Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320 91' alaväännöt hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • el_reino
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 5

    E36 320 91' alaväännöt hukassa

    Kylmänä toimii hyvin, mutta lämpimänä käy hieman epätasaisesti tyhjää. Ja kun antaa kaasua niin miettii ennen kuin ottaa kunnolla kierroksia. Tuntuu kuin ajaisi kaasari moottorisella jossa ei ole kiihdytys pumppua. Alle 3500rpm väännöt hukassa. Matka-ajossa menee pienellä (6-7) bensalla mutta kaupungissa menee tolkuttomasti. On mennyt muutamat Lambdat puolenvuoden sisään. Mitannut olen imuilman- ja moottorinlämpöanturit, kaasuläpän asentotunnistimen ja ilmamassamittarissa hehkuu lanka kun sammuttaa 3500rpm. Tulpat on uudet... Onko autossa MAP anturia? ajattelin että vika vois olla sellainen. Ideoita?
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Voisiko lämpöanturi, joka antaa moottorin lämpötilatiedon moottorinohjaimelle, häröillä? Sijaitsee sylinterikannen etuosassa.

    Comment

    • Alhimiq
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 194
      • Helsinki

      #3
      Voisko olla imuvuoto?

      xzxz
      "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

      Comment

      • asoh
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 289
        • mikkeli

        #4
        lämpöanturi

        Onkos kukaan vaihtanut tota moottorinohjauksen lämpöanturia e36:seen että onko kuin hankala homma. pitääkö irroittaa imusarjaa?
        Nykyinen.
        e39 535i V8

        ex.
        e36 320i

        http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Originally posted by asoh View Post
          Onkos kukaan vaihtanut tota moottorinohjauksen lämpöanturia e36:seen että onko kuin hankala homma. pitääkö irroittaa imusarjaa?
          Ilmanputsarikotelo, IMM, ja laturin tuuletusputki pois niin pääsee hyvin käsiksi niihin kannen etupään antureihin...oletan että niitä tarkotat.
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • xBimmerSakex
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 31
            • Forssa

            #6
            puola?

            Itselläni täysin vastaavassa autossa, aivan vastaavalla vikaselosteella kaiken aiheuttajaksi paljastui viallinen sytytys puola. meni katit ja lambdat ja kaikki pariin otteeseen vaihtoon. Ilmeisesti palamattoman polttoaineen jouduttua pakoputkeen, joka aiheutti tuhot. Niin ikään auto ei vääntänyt eikä vastannut heti kaasuun. 1-pytyn puolan vaihdon jälkeen homma muuttui, tehot palasivat ja vastasi kaasuunkin välittömästi, kulutuskin laski.
            Remember, it's the thought that counts. Think money.
            - BMW e36 316i compact -97

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Alhimiq View Post
              Voisko olla imuvuoto?

              xzxz
              99% varmuudella juuri näin.

              Comment

              • Alhimiq
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 194
                • Helsinki

                #8
                Iteltänikin puuttui alaväännät. Irroitin imusarjan, vaihdoin tiivisteet, tarkistin kaikki letkut ja vaihdoin huohotinletkut uusiin. Pistin letkut kiinni ja varmistin, että kiiinni pysyvät. Sen jälkeen alavääntöä on ollut riittävästi
                "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

                Comment

                • asoh
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 289
                  • mikkeli

                  #9
                  nesteitä

                  Tuleekos nesteitä ulos kun ton lämpöanturin irroittaa?:think
                  Nykyinen.
                  e39 535i V8

                  ex.
                  e36 320i

                  http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Originally posted by Alhimiq View Post
                    Iteltänikin puuttui alaväännät. Irroitin imusarjan, vaihdoin tiivisteet, tarkistin kaikki letkut ja vaihdoin huohotinletkut uusiin. Pistin letkut kiinni ja varmistin, että kiiinni pysyvät. Sen jälkeen alavääntöä on ollut riittävästi
                    Samoin tein mutta vieläkin lähtee ku lehmä heinikosta
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16368
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by asoh View Post
                      Tuleekos nesteitä ulos kun ton lämpöanturin irroittaa?:think
                      Tulee.

                      Comment

                      • Jussi.M
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 85

                        #12
                        kolmekuustoistasessa oli alaväännöt hukassa ja imuilman haitariputki halki, kannattaa syynätä tarkkaan haitariputket kyl, ihan samallaiset oireet, tiedä sit millane tuo kutoskone o
                        ---------------------------------------------
                        BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"

                        Comment

                        • el_reino
                          Newbiemmer
                          • Dec 2008
                          • 5

                          #13
                          Onko ollut ongelmia Nakutuksen tunnistimen kanssa? Ajattelin että jos se olis paskana niin se ei nostaisi sytkä ennakkoja riittävästi. Onko tietoo kuin sen vois testata, kun ei tosa korjausoppaassa oo mitään siitä kirjoitettu. Ja onko ko. autossa (91 E36 320) MAP anturia?

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Ei oo nakua eikä MAPia. Oletkos katsonut ne imuvuodot kun et asiasta mitään maininnut? Ehdottomasti yleisin syy näihin vikoihin.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • el_reino
                              Newbiemmer
                              • Dec 2008
                              • 5

                              #15
                              Perkele, ei toimi vieläkään... Olen vaihtanut tulpat, vaihtanut imusarjan tiivisteet ja tarkastanu letkut ym. vuodot, filtterit vaihdettu, mitannut puolat ja anturit = ok, tarkastanut johtoliitokset, Lisäilmaluisti toimii, ilmamassamittarin lanka hehkuu kun sammuttaa 4000rpm:stä, eli toimii . vikaa ei löydy. Tyhjäkäynnillä käy paksunlaisesti. Välillä alkaa kierrokset heittää tyhjäkäynnillä ja vie ihan homona bensaa, mutta korjaantuu seuraavana päivänä itsestään... ( Lambda nokeentuu??)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎