Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318is - Jäähdytysnesteet katoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5540
    • Kankaanpää

    #16
    Originally posted by K2Ri View Post
    Juu, pari kertaa on tullut Opeleihin vaihdettua syyläri ja tosi simppeli homma se on ollut. Mutta äsken juuri tiirailin tuonne e36:sen konehuoneeseen ja totesin flektin, tai oikeastaan sen julmetun kokoisen flektin suojamuovien tekevän hommasta ehkä asteen haastavampaa. Muuten taitaa juuri samalla reseptilla tuossa 318:ssakin syyläri tulla ulos kuin 325:sessa.

    Mites taas tuo flekti siitä irtoaa parhaiten? Tuleeko se sen suojamuovin kanssa samassa paketissa pois, vai? Se jäi vielä vähän hämäräksi äskeisellä tähystysreissulla..
    Öö, itellä on suojamuovi hiukan palasina. Niin se suojamuovi ainaki jäi sinne, eli pelkkä ropelli nostettiin poies. Se on joku helevetin iso se mutteri siinä flektissä, ja sitä aukeaa erisuuntaan kuin normaalisti. Voin käydä kyllä itekkin kattomassa tuolta jos haluat tai jotain. Voit soittaakkin tietysti niin voin käydä ihmettelemässä omalla autolla.

    EDIT: Siis en tule sinne asti, mutta voin neuvoa puhelimen välityksellä tai kertoa jotain ku kattelen kans pellin alle.
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • K2Ri
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1829
      • London, UK & Germany

      #17
      Originally posted by GARFFi View Post
      Öö, itellä on suojamuovi hiukan palasina. Niin se suojamuovi ainaki jäi sinne, eli pelkkä ropelli nostettiin poies. Se on joku helevetin iso se mutteri siinä flektissä, ja sitä aukeaa erisuuntaan kuin normaalisti. Voin käydä kyllä itekkin kattomassa tuolta jos haluat tai jotain. Voit soittaakkin tietysti niin voin käydä ihmettelemässä omalla autolla.

      EDIT: Siis en tule sinne asti, mutta voin neuvoa puhelimen välityksellä tai kertoa jotain ku kattelen kans pellin alle.
      Okei, tuhannet kiitokset näistä avuista!

      Mulla olis tässä muutamat "uudet" syylärit kiikarissa ja kunhan saan kaupat tehtyä ja syylärin hyppysiini, niin aloitan purkaa tuota vanhaa pois näillä eväillä. Jos tulee jotain ongelmia niin palaan astialle. Mutta vielä kerran iso kiitos!
      sigpic
      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

      Comment

      • GARFFi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 5540
        • Kankaanpää

        #18
        Originally posted by K2Ri View Post
        Okei, tuhannet kiitokset näistä avuista!

        Mulla olis tässä muutamat "uudet" syylärit kiikarissa ja kunhan saan kaupat tehtyä ja syylärin hyppysiini, niin aloitan purkaa tuota vanhaa pois näillä eväillä. Jos tulee jotain ongelmia niin palaan astialle. Mutta vielä kerran iso kiitos!
        Ei mitään.
        MB E220 CDI -10
        Ex.VW T5.1 -11
        Ex. Ford Transit Custom -14
        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
        Ex. VW Golf+ -06
        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
        Ex. Honda CBR900RR -96
        Ex. E36 325i Coupé -94
        Ex. LADA 2105 1200S -89
        Ex. LADA 2107 1300S -87
        Ex. E36 320i -91

        Comment

        • BMWFW24
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 270
          • Jämsä

          #19
          Originally posted by K2Ri View Post
          Juu, pari kertaa on tullut Opeleihin vaihdettua syyläri ja tosi simppeli homma se on ollut. Mutta äsken juuri tiirailin tuonne e36:sen konehuoneeseen ja totesin flektin, tai oikeastaan sen julmetun kokoisen flektin suojamuovien tekevän hommasta ehkä asteen haastavampaa. Muuten taitaa juuri samalla reseptilla tuossa 318:ssakin syyläri tulla ulos kuin 325:sessa.

          Mites taas tuo flekti siitä irtoaa parhaiten? Tuleeko se sen suojamuovin kanssa samassa paketissa pois, vai? Se jäi vielä vähän hämäräksi äskeisellä tähystysreissulla..
          Miksi pitäisi ottaa flekti pois? 4-pyttyisessä on "pikkkasen" enemmän tilaa koneen edessä kuin 6-pyttyisessä. Flektin tuulitunnelihan pitäisi pystyä ottaa pois ihan vaan nostamalla...? Ainakin kahdessa (316i ja 318iS) e36:ssa mitkä on minullla ollut, on alareuna muotoiltu niin että se mahtuu nousemaan pois...
          Last edited by BMWFW24; 21-10-2009, 15:57.
          sigpic

          Comment

          • K2Ri
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1829
            • London, UK & Germany

            #20
            Originally posted by BMWFW24 View Post
            Miksi pitäisi ottaa flekti pois? 4-pyttyisessä on "pikkkasen" enemmän tilaa koneen edessä kuin 6-pyttyisessä. Flektin tuulitunnelihan pitäisi pystyä ottaa pois ihan vaan nostamalla...? Ainakin kahdessa (316i ja 318iS) e36:ssa mitkä on minullla ollut, on alareuna muotoiltu niin että se mahtuu nousemaan pois...
            Aina vain paremmalta kuulostaa!
            Pitääpä tutkailla lisää vielä. En meinaan sinne alareunaan katsonutkaan, oletin sen jatkuvan samalle tasolle kuin ylhäälläkin.
            sigpic
            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

            Comment

            • Gustaff
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 132

              #21
              Ainakaan 328:sissa ei tarvitse ottaa kuin se suojamuovi siitä syylarin päältä pois (olikohan 4 ruuvilla kiinni)+ne 2 klipsiä. Ja tietysti edellä mainitut letkut ja lämpötila-anturi. flekti ja ilmanohjainmuovi siis ihan paikoilleen vaan jättäen. Syylari mahtuu helposti nostaa ylös.

              Comment

              • KuuKi
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1055
                • Lahti

                #22
                Aika monessa bemussa ollut näin:

                Lyöt auki sen vasemmankädenkierteellä olevan flektin mutterin auki, pyörität flektin irti ja irrotat muoviklipsut millä flektin 'kehys' on kiinni. Kehyksessä yleensä on vaan yläpäässä kiinnikkeklipsut ja alapäässä/sivuissa ohjurit. Sit kun sulla on se kehys valmiina lähtemään irti, otat flektin siinä samassa paketissa pois. Asennus luonnollisesti päinvastaisessa järjestyksessä.
                Flektin mutteri on normaalisti ollut 32mm kannalla.
                KuukiFix palvelee...
                sigpic
                NYT: A1 8X, T3, 190e
                EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                Comment

                • Ruut
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 174
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Itellä kanssa syyläri vuotaa kuskinpuolen kulmasta yön aikana sellaisen kivan lätäkön ja paineista nyt ei tietoakaan.. Kannattaa pikaseen vaihtaa, että selviät vielä kohtuu halvalla.
                  E46 M3 '01 rata-prokkis
                  EX: E36 325i '91
                  Kaikkia audista tojotaan
                  (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                  + perseestä perämoottoriin

                  "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                  Comment

                  • GARFFi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 5540
                    • Kankaanpää

                    #24
                    Originally posted by KuuKi View Post
                    Flektin mutteri on normaalisti ollut 32mm kannalla.
                    Ite kans muistelin et oisko ollu jopa 32mm kannalla, mut rupesin järkeileen et oisko ollu 28mm nii en uskaltanu sanoa.
                    MB E220 CDI -10
                    Ex.VW T5.1 -11
                    Ex. Ford Transit Custom -14
                    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                    Ex. VW Golf+ -06
                    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                    Ex. Honda CBR900RR -96
                    Ex. E36 325i Coupé -94
                    Ex. LADA 2105 1200S -89
                    Ex. LADA 2107 1300S -87
                    Ex. E36 320i -91

                    Comment

                    • KuuKi
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 1055
                      • Lahti

                      #25
                      Originally posted by GARFFi View Post
                      Ite kans muistelin et oisko ollu jopa 32mm kannalla, mut rupesin järkeileen et oisko ollu 28mm nii en uskaltanu sanoa.
                      M40/M42-koneista ei oo varmaa tietoa, mut m10-, m20-, m50 ja m57-koneissa on 32mm..
                      KuukiFix palvelee...
                      sigpic
                      NYT: A1 8X, T3, 190e
                      EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16368
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by KuuKi View Post
                        M40/M42-koneista ei oo varmaa tietoa, mut m10-, m20-, m50 ja m57-koneissa on 32mm..
                        Myös m42 kuten ilmeisesti kaikki baijerilaistehtaan autot.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎