Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i viritystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • powell
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 42
    • Savonranta

    e36 328i viritystä

    Eli omistamani auto on bmw e36 328 vm.-95
    Tarkoitukseni olisi kysellä kokemuksia sen virittämisestä.
    Miten paljon kannattaa virittää jotta muu tekniikka kestää,perät,kytkin,laatikot...
    Ajatukseni oli jättää virittäminen sille asteelle ettei muuta tekniikkaa tartteis muuttaa.

    Nyt autossa on m50b25 imusarja joka antaa jokusen hepan.
    Seuraavaksi olisi tarkoitus viedä optimointiin.
    Sit olis varmaan siirryttävä koneen sisään.
    Miten nokkien laita,kannattaako veivit ja männät vaihtaa kestävämpiin?

    kaikki tieto on enemmän kuin tervetullutta.

    Itse en ole koneen sisällä käynyt missään autossa,joten joku jos tietää palikoiden vaihtajia niin olisin kiinnostunut yhteystiedoista.

    Virittäminen kuitenkin järjen kanssa,aikomukseni ei ole polkea koneeseen monia tuhansia.
    Pari kesää kun ajelis tuolla niin sit vois hankkia M3:n
    Kuitenkin sen 250-300Hp olis hakusessa.

    Kiitos.
    Mika
    Nyt Bmw e36 328 vm.-95
    ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Ecu vaihtoon, vakiota ei kannata pitää jos haluaa nokkiakin vaihtaa, säätö on todella kallis joka kerta eikä maf välttämättä tykkää rajummista nokista. Plug&play mega on yksi hyvistä vaihtoehdoista.

    Nokiksi imupuolelle Fischer Motortechnikin imunokka, pakopuolelle M50 vanoksettoman imunokka.

    Pakopuolelle voi laittaa vaikka kiinanpeltisarjat, siis ne supersprint kopiot. Vaihtoehtoisesti M3 putkisto pakosarjoineen.

    Noilla tulee paras €/hp.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Dew
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 272
      • Jyväskylä

      #3
      Vissiin vaparina voi olla hieman vaikeaa saada noin paljon tehoja? Eikä tuota turbon kanssa taida kovin helposti saada leimattua.
      BMW 325i Cabriolet -90

      Comment

      • powell
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 42
        • Savonranta

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Pakopuolelle voi laittaa vaikka kiinanpeltisarjat, siis ne supersprint kopiot. Vaihtoehtoisesti M3 putkisto pakosarjoineen.
        Mikäs hyöty tuosta pakojen vaihdosta on?
        328:ssa kuulemma on vakiona suuremman röörit sarjassa kuin mitä kannessa,joten eihän niillä saa kuin ääntä?
        Nyt Bmw e36 328 vm.-95
        ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

        Comment

        • powell
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 42
          • Savonranta

          #5
          Originally posted by Dew View Post
          Vissiin vaparina voi olla hieman vaikeaa saada noin paljon tehoja? Eikä tuota turbon kanssa taida kovin helposti saada leimattua.
          Pelkäsään imusarjan vaihdolla on saatu tuosta koneesta 217Hp
          Nyt Bmw e36 328 vm.-95
          ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6693
            • .......

            #6
            Originally posted by powell View Post

            Itse en ole koneen sisällä käynyt missään autossa,joten joku jos tietää palikoiden vaihtajia niin olisin kiinnostunut yhteystiedoista.

            Pari kesää kun ajelis tuolla niin sit vois hankkia M3:n
            Kuitenkin sen 250-300Hp olis hakusessa.

            Kiitos.
            Mika
            Minkäslaisella budjetilla oot liikkellä?
            Halvimmalla nuo ~300hp saa vaihtamalla m3:n, varsinkin jos osien vaihtamista joutuu muilla teettämään.

            Nimim. "O-Peksi":n s3 topicista löytyy ainakin juttua.
            Last edited by JJT; 12-02-2010, 19:46.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6602
              • Lappeenranta

              #7
              Originally posted by powell View Post
              Pelkäsään imusarjan vaihdolla on saatu tuosta koneesta 217Hp
              Eli n.10 hevosvoimaa lisää, loppujen 33-83 lisähepan hankkiminen voikin olla sitten aika kallista.
              M550d

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by powell View Post

                Virittäminen kuitenkin järjen kanssa,aikomukseni ei ole polkea koneeseen monia tuhansia.
                Pari kesää kun ajelis tuolla niin sit vois hankkia M3:n
                Kuitenkin sen 250-300Hp olis hakusessa.

                Kiitos.
                Mika
                Tuohon tehohaarukkaan mahtuu myös aikamoinen hintahaarukka. 260-270hp on varmasti saavutettavissa alle "monia tuhansia" käyttämällä, mutta tuosta yli mentäessä alkaa tulla moottorille hintaa. JJT jo tuossa ylempänä sen tiivistikin, että kannattaa vaihtaa suosiolla siihen M3:seen, varsinkin, jos ei ite pysty tekemään osien vaihtoja yms.

                Omaan moottoriin mennyt tähän mennessä n.2000e, joka sisältää koneistukset+tasapainotukset(ilmaiseksi tai pilkkahintaan, ovh. hinnoilla näille pelkästään voi laskea n.500-800e), käytetyt männät(S50B30), männänrenkaat, nokat, käytetyt kanget(M50), tiivisteet, laakerit, läppärungot(S50B32) ja erinäisiä pikkuosia(6xPipercrossin suodattimet yms.). Täydellinen lista on toisella koneella, joten tosta saattaa puuttua jotain.

                Aiemmin ostettuja osia on jo Mega, 390cc/min -suuttimet ja PLX:n laajakaistalambda, joihin saa varata sen 800-1000e myös.

                Tulevia kuluja on kansityöt(summa vielä avoinna, koska modauksen tarve vielä hämärän peitossa, selvinnee ensi viikolla), jonka uskon kustantavan n.500e, sekä venttiilijouset n.300e.

                Kokonaiskulungeissa liikutaan siis suuruusluokassa 3500-5000e, jotta 100hp/l saavutetaan ainakin teoriatasolla.

                Miulla tavoitteena siis 300hp moottorista, ja tässä on menty lähes joka suhteessa "budjettivirityksen" ehdoilla, mikä osalistastakin näkyy.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • powell
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 42
                  • Savonranta

                  #9
                  Originally posted by jumbo View Post
                  Eli n.10 hevosvoimaa lisää, loppujen 33-83 lisähepan hankkiminen voikin olla sitten aika kallista.
                  Vakiona 328:ssa on 193Hp
                  Nyt Bmw e36 328 vm.-95
                  ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

                  Comment

                  • jami
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 749
                    • Suljetulla alueella

                    #10
                    Originally posted by powell View Post
                    Vakiona 328:ssa on 193Hp
                    Onko? Vai ilmottaako tehdas niin?

                    Comment

                    • powell
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 42
                      • Savonranta

                      #11
                      Originally posted by JJT View Post
                      Minkäslaisella budjetilla oot liikkellä?
                      Halvimmalla nuo ~300hp saa vaihtamalla m3:n, varsinkin jos osien vaihtamista joutuu muilla teettämään.

                      Nimim. "O-Peksi":n s3 topicista löytyy ainakin juttua.
                      Pudjettia ei ole missään vaiheessa määritelty.mut kyllä se alle 5000:n sais jäädä.
                      kun ei jaksais mopoilla
                      Siitä M3:sta sen verran et se saattaa siirtyy kolmen kesän päähän,senkin virittäminen alkaisi samontein.
                      Kyllähän työ tiiätte

                      M3:sta ei saa neliovisena..prkl..

                      Annatko linkin tuohon O-Peksi topic:n?
                      Nyt Bmw e36 328 vm.-95
                      ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

                      Comment

                      • Curtis
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2006
                        • 44
                        • Turku

                        #12
                        Ämmää ei saa farkkuna eikä compactina, mutta kyllä coupe, sedan ja cabrio löytyy. Kyl mun mielest kannattais kans ajella noilla vireillä vaan ja ostaa sit se ämmälläinen vaan kolmen kesän päästä. Omassa on kans se imusarja vaihdettu ja sit on rosteri putki, niin 218hp oli penkis. Eihän se rähinä ole, mutta kauppaan oon aina kerinny(kun on vaan ajoissa lähteny).
                        E61 535d

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6693
                          • .......

                          #13
                          Originally posted by powell View Post
                          Pudjettia ei ole missään vaiheessa määritelty.mut kyllä se alle 5000:n sais jäädä.
                          kun ei jaksais mopoilla
                          Siitä M3:sta sen verran et se saattaa siirtyy kolmen kesän päähän,senkin virittäminen alkaisi samontein.
                          Kyllähän työ tiiätte

                          M3:sta ei saa neliovisena..prkl..

                          Annatko linkin tuohon O-Peksi topic:n?
                          Tuossahan tuo on post.8.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • powell
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2010
                            • 42
                            • Savonranta

                            #14
                            Originally posted by Curtis View Post
                            Ämmää ei saa farkkuna eikä compactina, mutta kyllä coupe, sedan ja cabrio löytyy. Kyl mun mielest kannattais kans ajella noilla vireillä vaan ja ostaa sit se ämmälläinen vaan kolmen kesän päästä. Omassa on kans se imusarja vaihdettu ja sit on rosteri putki, niin 218hp oli penkis. Eihän se rähinä ole, mutta kauppaan oon aina kerinny(kun on vaan ajoissa lähteny).
                            Tuossa aamu kahveella käydessäni kaverini juuri tuumasi et kyllä M3:a saa myös sedanina mut ovat harvassa.
                            Nyt Bmw e36 328 vm.-95
                            ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1461
                              • Area 03

                              #15
                              Originally posted by powell View Post
                              Tuossa aamu kahveella käydessäni kaverini juuri tuumasi et kyllä M3:a saa myös sedanina mut ovat harvassa.
                              Nettiautosta haulla löytyi suomesta heti 2 kpl 3,0L 9600-11000€ ja 3 kpl 3,2L 16-18 k€
                              Last edited by b mutteri kasa; 13-02-2010, 10:27.
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎