Elikkä jos se on esimerkiksi venttiilivarren kumi niin kuinkahan tuolla uskaltaa ajella. Jos tuolla nyt ajelee enemmänkin niin onko luvassa jotain kivaa kivaa Minkälainen homma tuo venttiilivarren kumin vaihto on ja mitäköhan osat maksaa.
Ei tunnu maahankaan jäävän jälkiä eli mikähän mahtais olla vikana
Tulisko sitten pakoputken kautta savuna? Yleisimmät paikathan mistä se voi sylintereihin mennä on venttilivarren tiivisteet/kumit tai männänrenkaat.
Onko öljy ihan normaalin väristä? Oletkos paisuntasäiliöön kurkannu? Jos nuissa jotai epämääräistä niin kansipaffi tai jopa kansi. Tässä oma kokemus/näkemys.
e36 325 coupe ///M-Technic
e46 330dA Touring "///M-Sport"
Tulisko sitten pakoputken kautta savuna? Yleisimmät paikathan mistä se voi sylintereihin mennä on venttilivarren tiivisteet/kumit tai männänrenkaat.
Onko öljy ihan normaalin väristä? Oletkos paisuntasäiliöön kurkannu? Jos nuissa jotai epämääräistä niin kansipaffi tai jopa kansi. Tässä oma kokemus/näkemys.
Paisariin ei oo tullu kurkattua mutta öljyt kun tuossa 1000km sitten vaihdoin niin ei mitään epämääräistä näkyny. Ja Välillä savuttaa enemmän ja välillä vähemmän eli ota nyt tuostakin selvää...
Ja Välillä savuttaa enemmän ja välillä vähemmän eli ota nyt tuostakin selvää...
Savuttaa, onko se harmaata normaalia vesihöyryä vai sinertävää ja palaneen öljyn hajuista savua? Se vesihöyry on ihan normaalia, mutta sinertävä savu ei.
mullakin samanlainen ogelma 3 ja 4 sylinerin tulpat ihan oljys ja kun auto lämpee nii alkaa kierokset heittelee 500 -1200 välil ja savuttaa ihan hemmetist ja öljyä tulee savun mukana! ja haisee pahalle. ja välil hyytyy ja alkaa putputtaa ihmeelisesti mut sit ku antaa pari minuuttia tehä sitä sitten putputus loppuu ja sit kulkee taas ihan normaalisti puristukset mittaan viikonloppuna! ja autohan on siis e36 325 coupe 92
Jokkeri, ovatko ne kaksi sytytystulppaa öljyiset vai tulppien koloissa öljyä? Ajattelin vain, että jos kolot ovat öljytyt, venttiilikopan tiiviste on syyllinen.
Itelläni on vähän samanlaista ongelmaa omani e36 325:sen kanssa eli yhdessä tulpan kolosessa reilusti öljyä ja toisissa vain vähän...tiiviste vaihtoon? löytyykös sen tiivisteen vaihtoon minkäänlaisia ohjeita? , kun voi olla ensikertalaiselle aika hankala homma Voisko putkistosta kuuluva röpötys jopa johtua tuosta, että öljyä on tulpan rakosissa - - > Puolat kosteana.. :think
Itelläni on vähän samanlaista ongelmaa omani e36 325:sen kanssa eli yhdessä tulpan kolosessa reilusti öljyä ja toisissa vain vähän...tiiviste vaihtoon? löytyykös sen tiivisteen vaihtoon minkäänlaisia ohjeita? , kun voi olla ensikertalaiselle aika hankala homma Voisko putkistosta kuuluva röpötys jopa johtua tuosta, että öljyä on tulpan rakosissa - - > Puolat kosteana.. :think
Mitäs jos lukisit tämän threadin alusta asti? Tässäkin tredissä on linkki kuvallisiin ohjeisiin ja haulla löytyy paljon lisätietoa.
Mitäs jos lukisit tämän threadin alusta asti? Tässäkin tredissä on linkki kuvallisiin ohjeisiin ja haulla löytyy paljon lisätietoa.
Kyllä luinkin kokonaan, mutta eipä sattunut silmään...lähinnä vaan niinkun siihen vastausta etsin että kannattaisko alkaa vaihtelmaan? ja että vaikuttaako tuo puolien kosteus mitenkään..
Kyllä luinkin kokonaan, mutta eipä sattunut silmään...lähinnä vaan niinkun siihen vastausta etsin että kannattaisko alkaa vaihtelmaan? ja että vaikuttaako tuo puolien kosteus mitenkään..
Jokkeri, ovatko ne kaksi sytytystulppaa öljyiset vai tulppien koloissa öljyä? Ajattelin vain, että jos kolot ovat öljytyt, venttiilikopan tiiviste on syyllinen.
kyllä niissä kahessa tulpassakin on öljyä mutta kyllä kolossakin oli aika paljon öjyä.
Tänään tarkemmin "öljy" vuotoja etsiskeltyä huomasin että ohjaustehostimen nestesäiliöstä sitä nestettä tiputtaa ja jos se sieltä sitten kulkeutuu koneen pohjaan jne..Ei sitä nestettä sieltä kovin paljoa ollut hävinnyt, mutta ei kuitenkaan mittatikussa näyttänyt mitään. Nyt sieltä lähtevät todella märät/paskaset letkut on puhditettu ja saa nyt nähdä jos sieltä jostain sitten nestettä pihalle pukkaa..
Mikähän mahtaisi olla vikana kun syö öljyä aika reippaasti, tulpat on kauttaaltaan ihan öljyssa sekä näyttäis nostavan pakokaasujen yhteydessä öljyä peräkontiluukkuun ja puskuriin.. pikaista tietoa tarviis.
itellä ui oljyssä tulpat kans vähä. venakopan tiivisteet vuotaa kai. ei oo ite jaksanu vaihtaa. siin taitaa olla tulppien kohalla ne o-renkaat jotka kusee öljyä tulppien reikiin. ite välillä vaan käyttäny auki ja putsannu. vois sen tiivisteen kesäl vaihtaa kai. en tiiä kyllä tarkoititko palotilassa vai tulppien päällä. eipä se siellä palotilassa nii näkyiskään. enivei.
Comment