Huonosti menee jos kone nakuttaa ollenkaan oli sitten 98 tai 95.Ja se kuluneesta nokka akselista/keinuvivuista lähtevä "nakutus" on sitten asia erikseen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325 E36 ja oikea bensa?
Collapse
X
-
Originally posted by MasinolEi ole montaa vuotta aikaa kun tankkailin silloiseen 728 -78 "mustaa" ysiysiä Jetistä.
Comment
-
-
Originally posted by LanttuOriginally posted by MasinolEi ole montaa vuotta aikaa kun tankkailin silloiseen 728 -78 "mustaa" ysiysiä Jetistä.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Itse olen tähänasti perustanut "paremmuus"-käsitykseni 98:n suhteen sille pohjalle, että vanhassa autossani 316 1.8 -87 (m10-koneella) 95-oktaanisella esiintyi käyntihäiriöitä, kuten jälkikäyntiä yms. Tein kokeen kaksi kertaa, eli hain tankin 95:sta ja sen jälkeen 98:ia. 95:lla esim. juuri jälkikäyntiä esiintyi huomattavasti, ja 98:lla ongelma hävisi kokonaan. Kone oli kyllä paljon ajettu ja varmasti jo harva, mutta silti.
Nykyisen auton (325i -91 M50B25) käyttöohjekirja kertoo käytettäväksi vähintään 95-oktaanista bensaa, kun esim. neloskoneiselle sama vähimmäissuositus on muistaakseni 93 oktaania. Lisäksi muistan lukeneeni että huoltamoiden bensat eivät ole tarkasti esim. 95-oktaanisia, vaan tässäkin on toleranssi approx oktaani suuntaan tai toiseen. Mene ja tiedä...
Tämän topikin pohjalta tosin alan jo uskoa siihen että korkeammata oktaaniluvusta ainakaan M50B25- koneessa ilman vanosta ei ole hyötyä, mutta tähän asti olen ajanut 98:illa em. syistä...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Onkos porukalla kokemuksia 98:n käytöstä pidemmältä aikaa, että tuleeko haitta vaikutuksia? Omas ex autos reilun 1.5 vuoden 98:n käytön jälkeen ei menny enää päästöistä läpi (yllättäen) syy: venat alkoivat kantamaan. Kyselin vähä syitä paikallisilta ammattilaisilta ja aikas moni syytti tota 98:lla ajamista.. et oli ollu samoja vikoja muillakin. Kuulemma edesauttaa venojen tarttumista. Niin et onko muilla ollu samaa ongelmaa.-MB 350 CLS-
-Fiat Ducato-
-Volkswagen Vento 1.8-
-Yamaha R1-
Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
http://www.eduel-asennus.fi
Comment
-
-
Originally posted by MasinolJuuri näin, mutta siis jos koneessa on nakutuksentunnistimet niin se on sitten eri asia.
niin ja siis jos kysymys on 325 E36 niin noistahan varmasti yli 80% on vanoksella ja näin ollen hyötyy.
Comment
-
-
mitä nakutuksen tunnistin tekee e36/325vanos härvelissä??
huomaako jos nakuttaa? vai hoitaako elektroniikka ilmiön pois? autossa ei ole ollut jälkikäyntiä ym.
välillä on tuntunut että kiihtyy yhtä huonosti puolella/täydellä kaasulla
ja pensana tietenkin erittäin hyvää venäjältä tankattua 95e .40e/litra
muutama vuosi sitten venäjältä tankatulla "nesteen"98e litkulla ei pystynyt ajamaan 1:12 puristeisella nakutusherkällä vapari escortilla ollenkaan
mutta veijonesson sikakalliila aineella pystyi ajamaan ja bonuksena kun lisäsi 100oct lyijyllistä
Comment
-
-
Ysivitosta en suostu tankkaamaan. Se on kyllä sellaista scheissea! Hyvä merkki on jo se että jos ajaa 95:sella niin tulpat on ihan mustia, kun ne 98:silla pysyy suklaanruskeina."Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
There's no one else to take the consequences
See when the day is gone free & the night creeps up on me
I take my B.M.W that's where I wanna be..."
D.A.D. True Believer
Comment
-
-
Kertokaahan joku viisaampi perusteltu!! syy miksi esim. alpina b6 vm.92:sessa on joka helvetin paikassa tarroja vähintään 98 oktaanista?Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
-
Originally posted by bmwe30touringKertokaahan joku viisaampi perusteltu!! syy miksi esim. alpina b6 vm.92:sessa on joka helvetin paikassa tarroja vähintään 98 oktaanista?
Jos taas sytytysennakot on säädetty 95E:lle, ei saavuteta minkäänlaista hyötyä käytettäessä 98E:tä. (tai saavutetaan, jos moottori osaa lisätä sytytysennakkoa nakutusanturilta saadun informaation perusteella, tosin yleensä nakutusanturia käytetään ainoastaan ennakon pienentämiseen).
ps. Oliko tää se turhatopic..Last edited by tonnikala; 27-12-2004, 20:25.
Comment
-
-
Jep elikkä mulla on ollu tapana tankata M44B19 mottii 98 kesällä ja talvella sit taas 95:sta. valmistajan ilmoittama suositus on 98. Tämä "tapa" johtuu siitä että sytysennakkoa ei tarvitse juurikaan muuttaa talvella kun "tehoja" ei tule käytettyä paljoakaan jolloin myös hyöty on olematon eikä bensan kulutus kasva, tosin ei se paljon kasva muutenkaan. Kesällä käytän ihan vain sen takia 98:sia että siihen koneeseen se on tarkoitettu. Itse en näe mitään syytä tankata 98 missään tapauksessa jos valmistaja ei sitä ilmoittanut käytettäväksi (ellei sitten puristussuhdetta koneessa ole kasvatettu)
Eli tälläst tänää ja täs oli mun mielipide asiastaM-B C220CDI 4matic amg -13
ex. bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30
Comment
-
Comment