Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kylmäkäynnistys ja öljyistä asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    #46
    Originally posted by GARFFi View Post
    Sulla oli E36:nenkö kanssa? Muistanko oikein, tällä huonolla muistilla?
    Oliko kauhee homma vaihtaa laatikonöljyt?

    Peräöljyihin tarvii sen puristimen että saa öljyä laitettua mutta entäs laatikkoon? En oo laatikkoon vaihtanu öljyjä kertaakaan. Nyt täytys viel saada selville et onko mulla varmasti lukoton perä tuossa.. Taitaa se orginelli 325i:n perä olla, mutta mitäs sinne sattuu menemään?
    Minähän en mistään mitään tiedä, mutta molempiin vaihdoin ja asennoiduin samalla tavalla. Työkaluna mulla oli sopivankokoista letkua ja kannu vieressä. Tuon voi myös tehdä alipaineella tai tapauksesta riippuen improvisoida haluamallaan tavalla, kuitenkin helpoiten mielestäni alipaineella. Nosturille jos pääsee, niin helpottuu entisestään.

    Täytyy muistaa liruttaa vaan hitaasti, että öljy kerkeää laskeutua rauhassa askiin ja perään. Ja täyttelee siihen asti kun täyttöreijän alapuolelle saakka on öljyä.

    Joo mulla on sekä e36 touring että tommonen e30 projekti ja molempiin menee aika samalla tavalla öljyt sisään. Laatikossa mulla on ATF:t, en nyt muista tarkalleen numerosarjaa kun ei ole kuittia, mutta tuota laittavat myös omalla nyrkkipajalla noihin laatikoihin.

    Käsittääkseni VS500 on lukolliseen, mutta käy myös lukottomaan? Ei ole kauhea homma vaihdella noita, kun asennoituu oikein. Omassa oli aika sairaan jumissa se tyhjennystulppa...

    Edit: Alfamer neuvoo laittamaan e30 laatikkoon Mobilube 80w eikä paljon muuta infoa. Motonetin hyllyssä on Mobilubea 75w-90, enpä tiedä kuinka hyvin tuo sitten käy.
    Last edited by ka00z; 09-10-2009, 09:56.
    W124 voll, markalla pidemmälle

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      #47
      Tää topic lähti sen verta rönsyilemään että otsikkoa vois muokata.

      Comment

      • mika68
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1966
        • ......

        #48
        .....
        Last edited by mika68; 14-09-2012, 13:35.

        Comment

        • Agge_
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 496
          • P town

          #49
          Originally posted by mika68 View Post
          Oletko varma, että ääni tulee nostajista? Omasta 318iS moottorista ääni tuli jakopäästä kylmänä käynnistettäessä. Ketju/laahaimet kuluneet:think
          Se nakuttaa sen 1sec. Jos jakopääketju on kulunut niin eiks se kuulu kokoajan? käynnistyksen jälkeen moottori on hiljasempi kun EX pösö 206 1.4
          sigpic

          Comment

          • dumle127
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 99
            • Jyväskylä

            #50
            Originally posted by GARFFi View Post
            Sulla oli E36:nenkö kanssa? Muistanko oikein, tällä huonolla muistilla?
            Oliko kauhee homma vaihtaa laatikonöljyt?

            Peräöljyihin tarvii sen puristimen että saa öljyä laitettua mutta entäs laatikkoon? En oo laatikkoon vaihtanu öljyjä kertaakaan. Nyt täytys viel saada selville et onko mulla varmasti lukoton perä tuossa.. Taitaa se orginelli 325i:n perä olla, mutta mitäs sinne sattuu menemään?
            mulla samanlainen härveli, koneessa mobil1 5w50, laatikossa atf220 ja perässä vs600
            Last edited by dumle127; 09-10-2009, 11:54.

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1966
              • ......

              #51
              Originally posted by Agge_ View Post
              Se nakuttaa sen 1sec. Jos jakopääketju on kulunut niin eiks se kuulu kokoajan? käynnistyksen jälkeen moottori on hiljasempi kun EX pösö 206 1.4
              ......
              Last edited by mika68; 14-09-2012, 13:34.

              Comment

              • Agge_
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 496
                • P town

                #52
                Originally posted by mika68 View Post
                Ketju osuu koppaan/laahaimeen ennenkuin kiristyy, näin oli diagnoosi mun koneelle. Ei se montaa sekuntia ääntä pitänyt kylmänä. Kuumana ei kuulunut ylimääräisiä ääniä! Kannattaa kuunnella itse kylmäkäynnistys pellin alla, kun joku muu lyö auton käyntiin
                aiai :/ alkaa tää keskustelu kuullostaa kalliilta... erittäin hauskaa kun on vielä intti tulos vastaan tammikuus, nii rahaa ei sen 6kk/12kk ole niin hirveesti remonttiin.

                Lisätään vielä: mut hei. Kun käynnistää ekan kerran kylmänä (seissyt 8-10 tuntia) niin nakuttaa. Mut kun 30sek sen jälkeen sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin ei nakuta vaik on vielä kylmä...
                Last edited by Agge_; 09-10-2009, 13:00.
                sigpic

                Comment

                • TheFlb
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 37
                  • Vaasa

                  #53
                  Sähän vastaat omaan kysymyksees tossa... Kun se on just ollu käynnissä niin vaikka kylmä niin öljynpaineet tallella kun taas monen tunnin jälkeen menee se 1-2 sek että kerää paineet nostimille. Sit kun ne rupee nakuttaa ajossa ja ketju rallattaa niin jos ei ole mekaanista kulumista vaan paikat tukossa ja sen takia ei saa kunnon paineita nostajille ja ketjunkiristemelle niin Flushit voi auttaa kunnolla tehtynä....

                  Comment

                  • ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

                    #54
                    Originally posted by dumle127 View Post
                    mulla samanlainen härveli, koneessa mobil1 5w50, laatikossa atf220 ja perässä vs600
                    Tarkistin myös, eli ATF220 myös meikäläisellä tuossa e36.
                    W124 voll, markalla pidemmälle

                    Comment

                    • Agge_
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 496
                      • P town

                      #55
                      Nyt autosalpaan tilaa m.lämmitin ja öljynvaidot. Peace
                      sigpic

                      Comment

                      • maukk1s
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2009
                        • 565
                        • Kangasala

                        #56
                        Juu sama "vika" ja kylmällä koneella kun peruutan pihasta niin nytkyttää koko auto sen 5sekuntia aina.
                        E60 530i -05


                        Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16371
                          • Asikkala

                          #57
                          Originally posted by Agge_ View Post
                          Nyt autosalpaan tilaa m.lämmitin ja öljynvaidot. Peace
                          Unohda se nakutus, mulla nakutti is-kone kylmänä sen sekunnin eikä milloinkaan muulloin, aina ei edes kylmänä. Sitä pataa on rääkätty ko. aikana myös radalla +29 ulkolämpötilassa eikä mitään ongelmia. Auto oli 4 v. minulla ja öljynä Mobil mikälie t. Castrol Magnatec, molemmat 5w-40. Siis, turhaa vouhotusta. Ota venakoppa irti niin näet nokkien ja nostajien yläpään kunnon jos yöunet meinaa mennä...

                          Comment

                          • Agge_
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 496
                            • P town

                            #58
                            allright lohduttavaa kuulla... suunnitelmana ois et intin jälkeen remppais pataa ja laittais auto uuteen uskoon. Ketuttaa vaan ku osti auton kalliimmasta päästä kun se nyt ei ole ihan "loisto" kunnossa. Kunhan se nyt kestää sen aikaa et pääsee metästä
                            sigpic

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16371
                              • Asikkala

                              #59
                              Originally posted by Agge_ View Post
                              allright lohduttavaa kuulla... suunnitelmana ois et intin jälkeen remppais pataa ja laittais auto uuteen uskoon. Ketuttaa vaan ku osti auton kalliimmasta päästä kun se nyt ei ole ihan "loisto" kunnossa. Kunhan se nyt kestää sen aikaa et pääsee metästä
                              Väittäisin että et ajamalla saa konetta rikki, omassa oli 245 tkm. ja tiettävästi kaikki tehtaan jäljiltä paitsi normaalit öljy, suodattimet ym. + vesipumppu jonka vaihdoin jossain vaiheessa. Puristukset 14 - 15 bar. Turha remppa jos ei muuta ole kuin tuo nakutus ?

                              Niin ja omalla koneella ajettu aamulla töihin min. -32 pakkasessa.

                              Comment

                              • Agge_
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 496
                                • P town

                                #60
                                Näin Porvoossa

                                Eilen kävin autosalvas tilaa m lämmitin töineen. Kysyin samalla jos ne vois vaihtaa öljyt moottoriin, laatikkoon ja perään. Myyjä katto mua ihmeissään ja sanoi et ei ne vaihda perään ja laatikkoon? "Ei niit yleensä vaihdeta, eli ei me vaihdeta"... just.

                                Sen jälkeen kävin Porvoon Autopalvelussa (Ehkä porvoon paras korjaamo)
                                ;"Tottakai se käy, ja forte käsittely siin samaan?" joo.

                                Rahaa palaa
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎