Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 pakokasut mettässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika1979
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 45

    e36 325 pakokasut mettässä

    eli leimalla tuli sellaset arvot kuin tyhjäkäynnillä co sallituissa arvoissa 0,11 2000rpm 0,92 eli pielessä. sitten hc arvo tyhjäkäynnillä 259 ja kierroksilla 135 lambda arvo on 1,00 sitten toi co2 on 12,00 ja o2 on 2,94 osaiskohan joku kertoo että mistä pitäs vikaa ruveta ettimään? kiitos jo etukäteen. elikkäs arvot olivat co 0,11 hc 259 co2 12,00 02 2,94 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla co 0,92 hc 135 lambda 1,00 co2 12,90 o2 0,82 eli ylimenneet arvot on hc tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ja co kierroksilla
    Last edited by mika1979; 10-03-2009, 19:05.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16418
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by mika1979 View Post
    eli leimalla tuli sellaset arvot kuin tyhjäkäynnillä co sallituissa arvoissa 0,11 2000rpm 0,92 eli pielessä. sitten hc arvo tyhjäkäynnillä 259 ja kierroksilla 135 lambda arvo on 1,00 sitten toi co2 on 12,00 ja o2 on 2,94 osaiskohan joku kertoo että mistä pitäs vikaa ruveta ettimään? kiitos jo etukäteen
    O2 liikaa, pakoputki vuotaa ?

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      O2 liikaa, pakoputki vuotaa ?
      Ehkäpä.


      -Päästöjen ottamisesta noin yleensä: Konetta pitää vakavissaan kuormittaa juuri ennen päästöjen ottamista. Konttorilla on vähän huono kun päästöt joko saa tai ei. Jos otatat lapun korjaamolla niin saattavat vähän aikaa syventyäkin siihen että saavat OK lapun .

      Noi (muut kuin happi) lukemat ei ole niin massiivisesti pielessä etteikö ne voisi laskea sallitulle tasolle kun vähän aikaa pyörittelee (näin muutaman kymmenen päästötestiä tehneenä).
      Last edited by petrolhead; 10-03-2009, 00:10.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • marko.m
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 333
        • Keminmaa

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        O2 liikaa, pakoputki vuotaa ?
        O2 saa olla 5,00, joten se on ok. Vois muuten listata vähän selkeämmin nuo arvot että sais paremmin selvää.

        Korkea HC viittaa huonoon palamiseen, joten tulpat ja ilmanputsari kannattaa ekana vaihtaa. Ja kun menet seuraavan kerran kokeileen niin huudata katti lämpimäksi ennen testiä.
        316i e46 -04.
        Ex. 525i e34 -91

        Comment

        • jon1
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 270
          • Tampere

          #5
          petrolheadin kans samoilla linjoilla.

          Kyllä se varmaa kunnolla lämmittämällä menee kohilleen. Tosin kannattaa kyl ne tulpat ja ilmanputsari tarkistaa kans. Omassa putos hc arvo 60 ku vaihto tulpat...

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16418
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by marko.m View Post
            O2 saa olla 5,00, joten se on ok. Vois muuten listata vähän selkeämmin nuo arvot että sais paremmin selvää.

            Korkea HC viittaa huonoon palamiseen, joten tulpat ja ilmanputsari kannattaa ekana vaihtaa. Ja kun menet seuraavan kerran kokeileen niin huudata katti lämpimäksi ennen testiä.
            Saa olla juu 5,00 mutta jossakin törmäsin siihen että yli 2 niin ei ole enää ns. luotettavasti hyvä arvo... ?

            Comment

            • marko.m
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 333
              • Keminmaa

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Saa olla juu 5,00 mutta jossakin törmäsin siihen että yli 2 niin ei ole enää ns. luotettavasti hyvä arvo... ?
              Meinaako O2 aina sitä että putki vuotaa? Vasta kun katsastin niin tyhjäkäynnillä O2 oli 4,84 ja kierroksilla 0,39. Viime vuonna oli jotain 0,4-0,5 luokkaa sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla. Putki kyllä vähän vuotaa mutta olen sitä kuitenkin viime vuodesta tiivistänyt että ei se ainakaan enempää vuoda. Öljykorkin kun ottaa pois niin käynti vähän huononee muttei paljoa. Eikö pitäis melkein sammua? Kone M50b25. Lamda-arvo ei ilmeisesti tyhjäkäynnillä mennyt rajoihin mutta kierroksilla meni joten päästi läpi.
              316i e46 -04.
              Ex. 525i e34 -91

              Comment

              • Laakeri
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 983
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by marko.m View Post
                Meinaako O2 aina sitä että putki vuotaa? Vasta kun katsastin niin tyhjäkäynnillä O2 oli 4,84 ja kierroksilla 0,39. Viime vuonna oli jotain 0,4-0,5 luokkaa sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla. Putki kyllä vähän vuotaa mutta olen sitä kuitenkin viime vuodesta tiivistänyt että ei se ainakaan enempää vuoda. Öljykorkin kun ottaa pois niin käynti vähän huononee muttei paljoa. Eikö pitäis melkein sammua? Kone M50b25. Lamda-arvo ei ilmeisesti tyhjäkäynnillä mennyt rajoihin mutta kierroksilla meni joten päästi läpi.
                Tyhjäkäynnin lambda-arvoa ei kysytä katsastuksessa.

                Putken vuotoon O2 yleensä viittaa, koneen lävitte palamatonta happea ei yleensä tule, vaikka imuvuoto tms oliski. Itsellä oli kyllä tiivis putkisto, mutta takapöntössä oli rojut irti ja jotenki sitten imas ilmaa ulostulon kautta pöntön sisälle ja näin O2 meni yli sallitun mittauksissa, pönttöä vaihtamalla selvisi tuosta. Aina jos putki vuotaa, niin se vääristää päästoarvoja, eli jos vuotoa löytyy useampi prosentti (vaikkakin alle 5) niin voi jäädä siitäkin pääsy kiinni. Ja mikä tärkeintä, tulee putken aina olla tiivis ennen lambdaa.
                E34 S38B38
                E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                2gen RAM 5.9 cummins

                Comment

                • mika1979
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 45

                  #9
                  elikkäs tuolla ekassa on ne arvot mitkä oli lapuissa. eli hc meni yli ja co meni kierroksilla yli

                  Comment

                  • mika1979
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 45

                    #10
                    niin juu ja autossa on roteri hormi ja vapaa virtaus suodatin. eka tuli mieleen et voisko se ollla että joku olis vaihtanu autoon lastun ja toisena tuli mieleen lambda? noin vuosi sitten on tehty kansi remppa autoon

                    Comment

                    • mika1979
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 45

                      #11
                      pitäskö vaan ostaa uus lanbda ja tulpat ja putsari ja öljyt vaihtaa ja ruveta sit mittaileen uusiksi.......

                      Comment

                      • marko.m
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 333
                        • Keminmaa

                        #12
                        Originally posted by mika1979 View Post
                        pitäskö vaan ostaa uus lanbda ja tulpat ja putsari ja öljyt vaihtaa ja ruveta sit mittaileen uusiksi.......
                        Uskoisin että näillä menee läpi. Näyttäis että useimmiten on ollut lamda sökö kun ei ole mennyt päästöistä läpi. Kuullostaako muuten tyhjäkäynti raskaalta tai heiluuko kone tyhjäkäynnillä?
                        316i e46 -04.
                        Ex. 525i e34 -91

                        Comment

                        • mika1979
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 45

                          #13
                          kylmänä tasanen tyhjä käynti. lämpösenä seilaa ja käy epätasasesti

                          Comment

                          • marko.m
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 333
                            • Keminmaa

                            #14
                            Originally posted by mika1979 View Post
                            kylmänä tasanen tyhjä käynti. lämpösenä seilaa ja käy epätasasesti
                            Todennäköisesti lamda sökö.
                            316i e46 -04.
                            Ex. 525i e34 -91

                            Comment

                            • mika1979
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 45

                              #15
                              täytyy kokeilla. kiittäen tiedoista

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎