsoo takapöntön sisuskaluja niin ei ihme että äänet ovat M3:ssa vähän vaisut
Jani
Itellä käyny mielessä toi modaus, kunhan saa vehkeet ajokuntoon ensin.
Comment
-
Yllättävän paljon äänet "terävöityy",kun leikkaa ensin tuon kalvanoidun äänieriste peltivaipan rosteripöntön ympäriltä pois.Sitten rosteririkuori auki (kuten sailor:in kuva3) ja 10mm:n terällä poraa reikiä "oman maun mukaan" umpinaisiin putkien kohtiin.Villat tietysti pihalle.Sitten peltikuori hitsaten takaisin niin johan laulaa eri äänilajissa.Ei kuitenkaan mitkään amisäänet vielä.Tuosta tuo tonnin peräpaino ei tietenkään paljoa kevene.Eli PAINAA vieläkin pirusti.
Comment
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOletko vaihtamassa koko putken vai ainoastaan cat-back osan?Tällöinhän nuo lampdatkaan ei tuota murheita.Tuo takapätkähän menee muistaakseni suoraan kiinni 1:1.
Onko putki saanut kipeää,vai mikä on ko. operaation idea.Muutenhan rosteriputkia ei tarvi vaihdella.Tehohyötyjä on tuolla vaihdolla turhaa hakea.
Comment
-
Originally posted by O.J View PostOlin vaihtamassa koko putkea, koska takapönttö on jo parhaimmat päivänsä nähnyt (vaikka onkin rosteria) ja kaverilla olisi ollut sopivasti uudenveroinen 3.2:sen koko putkisto katteineen. Ei sen kummempaa...
Mites tuollainen Bastuckin pönttö:
Lienee ihan ok, ja äänetkin kuulemma kohdallaan? Onko kevyempi ja paremmin virtaava kuin orkkis?
Mulla on nimittäin yksi vaihtoehto ostaa uusi orkkipönttö, jos se on hinnaltaan max sama kuin Bastuckissa..Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostSama juttu meikäläiselläkin. Takapönttö on aivan surkeassa kunnossa.. Onko se pönttökin muka rosteria?
Mites tuollainen Bastuckin pönttö:
Lienee ihan ok, ja äänetkin kuulemma kohdallaan? Onko kevyempi ja paremmin virtaava kuin orkkis?
Mulla on nimittäin yksi vaihtoehto ostaa uusi orkkipönttö, jos se on hinnaltaan max sama kuin Bastuckissa..
ettei se olis vaan se peltinen päällinen mikä on huonossa kunnossa?
Comment
-
Originally posted by bemu2000 View Postettei se olis vaan se peltinen päällinen mikä on huonossa kunnossa?Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
Tästä linkkiä M3:sen putkistotestiin. Taitaa olla jenkkiversio testialustana. Olisikohan M3:Sen eurooppaversiolla suuremmat tehonnousut?
Jani
Comment
Comment