starttaa pitkään ja sitten ota tulppa irti. Jos tulppa on märkä, niin vika on sytytyspuolella. Sitten koita antaako se kipinää, jos antaa kipinää, niin sitten vika on sytytyksen ajoituksessa. Tuolla saa jo rajattua vika-alueen vähän suppeammaksi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 316i sammui ja ei starttaa enään.
Collapse
X
-
Kiitos ohjeista tähän asti.
Chekkasin tulpat ja kastuu, katoin myös ruiskun alle tulevat letkut, kaikki oli ok. Missä se kampiakselin asento tunnistin on ???
Kiitos kaikille avusta.
Kone on varmaankin toi m40b16Mopolla on halvempi ajaa.
Das Plastikwerk e36 316i -92
ex. Muutama e30, e28 ja e34
Comment
-
-
Tulpat kastuu eli saa bensaa, hyvä. Tuleeko hyvä ja säännöllinen kipinä? Vaihdettujen osien perusteella jäljelle jää viallinen puola, viallinen ECU (Motronic) tai rikkinäinen kampiakselin asentotunnistin (pulse generator). Viimeksi mainittu on löytyy vauhtipyörän alta (auton edestä katsottuna moottorin alla vasemmalla puolella), ja sen johto nousee ja kiertää vesipumpun kiilapyörän takaa imusarjan alle oikealle. Ehjän puolan primaariterminaalien (kaksi pientä) resistanssi on 0,5 ohmia ja sekundaari resistanssi (pienestä puolan keskelle) 5000-6000 ohmia. Ehjän kampiakselin asentotunnistimen resistanssi on 500-600 ohmia.
Comment
-
-
Kiitos edelliselle Pitää huomenna perehtyä tuohon kampiakselin asentotunnistimeen ja puolaan. Auto seisoo nyt talonyhtiön parkkipaikalla kun ei saa siirrettyä 60km päähän talliin niin menee tuo tutkiminen tuossa pakkasessa sissi hengellä.Mopolla on halvempi ajaa.
Das Plastikwerk e36 316i -92
ex. Muutama e30, e28 ja e34
Comment
-
-
Nonniin.
Eli tuli nyt erinlaista informaatiota bensansuodattimen sijainnista. Eli tälläinen mötikkä oli konehuoneessa ja sitten tuollainen venttiili pitää surinaa kun on johdot kii. Onko tuo nyt sit se bensansuodatin. ????? Auttakee tyhmää.
Last edited by Oldshoes; 15-11-2009, 19:04.Mopolla on halvempi ajaa.
Das Plastikwerk e36 316i -92
ex. Muutama e30, e28 ja e34
Comment
-
-
Tuo purkki on se ns. hiilipurkki johon kerääntyy tankista tulevat polttoainehöyryt. Se sähköllä toimiva osa on sitten sen puskin venttiili joka päästää ne höyryt imusarjaan ja poltettaviksi. Poltoainesuodatin löytyy alempaa, sieltä vas. runkopalkin alamutkasta.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Kiitos.
Originally posted by alaska View Postbensapumpusta kun oli puhetta tos aikasemmi kun pitää "rätinää" niin kaverilla oli sama vika! Ja rätinä johtu kaverin puheitten mukaan siitä et pumppu ei saanu bensaa.. Et pyöritti niinkun tyhjään!
Eli loppujen lopuksi on varmaan vikaa siinä bensapumpussa vaikka pyörittääkin. Oon nyt käynyt kaikki paikat läpi ja aika vahvasti menee sitten edellisen omistajan muka uusi osa vaihtoon. Eli bensapumppu. :think
Noh voishan sitä kudontaakin harrastaa, langat ois vaan halvempiaMopolla on halvempi ajaa.
Das Plastikwerk e36 316i -92
ex. Muutama e30, e28 ja e34
Comment
-
-
Originally posted by Oldshoes View PostKuulostaa aika järkeenkäyvältä, kiitoksia.
Eli loppujen lopuksi on varmaan vikaa siinä bensapumpussa vaikka pyörittääkin. Oon nyt käynyt kaikki paikat läpi ja aika vahvasti menee sitten edellisen omistajan muka uusi osa vaihtoon. Eli bensapumppu. :think
Noh voishan sitä kudontaakin harrastaa, langat ois vaan halvempia
Comment
-
-
Originally posted by hoocee325 View Posteikö ne tulpat kuitenki kastunu ko kokeilit et ei kai se pumppu sieltä oo menny.. koitas vaihtaa ilmanputsari.. kaverilla ei kans jaksanu pysyä käynnis ja ei oikein edes halunnu lähtee käyntiin konehuoneen pesun jälkeen ja korjaantu ilmanputsarin vaihdolla..
On se sääli kun on ihmisiä jotka vaan ajaa autot loppuun, kova yritys pelastaa tää alkupään -92 e36. Harrastuksia pitää ollaMopolla on halvempi ajaa.
Das Plastikwerk e36 316i -92
ex. Muutama e30, e28 ja e34
Comment
-
-
Voisiko joku kertoa että mistä kannattaisi hakea alkuperöisen mallisia liittimiä, huomasin hetki sitten kun olin taas projektin parissa niin bensapumpun liittimet ovat kaputt. Johdot melkein poikki. Se voisi selittää montakin asiaa
EDIT: Saako esim biltema tai vst?Mopolla on halvempi ajaa.
Das Plastikwerk e36 316i -92
ex. Muutama e30, e28 ja e34
Comment
-
-
Nonniin Olin vähän perehtymässä baijerilaiseen kun vaihdoin kaverin secotec vectraan venakopan tiivisteen. Niin huomasin sellaisen asian että bensapumppu pumppaa bensaa hyvin ulos mut konehuoneeseen ei tuu enään mitään. Eli mulla taitaa olla suodatin tukossa ??? Voiskos joku antaa tarkan paikan et mistä se löytyy tässä e36 316i mallissa kun menee sissi touhuks huomenna ulkona vaihtaa sekin.
Yhtiömme kiittää kaikkia
Erityisesti Jürgenia osaavustaMopolla on halvempi ajaa.
Das Plastikwerk e36 316i -92
ex. Muutama e30, e28 ja e34
Comment
-
-
Kyllähän se aika erikoinen tapaus olisi, jos vika olisi bensansuodattimessa. Se voi aiheuttaa kyllä käyntihäiriöitä, mutta että estäisi käynnistämisen kokonaan, epäilen. Onko ne sähköpuolen vikamahdollisuudet oikeasti poissuljettu?? Itse hankkisin käsiini Alfamerin 2005 julkaiseman teoksen BMW 3-sarja 1991-1998 (E36) : korjausopas [suomeksi toimittanut Esko Mauno; englanninkielinen lähdeteksti Mark Coombs & Steve Rendle], voisi helpottaa elämää kummasti.
Comment
-
Comment