Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 tulpat ui öljyssä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pmtk
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1560
    • Iisalmi

    #46
    Kannattaa varmasti uusia venttiilinkopan tiiviste - tulpanreikien rinkulat tulee samassa paketissa. Ei varmaan tee pitkän päälle hyvää, kun tulpanhatut puolineen ui öljyssä. Vuotaa se tiiviste varmaan jostain muualtakin, kun kerran ölppää riittää takakontin luukkuun saakka.
    E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

    Comment

    • AMP
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 536
      • Turku

      #47
      onko kova homma vaihtaa tiiviste ja o-renkaat? ei oo tullu mihinkää vaihdettua. puolathan pitää kai repiä pois?
      e65 730d

      Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        #48
        Tuossa on ohjeet siihen tiivisteen vaihtoon ---> http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...alve-Cover.htm
        E39 ja E91

        Comment

        • AMP
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 536
          • Turku

          #49
          oliks tossa venttiilikopan tiivisteen vaihdossa joku "pitää vaihtaa ku kerran on koppa auki"-homma? että kannattaaks sinne samalla laittaa jotain kuluvaa.
          e65 730d

          Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

          Comment

          • Chewie
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 27
            • Askola

            #50
            Originally posted by samir View Post
            Mikähän mahtaisi olla vikana kun syö öljyä aika reippaasti, tulpat on kauttaaltaan ihan öljyssa sekä näyttäis nostavan pakokaasujen yhteydessä öljyä peräkontiluukkuun ja puskuriin.. pikaista tietoa tarviis.
            Kyllä tää enemmän kuulostaa mekaaniselta vialta mun korvaan jos kerran pakokaasuissaki on öljyä niin paljon että sottaa puskuria. Kone super-väljä tai öljy&männänrenkaat jumissa...
            Onko tulpat öljyssä palotilan puolelta vai tulpankoloista?
            -325i Sedan '91

            www.teamgravedigger.com

            Comment

            • pmtk
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1560
              • Iisalmi

              #51
              Originally posted by Chewie View Post
              Kyllä tää enemmän kuulostaa mekaaniselta vialta mun korvaan jos kerran pakokaasuissaki on öljyä niin paljon että sottaa puskuria. Kone super-väljä tai öljy&männänrenkaat jumissa...
              Onko tulpat öljyssä palotilan puolelta vai tulpankoloista?
              Omassa öljy ei tullut pakokaasun mukana. Sen sijaan koko perä oli pientä pistettä täynnä, jolloin öljy ilmeisesti tuli ilmavirran mukana auton alta, kun venttiilinkopan tiiviste vuoti reippaasti. Ei mennyt kauaa, kun se petti kokonaan ja heitti öljyt pakosarjan päälle. Saatiin mukavat savut aikaiseksi. Kun tiiviste vaihdettiin, on perä (siis koko takapuskuri ja kontti) pysynyt öljystä siistinä.

              Tuntuu vähän uskomattomalta, mutta näin se meni.
              Last edited by pmtk; 15-02-2007, 19:25.
              E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

              Comment

              • asvirkku
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 514
                • Bern

                #52
                Originally posted by AMP View Post
                itellä ui oljyssä tulpat kans vähä. venakopan tiivisteet vuotaa kai. ei oo ite jaksanu vaihtaa. siin taitaa olla tulppien kohalla ne o-renkaat jotka kusee öljyä tulppien reikiin. ite välillä vaan käyttäny auki ja putsannu. vois sen tiivisteen kesäl vaihtaa kai. en tiiä kyllä tarkoititko palotilassa vai tulppien päällä. eipä se siellä palotilassa nii näkyiskään. enivei.
                Tossa saattaa palaa moottorinohjaus kun joku puola vetää oikariin, se on sitten tonnin paukku. Osat on niin halpoja, että väärä paikka säästää. Hoituu itse ilman erikoistyökaluja.

                T AV
                e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                Comment

                • AMP
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 536
                  • Turku

                  #53
                  taitaa olla laiskuutta kaverilla samasta hommasta jonkilaista koneen pätkimistä..lyöny runkoon tai jotain kai. pitäis vaihtaa joo..
                  e65 730d

                  Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                  Comment

                  • K.S.
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 649
                    • Espoo

                    #54
                    no kannattais todellakin... tai sitten voit vähän ajan päästä vaihtaa parhaassa tapauksessa 6kpl puolia á 54e ja moottorinohjausboksin à 1000e

                    Comment

                    • AMP
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 536
                      • Turku

                      #55
                      joo sit se perse repeis veljellä meni c-mersusta ja joku 1000 poksaus oli. heitti kyllä täydestä laulusta seis.. eipähän pääse tulpat ruosteeseen kun toimii voitelu
                      e65 730d

                      Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                      Comment

                      • samir
                        Newbiemmer
                        • Jan 2007
                        • 3

                        #56
                        ensi viikolla tulee uusi venakopan tiivistesarja.. toivotaan että on siinä toi vika.. ettei hirmu remonttia tarviis ruveta tekemään..

                        Comment

                        • Autobahnboy
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 400
                          • Espoo

                          #57
                          Kannattaa sitten puhdistaa kunnolla pinnat tuosta vanhasta tiivisteestä. Itse tein äskettäin ja taitaa saada ottaa tuon venakopan kertaalleen irti ku puuttuu tiivistemassa noista kohdista kuten pelican-sivuillakin on, ni vielä vuotaa vähän öljyä.

                          Comment

                          • Tenox
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1732

                            #58
                            Ketjusta ja velipojan kasipuheista (sillä ollut 530ia touring vm. 1995 joskus) pelästyneenä piti tänään oikein purkaa nuo muovihärpäkkeet pois ja katsoa missä liemessä omat puolat lilluu. Noh oli tällä kertaa positiivinen yllätys.. Kokolailla kuivat oli kasin paikat.
                            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                            Comment

                            • mikalkai
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 308
                              • Oulu

                              #59
                              Ei voi ymmärtää miksei voi vaihtaa ja laittaa autoa kuntoon, kun kuitenkin kyse on suht pienestä viasta ja helppo korjata. Mutta mitäpä tässä valittamaan, kukin taplaa tavallaan.
                              Ajossa:
                              E39 530i Touring M-Sport

                              Comment

                              • ||Mane
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2007
                                • 114
                                • Mikkeli

                                #60
                                e36 tulpan kierteissä öljyä

                                Elikkäs vaihtelin tuossa autoon tulpat ja huomasin että tulppien kierteissä oli öljyä, mutta päät olivat kuivat , tosin tiensä päähän tulleet. Onko kannentiiviste pettänyt vai :think..
                                Vaihdoin itse tulpat kyseiseen autoon ensimmäistä kertaa. Lisäksi öljy oli kullan väristä, eli "uutta" öljyä, vaikka tämän hetken öljyillä on ajettu n. 4500 km ja öljy muuten on tummunut.
                                Murheenkryyninä toimii e36 325i -92.
                                "Mitä mulla ei oo, sitä ei tarvita"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎