Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 316i sammui ja ei starttaa enään.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    #16
    starttaa pitkään ja sitten ota tulppa irti. Jos tulppa on märkä, niin vika on sytytyspuolella. Sitten koita antaako se kipinää, jos antaa kipinää, niin sitten vika on sytytyksen ajoituksessa. Tuolla saa jo rajattua vika-alueen vähän suppeammaksi
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • Jabo1234
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 54
      • -

      #17
      Mikä motti?

      Jos bensa tuoksahtaa tarkasta ruiskuboxille menevät syöttö/paluu letkut. m40 koneessa kumiletkun pätkät siinä hieman ennen ruiskua. Löytyy imusarjan yläosan alta.



      5 ja 6

      Comment

      • Oldshoes
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 70
        • Tampere

        #18
        Kiitos ohjeista tähän asti.

        Chekkasin tulpat ja kastuu, katoin myös ruiskun alle tulevat letkut, kaikki oli ok. Missä se kampiakselin asento tunnistin on ???

        Kiitos kaikille avusta.

        Kone on varmaankin toi m40b16
        Mopolla on halvempi ajaa.

        Das Plastikwerk e36 316i -92

        ex. Muutama e30, e28 ja e34

        Comment

        • Phaedrus
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1888
          • Helsinki

          #19
          Tulpat kastuu eli saa bensaa, hyvä. Tuleeko hyvä ja säännöllinen kipinä? Vaihdettujen osien perusteella jäljelle jää viallinen puola, viallinen ECU (Motronic) tai rikkinäinen kampiakselin asentotunnistin (pulse generator). Viimeksi mainittu on löytyy vauhtipyörän alta (auton edestä katsottuna moottorin alla vasemmalla puolella), ja sen johto nousee ja kiertää vesipumpun kiilapyörän takaa imusarjan alle oikealle. Ehjän puolan primaariterminaalien (kaksi pientä) resistanssi on 0,5 ohmia ja sekundaari resistanssi (pienestä puolan keskelle) 5000-6000 ohmia. Ehjän kampiakselin asentotunnistimen resistanssi on 500-600 ohmia.

          Comment

          • Oldshoes
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 70
            • Tampere

            #20
            Kiitos edelliselle Pitää huomenna perehtyä tuohon kampiakselin asentotunnistimeen ja puolaan. Auto seisoo nyt talonyhtiön parkkipaikalla kun ei saa siirrettyä 60km päähän talliin niin menee tuo tutkiminen tuossa pakkasessa sissi hengellä.
            Mopolla on halvempi ajaa.

            Das Plastikwerk e36 316i -92

            ex. Muutama e30, e28 ja e34

            Comment

            • Oldshoes
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2009
              • 70
              • Tampere

              #21
              Nonniin.

              Eli tuli nyt erinlaista informaatiota bensansuodattimen sijainnista. Eli tälläinen mötikkä oli konehuoneessa ja sitten tuollainen venttiili pitää surinaa kun on johdot kii. Onko tuo nyt sit se bensansuodatin. ????? Auttakee tyhmää.





              Last edited by Oldshoes; 15-11-2009, 19:04.
              Mopolla on halvempi ajaa.

              Das Plastikwerk e36 316i -92

              ex. Muutama e30, e28 ja e34

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #22
                Tuo purkki on se ns. hiilipurkki johon kerääntyy tankista tulevat polttoainehöyryt. Se sähköllä toimiva osa on sitten sen puskin venttiili joka päästää ne höyryt imusarjaan ja poltettaviksi. Poltoainesuodatin löytyy alempaa, sieltä vas. runkopalkin alamutkasta.
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • Oldshoes
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2009
                  • 70
                  • Tampere

                  #23
                  Oukkei Mistäköhän tuollaisen saisi uuden kun näyttäs olevan halki, hiusmurtuma kyljessä. :( Otetaanpa huomenna se suodatin irti ja haetaan uus
                  Mopolla on halvempi ajaa.

                  Das Plastikwerk e36 316i -92

                  ex. Muutama e30, e28 ja e34

                  Comment

                  • alaska
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 595
                    • PKS

                    #24
                    bensapumpusta kun oli puhetta tos aikasemmi kun pitää "rätinää" niin kaverilla oli sama vika! Ja rätinä johtu kaverin puheitten mukaan siitä et pumppu ei saanu bensaa.. Et pyöritti niinkun tyhjään!
                    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                    Comment

                    • Oldshoes
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2009
                      • 70
                      • Tampere

                      #25
                      Kiitos.

                      Originally posted by alaska View Post
                      bensapumpusta kun oli puhetta tos aikasemmi kun pitää "rätinää" niin kaverilla oli sama vika! Ja rätinä johtu kaverin puheitten mukaan siitä et pumppu ei saanu bensaa.. Et pyöritti niinkun tyhjään!
                      Kuulostaa aika järkeenkäyvältä, kiitoksia.

                      Eli loppujen lopuksi on varmaan vikaa siinä bensapumpussa vaikka pyörittääkin. Oon nyt käynyt kaikki paikat läpi ja aika vahvasti menee sitten edellisen omistajan muka uusi osa vaihtoon. Eli bensapumppu. :think

                      Noh voishan sitä kudontaakin harrastaa, langat ois vaan halvempia
                      Mopolla on halvempi ajaa.

                      Das Plastikwerk e36 316i -92

                      ex. Muutama e30, e28 ja e34

                      Comment

                      • hoocee325
                        BTCF Member
                        • Mar 2006
                        • 153

                        #26
                        Originally posted by Oldshoes View Post
                        Kuulostaa aika järkeenkäyvältä, kiitoksia.

                        Eli loppujen lopuksi on varmaan vikaa siinä bensapumpussa vaikka pyörittääkin. Oon nyt käynyt kaikki paikat läpi ja aika vahvasti menee sitten edellisen omistajan muka uusi osa vaihtoon. Eli bensapumppu. :think

                        Noh voishan sitä kudontaakin harrastaa, langat ois vaan halvempia
                        eikö ne tulpat kuitenki kastunu ko kokeilit et ei kai se pumppu sieltä oo menny.. koitas vaihtaa ilmanputsari.. kaverilla ei kans jaksanu pysyä käynnis ja ei oikein edes halunnu lähtee käyntiin konehuoneen pesun jälkeen ja korjaantu ilmanputsarin vaihdolla..

                        Comment

                        • Oldshoes
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2009
                          • 70
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by hoocee325 View Post
                          eikö ne tulpat kuitenki kastunu ko kokeilit et ei kai se pumppu sieltä oo menny.. koitas vaihtaa ilmanputsari.. kaverilla ei kans jaksanu pysyä käynnis ja ei oikein edes halunnu lähtee käyntiin konehuoneen pesun jälkeen ja korjaantu ilmanputsarin vaihdolla..
                          Just hain uuden ilmanputsarin kun näytti olevan tosi tukossa toi edellinen mutta ei vieläkään luvannut. Voiko tuon aktiivihiilihässäkän ohittaa ilman omantunnontuskia, menen huomenna käymään fustilla tampereella hakemassa osaa.

                          On se sääli kun on ihmisiä jotka vaan ajaa autot loppuun, kova yritys pelastaa tää alkupään -92 e36. Harrastuksia pitää olla
                          Mopolla on halvempi ajaa.

                          Das Plastikwerk e36 316i -92

                          ex. Muutama e30, e28 ja e34

                          Comment

                          • Oldshoes
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2009
                            • 70
                            • Tampere

                            #28
                            Voisiko joku kertoa että mistä kannattaisi hakea alkuperöisen mallisia liittimiä, huomasin hetki sitten kun olin taas projektin parissa niin bensapumpun liittimet ovat kaputt. Johdot melkein poikki. Se voisi selittää montakin asiaa

                            EDIT: Saako esim biltema tai vst?
                            Mopolla on halvempi ajaa.

                            Das Plastikwerk e36 316i -92

                            ex. Muutama e30, e28 ja e34

                            Comment

                            • Oldshoes
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2009
                              • 70
                              • Tampere

                              #29
                              Nonniin Olin vähän perehtymässä baijerilaiseen kun vaihdoin kaverin secotec vectraan venakopan tiivisteen. Niin huomasin sellaisen asian että bensapumppu pumppaa bensaa hyvin ulos mut konehuoneeseen ei tuu enään mitään. Eli mulla taitaa olla suodatin tukossa ??? Voiskos joku antaa tarkan paikan et mistä se löytyy tässä e36 316i mallissa kun menee sissi touhuks huomenna ulkona vaihtaa sekin.

                              Yhtiömme kiittää kaikkia

                              Erityisesti Jürgenia osaavusta
                              Mopolla on halvempi ajaa.

                              Das Plastikwerk e36 316i -92

                              ex. Muutama e30, e28 ja e34

                              Comment

                              • Phaedrus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1888
                                • Helsinki

                                #30
                                Kyllähän se aika erikoinen tapaus olisi, jos vika olisi bensansuodattimessa. Se voi aiheuttaa kyllä käyntihäiriöitä, mutta että estäisi käynnistämisen kokonaan, epäilen. Onko ne sähköpuolen vikamahdollisuudet oikeasti poissuljettu?? Itse hankkisin käsiini Alfamerin 2005 julkaiseman teoksen BMW 3-sarja 1991-1998 (E36) : korjausopas [suomeksi toimittanut Esko Mauno; englanninkielinen lähdeteksti Mark Coombs & Steve Rendle], voisi helpottaa elämää kummasti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎