Olisko vaikka dynossa just sun autoon tehty ohjelma missä siitä imusarjamodistakin sais kaiken irti. (näitä tekee ainakin Karala ja Harinen)
Ei tusina lastu/ohjelma joka on tehty vakio autoon vakio imusarjalla.
Ilman dynoajoa...
Hyvä että tuli tämäkin ilmi
Kun ei ole bmw:n "virityksestä" mitään tietoa/taitoa.
Kaikki oon tehny neuvojen perusteella,niin hyvin osaa pojat neuvoo täällä et jos osaa renkaat vaihtaa autoon niin osaa tehdä mitä vaan
Karala ja Harinen??
Nyt Bmw e36 328 vm.-95 ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl
Hyvä että tuli tämäkin ilmi
Kun ei ole bmw:n "virityksestä" mitään tietoa/taitoa.
Kaikki oon tehny neuvojen perusteella,niin hyvin osaa pojat neuvoo täällä et jos osaa renkaat vaihtaa autoon niin osaa tehdä mitä vaan
nii lähinnä nyt meinasin että jos käyt teettämässä sen sun ecun sisään uuden ohjelman niin lisäksi kysyt vielä että kannattaako se sitten vielä vaihtaa
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
Kysytääs tässä samalla. Eli nyt kun on kansi pöydällä niin minkälaista etua saadaan pakokanavia avartamalla? Vaikuttavat nimittäin aika ahtailta verrattuna pakosarjaan tai vaikka imukanaviin?
Eli vingutanko suuremmiksi vai jätänkö vakioksi? Alakerrassa ei ole mitään muutoksia tulossa ja vaparina mennään.
fraatti ainakin oli ottanut hyvin tehoa m52b28 koneesta kun oli kantta vingutettu (oli toki paljon muutakin mutta tee osa kerrallaan)
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
Kysytääs tässä samalla. Eli nyt kun on kansi pöydällä niin minkälaista etua saadaan pakokanavia avartamalla? Vaikuttavat nimittäin aika ahtailta verrattuna pakosarjaan tai vaikka imukanaviin?
Eli vingutanko suuremmiksi vai jätänkö vakioksi? Alakerrassa ei ole mitään muutoksia tulossa ja vaparina mennään.
Ne on ihan tarkoituksella sellaiset, ei kannata vinguttaa.
Kysytääs tässä samalla. Eli nyt kun on kansi pöydällä niin minkälaista etua saadaan pakokanavia avartamalla? Vaikuttavat nimittäin aika ahtailta verrattuna pakosarjaan tai vaikka imukanaviin?
Eli vingutanko suuremmiksi vai jätänkö vakioksi? Alakerrassa ei ole mitään muutoksia tulossa ja vaparina mennään.
Kuten r.w. jo edellä sanoikin, niin ei kannata vinguttaa. Imu- ja pakokanavien vertailu keskenään kannattaa unohtaa ja pakokanava saa ollakkin pienempi pakosarjaan verrattuna. Tuossa aiemmin sanoinkin, että vakio M50-kansi virtaa pakopuolelta sen verran hyvin, että joudut vaihtamaan läjäpäin muita osia, ennenkuin pakokanava alkaa ahdistamaan.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Kuten r.w. jo edellä sanoikin, niin ei kannata vinguttaa. Imu- ja pakokanavien vertailu keskenään kannattaa unohtaa ja pakokanava saa ollakkin pienempi pakosarjaan verrattuna. Tuossa aiemmin sanoinkin, että vakio M50-kansi virtaa pakopuolelta sen verran hyvin, että joudut vaihtamaan läjäpäin muita osia, ennenkuin pakokanava alkaa ahdistamaan.
Ok, hyvä tietää.
Tiedän kyllä että kaasujen poisto ei vaadi niin paljoa kuin uuden seoksen vetäminen sylinteriin mutta onko siitä sitten haittaa jos kanavia isontaa?
Mihin tämä perustuu? Laskeeko virtausnopeus pakopuolellakin jos kanavat ovat liian isot?
Tämä jäi mielestäni hieman epäselväksi vielä...
Eli voiko pakokanavia avartamalla mennä viritys huonompaan suuntaan? Jos voi niin mikä teoria tässä on takana?
Olisin kiinostunut kuulemaan.
Tämä jäi mielestäni hieman epäselväksi vielä...
Eli voiko pakokanavia avartamalla mennä viritys huonompaan suuntaan? Jos voi niin mikä teoria tässä on takana?
Olisin kiinostunut kuulemaan.
Todennäköisesti Pertti-Perusvinguttaja saa kanavaan kaikkea muuta kuin hyödyllisiä ja virtausta parantavia muotoja aikaan, joten en alkais tekemään mitään ilman virtauspenkkiä ja kunnollista tietotaitoa aiheesta. Esim. tossa omassa käytettynä ostetussa kannessa oli kaikki pakokanavat olleet erimuotoiset jonkun kyläsepän vinguttelun jäljiltä, ja PJK-Kansityön Petri tuskaili, että saa useamman hetken niitä muotoilla, että saa toimivat. Epäili jopa, että kaikkia jälkiä ja muotovirheitä hänkään ei tule saamaan kuntoon. Eli siis tavaraa poistettu vääristä kohdista.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment