eli leimalla tuli sellaset arvot kuin tyhjäkäynnillä co sallituissa arvoissa 0,11 2000rpm 0,92 eli pielessä. sitten hc arvo tyhjäkäynnillä 259 ja kierroksilla 135 lambda arvo on 1,00 sitten toi co2 on 12,00 ja o2 on 2,94 osaiskohan joku kertoo että mistä pitäs vikaa ruveta ettimään? kiitos jo etukäteen. elikkäs arvot olivat co 0,11 hc 259 co2 12,00 02 2,94 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla co 0,92 hc 135 lambda 1,00 co2 12,90 o2 0,82 eli ylimenneet arvot on hc tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ja co kierroksilla
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325 pakokasut mettässä
Collapse
X
-
Originally posted by mika1979 View Posteli leimalla tuli sellaset arvot kuin tyhjäkäynnillä co sallituissa arvoissa 0,11 2000rpm 0,92 eli pielessä. sitten hc arvo tyhjäkäynnillä 259 ja kierroksilla 135 lambda arvo on 1,00 sitten toi co2 on 12,00 ja o2 on 2,94 osaiskohan joku kertoo että mistä pitäs vikaa ruveta ettimään? kiitos jo etukäteen
-
-
Originally posted by jr66 View PostO2 liikaa, pakoputki vuotaa ?
-Päästöjen ottamisesta noin yleensä: Konetta pitää vakavissaan kuormittaa juuri ennen päästöjen ottamista. Konttorilla on vähän huono kun päästöt joko saa tai ei. Jos otatat lapun korjaamolla niin saattavat vähän aikaa syventyäkin siihen että saavat OK lapun .
Noi (muut kuin happi) lukemat ei ole niin massiivisesti pielessä etteikö ne voisi laskea sallitulle tasolle kun vähän aikaa pyörittelee (näin muutaman kymmenen päästötestiä tehneenä).Last edited by petrolhead; 10-03-2009, 00:10.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostO2 liikaa, pakoputki vuotaa ?
Korkea HC viittaa huonoon palamiseen, joten tulpat ja ilmanputsari kannattaa ekana vaihtaa. Ja kun menet seuraavan kerran kokeileen niin huudata katti lämpimäksi ennen testiä.316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
-
Originally posted by marko.m View PostO2 saa olla 5,00, joten se on ok. Vois muuten listata vähän selkeämmin nuo arvot että sais paremmin selvää.
Korkea HC viittaa huonoon palamiseen, joten tulpat ja ilmanputsari kannattaa ekana vaihtaa. Ja kun menet seuraavan kerran kokeileen niin huudata katti lämpimäksi ennen testiä.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostSaa olla juu 5,00 mutta jossakin törmäsin siihen että yli 2 niin ei ole enää ns. luotettavasti hyvä arvo... ?316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
-
Originally posted by marko.m View PostMeinaako O2 aina sitä että putki vuotaa? Vasta kun katsastin niin tyhjäkäynnillä O2 oli 4,84 ja kierroksilla 0,39. Viime vuonna oli jotain 0,4-0,5 luokkaa sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla. Putki kyllä vähän vuotaa mutta olen sitä kuitenkin viime vuodesta tiivistänyt että ei se ainakaan enempää vuoda. Öljykorkin kun ottaa pois niin käynti vähän huononee muttei paljoa. Eikö pitäis melkein sammua? Kone M50b25. Lamda-arvo ei ilmeisesti tyhjäkäynnillä mennyt rajoihin mutta kierroksilla meni joten päästi läpi.
Putken vuotoon O2 yleensä viittaa, koneen lävitte palamatonta happea ei yleensä tule, vaikka imuvuoto tms oliski. Itsellä oli kyllä tiivis putkisto, mutta takapöntössä oli rojut irti ja jotenki sitten imas ilmaa ulostulon kautta pöntön sisälle ja näin O2 meni yli sallitun mittauksissa, pönttöä vaihtamalla selvisi tuosta. Aina jos putki vuotaa, niin se vääristää päästoarvoja, eli jos vuotoa löytyy useampi prosentti (vaikkakin alle 5) niin voi jäädä siitäkin pääsy kiinni. Ja mikä tärkeintä, tulee putken aina olla tiivis ennen lambdaa.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by mika1979 View Postpitäskö vaan ostaa uus lanbda ja tulpat ja putsari ja öljyt vaihtaa ja ruveta sit mittaileen uusiksi.......316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
Comment