eli ei neste kierrä.. alavesi letku oli kylmä vaikka ajoin n.20 minuuttia,lämmöt kuitenkin pysyvät normaalissa,sitten nesteen pinta nousee koneen lämmetessä aika paljon,ja kun avaa korkin niin pinta nousee reilusti myös.. ja ei puhalla kuumaa hyttiin jos ei pidä kierroksia yllä.. ja huomasin että tupruttaa jonkin verran valkoista savua pakoputkesta mutta johtunee tästä nollakelistä.. lämpimällä kelillä ei ainakaan savuttanut.. rupes tekemään tota kun ei puhaltanut aluks kuumaa ollenkaan ja yritin ilmailla sitä mutta eipä pahemmin muuttunut.. oisko vaan ilmaa jäähdytysjärjestelmässä tai vesipumppu menossa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 jäähdytysjärjestelmä ongelmia..
Collapse
X
-
e36 jäähdytysjärjestelmä ongelmia..
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
e21 316, e30 316, e39 523i
Entiset:e46 328i, e39 523i, e39 530d, e34 518i, e36 320i, e38 728i, e34 525tds, e30 325i, e36 325i, e30 320i, e36 320i, e39 540ia, e34 520i, e38 740ia, e36 316i, e30 316, e60 525d, e90 330dTags: None
-
-
jepjep.. toivottavasti on siinä vika ettei oo kansipahvi mennyt.. epäilen kyllä kun ei oo kertaakaan yli puolenvälin nostanu lämpöjä ja toimii iha normaalisti.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
e21 316, e30 316, e39 523i
Entiset:e46 328i, e39 523i, e39 530d, e34 518i, e36 320i, e38 728i, e34 525tds, e30 325i, e36 325i, e30 320i, e36 320i, e39 540ia, e34 520i, e38 740ia, e36 316i, e30 316, e60 525d, e90 330d
Comment
-
-
Originally posted by janne36 View Posteli ei neste kierrä.. alavesi letku oli kylmä vaikka ajoin n.20 minuuttia,lämmöt kuitenkin pysyvät normaalissa,sitten nesteen pinta nousee koneen lämmetessä aika paljon,ja kun avaa korkin niin pinta nousee reilusti myös.. ja ei puhalla kuumaa hyttiin jos ei pidä kierroksia yllä.. ja huomasin että tupruttaa jonkin verran valkoista savua pakoputkesta mutta johtunee tästä nollakelistä.. lämpimällä kelillä ei ainakaan savuttanut.. rupes tekemään tota kun ei puhaltanut aluks kuumaa ollenkaan ja yritin ilmailla sitä mutta eipä pahemmin muuttunut.. oisko vaan ilmaa jäähdytysjärjestelmässä tai vesipumppu menossa?
ilmalukko sielä on josei kerran lämmöt oo noussu..otappas (hemin) ilmausmenetelmä käyttöön nii kyllä ilmat katoaa-LapuaConnection-
E30 320 cabriolet -91
E46 320d touring -05
E36 316 sedan -92
ex:
E36 325 cabriolet -94
E39 520 touring -98
E39 528 sedan -97
E36 325 coupe -94
Comment
-
-
-
Jos se ei painetta tee niin ei ole kansipahvi tai kansi menny, ainakaa vielä.. Kannattaa ilmata se hyvin nimittäin voin sanoa ettei ole ihan nopea homma. Haulla löytyy hemin ohje joka kyllä toimi loistavasi. Itse tein just kansi remontin ja ohjeiden mukaan ilmaus kesti kuitenkin yli tunnin, että vaikka tuntuu että alkaa olla ilmattu niin kannattaa vaan puristella letkuja ja pitää nestepinta korkealla kun sitä ilmaa vaan tulee vielä. Sit ku tyhjäkäynnillä hyvin lämmintä puhaltaa alkaa valmis olla.
Kannattaa tarkistaa myös vesipumppu menee noista usein.chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.
Comment
-
-
Originally posted by Zeik88 View Post
Kannattaa tarkistaa myös vesipumppu menee noista usein.
Comment
-
-
Ja vaiha nyt se pumppu ajoissa, siellä on kutos sylinteri varsin kovilla jos ei vesi kierräSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Omassa 328:ssa kanssa pientä ongelmaa. Nyt kun näitä pakkasia alkanut tulla niin kestää hirveän pitkään että moottorin lämmöt nousee puoleenväliin, lämmintä puhaltaa jo kun lämpömittari neljänneksen asteikosta. Tuntuu että 325 lämpesi paljon nopeammin.
Vesipumpun joutanee vaihtamaan kun ei ole tietoa milloin viimeksi vaihdettu.
Löytyykö vesipumpun vaihtoon DIY ohjeita?
Riittääkö että laskee syylärin tyhjäksi?
Pelican Partsissa oli ohje lontooksi, siinä kyllä laskettiin koko kone tyhjäksi ja samalla huuhdeltiin koko järjestelmä. Suosittelivat myös vedeksi tislattua vettä.Auto tai moottoripyörä Virosta?
Comment
-
-
Originally posted by tommi--fi View PostOmassa 328:ssa kanssa pientä ongelmaa. Nyt kun näitä pakkasia alkanut tulla niin kestää hirveän pitkään että moottorin lämmöt nousee puoleenväliin, lämmintä puhaltaa jo kun lämpömittari neljänneksen asteikosta. Tuntuu että 325 lämpesi paljon nopeammin.
Vesipumpun joutanee vaihtamaan kun ei ole tietoa milloin viimeksi vaihdettu.
Löytyykö vesipumpun vaihtoon DIY ohjeita?
Riittääkö että laskee syylärin tyhjäksi?
Pelican Partsissa oli ohje lontooksi, siinä kyllä laskettiin koko kone tyhjäksi ja samalla huuhdeltiin koko järjestelmä. Suosittelivat myös vedeksi tislattua vettä.
Termostaatin vaihto-ohje:
Samalla kannattaa vaihtaa vesipumppu jos et kerran tiedä millon se on viimeksi vaihdettu.
Loppuun huolellinen ilmaus johon hyvät ohjeet täällä:
Kaikki jäähdytinnesteet kannattaa vaihtaa niin tietääpähän ainakin mitä siellä järjestelmässä pyörii. Suomen kraanavesi pitäs kyllä kelvata hyvinkin noihin järjestelmiin (toki sekotettuna jäähdytinnesteeseen) mutta jos hifistellä haluaa niin voihan sinne tislattuakin laittaa.
Comment
-
-
Originally posted by tommi--fi View PostOmassa 328:ssa kanssa pientä ongelmaa. Nyt kun näitä pakkasia alkanut tulla niin kestää hirveän pitkään että moottorin lämmöt nousee puoleenväliin, lämmintä puhaltaa jo kun lämpömittari neljänneksen asteikosta. Tuntuu että 325 lämpesi paljon nopeammin.
Vesipumpun joutanee vaihtamaan kun ei ole tietoa milloin viimeksi vaihdettu.
Löytyykö vesipumpun vaihtoon DIY ohjeita?
Riittääkö että laskee syylärin tyhjäksi?
Pelican Partsissa oli ohje lontooksi, siinä kyllä laskettiin koko kone tyhjäksi ja samalla huuhdeltiin koko järjestelmä. Suosittelivat myös vedeksi tislattua vettä.
Vesipumpun vaihto.
1. Nesteet pihalle
2. Suojamuovien irrotus syylärin päältä.
(3. Syyläri irti)
4. Flekti irti 32mm ja vastakierre
5. Sitten tulee se koppa siinä flektin takana joka oli muistaakseni 4:llä pultilla kiinni.
6. Se siitä irti ja vesipumpun pitäs olla kädessäs.
Kasaaminen päinvastases järjestykses. Varo syyläriä ku otat sen pois ettet kolhi flektiin. Ilmaa huolella.
Siinä nyt pitäs olla jotain.. Korjatkaa, jos on korjattavaa ja korjaan jos huomaan jotain.Last edited by GARFFi; 02-11-2009, 11:21.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by jami View PostTermostaatti mahtaa olla finaalissa. Ainakin omassa 328.ssa lämmöt nousee puoleen väliin kohtuu nopeasti.
Termostaatin vaihto-ohje:
Samalla kannattaa vaihtaa vesipumppu jos et kerran tiedä millon se on viimeksi vaihdettu.
Loppuun huolellinen ilmaus johon hyvät ohjeet täällä:
Kaikki jäähdytinnesteet kannattaa vaihtaa niin tietääpähän ainakin mitä siellä järjestelmässä pyörii. Suomen kraanavesi pitäs kyllä kelvata hyvinkin noihin järjestelmiin (toki sekotettuna jäähdytinnesteeseen) mutta jos hifistellä haluaa niin voihan sinne tislattuakin laittaa.Auto tai moottoripyörä Virosta?
Comment
-
Comment