Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i viritystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • powell
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 42
    • Savonranta

    #31
    Originally posted by jannmann View Post
    No toi nyt ei kyllä ole mikään optimointi.....
    Suoraan sivuilta lainattua-->Monipuolista moottorioptimointia kaikille ajoneuvoryhmille.

    Mitäs se optimointi sitten on jos ei tuo??
    Nyt Bmw e36 328 vm.-95
    ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5857
      • Joccis City

      #32
      Originally posted by powell View Post
      Suoraan sivuilta lainattua-->Monipuolista moottorioptimointia kaikille ajoneuvoryhmille.

      Mitäs se optimointi sitten on jos ei tuo??
      Olisko vaikka dynossa just sun autoon tehty ohjelma missä siitä imusarjamodistakin sais kaiken irti. (näitä tekee ainakin Karala ja Harinen)

      Ei tusina lastu/ohjelma joka on tehty vakio autoon vakio imusarjalla.
      Ilman dynoajoa...
      Aprilia RSV4

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6602
        • Lappeenranta

        #33
        No jo on törkyhintanen "optimointi", ja tuskin nuokaan sivut alakanttiin ilmoittaa saavutetut hyödyt. Eli täysin turhaa hommaa mielestäni:think
        M550d

        Comment

        • powell
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 42
          • Savonranta

          #34
          Originally posted by jannmann View Post
          Olisko vaikka dynossa just sun autoon tehty ohjelma missä siitä imusarjamodistakin sais kaiken irti. (näitä tekee ainakin Karala ja Harinen)

          Ei tusina lastu/ohjelma joka on tehty vakio autoon vakio imusarjalla.
          Ilman dynoajoa...
          Hyvä että tuli tämäkin ilmi
          Kun ei ole bmw:n "virityksestä" mitään tietoa/taitoa.
          Kaikki oon tehny neuvojen perusteella,niin hyvin osaa pojat neuvoo täällä et jos osaa renkaat vaihtaa autoon niin osaa tehdä mitä vaan

          Karala ja Harinen??
          Nyt Bmw e36 328 vm.-95
          ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6602
            • Lappeenranta

            #35
            Originally posted by powell View Post
            Karala ja Harinen??
            Googlea Googlea http://www.hestec.fi/index.php
            M550d

            Comment

            • runkQ
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 314
              • Pieksämäki

              #36
              Originally posted by powell View Post
              Hyvä että tuli tämäkin ilmi
              Kun ei ole bmw:n "virityksestä" mitään tietoa/taitoa.
              Kaikki oon tehny neuvojen perusteella,niin hyvin osaa pojat neuvoo täällä et jos osaa renkaat vaihtaa autoon niin osaa tehdä mitä vaan

              Karala ja Harinen??

              Ex: E36 325, E30 325

              Comment

              • powell
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 42
                • Savonranta

                #37
                Originally posted by jannmann View Post
                Olisko vaikka dynossa just sun autoon tehty ohjelma missä siitä imusarjamodistakin sais kaiken irti. (näitä tekee ainakin Karala ja Harinen)

                Ei tusina lastu/ohjelma joka on tehty vakio autoon vakio imusarjalla.
                Ilman dynoajoa...
                Karala:lle se varmaan on sit vietävä,on sen verran lähempänä kuin Harinen.
                Työhän sen tiiätte mikä kannattaa
                Nyt Bmw e36 328 vm.-95
                ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  #38
                  nii lähinnä nyt meinasin että jos käyt teettämässä sen sun ecun sisään uuden ohjelman niin lisäksi kysyt vielä että kannattaako se sitten vielä vaihtaa
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #39
                    Originally posted by Supa View Post
                    Kysytääs tässä samalla. Eli nyt kun on kansi pöydällä niin minkälaista etua saadaan pakokanavia avartamalla? Vaikuttavat nimittäin aika ahtailta verrattuna pakosarjaan tai vaikka imukanaviin?
                    Eli vingutanko suuremmiksi vai jätänkö vakioksi? Alakerrassa ei ole mitään muutoksia tulossa ja vaparina mennään.
                    fraatti ainakin oli ottanut hyvin tehoa m52b28 koneesta kun oli kantta vingutettu (oli toki paljon muutakin mutta tee osa kerrallaan)
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      #40
                      Originally posted by Supa View Post
                      Kysytääs tässä samalla. Eli nyt kun on kansi pöydällä niin minkälaista etua saadaan pakokanavia avartamalla? Vaikuttavat nimittäin aika ahtailta verrattuna pakosarjaan tai vaikka imukanaviin?
                      Eli vingutanko suuremmiksi vai jätänkö vakioksi? Alakerrassa ei ole mitään muutoksia tulossa ja vaparina mennään.
                      Ne on ihan tarkoituksella sellaiset, ei kannata vinguttaa.
                      Last edited by r.w.; 14-02-2010, 13:18.
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        #41
                        Originally posted by Supa View Post
                        Kysytääs tässä samalla. Eli nyt kun on kansi pöydällä niin minkälaista etua saadaan pakokanavia avartamalla? Vaikuttavat nimittäin aika ahtailta verrattuna pakosarjaan tai vaikka imukanaviin?
                        Eli vingutanko suuremmiksi vai jätänkö vakioksi? Alakerrassa ei ole mitään muutoksia tulossa ja vaparina mennään.
                        Kuten r.w. jo edellä sanoikin, niin ei kannata vinguttaa. Imu- ja pakokanavien vertailu keskenään kannattaa unohtaa ja pakokanava saa ollakkin pienempi pakosarjaan verrattuna. Tuossa aiemmin sanoinkin, että vakio M50-kansi virtaa pakopuolelta sen verran hyvin, että joudut vaihtamaan läjäpäin muita osia, ennenkuin pakokanava alkaa ahdistamaan.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #42
                          Originally posted by O-Peksi View Post
                          Kuten r.w. jo edellä sanoikin, niin ei kannata vinguttaa. Imu- ja pakokanavien vertailu keskenään kannattaa unohtaa ja pakokanava saa ollakkin pienempi pakosarjaan verrattuna. Tuossa aiemmin sanoinkin, että vakio M50-kansi virtaa pakopuolelta sen verran hyvin, että joudut vaihtamaan läjäpäin muita osia, ennenkuin pakokanava alkaa ahdistamaan.
                          Ok, hyvä tietää.
                          Tiedän kyllä että kaasujen poisto ei vaadi niin paljoa kuin uuden seoksen vetäminen sylinteriin mutta onko siitä sitten haittaa jos kanavia isontaa?
                          Mihin tämä perustuu? Laskeeko virtausnopeus pakopuolellakin jos kanavat ovat liian isot?
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #43
                            Tämä jäi mielestäni hieman epäselväksi vielä...
                            Eli voiko pakokanavia avartamalla mennä viritys huonompaan suuntaan? Jos voi niin mikä teoria tässä on takana?
                            Olisin kiinostunut kuulemaan.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Ändi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1292
                              • Pori

                              #44
                              Originally posted by powell View Post
                              Mikäs hyöty tuosta pakojen vaihdosta on?
                              328:ssa kuulemma on vakiona suuremman röörit sarjassa kuin mitä kannessa,joten eihän niillä saa kuin ääntä?
                              mulla on päinvastainen käsitys tuosta.

                              Moottorin ohjauksesta.m52sten poksit ei ole kaikki ohjelmoitavissa.
                              Vissiin vanhimpiin sais jotain tehtyä.
                              sigpic
                              E46 2d 330 -02
                              EX.
                              E36 2d 328 -97
                              e92 335d -07
                              330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                              Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                              Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                              Bmw 325 iA 2D -93
                              Bmw 325 4d -92

                              Comment

                              • O-Peksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 2775
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by Supa View Post
                                Tämä jäi mielestäni hieman epäselväksi vielä...
                                Eli voiko pakokanavia avartamalla mennä viritys huonompaan suuntaan? Jos voi niin mikä teoria tässä on takana?
                                Olisin kiinostunut kuulemaan.
                                Todennäköisesti Pertti-Perusvinguttaja saa kanavaan kaikkea muuta kuin hyödyllisiä ja virtausta parantavia muotoja aikaan, joten en alkais tekemään mitään ilman virtauspenkkiä ja kunnollista tietotaitoa aiheesta. Esim. tossa omassa käytettynä ostetussa kannessa oli kaikki pakokanavat olleet erimuotoiset jonkun kyläsepän vinguttelun jäljiltä, ja PJK-Kansityön Petri tuskaili, että saa useamman hetken niitä muotoilla, että saa toimivat. Epäili jopa, että kaikkia jälkiä ja muotovirheitä hänkään ei tule saamaan kuntoon. Eli siis tavaraa poistettu vääristä kohdista.
                                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎