Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 käynnistys probleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teukkasalama
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 81
    • Imatra

    e36 328 käynnistys probleema

    Ilmaantui sellainen vika että välillä autoa käynnistäessä saa startata useamman sekunnin ja sitten käynnistyy sillein vaikeasti. Välillä taas käynnistyy ihan ok.
    Kun lähtee käyntiin auto pelaa normaalisti. Paikallisen autosähkökorjaamon testeri ei antanut vikakoodeja? Niitä perinteisiä kampi/nokka-akselin asento tunnistimia epäiltiin mut olis varmaan näkynyt testerissä. Mikähän autoa riivaa?

    Edit.vaihdettu ja testattu:
    Vaihdettu kampi akselin asentotunnistin (VDO / Siemens), Nokka-akselin asentotunnistin (Siemens/BMW),Bensapumppu,Venttiilikopan tiiviste,tulpat.
    Testattu toisella ilmamäärämittarilla.
    Last edited by teukkasalama; 27-07-2010, 20:23. Reason: lisätty vaihdettuja ja testattuja osia
  • Radar
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 120
    • Schrick-Region

    #2
    Omassa autossa, siis 328i, on samantyyppisiä oireita. Vuotavaa suutinta on ehdoteltu, mutta se on nyt poissuljettu koska autoni päästöt ovat kuin uudesta autosta ja näin ei kuulemma voi olla jos suuttimissa on mitään ongelmaa.

    Oma ongelma on lämpötilasidonnainen eli kylmänä käynnistyy aina hyvin mutta suurimmat ongelmat on yleensä puolilämpimällä koneella.

    Eräs ehdotus oli osittain viallinen moottorin lämpötila-anturi--> eli se ei anna vikakoodia mutta saattaa silti antaa väärää infoa dme:lle tietyissä tilanteissa. Anturi on hommattu, ei maksanu OEM-osaksi paljoa mutta en oo vielä saanu vaihdettua, eli en tiedä onko vika siinä.

    Toivottavasti näistä olisi jotain apuja, ja jos keksit vian niin ilmoittele.

    Comment

    • kmn
      Moderator
      • May 2009
      • 6017
      • Sipoo

      #3
      meikän pitää taas M50B25 kylmänä sahata pari kolme sekkaa, ennenku tarttaa.. lämpimänä käyntiin ykösellä! :think

      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
      --
      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

      Comment

      • teukkasalama
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 81
        • Imatra

        #4
        Vaihdetaan nyt ainakin keskiviikkona bensasuodatin ja tulpat..mahdollisesti testataan asentotunnistimiakin toisesta koneesta.
        ja pitänee testata sitä lämpöanturiakin kun minustakin tuntuu että kylmänä tuota ei niin paljoa tekis(ehkä)
        Last edited by teukkasalama; 31-05-2010, 20:03.

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          Bensanpaineensäädin rikki, ellei oo anturivikaa.. pitäs ihan "kunnon" vehkeellä ne koodit lukea.


          #6.

          Comment

          • Radar
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 120
            • Schrick-Region

            #6
            Originally posted by superb View Post
            Bensanpaineensäädin rikki, ellei oo anturivikaa.. pitäs ihan "kunnon" vehkeellä ne koodit lukea.


            #6.

            Omasta luettiin koodit testerien kuninkaalla eli GT1:llä eikä mitään näkyny, kaikki palotapahtumat yms. olivat optimaaliset.

            Voisitko selvittää että miksi bensanpaineensäädin aiheuttaisi ko. oireita?

            Mulla on sekin odottamassa asennusta, kun luin TIS:stä että voi olla syy, en oo vaan saanu asennettua kun käynnistysongelma on aika harvinainen.

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #7
              Ei pidä paineita linjastossa, eli vuotaa takaisin tankkiin -> joutuu sahaamaan, jotta on tarpeeksi kovat bensanpaineet.
              Last edited by superb; 31-05-2010, 22:11.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Kokeile pitää hetki virtoja päällä ennenkuin käynistät autoa, auttaako yhtään.
                Näin polttoainepumppu kerkiää hieman keräämään paineita linjastoon mikäli painesäädin tyhjentää paineet pois seisoessa.
                P-pumppu pyörii jokusen sekunnin kun pistää sytytysvirrat päälle, voi myös kokeilla pariin kertaan pistää virrat päälle ja vasta sitten startata.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • dunkelgrun
                  Newbiemmer
                  • Apr 2010
                  • 27
                  • Espoo

                  #9
                  ääni pa-painesäätimelle

                  Mulla teki tota yksi modernihko ruiskuauto, kun pa-painesäädin oli rikki.

                  Tyhjäkäynnillä korjasi lambdalla seokset, mutta kun bokseissa on yleensä crankkaamista varten kiinteät arvot bensalle ja sytkälle, niin startatessa liiallinen pa-paine aiheutti just tota: kylmänä hörähti heti ja kuumana hörähti heti, mutta puolilämpimänä liiallinen rikkaus crankatessa vaati aina muutamien sekuntien sahaamisen.

                  Etenkin talvella oli kiva käynnistää, kun lähtee pakkasella ku palmun alta ja liian rikkaalla käyminen sai suoran putken läpi kivasti raikaamaan koko parkkihallin.

                  Comment

                  • teukkasalama
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2008
                    • 81
                    • Imatra

                    #10
                    nyt on inpalla katottu vikakoodit..nämä antoi.
                    ews:
                    255 general reset

                    zke 4:
                    2 fuse central locking system
                    11 ft aggregate or open circuit
                    13 bt aggregate or open circuit
                    15 hk aggregate or open circuit

                    eikös tuo 255 general reset ole joku ajonesto juttu ??

                    Comment

                    • teukkasalama
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 81
                      • Imatra

                      #11
                      Äsken se teki sen taas..sitten kun käyttelin autoa jonkun aikaa painoin muutaman kerran kaasun nopeasti pohjaan niin oli outo notkahdus ennenkun kierrokset lähtee nousemaan.

                      Comment

                      • teukkasalama
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2008
                        • 81
                        • Imatra

                        #12
                        Tulpat ja bensasuodatin vaihdettiin,ei vaikutusta. Joku tulppa oli ulkopuolelta hyvinkin öljyinen,täytyy uusia öljykopan tiivisteet ja samalla testailla niitä antureita/paineensäädintä. Tänään vaihdettiin bensapumpun rele jos sillä olisi vaikutusta.

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6017
                          • Sipoo

                          #13
                          Originally posted by teukkasalama View Post
                          Tulpat ja bensasuodatin vaihdettiin,ei vaikutusta. Joku tulppa oli ulkopuolelta hyvinkin öljyinen,täytyy uusia öljykopan tiivisteet ja samalla testailla niitä antureita/paineensäädintä. Tänään vaihdettiin bensapumpun rele jos sillä olisi vaikutusta.
                          oisko se sitten se legendaarinen nokka-anturi? voisko sekään aiheuttaa tuota, et vaan tietyn lämpösenä lähtee hyvin... :think

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2292
                            • Uusimaa

                            #14
                            Valtaosa näistä ongelmista korjaantuu bensanpaineensäätimen ja PA-pumpun vaihtamisella. Voi fuskata paineet kummasta päästä tahansa. Edellisestä 540i:stä korjaantui tämä vika PA-pumpun vaihdolla. Vanhan pumpun takaiskuventtiili ei pitänyt paineita putkistossa.

                            E36:seen saa pierburgilta kohtuullisen hintaista pumppua ilman ympärillä olevia oheishärpäkeitä.
                            BMW G30 530e X-Drive

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • teukkasalama
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2008
                              • 81
                              • Imatra

                              #15
                              Mittailin tuossa vielä noita antureita..nokka-akselin anturi näytti 14,1 ja kampiakselin tunnistin samalla mittarin asetuksella ei näyttänyt mitään. Voisi äkkiseltään luulla että se kampiakselin tunnistin viallinen?

                              edit:mittaus tapahtui mittarin asteikolla 200. muut asennot mittarissa2k,20k,200k,2M,20M.
                              mittasinkohan edes oikealla asteikolla??

                              edit:hommasin memoscan b100 vikakoodilukijan ja koodit nollattu. Nyt tän päivän ajoilla ei ole koodeja tullut ja auto lähtenyt käyntiin ihan ok. Muuta ei ole tehty kunputsattu nokka ja kampiakselin tunnistimet.
                              Tuo 14,1 on ihan hyvä arvo nokan tunnistimelle ja kampiakselin tunnistin mitataankin auton käydessä volttimittarilla ja sitä ei nyt vielä mitattu. Täytyy seurata jos koodeja ilmaantuisi ja jatkaa projektia.
                              Last edited by teukkasalama; 15-06-2010, 18:30.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎