S50B30 moottoriöljyn lämmönnousu on tuottanut hieman hankaluuksia kovassa ajossa.
Moottoritiellä 3000rpm kierroksella lämmöt ~90 astetta ja 4000rpm nousevat jo ~105 asteeseen. Agressiivisessä rata-ajossa lämmöt kuitenkin karkaavat jo kahden nopean kierroksen jälkeen helposti 120 asteeseen ja jatkavat nousua ellei välillä jäähdyttele.
Olen kysellyt muilta M3 kuskeilta jotka ajavat vakio jäähdytyksellä, niin lämmöt ei nouse yli 115 asteen vaikka kuinka työntää menemään.
Minulla on kaikki alkuperäiset ilmanohjaukseen liittyvät muovit paikoillaan, uusi öljypumppu ja uudet TWS 10W60 öljyt. Öljynjäähdytin on pesty eikä ole päällisin puolin ottanut osumaa. Jäähdytin on myös täytetty polttoöljyllä toivoen että kaikki kura irtoaisi sisäpuolelta.
Öljynjäähdytin lämpenee joten jotain kiertoa siellä tapahtuu, mutta kiertääköhän tarpeeksi. Onko S50B30 koneen öljyjalassa oma termostaatti öljykierrolle? Onko muilla kokemuksia vastaavanlaisista ongelmista? Ajattelin seuraavaksi kokeilla toisella jäähdyttimellä.
Moottoritiellä 3000rpm kierroksella lämmöt ~90 astetta ja 4000rpm nousevat jo ~105 asteeseen. Agressiivisessä rata-ajossa lämmöt kuitenkin karkaavat jo kahden nopean kierroksen jälkeen helposti 120 asteeseen ja jatkavat nousua ellei välillä jäähdyttele.
Olen kysellyt muilta M3 kuskeilta jotka ajavat vakio jäähdytyksellä, niin lämmöt ei nouse yli 115 asteen vaikka kuinka työntää menemään.
Minulla on kaikki alkuperäiset ilmanohjaukseen liittyvät muovit paikoillaan, uusi öljypumppu ja uudet TWS 10W60 öljyt. Öljynjäähdytin on pesty eikä ole päällisin puolin ottanut osumaa. Jäähdytin on myös täytetty polttoöljyllä toivoen että kaikki kura irtoaisi sisäpuolelta.
Öljynjäähdytin lämpenee joten jotain kiertoa siellä tapahtuu, mutta kiertääköhän tarpeeksi. Onko S50B30 koneen öljyjalassa oma termostaatti öljykierrolle? Onko muilla kokemuksia vastaavanlaisista ongelmista? Ajattelin seuraavaksi kokeilla toisella jäähdyttimellä.
Comment