Voisiko tuo vdo/siemens anturi olla nyt kuitenkin syypää...minkä merkkisiä ne "alkuperäiset" anturit on. Alkaa tulemaan hintaa kun osia arvailemalla vaihdellaan.
e36 328 käynnistys probleema
Collapse
X
-
-
mulla omassa m40 moottorissa aivan täysin samat oireet, oon jo kokeillu etsiä imuvuotoja brake cleanerilla ja mitään ei löytynyt, uusi lämpötila anturi jolla ei mitään vaikutusta, toiset suuttimet vaihdoin joilla ei ollu mitään merkitystä, toisella imm kokeiltu mutta turhaan, talvella vaihdettu tarvike KA asentoanturi ja vika ilmentyy mitä lämpimämmät kelit.Originally posted by teukkasalama View PostEi tällä p**ka kylällä näköjään ole mittareitakaan. Eikös se jos ne paineet vuotaa niin lähtis huonosti yön yli seistessäkin ? kun nyt lähtee auto hyvin käyntiin mitä pidempää seisoo.
Ja lämpimänäkin tekee sen vain kun seisoo n.10-15min mutta jos siis kone jäähtyy kokonaan lähtee hyvin käyntiin.
Hetken seisomisen jälkeen siis ekalla startilla sammuu heti,toisella saa sahata useamman sekunnin käyntiin. Sitten kun käynnistyy niin sen jälkeen kun sammuttaa ja starttaa uudestaan ,käynnistyy hyvin.
Seuraavaks pitää PA paineet mitata, mutta en usko että niissä vika kun kerran kylmänä ja kuumana lähtee hyvin käyntiin mutta ei "puoli" lämpimänäJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
Juu..en minäkään oikein osaa uskoa tuohon bensa paineen katoamiseen kun eikai ne paineet takas tule esim yön aikana kun aamulla lähtee heti käyntiin.
Comment
-
Ei kukaan ole kansipahvia tai halki olevaa kantta veikannut??
Mulla oli samantyyppisiä ongelmia eräässä väärän merkkisessä ex-autossa ja siinä oli hiushalkeamat kahdessa pytyssä venttiilien välissä. lämpölaajenemisen mukaan oireili suuntaan ja toiseen.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
on se ohimennen mielessä käynyt mutta kun käynnistäessä hetken seisseenä kun auto käynnistyy huonosti ,niin heti perään uudelleen startatessa kaikki ok. Ja kuumana kun auton sammuttaa, saa uudestaan käynnistellä vaikka miten useasti ni aina lähtee hyvin.Originally posted by makkis View PostEi kukaan ole kansipahvia tai halki olevaa kantta veikannut??
Mulla oli samantyyppisiä ongelmia eräässä väärän merkkisessä ex-autossa ja siinä oli hiushalkeamat kahdessa pytyssä venttiilien välissä. lämpölaajenemisen mukaan oireili suuntaan ja toiseen.
Comment
-
mahdollista kyllä, mutta minulla ulkolämpötila vaikuttaa käyntiin lähtöön, näillä helteillä ei meinaa mitenkään lähteä, niin tämä ei oikein viittaisi kansi halki teoriaanOriginally posted by makkis View PostEi kukaan ole kansipahvia tai halki olevaa kantta veikannut??
Mulla oli samantyyppisiä ongelmia eräässä väärän merkkisessä ex-autossa ja siinä oli hiushalkeamat kahdessa pytyssä venttiilien välissä. lämpölaajenemisen mukaan oireili suuntaan ja toiseen.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
Lisäilläämpä taas oireita..
Tänään käynnistäessäni autoa kun oli hetken seissyt auto samui ekalla startilla heti ennenkuin kunnolla käynnistyikään ja "putskautti" samalla imupuolella.
Edit..Onko normaalia että auto alkaa käymään tosi huonosti kun ottaa huohotin letkun irti öljykopasta??Last edited by teukkasalama; 29-07-2010, 15:39.
Comment
-
Tänään testailin separaattoria niin että puhalsin öljykopalta lähtevään letkuun samalla tukin peukalolla imusarjalle menevän putken. Jostakin ilma pääsee pois separaattorilta..ei kai sen pitäisi ilmaa ulos päästää jos reiät kiinni?????
Comment
-
Siellä on vielä paluuletku öljypohjaan.Originally posted by teukkasalama View PostTänään testailin separaattoria niin että puhalsin öljykopalta lähtevään letkuun samalla tukin peukalolla imusarjalle menevän putken. Jostakin ilma pääsee pois separaattorilta..ei kai sen pitäisi ilmaa ulos päästää jos reiät kiinni?????325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Jep..se letku oli poikki ja ylemmässäkin murtumat.Originally posted by Cell View PostSiellä on vielä paluuletku öljypohjaan.
Mikä sen kalvon tehtävä separaattorissa on?? Nyt separaattori irrallaan tukin öljytikulle menevän putken ja imusarjalle menevän myös. Puhalsin sisään menoreikään niin paine kesti sisällä,eli separaattori itsessään kunnossako? Ilma liikkuu separaattorin läpi joka reijästä kun puhaltelee.
Comment
-
Separaattorin kalvo puoli avattu ja olihan siellä kalvossakin pieni repeämä.
Eli ensi viikolla osat vaihtoon ja kovaa ajoa!! (toivottavasti)
Comment
-
Lainataanpas tätä topikkia.
Problem:E36 328i ei ala käynnistyyn. Olin juuri tossa kauppaan lähdössä ja hyppäsin autoon avaimet virtalukkoon virrat päälle strattaan==>ei tapahdu mitään. Varmaan yhet 30 kertaa yritin väännellä mutta aina kun yrittää startata ei tapahdu mitään. Ei startti pyöri ei kuulu mitään muuta kuin ilmastoinnin perus naksaukset sun muut. Virrat menee päälle ihan ok. Kävin kaikki sulakkeet läpi kaikki ehjiä. Akkukin näytti vihreää valoa(akussa jännitenäyttö). Käytin akun navat irti ja lähdin autohallista tupakille ja ostamaan lähikiskalta kepua ja tupakkia. Tulin takasin ja löin akun navat kiinni ja väännän avaimesta ja kas kummaa auto käynnistyy niin kuin aina ennenkin eli oikein mukavasti. No aloin silti miettimään että mitähän tuo sanoo jos sen taas sammuttaa ja sammutin auton ja yritin uudestaan käyntiin ja ei mihinkään. Onko ollut saman tyyppistä oiretta kellään? Oishan tuo kiva saada takaisin asfalttipoluille ettei tarvis seisomaan jättää.
I Don't Know!
I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
Comment
-
Mulla ihan samaa vikaa viime aikoina. Siihen päälle vielä topikin aloittajan kaltainen vika, joka tosin nyt tuntuu hävinneen itsestään.Originally posted by Vertigo View PostLainataanpas tätä topikkia.
Problem:E36 328i ei ala käynnistyyn. Olin juuri tossa kauppaan lähdössä ja hyppäsin autoon avaimet virtalukkoon virrat päälle strattaan==>ei tapahdu mitään. Varmaan yhet 30 kertaa yritin väännellä mutta aina kun yrittää startata ei tapahdu mitään. Ei startti pyöri ei kuulu mitään muuta kuin ilmastoinnin perus naksaukset sun muut. Virrat menee päälle ihan ok. Kävin kaikki sulakkeet läpi kaikki ehjiä. Akkukin näytti vihreää valoa(akussa jännitenäyttö). Käytin akun navat irti ja lähdin autohallista tupakille ja ostamaan lähikiskalta kepua ja tupakkia. Tulin takasin ja löin akun navat kiinni ja väännän avaimesta ja kas kummaa auto käynnistyy niin kuin aina ennenkin eli oikein mukavasti. No aloin silti miettimään että mitähän tuo sanoo jos sen taas sammuttaa ja sammutin auton ja yritin uudestaan käyntiin ja ei mihinkään. Onko ollut saman tyyppistä oiretta kellään? Oishan tuo kiva saada takaisin asfalttipoluille ettei tarvis seisomaan jättää.
Oon puhdistellu kaikkia liitoksia, mutta ei auta, kuten ei myöskään startin solenoidin koputtelu. Vartin odottelu tosin tuntuu aina auttavan, jos auto on pahalla päällä, lähtee käyntiin niinkuin ei mitään olisi tapahtunut.
Tuntui pahimmilla helteillä olevan yleisempi, nyt alle 25c-keleillä ei tunnu koskaan oireilevan. Mittarivalot himmenee oireen sattuessa kun avaimesta vääntää. Liekkö startin hiilet menossa tai akku vaan tiensä päässä? Iloisesti se starttia veivaa kuitenkin toimiessaan...
Comment
-
en tiedä oliskohan solenoidi shaibana tai virtalukon pohja...
Meneekö tohon starttimoottorille joku rele ja jos menee niin mikä?
I Don't Know!
I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
Comment
Comment