Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 tulpat ui öljyssä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nbo
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 179
    • Seinäjoki

    #31
    Elikkä jos se on esimerkiksi venttiilivarren kumi niin kuinkahan tuolla uskaltaa ajella. Jos tuolla nyt ajelee enemmänkin niin onko luvassa jotain kivaa kivaa Minkälainen homma tuo venttiilivarren kumin vaihto on ja mitäköhan osat maksaa.
    Ostetaan
    320d E91

    Comment

    • ///Mikki
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 209

      #32
      Originally posted by nbo View Post
      Ei tunnu maahankaan jäävän jälkiä eli mikähän mahtais olla vikana
      Tulisko sitten pakoputken kautta savuna? Yleisimmät paikathan mistä se voi sylintereihin mennä on venttilivarren tiivisteet/kumit tai männänrenkaat.
      Onko öljy ihan normaalin väristä? Oletkos paisuntasäiliöön kurkannu? Jos nuissa jotai epämääräistä niin kansipaffi tai jopa kansi. Tässä oma kokemus/näkemys.
      e36 325 coupe ///M-Technic
      e46 330dA Touring "///M-Sport"

      Comment

      • nbo
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 179
        • Seinäjoki

        #33
        Originally posted by ///Mikki View Post
        Tulisko sitten pakoputken kautta savuna? Yleisimmät paikathan mistä se voi sylintereihin mennä on venttilivarren tiivisteet/kumit tai männänrenkaat.
        Onko öljy ihan normaalin väristä? Oletkos paisuntasäiliöön kurkannu? Jos nuissa jotai epämääräistä niin kansipaffi tai jopa kansi. Tässä oma kokemus/näkemys.
        Paisariin ei oo tullu kurkattua mutta öljyt kun tuossa 1000km sitten vaihdoin niin ei mitään epämääräistä näkyny. Ja Välillä savuttaa enemmän ja välillä vähemmän eli ota nyt tuostakin selvää...
        Ostetaan
        320d E91

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2194
          • Kangasala

          #34
          Originally posted by nbo View Post
          Ja Välillä savuttaa enemmän ja välillä vähemmän eli ota nyt tuostakin selvää...
          Savuttaa, onko se harmaata normaalia vesihöyryä vai sinertävää ja palaneen öljyn hajuista savua? Se vesihöyry on ihan normaalia, mutta sinertävä savu ei.

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • jokkeri68
            Newbiemmer
            • May 2006
            • 12
            • lohja

            #35
            mullakin samanlainen ogelma 3 ja 4 sylinerin tulpat ihan oljys ja kun auto lämpee nii alkaa kierokset heittelee 500 -1200 välil ja savuttaa ihan hemmetist ja öljyä tulee savun mukana! ja haisee pahalle. ja välil hyytyy ja alkaa putputtaa ihmeelisesti mut sit ku antaa pari minuuttia tehä sitä sitten putputus loppuu ja sit kulkee taas ihan normaalisti puristukset mittaan viikonloppuna! ja autohan on siis e36 325 coupe 92
            ex:e30 318 89 ex:e28 520 85
            nyt e36 325 coupe 92

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #36
              Jokkeri, ovatko ne kaksi sytytystulppaa öljyiset vai tulppien koloissa öljyä? Ajattelin vain, että jos kolot ovat öljytyt, venttiilikopan tiiviste on syyllinen.

              Comment

              • KeDa21
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 322

                #37
                Itelläni on vähän samanlaista ongelmaa omani e36 325:sen kanssa eli yhdessä tulpan kolosessa reilusti öljyä ja toisissa vain vähän...tiiviste vaihtoon? löytyykös sen tiivisteen vaihtoon minkäänlaisia ohjeita? , kun voi olla ensikertalaiselle aika hankala homma Voisko putkistosta kuuluva röpötys jopa johtua tuosta, että öljyä on tulpan rakosissa - - > Puolat kosteana.. :think

                Comment

                • SledgeHammer82
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1651
                  • Pk-seutu

                  #38
                  Originally posted by KeDa21 View Post
                  Itelläni on vähän samanlaista ongelmaa omani e36 325:sen kanssa eli yhdessä tulpan kolosessa reilusti öljyä ja toisissa vain vähän...tiiviste vaihtoon? löytyykös sen tiivisteen vaihtoon minkäänlaisia ohjeita? , kun voi olla ensikertalaiselle aika hankala homma Voisko putkistosta kuuluva röpötys jopa johtua tuosta, että öljyä on tulpan rakosissa - - > Puolat kosteana.. :think
                  Mitäs jos lukisit tämän threadin alusta asti? Tässäkin tredissä on linkki kuvallisiin ohjeisiin ja haulla löytyy paljon lisätietoa.

                  Comment

                  • KeDa21
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 322

                    #39
                    Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                    Mitäs jos lukisit tämän threadin alusta asti? Tässäkin tredissä on linkki kuvallisiin ohjeisiin ja haulla löytyy paljon lisätietoa.
                    Kyllä luinkin kokonaan, mutta eipä sattunut silmään...lähinnä vaan niinkun siihen vastausta etsin että kannattaisko alkaa vaihtelmaan? ja että vaikuttaako tuo puolien kosteus mitenkään..

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      #40
                      Originally posted by KeDa21 View Post
                      Kyllä luinkin kokonaan, mutta eipä sattunut silmään...lähinnä vaan niinkun siihen vastausta etsin että kannattaisko alkaa vaihtelmaan? ja että vaikuttaako tuo puolien kosteus mitenkään..
                      Katopa vaikka postaus 16 tästä ketjusta:


                      Ja kannattaa vaihtaa. Ei tykkää puolat eikä sen puoleen tulpatkaan hyvää öljystä.

                      Comment

                      • KeDa21
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 322

                        #41
                        Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                        Katopa vaikka postaus 16 tästä ketjusta:


                        Ja kannattaa vaihtaa. Ei tykkää puolat eikä sen puoleen tulpatkaan hyvää öljystä.
                        Kiitokset, pitänee laittaa sitten tiiviste vaihtoon

                        Comment

                        • jokkeri68
                          Newbiemmer
                          • May 2006
                          • 12
                          • lohja

                          #42
                          Originally posted by Lanttu View Post
                          Jokkeri, ovatko ne kaksi sytytystulppaa öljyiset vai tulppien koloissa öljyä? Ajattelin vain, että jos kolot ovat öljytyt, venttiilikopan tiiviste on syyllinen.
                          kyllä niissä kahessa tulpassakin on öljyä mutta kyllä kolossakin oli aika paljon öjyä.
                          ex:e30 318 89 ex:e28 520 85
                          nyt e36 325 coupe 92

                          Comment

                          • KeDa21
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 322

                            #43
                            Tänään tarkemmin "öljy" vuotoja etsiskeltyä huomasin että ohjaustehostimen nestesäiliöstä sitä nestettä tiputtaa ja jos se sieltä sitten kulkeutuu koneen pohjaan jne..Ei sitä nestettä sieltä kovin paljoa ollut hävinnyt, mutta ei kuitenkaan mittatikussa näyttänyt mitään. Nyt sieltä lähtevät todella märät/paskaset letkut on puhditettu ja saa nyt nähdä jos sieltä jostain sitten nestettä pihalle pukkaa..

                            Comment

                            • samir
                              Newbiemmer
                              • Jan 2007
                              • 3

                              #44
                              e36 325. tulpat öljyssä.

                              Mikähän mahtaisi olla vikana kun syö öljyä aika reippaasti, tulpat on kauttaaltaan ihan öljyssa sekä näyttäis nostavan pakokaasujen yhteydessä öljyä peräkontiluukkuun ja puskuriin.. pikaista tietoa tarviis.

                              Comment

                              • AMP
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 536
                                • Turku

                                #45
                                itellä ui oljyssä tulpat kans vähä. venakopan tiivisteet vuotaa kai. ei oo ite jaksanu vaihtaa. siin taitaa olla tulppien kohalla ne o-renkaat jotka kusee öljyä tulppien reikiin. ite välillä vaan käyttäny auki ja putsannu. vois sen tiivisteen kesäl vaihtaa kai. en tiiä kyllä tarkoititko palotilassa vai tulppien päällä. eipä se siellä palotilassa nii näkyiskään. enivei.
                                Last edited by AMP; 15-02-2007, 17:25.
                                e65 730d

                                Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎