Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 vm93 apuuuvvva!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janssoni
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 371
    • Helsinki

    #16
    Kuka muistaa (esimerkiksi niistä jotka ovat purkaneet autostaan tuon kapula-ajoneston) mitä ajonesto käytännössä tekee? Eikös se estänyt päävirta(DME) relettä kytkemästä?
    .



    sigpic

    Comment

    • r0zzi
      Newbiemmer
      • Jan 2008
      • 17
      • Jyväskylä

      #17
      Voiskohan olla sama homma kuin mulla e34, että kun meni akku tyhjäksi niin ei lähtenyt edes apuvirralla ennenkuin anto olla akkujen napojen jonkun aikaa irti?

      Eli akun navat irti ja takasi paikoilleen ja sit koittamaan uusiks. Itsellä ainakin auttoi.

      Comment

      • raipert
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 32
        • tampere

        #18
        Originally posted by r0zzi View Post
        Voiskohan olla sama homma kuin mulla e34, että kun meni akku tyhjäksi niin ei lähtenyt edes apuvirralla ennenkuin anto olla akkujen napojen jonkun aikaa irti?

        Eli akun navat irti ja takasi paikoilleen ja sit koittamaan uusiks. Itsellä ainakin auttoi.
        jaa-a.. mittasin kuitenkin akun ton käynnistysyrityksen jälkeen ja näytti 12.5V
        elämä on kovaa - osta tyyny!!!

        Comment

        • raipert
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 32
          • tampere

          #19
          Originally posted by r0zzi View Post
          Voiskohan olla sama homma kuin mulla e34, että kun meni akku tyhjäksi niin ei lähtenyt edes apuvirralla ennenkuin anto olla akkujen napojen jonkun aikaa irti?

          Eli akun navat irti ja takasi paikoilleen ja sit koittamaan uusiks. Itsellä ainakin auttoi.
          kävinpä taas koittamas.. otin akun kengät irti ja annoin olla varmaa 15min sit kengät kii ja apuvirtaa.. mittasin nii näytti 13.5V, mut ei vaan tullu virtoja mun autoon.. tarkastin samalla sulakerasiasta kaikki sulakkeet yleismittarin "piipparilla" ja ne oli ok.. yx juttu jäi kyl kaiveleen, kun akun kengät oli irti niin mittasin niitten väliltä "piipparilla" ja sillonkin piippas et niitten välil olis muka yhteys!!!??? ja sit ku laitoin kengät akkuun kiinni, niin enää niiitte välil ei ollu yhteyttä!! en ymmärrä.. Jos tampereen lähistöltä löytyy joku guru joka vois tota mun ongelmakasaa lähteä katsomaan, niin sen kyllä korvaisin... ja semmonen vielä et missähän ton orggis hälyn sulake sijaitsee?? siitä kun on sireenistä katkottu piuhat, niin tuli vaan mieleen,et jos ne on oikosessa tai jtn..??? ois hyvä saada häly pois pelistä, niin vois todeta et johtuuko siitä..
          Last edited by raipert; 24-11-2008, 13:21.
          elämä on kovaa - osta tyyny!!!

          Comment

          • raipert
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 32
            • tampere

            #20
            noniin.. nyt on akkukin vaihdettu eli ongelma ei ole ainakaan siinä..
            elämä on kovaa - osta tyyny!!!

            Comment

            • JaniK86
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 196
              • Temmes

              #21
              Tuollain oli käyny jollekkin BMWboardilla

              I had a problem with a 94 325iC. The drive away protection had turned on somehow when the car was unlocked from the drivers door. The car would start and drive when it was unlocked from either the trunk or the passenger door. Worth a try.........Good luck.
              Kannattaa tuotaki kokeilla jos ei ala vikaa löytymään.
              ..............................................
              BMW 325i Coupe -94

              ex- BMW 328i Sedan Individual -96 Techno Violett --> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=114699
              ex- BMW 316 2d Automatic -88
              ex- BMW 518 E28 vm.84 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=145466
              ex- BMW 320i Coupe -93
              ex- BMW 520 E28 -84

              Comment

              • raipert
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 32
                • tampere

                #22
                noniin.. vika on vieläkin hakusassa eikä vaan meinaa löytyä
                sen verran olen taas tehnyt et purin ratin ympäriltä muovit ja mittailin virtalukolta yleismittarilla.. yhteen liittimeen tuli kokoajan 12V ja toinen liitin mihin tuli avaimen käännön jälkeen 12V, niin se liitin oli myös yhteydessä auton runkoon WTF!!!??? en ole autosähkön asiantuntija, mutta eikös tuo ole aika outoa?? ja mihinkähän tuo virta tuosta liittimestä etenee avaimen käännön jälkeen??

                jelepatkaa ymmärtämätöntä..
                Last edited by raipert; 26-11-2008, 15:55.
                elämä on kovaa - osta tyyny!!!

                Comment

                • raipert
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 32
                  • tampere

                  #23
                  Originally posted by raipert View Post
                  noniin.. vika on vieläkin hakusassa eikä vaan meinaa löytyä
                  sen verran olen taas tehnyt et purin ratin ympäriltä muovit ja mittailin virtalukolta yleismittarilla.. yhteen liittimeen tuli kokoajan 12V ja toinen liitin mihin tuli avaimen käännön jälkeen 12V, niin se liitin oli myös yhteydessä auton runkoon WTF!!!??? en ole autosähkön asiantuntija, mutta eikös tuo ole aika outoa?? ja mihinkähän tuo virta tuosta liittimestä etenee avaimen käännön jälkeen??

                  jelepatkaa ymmärtämätöntä..
                  eikö kukaan osaa auttaa??? ei ois rahaa viedä mihinkään korjaamolle tuota ongelmapesäkettä
                  elämä on kovaa - osta tyyny!!!

                  Comment

                  • Tepi83
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2006
                    • 50

                    #24
                    pääseekös se virta startille yleensä? jos pääsee niin sit kaivelisin hieman sitä starttia,ainakin itse tekisin näin:think
                    -95 e36 323i coupe

                    ex: -84 e30 318i, -86 e30 323i, -87 e30 320i
                    -91 e36 325i

                    Comment

                    • raipert
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 32
                      • tampere

                      #25
                      Originally posted by Tepi83 View Post
                      pääseekös se virta startille yleensä? jos pääsee niin sit kaivelisin hieman sitä starttia,ainakin itse tekisin näin:think

                      täytääpä mitata et meneekö startille asti..
                      elämä on kovaa - osta tyyny!!!

                      Comment

                      • Nifa
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 292
                        • Kymenlaakso™

                        #26
                        Miulla on tollanen läpyskä bemarin omasta DDWA III -järjestelmästä. Tosin luin sen lävitte eikä siinä puhuttu valitettavasti siitä yhtään mitään että mitä jos se ei anna käynistysvirtoja.

                        Mut sen verran mitä olen tota lukenu ja tapellu oman DWA II(?) kanssa niin sen pitäisi toimia jos se vilkkuva valo sammuu. Itellä jos jättää hälyn päälle ja koittaa startata niin pyörittää starttia kylläkin iloisesti mutta ei anna kipinää sytkille. Kyseessä siis -92 E36, tosin jälkiasennus OEM häly. Omani osaan kiertää. :P

                        Mut sanoppa tekeekö se mitään outoa kun laittaa ajoneston/hälytyksen päälle. Sen pitäs ruikuttaa / vilkutella extra valoja / ujeltaa rasittavaa ääntä jos sillä raasulla (ajonestolla / hälytyksellä) on joku hätänä.
                        "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                        Comment

                        • raipert
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2008
                          • 32
                          • tampere

                          #27
                          Originally posted by Nifa View Post
                          Miulla on tollanen läpyskä bemarin omasta DDWA III -järjestelmästä. Tosin luin sen lävitte eikä siinä puhuttu valitettavasti siitä yhtään mitään että mitä jos se ei anna käynistysvirtoja.

                          Mut sen verran mitä olen tota lukenu ja tapellu oman DWA II(?) kanssa niin sen pitäisi toimia jos se vilkkuva valo sammuu. Itellä jos jättää hälyn päälle ja koittaa startata niin pyörittää starttia kylläkin iloisesti mutta ei anna kipinää sytkille. Kyseessä siis -92 E36, tosin jälkiasennus OEM häly. Omani osaan kiertää. :P

                          Mut sanoppa tekeekö se mitään outoa kun laittaa ajoneston/hälytyksen päälle. Sen pitäs ruikuttaa / vilkutella extra valoja / ujeltaa rasittavaa ääntä jos sillä raasulla (ajonestolla / hälytyksellä) on joku hätänä.
                          no ei se mun mielestä ole mitään erikoista tehnyt.. ainakaan en ole huomannut.. mut joku niitä virtoja nyt pitelee
                          elämä on kovaa - osta tyyny!!!

                          Comment

                          • Janssoni
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 371
                            • Helsinki

                            #28
                            Mulla on noi kummatkin ajonestot autossa, orkkishälytin jos on päällä niin se yrittää käynnistyä (startti pyörii) ja taas kapulahälyllä ei tule mitään valoa edes mittaristoon kun kääntää virrat päälle..
                            .



                            sigpic

                            Comment

                            • raipert
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 32
                              • tampere

                              #29
                              Originally posted by Janssoni View Post
                              Mulla on noi kummatkin ajonestot autossa, orkkishälytin jos on päällä niin se yrittää käynnistyä (startti pyörii) ja taas kapulahälyllä ei tule mitään valoa edes mittaristoon kun kääntää virrat päälle..
                              jep.. ainut valo mikä syttyy, kun kääntää avaimesta on airbagin valo
                              elämä on kovaa - osta tyyny!!!

                              Comment

                              • raipert
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2008
                                • 32
                                • tampere

                                #30
                                ja ongelma jatkuu.. mittailin tänään käynnistysrelettä ja tulos oli seuraava.. liitin 85&86 maissa.. liitin 30 tulee jännite, kun avaimesta kääntää ja liitin 87 oli kanssa maissa eikä siinä tapahtunut muutosta?? kuuluuko ollakin noin??
                                elämä on kovaa - osta tyyny!!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎