Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i viritystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3565
    • Nla

    #16
    menber puolella on yksi topikki 328i virittelyä koskien tehoja siitä oli saatu muistaakseni about 250hv/300nm.

    Joten maksahan vuosimaksu niin pääset tähän topikkiin tutustumaan.
    musitaakseni Silli mainitsi topikissa, että tuo 250 alkaa olemaan max mitä tuo kone kestää vakiona. Kytkin meni vaihtoon nopeasti.

    Tosiaan maksa klubi maksu niin pääset lukemaan tätä topikkia tarkemin.
    BMW E90 330dA 2007
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #17
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Camo
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1662
        • Lahti

        #18
        Originally posted by powell View Post
        Vakiona 328:ssa on 193Hp
        Originally posted by jami View Post
        Onko? Vai ilmottaako tehdas niin?
        Originally posted by Curtis View Post
        Ämmää ei saa farkkuna eikä compactina, mutta kyllä coupe, sedan ja cabrio löytyy. Kyl mun mielest kannattais kans ajella noilla vireillä vaan ja ostaa sit se ämmälläinen vaan kolmen kesän päästä. Omassa on kans se imusarja vaihdettu ja sit on rosteri putki, niin 218hp oli penkis. Eihän se rähinä ole, mutta kauppaan oon aina kerinny(kun on vaan ajoissa lähteny).
        Kannattanee penkitellä noi vehkeet myös vakiona ennen imusarjamodeja yms. Noin vinkkinä että omasta M52B28TU:sta saatiin Tatechin penkistä vakiona lukemat 211hp/300Nm.
        Current:
        Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
        DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


        Previous:
        Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
        E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
        Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
        E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5857
          • Joccis City

          #19
          Originally posted by powell View Post
          Vakiona 328:ssa on 193Hp


          Omasta mitattiinTurussa Diesel Häkkisellä 205hv vakiona ja schrick imusarjalla 227hv.



          Jos budjetti on 5000e, niin eikö kannattaisi ostaa kuitenkin se M3 sedan?
          Siinä saa vielä paremmat jarrutkin kaupanpäälle. Ja arvokin pysyy paremmin.

          Saa toki 328i:stä vaparina sen 300hv ja ylikin, mutta siihen ei 5000e riitä.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Curtis
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 44
            • Turku

            #20
            No juu ei tullu penkiteltyä ennen imusarjamodia, mutta edellisen vastaavan penkitin ja 202hp oli vakiona. Siihen taas en muutoksia tehnytkään.
            E61 535d

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by O-Peksi View Post
              ...

              Tulevia kuluja on kansityöt(summa vielä avoinna, koska modauksen tarve vielä hämärän peitossa, selvinnee ensi viikolla), jonka uskon kustantavan n.500e, sekä venttiilijouset n.300e.

              Kokonaiskulungeissa liikutaan siis suuruusluokassa 3500-5000e, jotta 100hp/l saavutetaan ainakin teoriatasolla.

              Miulla tavoitteena siis 300hp moottorista, ja tässä on menty lähes joka suhteessa "budjettivirityksen" ehdoilla, mikä osalistastakin näkyy.
              Jooppodijoo, pitää vähä lisätä hintaa, kun selvisi äsken tuo kannen muokkaamistarpeen suuruus. Kannessa imupuoli virtaa vakiona n.10.3mm nostolla 335hp, jonka jälkeen romahtaa radikaalisti, ja pakopuoli n.9.6mm nostolla 280hp. Imupuolen virtausta vakioimusarja pudottaa kuulemma tuosta ainakin 50%, ja noilla S50B32-läppärungoilla arviolta 10-15%. Eli mikäli mielii kannen virtaavan +300hp, on muokkausta tehtävä suht radikaalisti.

              Saa nähdä tinginkö tuosta tehotavoitteesta, vai heittäydynkö hulluksi ja laitan 1500e kanteen, jonka jälkeen reilusti yli 300hp koneteho on mahdollinen, toki muista osista riippuen. Herää vaan kysymys, että uskaltaako ton budjettialakerran kaveriks laittaa noin kallista kantta, jos alakerrassa joku paikka ei kestäkkään, ja seuraa täystuho...
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5857
                • Joccis City

                #22
                Originally posted by O-Peksi View Post
                Saa nähdä tinginkö tuosta tehotavoitteesta, vai heittäydynkö hulluksi ja laitan 1500e kanteen, jonka jälkeen reilusti yli 300hp koneteho on mahdollinen, toki muista osista riippuen. Herää vaan kysymys, että uskaltaako ton budjettialakerran kaveriks laittaa noin kallista kantta, jos alakerrassa joku paikka ei kestäkkään, ja seuraa täystuho...
                Makkosellekko kantta meinaat?
                Sen käsialaa on ainakin Suomen tehokkain M50B28 (n.350hv) johdannainen ja ymmärtääkseni myös tuleva M54B30 (kait luokkaa 400hv)
                Aprilia RSV4

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Makkosellekko kantta meinaat?
                  Sen käsialaa on ainakin Suomen tehokkain M50B28 (n.350hv) johdannainen ja ymmärtääkseni myös tuleva M54B30 (kait luokkaa 400hv)
                  Varkauden PJK-Kansityöllä on kansi. Petri Kvintus siis nimeltään se seppä.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #24
                    Originally posted by jannmann View Post
                    Makkosellekko kantta meinaat?
                    Sen käsialaa on ainakin Suomen tehokkain M50B28 (n.350hv) johdannainen ja ymmärtääkseni myös tuleva M54B30 (kait luokkaa 400hv)
                    onko näistä koneista jossain enemmän?
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5857
                      • Joccis City

                      #25
                      Originally posted by Tonton View Post
                      onko näistä koneista jossain enemmän?
                      Ei ole. Molemmat koneet on kyllä kesällä viivalla roadsportissa.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • powell
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 42
                        • Savonranta

                        #26
                        Nyt on mietitty kaavat ja kuviot..
                        Imusarja on kiinni.
                        Homman nimi on et moottorin optimointiin ja penkkiin,siihens sit saakin jäädä.
                        Pari kesää sellasenaan ja sit M3:sta.
                        Kannattaako muute sitä ECU:a vaihtaa?
                        Nyt Bmw e36 328 vm.-95
                        ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          #27
                          Originally posted by powell View Post
                          Nyt on mietitty kaavat ja kuviot..
                          Imusarja on kiinni.
                          Homman nimi on et moottorin optimointiin ja penkkiin,siihens sit saakin jäädä.
                          Pari kesää sellasenaan ja sit M3:sta.
                          Kannattaako muute sitä ECU:a vaihtaa?
                          mikäs käsitys sulla on tosta optimoinnista missä, miten ja minne se tehdään?
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • powell
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2010
                            • 42
                            • Savonranta

                            #28
                            Originally posted by Tonton View Post
                            mikäs käsitys sulla on tosta optimoinnista missä, miten ja minne se tehdään?
                            Nyt Bmw e36 328 vm.-95
                            ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5857
                              • Joccis City

                              #29
                              Originally posted by powell View Post
                              No toi nyt ei kyllä ole mikään optimointi.....
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #30
                                Kysytääs tässä samalla. Eli nyt kun on kansi pöydällä niin minkälaista etua saadaan pakokanavia avartamalla? Vaikuttavat nimittäin aika ahtailta verrattuna pakosarjaan tai vaikka imukanaviin?
                                Eli vingutanko suuremmiksi vai jätänkö vakioksi? Alakerrassa ei ole mitään muutoksia tulossa ja vaparina mennään.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎